Facebook - konwersja

Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
19 lutego 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego - ebook

Współbieżność to szybkość, efektywność i nowoczesność. Czy Ty też chcesz tak programować?

Coraz niższe ceny i powszechna dostępność sprzętu komputerowego o architekturze wieloprocesorowej powodują, że umiejętność projektowania i budowania aplikacji przetwarzających informacje współbieżnie staje się wręcz niezbędna każdemu zawodowemu programiście. W większości współczesnych języków programowania bezpośrednio zaimplementowano metody tworzenia zadań wykonywanych równolegle oraz wysokopoziomowe mechanizmy komunikacji i synchronizacji procesów.

Tworzenie efektywnych aplikacji współbieżnych wciąż jednak wymaga dużej, specjalistycznej wiedzy dotyczącej systemów operacyjnych oraz programowania nisko- i wysokopoziomowego, o czym przekonało się wielu studentów kierunków informatycznych i profesjonalnych programistów. Na szczęście teraz wszyscy mogą sięgnąć po książkę "Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego". Pomoże ona uniknąć wielu typowych błędów związanych z tworzeniem aplikacji współbieżnych i pokaże, jak rozwiązywać problemy specyficzne dla tej dziedziny. Lektura ułatwi też zdobycie praktycznej umiejętności projektowania architektury niezawodnego współbieżnego oprogramowania, a także przybliży wiedzę na temat mechanizmów i metod wykorzystywanych przy tworzeniu systemów równoległych czasu rzeczywistego.

  • Przedstawienie podstawowych pojęć dotyczących programowania współbieżnego
  • Opis metod weryfikacji poprawności programów współbieżnych
  • Definicje i własności mechanizmów synchronizacji oraz komunikacji
  • Przykłady rozwiązań problemów programowania współbieżnego
  • Opis mechanizmów wspierających programowanie systemów czasu rzeczywistego
  • Implementacja metod szeregowania zadań w systemach czasu rzeczywistego
  • Opis metod i mechanizmów języka Ada 2005 umożliwiających implementację programów współbieżnych i systemów czasu rzeczywistego

Przyszłość informatyki to przetwarzanie współbieżne. Stać Cię na pozostanie w tyle?



Paweł Majdzik - od 1998 roku pracuje jako adiunkt w Instytucie Sterowania i Systemów Informatycznych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jest autorem bądź współautorem ponad trzydziestu opracowań naukowych - książek, artykułów, referatów wydanych w kraju i za granicą, a dotyczących informatyki, w szczególności związanych z analitycznymi metodami modelowania i projektowania systemów współbieżnych.

Spis treści

Rozdział 1. Wstęp (7)

  • 1.1. Geneza książki (7)
  • 1.2. Cele (9)

Rozdział 2. Programowanie współbieżne (11)

  • 2.1. Wprowadzenie (12)
  • 2.2. Podstawowe pojęcia (22)
    • 2.2.1. Proces, zasób, procesy współbieżne (23)
    • 2.2.2. Program współbieżny (24)
  • 2.3. Synchronizacja i komunikacja (25)
  • 2.4. Podsumowanie (27)
  • 2.5. Ćwiczenia i zadania (28)

Rozdział 3. Poprawność programów współbieżnych (29)

  • 3.1. Wprowadzenie (29)
  • 3.2. Wzajemne wykluczanie (32)
  • 3.3. Żywotność globalna (34)
    • 3.3.1. Warunki konieczne wystąpienia blokady (41)
    • 3.3.2. Metody wykrywania i likwidacji blokad (44)
    • 3.3.3. Metody zapobiegania blokadom (46)
    • 3.3.4. Metody unikania blokad (49)
  • 3.4. Żywotność lokalna (50)
  • 3.5. Podsumowanie (52)
  • 3.6. Ćwiczenia i zadania (53)

Rozdział 4. Zadania (57)

  • 4.1. Wprowadzenie (58)
  • 4.2. Deklaracja typu zadaniowego (62)
  • 4.3. Tworzenie zadań (66)
  • 4.4. Aktywacja, wykonanie, finalizacja i likwidacja zadań (74)
    • 4.4.1. Fazy aktywacji i wykonania zadań (75)
    • 4.4.2. Fazy finalizacji i likwidacji zadań (77)
    • 4.4.3. Błędy kreacji i aktywacji zadań (79)
  • 4.5. Hierarchiczna struktura zadań (81)
    • 4.5.1. Fazy kreacji, aktywacji i wykonania zadań (81)
    • 4.5.2. Fazy finalizacji i likwidacji zadań (83)
  • 4.6. Podsumowanie (91)
  • 4.7. Ćwiczenia i zadania (91)

