- promocja
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy - ebook
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy - ebook
Przyszli inżynierowie i programiści na start!
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej.
Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka.
- Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
- Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta
- Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
- Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
- Elementy matematyki
- Rozwiązanie każdego zadania
Z nami i Minecraftem nauka programowania to przyjemność!
Spis treści
Wstęp 9
Ważne informacje 11
Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13
- Podstawowe pojęcia w programowaniu 14
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15
- Zakup i instalacja gry Minecraft 15
- Pobieranie narzędzia Forge 22
- Instalacja ComputerCraftEdu 24
Rozdział 3. Żółw w akcji 27
- Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
- Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
- Poruszanie się 31
- Poznaj żółwie 31
- Sterowanie żółwiem 36
- Błędy żółwia i kopanie 38
- Ekwipunek żółwia 40
- Funkcja Place 42
Rozdział 4. Zaczynamy programowanie 45
- Twoje pierwsze programy 45
- Cofanie programów 49
- Grupowanie funkcji 50
Rozdział 5. Żółw budowniczy 51
- Różne kierunki stawiania bloków 54
- Różne kierunki kopania 58
Rozdział 6. Instrukcja Repeat 65
Rozdział 7. Funkcja Select Slot 71
- Wyszukiwanie w ekwipunku rzadko używanych bloków 73
Rozdział 8. Zmienne liczbowe 79
Rozdział 9. Funkcja Say i zmienne tekstowe 85
- Zmienne mogą przechowywać napisy 89
Rozdział 10. Liczby losowe 93
Rozdział 11. Prawda czy fałsz 99
- Wartości true i false 100
Rozdział 12. Instrukcja warunkowa if 103
Rozdział 13. Instrukcja warunkowa else 111
Rozdział 14. Funkcja Detect 117
Rozdział 15. Instrukcja else if 123
Rozdział 16. Pętla while 129
Rozdział 17. Operatory logiczne 135
Rozdział 18. Funkcja Inspect Block 139
Rozdział 19. Funkcja Detect Redstone 145
Rozdział 20. Funkcja Set Redstone 153
Rozdział 21. Podział kodu na kilka programów 163
Rozdział 22. Funkcja Item Count 169
Rozdział 23. Funkcja Inspect Item 173
Rozdział 24. Funkcje Drop Items i Take Items 181
Rozdział 25. Funkcja Compare 187
Rozdział 26. Funkcja Random Boolean 193
Rozdział 27. Pętla for 197
Rozdział 28. Podsumowanie 201
Rozdział 29. Rozwiązania zadań 203
Twoja lista wykonanych zadań 235
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6141-6 |
Rozmiar pliku: | 23 MB |