- promocja
Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych - ebook
Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych - ebook
Spośród narzędzi do budowy aplikacji wieloplatformowych .NET MAUI wyróżnia się efektywnością i wysoką jakością tworzonego kodu. .NET MAUI powstał na podstawie Xamarin.Forms i służy do pisania natywnych aplikacji mobilnych i desktopowych w językach C# i XAML. Programiści cenią go za współużytkowanie zasobów, proste debugowanie i testowanie, a także za łatwą konfigurację.
Ten szczegółowy przewodnik pozwoli Ci na błyskawiczne zapoznanie się z .NET MAUI i sprawne rozpoczęcie pisania aplikacji za pomocą tej technologii. Zaprezentowano w nim filozofię działania .NET MAUI, jak również przebieg prac nad tworzeniem kompletnej aplikacji wieloplatformowej dla systemów: Android, iOS, macOS i Windows, na podstawie jednego wspólnego kodu bazowego. Podczas lektury zrozumiesz też cały cykl rozwoju oprogramowania, w tym zasady publikowania w sklepach z aplikacjami. Ciekawym elementem książki jest opis najnowszej technologii tworzenia frontendów - .NET MAUI Blazor.
Dzięki tej książce:
- odkryjesz najnowsze funkcje frameworka .NET
- nauczysz się pisać aplikacje wieloplatformowe za pomocą .NET MAUI
- zaczniesz stosować wzorzec MVVM, wiązać dane i wstrzykiwać zależności
- utworzysz aplikacje typu .NET MAUI Hybrid Blazor
- dowiesz się, jak wykonywać testy jednostkowe na kilka sposobów
- nauczysz się publikować aplikacje w różnych sklepach dla systemów mobilnych i desktopowych
Oto .NET MAUI: aplikacja dla wielu systemów - jeden kod bazowy!
Spis treści
O autorze
O recenzentach
Przedmowa
Część 1. Przegląd frameworka .NET MAUI
- Rozdział 1. Wprowadzenie do .NET MAUI
- Przegląd technologii wieloplatformowych
- Aplikacje natywne
- Aplikacje internetowe
- Usługi backendowe
- Technologie wieloplatformowe
- Porównanie .NET, Javy i JavaScriptu
- Przegląd środowiska .NET
- .NET Framework
- Mono
- .NET Core
- .NET Standard i przenośne biblioteki klas
- Używanie Xamarina do tworzenia aplikacji mobilnych
- Xamarin.Forms
- Xamarin.Essentials
- Przejście na .NET MAUI
- Aplikacje Blazora w .NET MAUI
- Wybór między XAML-em a Razorem w .NET MAUI
- Przygotowywanie środowiska programistycznego
- Instalowanie .NET MAUI w systemie Windows
- Instalowanie .NET MAUI w systemie macOS
- Czego nauczysz się z tej książki?
- Aplikacja budowana w tej książce
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Przegląd technologii wieloplatformowych
- Rozdział 2. Tworzenie pierwszej aplikacji w .NET MAUI
- Wymagania techniczne
- Zarządzanie kodem źródłowym z tej książki
- Przygotowywanie nowego projektu .NET MAUI
- Tworzenie nowego projektu w środowisku Visual Studio
- Tworzenie nowego projektu za pomocą polecenia dotnet
- Uruchamianie i cykl życia aplikacji
- Zarządzanie cyklem życia
- Konfigurowanie zasobów
- Ikona aplikacji
- Ekran powitalny
- Konfigurowanie niestandardowych czcionek ikon
- Kompilowanie i debugowanie
- System Windows
- System Android
- Systemy iOS i macOS
- Tworzenie szkieletu projektu zgodnie ze wzorcem MVVM
- Przenoszenie i ponowne używanie szablonu z klasą Shell przeznaczonego dla Xamarin.Forms
- Szablon projektu dla Visual Studio
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Projektowanie interfejsów użytkownika za pomocą XAML-a
- Wymagania techniczne
- Tworzenie strony XAML
- Składnia XAML-a
- Elementy
- Atrybuty
- Przestrzenie nazw w XML-u i XAML-u
- Rozszerzenia znaczników XAML-a
- Projektowanie interfejsu użytkownika zgodnie ze wzorcem master-detail
- Panel obok panelu
- Tryb warstwowy
- Kontrolki w .NET MAUI
- Układy w .NET MAUI
- Nawigacja w interfejsie użytkownika typu master-detail
- Obsługa wielu języków - lokalizacja językowa
- Tworzenie pliku .resx
- Lokalizacja językowa tekstu
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Rozdział 4. Wzorzec MVVM i wiązanie danych
- Wymagania techniczne
- Wzorce MVVM i MVC
- Wzorzec MVVM w aplikacji PassXYZ.Vault
- Wiązanie danych
- Tryb wiązania
- Modyfikowanie powiadomień w modelu widoku
- Ulepszanie modelu danych i usługi
- KPCLib
- PassXYZLib
- Aktualizowanie modelu
- Aktualizowanie usługi
- Wiązanie z kolekcjami
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Rozdział 5. Nawigacja w .NET MAUI z użyciem klas Shell i NavigationPage
- Wymagania techniczne
- Implementowanie nawigacji
- Interfejs INavigation i strona NavigationPage
- Używanie stosu nawigacji
- Operowanie stosem nawigacji
- Używanie klasy Shell
- Menu wysuwane
- Zakładki
- Nawigacja z użyciem klasy Shell
- Ulepszanie modelu
- Model danych i powiązane z nim usługi
- Poprawianie procesu logowania
- Właściwość Command
- Podsumowanie
- Rozdział 6. Wprowadzenie do wstrzykiwania zależności i usług specyficznych dla platformy
- Wymagania techniczne
- Krótki przegląd zasad projektowych
- Rodzaje zasad projektowych
- Stosowanie zasad projektowych
- Wstrzykiwanie zależności
- Klasa DependencyService
- Używanie wbudowanej usługi wstrzykiwania zależności MS.DI
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych
- Inicjalizowanie bazy danych
- Wykonywanie operacji CRUD
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
Część 2. Stosowanie .NET MAUI Blazor
- Rozdział 7. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji typu Blazor Hybrid
- Wymagania techniczne
- Czym jest Blazor?
- Blazor Server
- Blazor Wasm
- Blazor Hybrid
- Tworzenie nowego projektu .NET MAUI Blazor
- Generowanie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą instrukcji dotnet w wierszu poleceń
- Tworzenie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą środowiska Visual Studio w systemie Windows
- Uruchamianie nowego projektu
- Kod uruchamiania aplikacji .NET MAUI Blazor
- Migracja do aplikacji .NET MAUI Blazor
- Składnia Razora
- Bloki kodu w Razorze
- Automatyczne wyrażenia Razora
- Wyrażenia Razora z nawiasem
- Kodowanie wyrażeń
- Dyrektywy
- Dyrektywy reprezentujące atrybuty
- Tworzenie komponentu Razora
- Przeprojektowanie strony logowania z użyciem komponentu Razora
- Wzorzec MVVM w Blazorze
- Wstrzykiwanie zależności w Blazorze
- Izolowanie stylów CSS
- Podsumowanie
- Rozdział 8. Układy i routing w Blazorze
- Wymagania techniczne
- Routing po stronie klienta
- Konfigurowanie kontrolki BlazorWebView
- Konfigurowanie routera
- Definiowanie tras
- Używanie komponentów układu w Blazorze
- Stosowanie układu do komponentu
- Zagnieżdżanie układów
- Implementowanie elementów nawigacyjnych
- Implementowanie widoku listy
- Dodawanie nowego elementu i przechodzenie wstecz
- Podsumowanie
- Rozdział 9. Implementowanie komponentów Blazora
- Wymagania techniczne
- Komponenty Razora
- Dziedziczenie
- Tworzenie biblioteki klas Razora
- Używanie statycznych zasobów w bibliotece klas Razora
- Tworzenie komponentów Razora do wielokrotnego użytku
- Tworzenie komponentu z podstawowym modalnym oknem dialogowym
- Wiązanie danych
- Parametry komponentu
- Komponenty zagnieżdżone
- Dwukierunkowe wiązanie danych
- Komunikowanie się z użyciem kaskadowo przekazywanych wartości i parametrów
- Cykl życia komponentów
- SetParametersAsync
- OnInitialized i OnInitializedAsync
- Metody OnParametersSet i OnParametersSetAsync
- ShouldRender
- OnAfterRender i OnAfterRenderAsync
- Implementowanie operacji CRUD
- Operacje CRUD na elementach
- Operacje CRUD dotyczące pól
- Podsumowanie
- Rozdział 10. Zaawansowane aspekty tworzenia komponentów Razora
- Wymagania techniczne
- Tworzenie kolejnych komponentów Razora
- Tworzenie komponentu Navbar
- Tworzenie komponentu Dropdown reprezentującego menu kontekstowe
- Używanie komponentów szablonowych
- Tworzenie komponentu ListView
- Używanie komponentu ListView
- Komponenty wbudowane i sprawdzanie poprawności
- Używanie komponentów wbudowanych
- Używanie komponentu EditForm
- Tworzenie komponentu EditFormDialog
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
Cześć 3. Testy i wdrażanie
- Rozdział 11. Tworzenie testów jednostkowych
- Wymagania techniczne
- Testy jednostkowe w .NET
- Tworzenie projektu testów jednostkowych
- Tworzenie scenariuszy testowych dla interfejsu IDataStore
- Współdzielenie kontekstu między testami
- Testowanie komponentu Razora z użyciem bUnit
- Zmienianie konfiguracji projektu z myślą o bUnit
- Tworzenie scenariusza testowego z użyciem bUnit
- Tworzenie scenariuszy testowych w plikach Razora
- Używanie delegata RenderFragment
- Testowanie stron Razora
- Podsumowanie
- Dalsza lektura
- Rozdział 12. Instalowanie programów i ich publikowanie w sklepach z aplikacjami
- Wymagania techniczne
- Przygotowywanie pakietów z aplikacją do publikacji
- Co trzeba przygotować do publikacji?
- Publikowanie w sklepie Microsoft Store
- Publikowanie w sklepie Google Play
- Publikowanie w sklepie App Store Apple'a
- GitHub Actions
- Czym jest GitHub Actions?
- Podsumowanie
Skorowidz
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0295-4 |
Rozmiar pliku: | 11 MB |