Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Programowanie w języku Delphi - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
6 listopada 2015
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
49,00

Programowanie w języku Delphi - ebook

Poznaj najlepsze techniki pisania kodu w Delphi!

  • Klasy generyczne, metody anonimowe i atrybuty — nowe funkcjonalności języka Delphi
  • Testy jednostkowe, poprawianie jakości kodu i wykorzystanie platformy izolacyjnej
  • Wstrzykiwanie zależności a tworzenie czytelnego, luźno sprzężonego i łatwego do testowania kodu


Wbrew pozorom na świecie pracuje bardzo wielu programistów posługujących się językiem Delphi. Sęk w tym, że większość z nich nie ma pojęcia o niezwykłych i użytecznych funkcjonalnościach dostępnych w nowszych wersjach tego języka oraz nie umie zastosować tych narzędzi we własnej pracy. Jeśli czujesz, że i Ty zaliczasz się do tego grona, a brak umiejętności sprawia, że nie możesz rozwinąć skrzydeł, ta książka jest dla Ciebie. Są w niej opisane niezwykle przydatne narzędzia oraz sytuacje, w których te narzędzia sprawdzają się szczególnie dobrze, a także kilka ogólnie dostępnych platform.

W gruncie rzeczy ta książka jest poświęcona wyłącznie tworzeniu nowego, dobrego kodu w języku Delphi. Nie znajdziesz w niej nic o projektowaniu okienek, języku VCL ani platformie FMX, ale jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o kodowaniu interfejsów zamiast implementacji, o właściwych sposobach korzystania z wyjątków i o ich obsłudze, o testowaniu i poprawianiu kodu, o zastosowaniu platformy Spring for Delphi do lepszego zarządzania kolekcjami danych albo o uzyskiwaniu wglądu w kod podczas jego wykonywania za pomocą nowego, potężnego narzędzia RTTI, z pewnością niniejsza publikacja Cię zachwyci.

  • Wyjątki i ich obsługa
  • Interfejsy i typy generyczne
  • Metody anonimowe
  • Kolekcje i enumeratory w Delphi
  • Interfejs IEnumerable
  • Informacje RTTI i atrybuty
  • Klasa TVirtualInterface
  • Wstrzykiwanie zależności
  • Testy jednostkowe
  • Testy z użyciem platformy izolacyjnej

Wykorzystaj w pełni moc i elegancję Delphi!



Nick Hodges — programista zaangażowany w projekt Delphi od początku jego istnienia. Był testerem pierwszej wersji języka i członkiem zespołu TeamB, a także menedżerem produktu i kierownikiem działu badawczo-rozwojowego języka Delphi. Jest członkiem Advisory Board na corocznej konferencji firmy Borland, aktywnym prelegentem, blogerem i autorem artykułów poświęconych różnym zagadnieniom języka Delphi.

Spis treści

Przedmowa (9)

Wprowadzenie (11)

Podziękowania (13)

Platformy wykorzystane w książce (15)

Rozdział 1. Wyjątki i ich obsługa (17)

  • 1.1. Wprowadzenie (17)
  • 1.2. Strukturalna obsługa wyjątków (17)
  • 1.3. Jak nie korzystać z wyjątków (18)
    • Nie "połykaj" wyjątków (18)
    • Nie przechwytuj wyjątków bezkrytycznie (18)
    • Nie nadużywaj wyjątków (19)
    • Nie używaj wyjątków jako podstawowego sposobu sygnalizacyjnego (19)
  • 1.4. Jak prawidłowo korzystać z wyjątków (20)
    • Używaj wyjątków tak, aby kod ich obsługi nie zakłócał realizacji programu (20)
    • Twórcy aplikacji powinni tylko przechwytywać wyjątki (20)
    • Przechwytuj tylko wybrane wyjątki (20)
    • Wyjątki mogą zgłaszać twórcy komponentów i bibliotek (22)
    • Zgłaszaj własne niestandardowe wyjątki (22)
    • Niech inni programiści widzą komunikaty o wyjątkach (22)
    • Śmiało podawaj dokładne komunikaty o wyjątkach (23)
    • W bibliotece twórz dwie wersje każdej metody (23)
  • 1.5. Wnioski (24)

Rozdział 2. Interfejsy (25)

  • 2.1. Wprowadzenie (25)
  • 2.2. Rozprzęganie kodu (25)
  • 2.3. Czym jest interfejs? (26)
  • 2.4. Interfejsy są wszędzie (26)
  • 2.5. Prosty przykład (28)
  • 2.6. Implementacja interfejsu (29)
  • 2.7. Kilka dodatkowych uwag (30)
  • 2.8. Dziedziczenie interfejsów (30)
  • 2.9. Inne uwagi warte zapamiętania (31)
  • 2.10. Klasa TInterfacedObject (31)
  • 2.11. Jak poprawnie używać interfejsów (33)
  • 2.12. Dlaczego należy używać interfejsów? (34)
    • Kodowanie abstrakcyjne (34)
    • Implementacje podłączane (35)
    • Komunikacja między modułami (35)
    • Testowalny kod (36)
    • Wzorce kodu (36)

