- promocja
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II - ebook
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II - ebook
Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Bardzo wiele zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. Podczas spotkania można doprecyzować wymagania wobec produktu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. Błędy popełnione na tym etapie mogą mieć fatalne skutki.
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami.
Dzięki książce:
- dobrze przygotujesz się do wygłoszenia prezentacji
- rozwiniesz umiejętność słuchania
- poznasz taktyczne podejścia i nauczysz się udzielać najskuteczniejszych odpowiedzi na uwagi
- będziesz poprawnie dokumentować swoje decyzje
- dowiesz się, które czynności wykonywane po zebraniu są równie istotne jak ono samo
Projekt jest doskonały? Przekonaj mnie o tym!
Spis treści
- Opinie o książce
- [Przedmowa\
- O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu
- UX to wciąż młoda dziedzina
- O czym jest ta książka?
- Kto powinien przeczytać tę książkę?
- Projektanci
- Starsi projektanci
- Cały zespół produktowy
- Struktura książki
- Dlaczego napisałem tę książkę?
- Podziękowania
- [1\ Zdolny projektant umie rozmawiać
- Ważne zebranie
- Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca
- Gdzie kucharek sześć
- Każdy jest projektantem!
- Interfejs to Twoje dzieło
- Praca zespołowa nie tak znowu dobra
- Przycisk dyrektorski
- Syndrom strony głównej
- Twoja praca polega na komunikacji
- Dobra komunikacja zapewnia przewagę
- Elokwencja to sukces
- Najlepsze pomysły wygrywają (albo i niekoniecznie)
- Bądź sprawnym projektantem
- Wielka trójca
- Rozwiązanie problemu
- Prostota obsługi
- Poparcie
- Doprowadź to do skutku
- [2\ Interesariusz też człowiek
- Zrozum ich punkt widzenia
- Dostrzec w nich ludzi
- Stworzyć wspólne doświadczenia
- Wycieczka z Joshem
- Rozwinąć empatię
- Przywództwo i wizja
- Zadawaj rzeczowe pytania
- Nawiąż osobisty kontakt
- Otwórz się na innych
- Bądź profesjonalny
- Wskazywanie wpływowych jednostek
- Wpływowi współpracownicy
- Wpływowi przełożeni
- Wpływowi interesariusze z zewnątrz
- Wartości interesariuszy
- Kierownicy i menedżerowie
- Programiści i inżynierowie
- Właściciele produktu
- Menedżerowie projektu
- Marketingowcy i kreatywni
- Historyjki interesariuszy
- Kierownicy i menedżerowie
- Programiści
- Właściciele produktu
- Menedżerowie projektów
- Marketingowcy i kreatywni
- Nawiązuj korzystne relacje
- Bądź sobą
- Bądź uczynny
- Dawaj coś od siebie
- Kartki z podziękowaniami
- Proste, niedrogie upominki
- Interesariusz to też człowiek
- Zrozum ich punkt widzenia
- [3\ Spotkanie jako projekt
- Określ kontekst
- Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu
- Pierwszeństwo i świeżość
- Powtórzenia
- Zaskoczenie
- Zróżnicowane media
- Pozbądź się zakłóceń
- Przewiduj reakcje
- Spisuj zastrzeżenia
- Stwórz alternatywne makiety
- Przygotuj dane i wnioski z badań
- Zbuduj sieć wsparcia
- Poproś o wsparcie
- Znajdź pomocników
- Ludzie czują, że to ma znaczenie
- Próba generalna
- Sporządź listę
- Ćwicz na głos
- Przygotuj wszystkich do wystąpienia
- [4\ Wysłuchać znaczy zrozumieć
- Czynności pasywne
- Pozwól im się wypowiedzieć
- Zwracaj uwagę na to, czego się nie mówi
- Uprzejma Ula
- Zniechęcający Zbyszek
- Wskaż właściwy problem
- Przestawianie pól danych
- Powielanie danych
- Sztuka pauzy
- Czynności aktywne
- Spisuj notatki
- Jak sprawniej notować?
- Uwzględniaj uzasadnienia
- Zadawaj pytania
- Powtórz i przeformułuj
- Przeformułuj: to działa zamiast to mi się podoba
- Powtórz: chodzi ci o to, że
- Czynności pasywne
- [5\ Właściwy stan umysłu
- Zrozum swoją rolę
- Pozbądź się złudzenia kontroli
- Interesariusze są naszymi reprezentantami
- Dojść do głosu
- Rozwijanie pewności siebie
- Okiełznaj swoje ego
- Bądź na tak
- Ćwiczenie odruchu afirmacyjnego
- Afirmacja w praktyce
- Rozwiń pozytywną personę
- Pewność siebie, ale nie arogancja
- Bądź sobą
- Nie traktuj siebie zbyt poważnie
- Otwórz się na innych
- Zmień słownictwo
- Mylisz się
- Z designerskiego punktu widzenia
- Podoba mi się i nie podoba mi się
- Za dużo żargonu
- Przejście
- Podziękuj
- Powtórz
- Przygotuj
- Zrozum swoją rolę
- [6\ Sformułuj odpowiedź
- Strategia udzielania odpowiedzi
- Odwołanie się do szlachetnych motywów
- Zwiększenie częstotliwości dodawania do koszyka
- Reprezentuj użytkownika
- Dodanie przycisku
- Wykazanie efektywności
- Prototypowanie
- Odwołanie się do szlachetnych motywów
- Taktyka to działanie
- 1. Porównanie projektów
- Pokaż wszystkie elementy
- 2. Zaproponowanie alternatywy
- 3. Danie wyboru
- 4. Prośba o wypowiedź
- W krzyżowym ogniu
- 5. Opóźnienie podjęcia decyzji
- Zebranie odroczone
- 1. Porównanie projektów
- Strategia udzielania odpowiedzi
- [7\ Określ przekaz
- Biznes
- Pomaga w osiągnięciu celu
- Wspomaga wykonanie głównego przypadku użycia
- Komunikuje markę
- Projekt
- Wykorzystuje standardowy wzorzec
- Przyciąga uwagę użytkownika
- Tworzy ścieżkę przejścia użytkownika
- Badania
- Potwierdzone danymi...
- Testy użyteczności ujawniły
- Inne badania wykazują...
- Hamburgerom dziękujemy
- Ograniczenia
- Brakuje zasobów
- Ograniczenia techniczne
- Spełnia standardy
- Biznes
- [8\ Zabezpieczenie poparcia
- Zdobycie poparcia
- Bądź bezpośredni
- Zwróć uwagę na korzyści lub zagrożenia
- Każ mu się zdeklarować
- Zsumujmy wszystko
- Zdobycie poparcia
- [9\ Dalsze działania
- Spotkanie po zebraniu
- Popularność po zebraniu
- Przekaż sprawozdanie
- Odfiltruj ważne informacje
- Pomijaj innowacje
- Nigdy więcej o tym nie wspominaj
- Poszukaj sprzymierzeńców
- Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba
- Spotkanie po zebraniu
- [10\ Radzenie sobie ze zmianami
- Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?
- Sprawniejsze projektowanie konwersacji
- Co tu się rzeczywiście dzieje?
- Nastąpiło nieporozumienie
- Twój projekt nie jest najlepszym rozwiązaniem
- Nie zaspokoiłeś konkretnej potrzeby
- Interesariusz jest nierozsądny
- Interesariusz chce mieć poczucie, że został wysłuchany
- Nie ma tego złego
- Odkrywanie innych problemów
- Bank Zaufania
- Kiedy się mylisz
- Przejdź nad tym do porządku dziennego
- Kozioł ofiarny
- Wyjdź przed szereg
- Kiedy się mylisz
- Zarządzanie oczekiwaniami
- To już prawie koniec
- Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?
- [11\ Jak decydenci mogą pomagać projektantom?
- Ślepiec i król
- Uświadom sobie, że wiemy, co robimy
- Daj nam możliwość zajęcia się swoją pracą
- Testy użyteczności i badania
- Upoważnij cały zespół do szybkiego działania
- Samodzielny zespół
- Dostrzeż to, że też jesteśmy ludźmi
- Używaj przyjaznego języka
- Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami
- Przygotuj listę kontrolną projektu
- Wizja i cele
- Użytkownicy i klienci
- Obieg pracy i komunikacja
- Dostęp do ludzi i informacji
- Wymagania projektowe i techniczne
- Miejsce przy stole konferencyjnym
- Ślepiec i król
- [O autorze\
- [Kolofon\
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8571-9 |
Rozmiar pliku: | 6,7 MB |