Programowanie w języku Java. Zbiór zadań z (p)odpowiedziami - ebook
Programowanie w języku Java. Zbiór zadań z (p)odpowiedziami - ebook
Poznaj niezawodną Javę!
Gdy przegląda się oferty pracy dla programistów, trudno nie natknąć się na słowo "Java". Ten obiektowy, niezależny od platformy język programowania przez niemal dwie dekady swojego istnienia zdążył zapracować na reputację łatwego w użyciu i wydajnego narzędzia do różnych zastosowań, a także zjednać sobie przychylność rzesz profesjonalnych programistów i miłośników technologii informatycznych, traktujących programowanie jako hobby. Za teoretyczną znajomością Javy nie zawsze idzie jednak praktyczna umiejętność korzystania z technik programistycznych stosowanych w tym języku.
Właśnie dlatego powstała książka "Programowanie w języku Java. Zbiór zadań z (p)odpowiedziami" . Poprzedzające każdy dział publikacji krótkie, rzeczowe wprowadzenia teoretyczne umożliwi rozpoczęcie przygody z Javą nawet osobom, które nie miały z nią wcześniej żadnego kontaktu, a stanowiące rdzeń książki zadania pozwolą utrwalić wiadomości zarówno początkującym, jak i nieco bardziej zorientowanym użytkownikom tego języka. Całość uzupełniono o odpowiedzi, dzięki którym każdy czytelnik może zweryfikować poprawność rozwiązań, oraz wskazówki dotyczące tego, gdzie należy szukać dodatkowych informacji.
- Narzędzia przydatne przy programowaniu w języku Java
- Podstawowe typy logiczne, liczbowe i znakowe oraz sposoby ich używania
- Zastosowanie odpowiednich klas do przeprowadzania operacji na tekstach
- Wczytywanie danych od użytkownika i wyświetlanie wyników na ekranie
- Korzystanie z instrukcji warunkowych i instrukcji pętli
- Tworzenie i używanie złożonych typów danych
- Praktyczne wykorzystywanie klas bibliotecznych
- Obsługa wyjątków, przetwarzanie plików tekstowych i obliczenia statystyczne
Skończ z teorią, zacznij tworzyć prawdziwe programy!
Spis treści
Od autora (5)
Rozdział 1. Pierwszy krok - rozpoczynamy naukę programowania w języku Java (7)
- 1. Historia Javy i pierwsze zadania (7)
- 2. JDK, Notatnik i klasyczny przykład "Hello World" (9)
- 3. Znaki, tablice znaków i klasa String (11)
- 4. Klasa String - operacje na tekstach (15)
- 5. Tablica argumentów aplikacji (18)
- 6. Prawda czy fałsz - logiczny typ danych (19)
- 7. Liczby całkowite typu int i klasa Integer (22)
- 8. Inne typy liczb całkowitych w Javie (25)
- 9. Typy liczb zmiennoprzecinkowych (27)
Rozdział 2. Drugi krok - operacje wejścia-wyjścia i instrukcje sterujące w Javie (31)
- 10. Wyświetlanie sformatowanych wyników w konsoli. Stałe i metody z klasy Math (31)
- 11. Wczytywanie danych - klasa Scanner (34)
- 12. Operacje na tekstach - klasy StringBuffer i StringBuilder (36)
- 13. Instrukcje warunkowe i instrukcja selekcji (38)
- 14. Instrukcja pętli typu do-while (41)
- 15. Instrukcja pętli typu while (42)
- 16. Instrukcja pętli typu for (44)
Rozdział 3. Trzeci krok - budujemy własne metody i klasy (47)
- 17. Obsługa wyjątków (47)
- 18. Liczby pseudolosowe i tablice jednowymiarowe - budujemy metody statyczne (48)
- 19. Dokumentacja klasy (53)
- 20. Działania na ułamkach - budujemy klasę Fraction (55)
- 21. Klasa opakowująca Angle - miara kąta i funkcje trygonometryczne (61)
- 22. Liczby rzymskie i klasa Roman (64)
- 23. Trójmian kwadratowy i klasa QuadratPoly (66)
- 24. Liczby zespolone - budujemy klasę Complex (69)
Rozdział 4. Czwarty krok - pliki, tablice i macierze (77)
- 25. Operacje na plikach tekstowych (77)
- 26. Tablice jednowymiarowe i wielomiany (80)
- 27. Obliczenia statystyczne (82)
- 28. Tablice wielowymiarowe i macierze (87)
- 29. Obliczanie wartości funkcji, rekurencja i inne zadania (92)
Rozdział 5. Rozwiązania zadań z rozdziału 1 (97)
- 1. Historia Javy i pierwsze zadania (97)
- 2. JDK, Notatnik i klasyczny przykład "Hello World" (101)
- 3. Znaki, tablice znaków i klasa String (104)
- 4. Klasa String - operacje na tekstach (111)
- 5. Tablica argumentów aplikacji (117)
- 6. Prawda czy fałsz - logiczny typ danych (120)
- 7. Liczby całkowite typu int i klasa Integer (129)
- 8. Inne typy liczb całkowitych w Javie (135)
- 9. Typy liczb zmiennoprzecinkowych (140)
Rozdział 6. Rozwiązania zadań z rozdziału 2 (147)
- 10. Wyświetlanie sformatowanych wyników w konsoli. Stałe i metody z klasy Math (147)
- 11. Wczytywanie danych - klasa Scanner (152)
- 12. Operacje na tekstach - klasy StringBuffer i StringBuilder (157)
- 13. Instrukcje warunkowe i instrukcja selekcji (162)
- 14. Instrukcja pętli typu do-while (179)
- 15. Instrukcja pętli typu while (187)
- 16. Instrukcja pętli typu for (193)
Rozdział 7. Rozwiązania zadań z rozdziału 3 (201)
- 17. Obsługa wyjątków (201)
- 18. Liczby pseudolosowe i tablice jednowymiarowe - budujemy metody statyczne (206)
- 19. Dokumentacja klasy (221)
- 20. Działania na ułamkach - budujemy klasę Fraction (237)
- 21. Klasa opakowująca Angle - miara kąta i funkcje trygonometryczne (269)
- 22. Liczby rzymskie i klasa Roman (290)
- 23. Trójmian kwadratowy i klasa QuadratPoly (301)
- 24. Rozwiązania zadań - liczby zespolone (318)
Rozdział 8. Rozwiązania zadań z rozdziału 4 (347)
- 25. Operacje na plikach tekstowych (347)
- 26. Tablice jednowymiarowe i wielomiany (358)
- 27. Obliczenia statystyczne (370)
- 28. Tablice wielowymiarowe i macierze (385)
- 29. Obliczanie wartości funkcji, rekurencja i inne zadania (420)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-6366-8 |
Rozmiar pliku: | 4,8 MB |