Facebook - konwersja
  • promocja

Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
25 grudnia 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych - ebook

Spośród narzędzi do budowy aplikacji wieloplatformowych .NET MAUI wyróżnia się efektywnością i wysoką jakością tworzonego kodu. .NET MAUI powstał na podstawie Xamarin.Forms i służy do pisania natywnych aplikacji mobilnych i desktopowych w językach C# i XAML. Programiści cenią go za współużytkowanie zasobów, proste debugowanie i testowanie, a także za łatwą konfigurację.

Ten szczegółowy przewodnik pozwoli Ci na błyskawiczne zapoznanie się z .NET MAUI i sprawne rozpoczęcie pisania aplikacji za pomocą tej technologii. Zaprezentowano w nim filozofię działania .NET MAUI, jak również przebieg prac nad tworzeniem kompletnej aplikacji wieloplatformowej dla systemów: Android, iOS, macOS i Windows, na podstawie jednego wspólnego kodu bazowego. Podczas lektury zrozumiesz też cały cykl rozwoju oprogramowania, w tym zasady publikowania w sklepach z aplikacjami. Ciekawym elementem książki jest opis najnowszej technologii tworzenia frontendów - .NET MAUI Blazor.

Dzięki tej książce:

  • odkryjesz najnowsze funkcje frameworka .NET
  • nauczysz się pisać aplikacje wieloplatformowe za pomocą .NET MAUI
  • zaczniesz stosować wzorzec MVVM, wiązać dane i wstrzykiwać zależności
  • utworzysz aplikacje typu .NET MAUI Hybrid Blazor
  • dowiesz się, jak wykonywać testy jednostkowe na kilka sposobów
  • nauczysz się publikować aplikacje w różnych sklepach dla systemów mobilnych i desktopowych

Oto .NET MAUI: aplikacja dla wielu systemów - jeden kod bazowy!

Spis treści

O autorze

O recenzentach

Przedmowa

Część 1. Przegląd frameworka .NET MAUI

  • Rozdział 1. Wprowadzenie do .NET MAUI
    • Przegląd technologii wieloplatformowych
      • Aplikacje natywne
      • Aplikacje internetowe
      • Usługi backendowe
      • Technologie wieloplatformowe
      • Porównanie .NET, Javy i JavaScriptu
    • Przegląd środowiska .NET
      • .NET Framework
      • Mono
      • .NET Core
      • .NET Standard i przenośne biblioteki klas
    • Używanie Xamarina do tworzenia aplikacji mobilnych
      • Xamarin.Forms
      • Xamarin.Essentials
    • Przejście na .NET MAUI
      • Aplikacje Blazora w .NET MAUI
      • Wybór między XAML-em a Razorem w .NET MAUI
    • Przygotowywanie środowiska programistycznego
      • Instalowanie .NET MAUI w systemie Windows
      • Instalowanie .NET MAUI w systemie macOS
    • Czego nauczysz się z tej książki?
    • Aplikacja budowana w tej książce
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 2. Tworzenie pierwszej aplikacji w .NET MAUI
    • Wymagania techniczne
    • Zarządzanie kodem źródłowym z tej książki
    • Przygotowywanie nowego projektu .NET MAUI
      • Tworzenie nowego projektu w środowisku Visual Studio
      • Tworzenie nowego projektu za pomocą polecenia dotnet
    • Uruchamianie i cykl życia aplikacji
      • Zarządzanie cyklem życia
    • Konfigurowanie zasobów
      • Ikona aplikacji
      • Ekran powitalny
      • Konfigurowanie niestandardowych czcionek ikon
    • Kompilowanie i debugowanie
      • System Windows
      • System Android
      • Systemy iOS i macOS
    • Tworzenie szkieletu projektu zgodnie ze wzorcem MVVM
      • Przenoszenie i ponowne używanie szablonu z klasą Shell przeznaczonego dla Xamarin.Forms
      • Szablon projektu dla Visual Studio
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Projektowanie interfejsów użytkownika za pomocą XAML-a
    • Wymagania techniczne
    • Tworzenie strony XAML
    • Składnia XAML-a
      • Elementy
      • Atrybuty
      • Przestrzenie nazw w XML-u i XAML-u
    • Rozszerzenia znaczników XAML-a
    • Projektowanie interfejsu użytkownika zgodnie ze wzorcem master-detail
      • Panel obok panelu
      • Tryb warstwowy
      • Kontrolki w .NET MAUI
      • Układy w .NET MAUI
      • Nawigacja w interfejsie użytkownika typu master-detail
    • Obsługa wielu języków - lokalizacja językowa
      • Tworzenie pliku .resx
      • Lokalizacja językowa tekstu
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 4. Wzorzec MVVM i wiązanie danych
    • Wymagania techniczne
    • Wzorce MVVM i MVC
      • Wzorzec MVVM w aplikacji PassXYZ.Vault
    • Wiązanie danych
      • Tryb wiązania
      • Modyfikowanie powiadomień w modelu widoku
    • Ulepszanie modelu danych i usługi
      • KPCLib
      • PassXYZLib
      • Aktualizowanie modelu
      • Aktualizowanie usługi
    • Wiązanie z kolekcjami
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 5. Nawigacja w .NET MAUI z użyciem klas Shell i NavigationPage
    • Wymagania techniczne
    • Implementowanie nawigacji
      • Interfejs INavigation i strona NavigationPage
      • Używanie stosu nawigacji
      • Operowanie stosem nawigacji
    • Używanie klasy Shell
      • Menu wysuwane
      • Zakładki
      • Nawigacja z użyciem klasy Shell
    • Ulepszanie modelu
      • Model danych i powiązane z nim usługi
      • Poprawianie procesu logowania
      • Właściwość Command
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Wprowadzenie do wstrzykiwania zależności i usług specyficznych dla platformy
    • Wymagania techniczne
    • Krótki przegląd zasad projektowych
      • Rodzaje zasad projektowych
      • Stosowanie zasad projektowych
    • Wstrzykiwanie zależności
      • Klasa DependencyService
      • Używanie wbudowanej usługi wstrzykiwania zależności MS.DI
    • Nawiązywanie połączenia z bazą danych
      • Inicjalizowanie bazy danych
      • Wykonywanie operacji CRUD
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura

Część 2. Stosowanie .NET MAUI Blazor

  • Rozdział 7. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji typu Blazor Hybrid
    • Wymagania techniczne
    • Czym jest Blazor?
      • Blazor Server
      • Blazor Wasm
      • Blazor Hybrid
    • Tworzenie nowego projektu .NET MAUI Blazor
      • Generowanie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą instrukcji dotnet w wierszu poleceń
      • Tworzenie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą środowiska Visual Studio w systemie Windows
      • Uruchamianie nowego projektu
      • Kod uruchamiania aplikacji .NET MAUI Blazor
    • Migracja do aplikacji .NET MAUI Blazor
    • Składnia Razora
      • Bloki kodu w Razorze
      • Automatyczne wyrażenia Razora
      • Wyrażenia Razora z nawiasem
      • Kodowanie wyrażeń
      • Dyrektywy
      • Dyrektywy reprezentujące atrybuty
    • Tworzenie komponentu Razora
      • Przeprojektowanie strony logowania z użyciem komponentu Razora
      • Wzorzec MVVM w Blazorze
      • Wstrzykiwanie zależności w Blazorze
      • Izolowanie stylów CSS
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Układy i routing w Blazorze
    • Wymagania techniczne
    • Routing po stronie klienta
      • Konfigurowanie kontrolki BlazorWebView
      • Konfigurowanie routera
      • Definiowanie tras
    • Używanie komponentów układu w Blazorze
      • Stosowanie układu do komponentu
      • Zagnieżdżanie układów
    • Implementowanie elementów nawigacyjnych
      • Implementowanie widoku listy
      • Dodawanie nowego elementu i przechodzenie wstecz
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Implementowanie komponentów Blazora
    • Wymagania techniczne
    • Komponenty Razora
      • Dziedziczenie
    • Tworzenie biblioteki klas Razora
      • Używanie statycznych zasobów w bibliotece klas Razora
    • Tworzenie komponentów Razora do wielokrotnego użytku
      • Tworzenie komponentu z podstawowym modalnym oknem dialogowym
      • Wiązanie danych
      • Parametry komponentu
      • Komponenty zagnieżdżone
      • Dwukierunkowe wiązanie danych
      • Komunikowanie się z użyciem kaskadowo przekazywanych wartości i parametrów
    • Cykl życia komponentów
      • SetParametersAsync
      • OnInitialized i OnInitializedAsync
      • Metody OnParametersSet i OnParametersSetAsync
      • ShouldRender
      • OnAfterRender i OnAfterRenderAsync
    • Implementowanie operacji CRUD
      • Operacje CRUD na elementach
      • Operacje CRUD dotyczące pól
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Zaawansowane aspekty tworzenia komponentów Razora
    • Wymagania techniczne
    • Tworzenie kolejnych komponentów Razora
      • Tworzenie komponentu Navbar
      • Tworzenie komponentu Dropdown reprezentującego menu kontekstowe
    • Używanie komponentów szablonowych
      • Tworzenie komponentu ListView
      • Używanie komponentu ListView
    • Komponenty wbudowane i sprawdzanie poprawności
      • Używanie komponentów wbudowanych
      • Używanie komponentu EditForm
      • Tworzenie komponentu EditFormDialog
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura

Cześć 3. Testy i wdrażanie

  • Rozdział 11. Tworzenie testów jednostkowych
    • Wymagania techniczne
    • Testy jednostkowe w .NET
      • Tworzenie projektu testów jednostkowych
      • Tworzenie scenariuszy testowych dla interfejsu IDataStore
      • Współdzielenie kontekstu między testami
    • Testowanie komponentu Razora z użyciem bUnit
      • Zmienianie konfiguracji projektu z myślą o bUnit
      • Tworzenie scenariusza testowego z użyciem bUnit
      • Tworzenie scenariuszy testowych w plikach Razora
      • Używanie delegata RenderFragment
      • Testowanie stron Razora
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 12. Instalowanie programów i ich publikowanie w sklepach z aplikacjami
    • Wymagania techniczne
    • Przygotowywanie pakietów z aplikacją do publikacji
      • Co trzeba przygotować do publikacji?
      • Publikowanie w sklepie Microsoft Store
      • Publikowanie w sklepie Google Play
      • Publikowanie w sklepie App Store Apple'a
    • GitHub Actions
      • Czym jest GitHub Actions?
    • Podsumowanie

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0295-4
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: