Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany. Wydanie 2 - ebook
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany. Wydanie 2 - ebook
Minecraft to nie tylko seria gier wideo, w które chętnie grają dzieci na całym świecie. Stworzony przez Markusa Perssona i rozwijany przez Mojang Studios, stał się także fenomenem popkultury. Kilkunastoletnia kariera gry jest znaczona kolejnymi książkami, filmami, ubraniami, gadżetami i zabawkami, uhonorowano ją nawet tematyczną serią klocków Lego.
Dorośli, doceniając rozrywkowe walory gry, dostrzegli także jej aspekty edukacyjne. Minecraft stał się na przykład bazą zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży. Ta książka powstała na podstawie warsztatów dla średnio zaawansowanych i jest przeznaczona dla dzieci od dziesiątego roku życia. Uczy programowania, przekazuje także trudniejsze zagadnienia w prosty, przyjazny dla młodego umysłu sposób. Do każdego zadania podane zostało rozwiązanie, bardziej skomplikowane zaś można rozwiązywać wspólnie z autorami podręcznika.
Z tą książką Twoje dziecko:
- Pozna prosty i przyjazne zasady programowania
- Opanuje zagadnienia przydatne w różnych językach programowania
- Rozwinie umiejętność myślenia analitycznego
- Pogłębi kompetencje cyfrowe
- Będzie się świetnie bawić, a równocześnie zdobędzie pierwsze informatyczne szlify
Zdobywanie wiedzy jest najefektywniejsze w praktyce!
Spis treści
Wstęp
Ważne informacje
Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować?
- Podstawowe pojęcia w programowaniu
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne?
- Instalacja Javy
- Zakup i instalacja gry Minecraft
- Pobieranie i instalacja narzędzia Forge
- Instalacja ComputerCraftEdu
Rozdział 3. Żółw w akcji
- Pierwsze uruchomienie gry Minecraft
- Tworzenie świata w trybie kreatywnym
- Poruszanie się
- Poznaj żółwie
Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu
- Edytor tekstowy
- Funkcja turtle.forward()
- Funkcja turtle.back() i żółw podpowiadacz
- Funkcje turtle.up() i turtle.down()
- Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight()
Rozdział 5. Kopanie
- Funkcja turtle.dig()
- Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown()
Rozdział 6. Żółw budowniczy
- Ekwipunek żółwia
- Funkcja turtle.place()
- Funkcja turtle.placeDown()
- Funkcja turtle.placeUp()
Rozdział 7. Zmiana slotów i komentarze
- Funkcja turtle.select()
- Komentarze
Rozdział 8. Powtarzanie
- Instrukcja Repeat (edytor wizualny)
- Pętla for
Rozdział 9. Żółw na czacie i zmienne
- Funkcja turtleedu.say()
- Zmienne
Rozdział 10. Instrukcje warunkowe
- Operatory porównania
- Instrukcja warunkowa if
- Liczby losowe
- Funkcja math.random()
- Instrukcja else
- Instrukcja elseif
- Operatory logiczne
Rozdział 11. Czerwony proszek
- Funkcja turtleedu.checkRedstone()
- Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp()
- Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown()
- Funkcje turtleedu.setRedstone()
Rozdział 12. Pętla while
- Programy działające w nieskończoność
Rozdział 13. Wykrywanie bloków
- Funkcja turtle.detect()
- Pozostałe funkcje turtle.detect()
- Funkcja turtleedu.inspect()
- Pozostałe funkcje turtleedu.inspect()
Rozdział 14. Zliczanie przedmiotów
- Funkcja turtle.getItemCount()
Rozdział 15. Żółw z zegarkiem
- Funkcja os.sleep()
Rozdział 16. Jaki to przedmiot?
- Funkcja turtleedu.getItemName()
Rozdział 17. Żółw tragarz
- Funkcja turtle.transferTo()
- Funkcja turtle.drop()
- Funkcja turtle.suck()
Rozdział 18. Podsumowanie
Rozdział 19. Odpowiedzi do zadań
Twoja lista wykonanych zadań
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-1025-6 |
Rozmiar pliku: | 43 MB |