Rozdział 5. Zmienne dzielone i semafory (95)

  • 5.1. Wprowadzenie (95)
  • 5.2. Zmienne dzielone (96)
  • 5.3. Semafory (104)
    • 5.3.1. Definicje semaforów (105)
    • 5.3.2. Wzajemne wykluczanie (106)
  • 5.4. Ćwiczenia i zadania (112)

Rozdział 6. Spotkania (115)

  • 6.1. Wprowadzenie (115)
  • 6.2. Instrukcja selektywnego wyboru - select (122)
    • 6.2.1. Selektywne oczekiwanie (123)
    • 6.2.2. Dozory wejść (128)
    • 6.2.3. Gałęzie delay, else, terminate (131)
    • 6.2.4. Wyjątek Program_Error (139)
  • 6.3. Warunkowe i terminowe wywołanie wejścia (141)
  • 6.4. Zagnieżdżone spotkania (144)
  • 6.5. Pakiety (147)
  • 6.6. Podsumowanie (150)
  • 6.7. Ćwiczenia i zadania (151)

Rozdział 7. Monitory i obiekty chronione (155)

  • 7.1. Wprowadzenie (155)
  • 7.2. Monitory (156)
    • 7.2.1. Zmienne warunkowe (157)
    • 7.2.2. Przykłady programów (163)
  • 7.3. Obiekt chroniony (166)
    • 7.3.1. Specyfikacja typu chronionego (167)
    • 7.3.2. Synchronizacja warunkowa (171)
    • 7.3.3. Semantyka wykonań metod składowych (172)
    • 7.3.4. Rodzina wejść (176)
    • 7.3.5. Przykłady programów - obiekt chroniony (180)
  • 7.4. Instrukcja rekolejkowania (181)
    • 7.4.1. Problem alokacji zasobów (181)
    • 7.4.2. Składnia instrukcji requeue (192)
    • 7.4.3. Problem alokacji zasobów w systemach czasu rzeczywistego (193)
  • 7.5. Instrukcja abort (197)
  • 7.6. Asynchroniczna zmiana sterowania (198)
  • 7.7. Podsumowanie (218)
  • 7.8. Ćwiczenia i zadania (219)

Rozdział 8. Problemy programowania współbieżnego (223)

  • 8.1. Problem konsumenta i producenta (223)
    • 8.1.1. Semafory (226)
    • 8.1.2. Spotkania (230)
    • 8.1.3. Monitory (231)
    • 8.1.4. Obiekty chronione (232)
    • 8.1.5. Podsumowanie (233)
  • 8.2. Problem pięciu filozofów (236)
    • 8.2.1. Semafory (238)
    • 8.2.2. Monitory (240)
    • 8.2.3. Obiekty chronione (242)
    • 8.2.4. Spotkania (247)
    • 8.2.5. Podsumowanie (251)
  • 8.3. Problem pisarzy i czytelników (252)
    • 8.3.1. Semafory (253)
    • 8.3.2. Spotkania (254)
    • 8.3.3. Monitory (255)
    • 8.3.4. Obiekty chronione (256)
    • 8.3.5. Podsumowanie (258)
  • 8.4. Ćwiczenia i zadania (258)

Rozdział 9. Programowanie systemów czasu rzeczywistego (261)

  • 9.1. Wprowadzenie (261)
  • 9.2. Metoda ustalonego priorytetu (267)
    • 9.2.1. Priorytety bazowe (269)
    • 9.2.2. Problem inwersji priorytetu (270)
  • 9.3. Szeregowanie zadań w kolejkach wejść (274)
  • 9.4. Metoda szeregowania bez wywłaszczenia (276)
  • 9.5. Metoda Round-Robin (276)
  • 9.6. Metoda EDF (278)
    • 9.6.1. Reprezentacja terminów (278)
    • 9.6.2. Szeregowanie zadań (280)
    • 9.6.3. Metoda EDF i protokół ICPP (281)
  • 9.7. Priorytety dynamiczne (288)
  • 9.8. Synchroniczne i asynchroniczne sterowanie zadaniami (289)
    • 9.8.1. Synchroniczne sterowanie zadaniami (290)
    • 9.8.2. Asynchroniczne sterowanie zadaniami (290)
  • 9.9. Podsumowanie (291)
  • 9.10. Ćwiczenia i zadania (292)

Dodatek A. Przykłady programów (293)

Literatura (311)

Skorowidz (313)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6822-9
Rozmiar pliku: 4,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: