Facebook - konwersja

Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 lutego 2005
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
69,00

Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Wydanie II - ebook

Zmień podejście do programowania - zastosuj wzorce projektowe

  • Skorzystaj z metod modelowania obiektowego w języku UML
  • Poznaj różne typy wzorców projektowych
  • Wykorzystaj wzorce projektowe w swoich programach

Wzorce projektowe to modele rozwiązań wielu zagadnień programistycznych, oparte na zasadach programowania obiektowego. Zastosowanie ich w projektach informatycznych zapewnia szybszą i bardziej efektywną pracę zarówno podczas projektowania i tworzenia oprogramowania, jak i na etapie jego wdrożenia. Sprawne korzystanie z wzorców projektowych wiąże się jednak z koniecznością poznania metod modelowania obiektowego, zrozumienia zasad obiektowości i umiejętności podzielenia projektowanego systemu na komponenty.

Książka "Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Wydanie drugie" to przewodnik po wzorcach projektowych, przedstawiający je od strony najbardziej istotnej dla programisty - od strony praktycznej. Przykłady w języku Java, diagramy UML i wyczerpujące komentarze - wszystko to sprawia, że po przeczytaniu tej ksiażki staniesz się ekspertem w dziedzinie wzorców projektowych i będziesz wykorzystywać je we wszystkich swoich projektach.

  • Zasady obiektowości
  • Modelowanie obiektowe w języku UML
  • Standardowe rozwiązania obiektowe
  • Wprowadzenie do wzorców projektowych
  • Zasady stosowania wzorców projektowych
  • Katalog wzorców projektowych
  • Projektowanie i programowanie z zastosowaniem wzorców projektowych

Korzystając z wzorców projektowych, zwiększysz szybkość i efektywność swojej pracy nad aplikacjami.

Spis treści

  • Podziękowania
  • Wstęp
    • Od obiektowości poprzez wzorce projektowe do prawdziwej obiektowości
    • Od sztucznej inteligencji poprzez wzorce aż do prawdziwej obiektowości
    • Informacje o konwencjach zastosowanych w niniejszej książce
    • Nowości dodane w drugim wydaniu książki
  • Część I Wprowadzenie do programowania obiektowego
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 1. Obiektowość
    • Przegląd
    • Zanim pojawiły się obiekty: dekompozycja funkcjonalna
    • Problem określenia wymagań
    • Zmiany wymagań a dekompozycja funkcjonalna
    • Postępowanie w sytuacji zmieniających się wymagań
    • Obiektowość
    • Programowanie obiektowe w praktyce
    • Szczególne rodzaje metod
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 2. Język UML
    • Przegląd
    • Czym jest język UML?
    • Zastosowanie języka UML
    • Diagram klas
    • Diagramy interakcji
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Część II Ograniczenia tradycyjnie pojmowanego projektowania obiektowego
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 3. Problem wymagający rozwiązania uniwersalnego
    • Przegląd
    • Pozyskanie informacji z systemu CAD/CAM
    • Terminologia dziedziny zastosowań
    • Opis problemu
    • Prawdziwe wyzwania i rozwiązania
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 4. Standardowe rozwiązanie obiektowe
    • Przegląd
    • Rozwiązanie wykorzystujące specjalizację
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Część III Wzorce projektowe
    • Przegląd tematyki
    • Cele
  • Rozdział 5. Wprowadzenie do wzorców projektowych
    • Przegląd
    • Wzorce projektowe wywodzą się z architektury i antropologii
    • Wzorce projektowe od architektury do programowania
    • Po co studiować wzorce projektowe?
    • Inne zalety studiowania wzorców projektowych
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opcje i zastosowania
  • Rozdział 6. Wzorzec fasady
    • Przegląd
    • Wprowadzenie do fasady
    • Fasada
    • Praktyczne uwagi na temat zastosowania fasady
    • Zastosowanie fasady w rozwiązaniu problemu CAD/CAM
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 7. Wzorzec adaptera
    • Przegląd
    • Wprowadzenie do wzorca adaptera
    • Adapter
    • Praktyczne uwagi na temat zastosowania adaptera
    • Zastosowanie adaptera w celu rozwiązania problemu CAD/CAM
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 8. Poszerzamy horyzonty
    • Przegląd
    • Obiekty w rozumieniu tradycyjnym i nowym
    • Hermetyzacja w rozumieniu tradycyjnym i nowym
    • Określ zmienność i hermetyzuj ją
    • Analiza wspólności i zmienności a klasy abstrakcyjne
    • Cechy programowania inteligentnego
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 9. Wzorzec strategii
    • Omówienie
    • Sposób obsługi nowych wymagań
    • Studium problemu międzynarodowy system do handlu elektronicznego: początkowe wymagania
    • Obsługa nowych wymagań
    • Wzorzec strategii
    • Praktyczne uwagi na temat stosowania wzorca strategii
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 10. Wzorzec mostu
    • Przegląd
    • Wprowadzenie do wzorca mostu
    • Przykład problemu wymagającego zastosowania mostu
    • Obserwacja dotycząca zastosowań wzorców projektowych
    • Wyprowadzenie wzorca mostu
    • Wzorzec mostu retrospekcja
    • Praktyczne uwagi na temat zastosowań mostu
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 11. Wzorzec fabryki abstrakcyjnej
    • Przegląd
    • Wprowadzenie do wzorca fabryki abstrakcyjnej
    • Fabryka abstrakcyjna przykład zastosowania
    • Implementacja wzorca fabryki abstrakcyjnej
    • Praktyczne uwagi na temat stosowania fabryki abstrakcyjnej
    • Zastosowanie fabryki abstrakcyjnej w rozwiązaniu problemu CAD/CAM
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Część IV Projektowanie z wykorzystaniem wzorców
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 12. W jaki sposób projektują eksperci?
    • Przegląd
    • Tworzenie przez dodawanie wyróżnień
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 13. Rozwiązanie problemu CAD/CAM z wykorzystaniem wzorców projektowych
    • Przegląd
    • Przypomnienie problemu CAD/CAM
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 1
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 2a
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 2b
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 2c
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców powtórzone etapy 2a i 2b (fasada)
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etapy 2a i 2b (adapter)
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etapy 2a i 2b (fabryka abstrakcyjna)
    • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 3
    • Porównanie z poprzednimi wersjami rozwiązania
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Część V Zdążając w kierunku nowego sposobu projektowania
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 14. Zasady i strategie projektowania z wykorzystaniem wzorców
    • Przegląd
    • Zasada otwarcia i zamknięcia
    • Zasada projektowania w kontekście
    • Zasada hermetyzacji zmienności
    • Klasy abstrakcyjne a interfejsy
    • Zasada zdrowego sceptycyzmu
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 15. Analiza wspólności i zmienności
    • Przegląd
    • Analiza wspólności i zmienności a projektowanie aplikacji
    • Rozwiązanie problemu CAD/CAM przy wykorzystaniu analizy wspólności i zmienności
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 16. Macierz analizy
    • Przegląd
    • Zmienność w świecie rzeczywistym
    • Studium zmienności: międzynarodowy system handlu elektronicznego
    • Uwagi praktyczne
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 17. Wzorzec dekoratora
    • Przegląd
    • Nowe szczegóły
    • Wzorzec dekoratora
    • Zastosowanie dekoratora w omawianym studium problemu
    • Inne zastosowania: operacje wejścia i (lub) wyjścia
    • Praktyczne uwagi na temat stosowania dekoratora
    • Istota wzorca dekoratora
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Część VI Inne zalety wzorców
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 18. Wzorzec obserwatora
    • Przegląd
    • Kategorie wzorców
    • Nowe wymagania aplikacji wspomagającej handel elektroniczny
    • Wzorzec obserwatora
    • Zastosowanie wzorca obserwatora
    • Praktyczne uwagi na temat zastosowania obserwatora
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 19. Wzorzec metody szablonu
    • Przegląd
    • Nowe wymagania
    • Wzorzec metody szablonu
    • Zastosowanie wzorca metody szablonu
    • Zastosowanie wzorca metody szablonu do redukcji nadmiarowości
    • Praktyczne uwagi na temat zastosowania szablonu metody
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
  • Część VII Fabryki
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 20. Wnioski płynące ze stosowania wzorców projektowych fabryki
    • Przegląd
    • Fabryki
    • Uniwersalny kontekst raz jeszcze
    • Fabryki działają zgodnie z wytycznymi
    • Ograniczanie wektorów zmian
    • Inny sposób rozumienia
    • Różne zastosowania fabryk
    • Praktyczne uwagi dotyczące fabryk
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 21. Wzorzec singletonu oraz wzorzec blokowania dwufazowego
    • Przegląd
    • Wprowadzenie do wzorca singletonu
    • Zastosowanie wzorca singletonu
    • Wariant: wzorzec blokowania dwufazowego
    • Reflekcje
    • Praktyczne uwagi na temat zastosowania singletonu i blokowania dwufazowego
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 22. Wzorzec puli obiektów
    • Przegląd
    • Problem wymagający zarządzania obiektami
      • Dane składowe
      • Metody
    • Wzorzec puli obiektów
    • Obserwacje: tworzenie obiektów nie jest jedynym możliwym zastosowaniem fabryk
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 23. Wzorzec metody fabryki
    • Przegląd
    • Nowe wymaganie
    • Wzorzec metody fabryki
    • Wzorzec metody fabryki a obiektowe języki programowania
    • Praktyczne uwagi dotyczące zastosowania wzorca metody fabryki
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 24. Fabryki podsumowanie
    • Przegląd
    • Etapy procesu tworzenia oprogramowania
    • Podobieństwa fabryk i zasad programowania ekstremalnego
    • Skalowanie
  • Część VIII Podsumowanie
    • Przegląd tematyki
  • Rozdział 25. Wzorce projektowe i nowa perspektywa projektowania obiektowego
    • Przegląd
    • Podsumowanie zasad obiektowości
    • Hermetyzacja implementacji za pomocą wzorców projektowych
    • Analiza wspólności i zmienności a wzorce projektowe
    • Dekompozycja dziedziny problemu poprzez określenie odpowiedzialności
    • Wzorce i projektowanie w kontekście
    • Powiązania wewnątrz wzorców
    • Wzorce projektowe i praktyki programowania inteligentnego
    • Uwagi praktyczne
    • Podsumowanie
    • Pytania kontrolne
      • Obserwacje
      • Interpretacje
      • Opinie i zastosowania
  • Rozdział 26. Bibliografia
    • Programowanie zorientowane obiektowo: strony WWW
    • Zalecana lektura
    • Lektura przeznaczona dla programistów korzystających z języka Java
    • Lektura przeznaczona dla programistów korzystających z języka C++
    • Lektura przeznaczona dla programistów korzystających z języka COBOL
    • Lektura dotycząca metodyki programowania ekstremalnego
    • Zalecana lektura dotycząca programowania
    • Ulubiona lektura autorów
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-6161-4
Rozmiar pliku: 8,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: