Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany - ebook
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany - ebook
Przyszli inżynierowie i programiści na start!
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy.
Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.
- Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
- Wizualizacja napisanych programów w świecie Minecrafta
- Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
- Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
- Elementy matematyki
- Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
- Zaawansowane zagadnienia
- Rozwiązanie każdego zadania
Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!
Spis treści
Wstęp 9
Ważne informacje 11
Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13
- Podstawowe pojęcia w programowaniu 14
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15
- Zakup i instalacja gry Minecraft 15
- Pobieranie narzędzia Forge 22
- Instalacja ComputerCraftEdu 24
Rozdział 3. Żółw w akcji 27
- Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
- Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
- Poruszanie się 31
- Poznaj żółwie 32
Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu 37
- Edytor tekstowy 39
- Funkcja turtle.forward() 40
- Funkcja turtle.back() i żółw podpowiadacz 43
- Funkcje turtle.up() i turtle.down() 46
- Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight() 49
Rozdział 5 Kopanie 53
- Funkcja turtle.dig() 53
- Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown() 58
Rozdział 6. Żółw budowniczy 63
- Ekwipunek żółwia 63
- Funkcja turtle.place() 66
- Funkcja turtle.placeDown() 70
- Funkcja turtle.placeUp() 71
Rozdział 7. Zmiana slotów i komentarze 77
- Funkcja turtle.select() 78
- Komentarze 84
Rozdział 8. Powtarzanie 87
- Instrukcja Repeat (edytor wizualny) 87
- Pętla for 89
Rozdział 9. Żółw na czacie i zmienne 99
- Funkcja turtleedu.say() 99
- Zmienne 102
- Zmienne liczbowe 102
- Zmiana wartości 103
- Zmienne mogą też być napisami 110
- Zmienne w pętli for 112
- Prawda czy fałsz 116
Rozdział 10. Instrukcje warunkowe 119
- Operatory porównania 119
- Instrukcja warunkowa if 127
- Liczby losowe 133
- Funkcja math.random() 133
- Instrukcja else 138
- Instrukcja elseif 144
- Operatory logiczne 151
- Operator logiczny and 151
- Operator logiczny or 153
- Operator logiczny not 155
Rozdział 11. Czerwony proszek 161
- Funkcja turtleedu.checkRedstone() 163
- Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp() 167
- Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown() 168
- Funkcje turtleedu.setRedstone() 172
Rozdział 12. Pętla while 183
- Programy działające w nieskończoność 188
Rozdział 13. Wykrywanie bloków 191
- Funkcja turtle.detect() 191
- Pozostałe funkcje turtle.detect() 196
- Funkcja turtleedu.inspect() 198
- Pozostałe funkcje turtleedu.inspect() 201
Rozdział 14. Zliczanie przedmiotów 205
- Funkcja turtle.getItemCount() 205
Rozdział 15. Żółw z zegarkiem 211
- Funkcja os.sleep() 211
Rozdział 16. Jaki to przedmiot? 215
- Funkcja turtleedu.getItemName() 215
Rozdział 17. Żółw tragarz 221
- Funkcja turtle.transferTo() 221
- Funkcja turtle.drop() 224
- Funkcja turtle.suck() 228
Rozdział 18. Podsumowanie 233
Rozdział 19. Odpowiedzi do zadań 235
Twoja lista wykonanych zadań 267
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6142-3 |
Rozmiar pliku: | 59 MB |