Rozdział 3. Typy generyczne (37)

  • 3.1. Z pomocą przybywa typ generyczny (38)
  • 3.2. Ograniczenia (39)
    • Ograniczenie constructor (40)
    • Ograniczenie class (40)
    • Ograniczenie record (41)
    • Ograniczenie interface (42)
    • Przekazywanie rekordów jako typów parametrycznych (42)
  • 3.3. Interfejsy generyczne (43)
  • 3.4. Metody generyczne (43)
  • 3.5. Kolekcje generyczne (44)
  • 3.6. Myślenie generyczne (45)
  • 3.7. Wystudiowany, prosty przykład (45)
  • 3.8. Praktyczny przykład (46)
    • Typ TWylicz (46)
    • Problemy z typami generycznymi (48)
  • 3.9. Wnioski (49)
  • 3.10. Wywiad z typem generycznym (49)

Rozdział 4. Metody anonimowe (51)

  • 4.1. Wprowadzenie (51)
  • 4.2. Definicja (51)
  • 4.3. Po co to wszystko? (52)
    • Prosty przykład (53)
    • Metody anonimowe jako zmienne (55)
  • 4.4. Domknięcia (55)
  • 4.5. Deklaracje standardowe (56)
  • 4.6. Praktyczny przykład (57)
  • 4.7. Inny, jeszcze ciekawszy przykład (58)
    • Metody anonimowe są bardzo elastyczne (59)
  • 4.8. Metody anonimowe w bibliotece RTL (61)
    • Klasa TThread i metody anonimowe (61)
  • 4.9. Predykaty (61)
    • I co z tego? (61)
  • 4.10. Wnioski (63)
  • 4.11. Wywiad z metodą anonimową (63)

Rozdział 5. Kolekcje (65)

  • 5.1. Wprowadzenie (65)
  • 5.2. Ogólne uwagi dotyczące kolekcji (65)
  • 5.3. Kolekcje w języku Delphi (66)
    • Kolekcja TList (66)
    • Kolekcja TStack (68)
    • Kolekcja TQueue (69)
    • Kolekcja TDictionary (70)
    • Kolekcje obiektów (72)
  • 5.4. Kolekcje w platformie Delphi Spring Framework (72)
    • Ogólne informacje (72)
    • Dwa nieopisane dotychczas typy kolekcji (73)
  • 5.5. Dlaczego należy używać kolekcji Spring4D? (73)
  • 5.6. Wnioski (74)

Rozdział 6. Enumeratory w Delphi (75)

  • 6.1. Wprowadzenie (75)
  • 6.2. Interfejs IEnumerator (77)
  • 6.3. Specjalistyczne enumeratory (78)
  • 6.4. Klasa TEnumerable w module Generics.Collections (80)
  • 6.5. Wnioski (80)

Rozdział 7. Interfejs IEnumerable (81)

  • 7.1. Interfejs IEnumerable (82)
  • 7.2. Predykaty (83)
  • 7.3. Wywiad z interfejsem IEnumerable (IEoT) (87)

Rozdział 8. Informacje RTTI (89)

  • 8.1. Wprowadzenie (89)
  • 8.2. Typ TValue (90)
  • 8.3. RTTI i klasy (92)
    • Klasa TRttiType (94)
  • 8.4. RTTI i instancje klas (96)
    • Odczytywanie i nadawanie wartości (96)
    • Wywoływanie metod (97)
  • 8.5. Uwagi ogólne (98)
  • 8.6. RTTI i inne typy danych (98)
    • RTTI i typy porządkowe (99)
    • RTTI i rekordy (99)
    • RTTI i tabele (99)
  • 8.7. Inne metody RTTI (100)
  • 8.8. Dyrektywy kompilatora związane z RTTI (100)
    • Silna konsolidacja typów (102)
  • 8.9. Wnioski (102)

Rozdział 9. Atrybuty (103)

  • 9.1. Wprowadzenie (103)
  • 9.2. Czym są atrybuty? (103)
  • 9.3. Prosty przykład (107)
  • 9.4. Wnioski (109)
  • 9.5. Wywiad z atrybutem (109)

Rozdział 10. Klasa TVirtualInterface (111)

  • 10.1. Trochę lepsza klasa TVirtualInterface (115)
  • 10.2. Naprawdę użyteczny przykład (116)
  • 10.3. Interfejs IProstaAtrapa (116)
  • 10.4. Klasa TProstaImitacja (118)
  • 10.5. Wnioski (120)

Rozdział 11. Wstęp do wstrzykiwania zależności (121)

  • 11.1. Wprowadzenie (121)
  • 11.2. Czym jest zależność? (121)
  • 11.3. Prawo Demeter (122)
  • 11.4. Przykład projektu (122)
  • 11.5. Prawo Demeter w języku Delphi (123)
  • 11.6. Przykładowy kod krok po kroku (124)
  • 11.7. Kontener wstrzykiwania zależności (131)
  • 11.8. Wnioski (134)

Rozdział 12. Więcej o wstrzykiwaniu zależności (135)

  • 12.1. Zależności opcjonalne (136)
  • 12.2. Wstrzykiwanie metod przypisujących (136)
  • 12.3. Wstrzykiwanie metod (137)
  • 12.4. Kontener Spring Container i klasa ServiceLocator (138)
    • Rejestrowanie interfejsów (139)
    • Zarządzanie czasem życia obiektów (140)
    • Niestandardowe tworzenie obiektów (141)
    • Określenie domyślnego obiektu (142)
    • Rejestrowanie tych samych klas dla dwóch interfejsów (142)
    • Wstrzykiwanie pól i właściwości podczas rejestracji (142)
    • Wykorzystanie rejestracji do wstrzykiwania konstruktorów i metod (144)
  • 12.5. Rejestrowanie elementów za pomocą atrybutów (145)
  • 12.6. Klasa ServiceLocator jako antywzorzec (147)
  • 12.7. Podsumowanie wstrzykiwania zależności (151)

Rozdział 13. Testy jednostkowe (153)

  • 13.1. Co to są testy jednostkowe? (153)
    • Co to jest "jednostka"? (154)
    • Czy rzeczywiście wykonuję testy jednostkowe? (154)
    • Czym jest platforma izolacyjna? (154)
  • 13.2. Po co wykonywać testy jednostkowe? (157)
    • Dzięki testom jednostkowym wyszukasz błędy (157)
    • Dzięki testom jednostkowym unikniesz błędów (157)
    • Dzięki testom jednostkowym oszczędzisz czas (157)
    • Testy jednostkowe zapewniają spokój (157)
    • Testy jednostkowe dokumentują właściwe użycie klas (158)
  • 13.3. Testy jednostkowe w Delphi (158)
    • Platforma DUnit (158)
    • Platforma DUnitX (158)
  • 13.4. Ogólne zasady testów jednostkowych (159)
    • Testuj jedną klasę w izolacji (159)
    • Przestrzegaj zasady AAA (159)
    • Najpierw twórz proste testy, "krótkie i na temat" (159)
    • Twórz testy sprawdzające zakresy (159)
    • Testuj granice (160)
    • Jeżeli to możliwe, sprawdź całe spektrum możliwych wartości (160)
    • Jeżeli to możliwe, sprawdź każdy przebieg kodu (160)
    • Twórz testy wyszukujące błędy i poprawiaj je (160)
    • Każdy test musi być niezależny od innych testów (160)
    • Stosuj w teście tylko jedną asercję (161)
    • Nadawaj testom czytelne nazwy i nie przejmuj się, że są długie (161)
    • Sprawdzaj, czy każdy wyjątek jest rzeczywiście zgłaszany (161)
    • Unikaj stosowania metod CheckTrue i Assert.IsTrue (161)
    • Regularnie wykonuj testy (161)
    • Wykonuj testy przy każdorazowej kompilacji kodu (161)
  • 13.5. Programowanie uwzględniające testy (162)
  • 13.6. Prosty przykład (162)

Rozdział 14. Testy z użyciem platformy izolacyjnej (169)

  • 14.1. Krótkie przypomnienie (169)
  • 14.2. Platformy izolacyjne w Delphi (170)
  • 14.3. Jak zacząć (170)
    • Do akcji wkracza platforma izolacyjna (170)
    • Prosta atrapa (170)
    • Testowanie dziennika (172)
    • Atrapy, które wykonują operacje (173)
    • Zależności wykonujące oczekiwane operacje (176)
    • Zależności zgłaszające wyjątki (178)
    • W teście stosuj tylko jedną imitację (179)
    • Oczekiwane parametry muszą być zgodne z rzeczywistymi (180)
  • 14.4. Wnioski (180)

Dodatek A. Materiały (181)

  • Wstrzykiwanie zależności (181)
  • Testy jednostkowe (181)
  • Systemy kontroli kodu źródłowego (182)
    • Subversion (182)
    • Git (182)
    • Mercurial (182)
  • Projekty (182)
  • Inne ciekawe materiały (183)

Dodatek B. Moja przygoda z Delphi (185)

Skorowidz (189)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0800-8
Rozmiar pliku: 1,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: