Facebook - konwersja
  • promocja

Projektowanie frameworków w .NET. Wytyczne, konwencje, idiomy i wzorce. Wydanie III - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
10 sierpnia 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Projektowanie frameworków w .NET. Wytyczne, konwencje, idiomy i wzorce. Wydanie III - ebook

Projektant frameworka tworzy dla innych programistów. To odpowiedzialne zadanie: celem jest zapewnienie większości potrzebnych elementów, które po dostosowaniu i połączeniu mają stać się aplikacją. Dobrze zaprojektowany framework pozwala na wygodną i efektywną pracę. Jest prosty, łatwy do rozwijania i dobrze integruje się z innymi narzędziami programistycznymi, językami czy modelami aplikacji. Projektant musi więc dobrze się orientować w zasadach tworzenia interfejsów API, bibliotek i innych komponentów wielokrotnego użytku.

Ta książka jest trzecim, przejrzanym i zaktualizowanym wydaniem znakomitego wprowadzenia do programowania komponentów i ich bibliotek na platformie .NET. Położono w niej nacisk na zagadnienia projektowe bezpośrednio wiążące się z programowalnością frameworka. Przedstawione wytyczne, wypracowane przez lata rozwijania platformy .NET, wynikają z doświadczenia i wiedzy projektantów i ekspertów branżowych. Uwzględniają też innowacje w zakresie projektowania interfejsów API oraz programowania asynchronicznego i uproszczonego dostępu do pamięci. Poszczególne wytyczne zostały uporządkowane, wyjaśnione i bogato skomentowane. Dzięki temu można w pełni wykorzystać najlepsze wzorce języka C# 8, a także platform .NET Framework 4.8 i .NET Core.

W książce:

  • Najważniejsze zasady projektowania nowoczesnych frameworków
  • Typowe dla frameworków wzorce projektowe
  • Wytyczne w zakresie nazw, typów, rozszerzalności i wyjątków
  • Projektowanie skalowalnych bibliotek działających w chmurze
  • Nowe techniki programowania asynchronicznego z wykorzystaniem typów Task i ValueTask
  • Dostęp do pamięci za pomocą typów Memory i Span

Najlepsze wzorce tworzenia frameworków i bibliotek: poznaj i stosuj!

Spis treści


Spis rysunków 13

Spis tabel 15

Przedmowa 17

Przedmowa do wydania drugiego 19

Przedmowa do wydania pierwszego 21

Wstęp 23

Podziękowania 27

O autorach 29

O komentatorach 31

1. Wprowadzenie 37

  • 1.1. Walory dobrze zaprojektowanego frameworka 38
    • 1.1.1. Dobrze zaprojektowane frameworki są proste 38
    • 1.1.2. Dobrze zaprojektowane frameworki muszą kosztować 39
    • 1.1.3. Dobrze zaprojektowane frameworki są pełne kompromisów 40
    • 1.1.4. Dobrze zaprojektowane frameworki zawierają zapożyczenia z przeszłości 41
    • 1.1.5. Dobrze zaprojektowane frameworki można rozwijać 41
    • 1.1.6. Dobrze zaprojektowane frameworki można integrować 42
    • 1.1.7. Dobrze zaprojektowane frameworki są spójne 42

2. Podstawy projektowania frameworków 43

  • 2.1. Progresywne frameworki 45
  • 2.2. Podstawowe zasady projektowania frameworków 48
    • 2.2.1. Zasada projektowania opartego na scenariuszach 48
    • 2.2.2. Zasada niskiego progu wejścia 54
    • 2.2.3. Zasada samodokumentujących się modeli obiektów 59
    • 2.2.4. Zasada architektury warstwowej 64
  • Podsumowanie 66

3. Wytyczne dla nazw 67

  • 3.1. Konwencje dotyczące wielkości liter 67
    • 3.1.1. Reguły stosowania wielkich liter w identyfikatorach 68
    • 3.1.2. Wielkie litery w akronimach 70
    • 3.1.3. Wielkie litery w wyrazach złożonych i często używanych zwrotach 72
    • 3.1.4. Rozróżnianie wielkości znaków 74
  • 3.2. Ogólne konwencje nazewnicze 75
    • 3.2.1. Dobór słów 75
    • 3.2.2. Używanie skrótów i akronimów 77
    • 3.2.3. Unikanie nazw specyficznych dla języków 78
    • 3.2.4. Nazewnictwo nowych wersji istniejących interfejsów API 79
  • 3.3. Nazwy zestawów, bibliotek DLL i pakietów 81
  • 3.4. Nazwy przestrzeni nazw 83
    • 3.4.1. Przestrzenie nazw i konflikty nazw typów 84
  • 3.5. Nazwy klas, struktur i interfejsów 86
    • 3.5.1. Nazwy uogólnionych parametrów typowych 88
    • 3.5.2. Nazwy zwykłych typów 89
    • 3.5.3. Nazewnictwo wyliczeń 90
  • 3.6. Nazwy składowych typów 91
    • 3.6.1. Nazwy metod 91
    • 3.6.2. Nazwy właściwości 92
    • 3.6.3. Nazwy zdarzeń 93
    • 3.6.4. Nazwy pól 94
  • 3.7. Nazwy parametrów 95
    • 3.7.1. Nazwy parametrów przeciążonych operatorów 95
  • 3.8. Nazewnictwo zasobów 96
  • Podsumowanie 96

4. Wytyczne dotyczące projektowania typów 97

  • 4.1. Typy i przestrzenie nazw 99
  • 4.2. Wybór między klasą a strukturą 102
  • 4.3. Wybór między klasą a interfejsem 105
  • 4.4. Projektowanie klas abstrakcyjnych 111
  • 4.5. Projektowanie klas statycznych 112
  • 4.6. Projektowanie interfejsów 113
  • 4.7. Projektowanie struktur 115
  • 4.8. Projektowanie wyliczeń 119
    • 4.8.1. Projektowanie wyliczeń znacznikowych 125
    • 4.8.2. Dodawanie wartości do wyliczeń 128
  • 4.9. Typy zagnieżdżone 130
  • 4.10. Typy a metadane zestawów 132
  • 4.11. Silnie typowane ciągi 133
  • Podsumowanie 136

5. Projektowanie składowych 137

  • 5.1. Ogólne wytyczne dotyczące projektowania składowych 137
    • 5.1.1. Przeciążanie składowych 137
    • 5.1.2. Jawne implementowanie składowych interfejsu 147
    • 5.1.3. Wybór między właściwościami a metodami 150
  • 5.2. Projektowanie właściwości 154
    • 5.2.1. Projektowanie właściwości indeksowanych 157
    • 5.2.2. Zdarzenia powiadamiania o zmianach właściwości 159
  • 5.3. Projektowanie konstruktorów 160
    • 5.3.1. Wytyczne dla konstruktorów typów 166
  • 5.4. Projektowanie zdarzeń 168
  • 5.5. Projektowanie pól 172
  • 5.6. Metody rozszerzające 175
  • 5.7. Przeciążanie operatorów 181
    • 5.7.1. Przeciążanie operatora == 185
    • 5.7.2. Operatory konwersji 185
    • 5.7.3. Operatory nierówności 186
  • 5.8. Projektowanie parametrów 188
    • 5.8.1. Wybór między parametrami typu wyliczeniowego i logicznego 190
    • 5.8.2. Sprawdzanie poprawności argumentów 192
    • 5.8.3. Przekazywanie parametrów 195
    • 5.8.4. Składowe ze zmienną liczbą parametrów 198
    • 5.8.5. Parametry wskaźnikowe 201
  • 5.9. Używanie krotek w sygnaturach składowych 202
  • Podsumowanie 207

6. Projektowanie pod kątem rozszerzalności 209

  • 6.1. Mechanizmy rozszerzalności 209
    • 6.1.1. Klasy niezapieczętowane 209
    • 6.1.2. Składowe chronione 211
    • 6.1.3. Zdarzenia i wywołania zwrotne 212
    • 6.1.4. Składowe wirtualne 217
    • 6.1.5. Abstrakcje (typy i interfejsy abstrakcyjne) 219
  • 6.2. Klasy bazowe 220
  • 6.3. Pieczętowanie 222
  • Podsumowanie 224

7. Wyjątki 225

  • 7.1. Zgłaszanie wyjątków 229
  • 7.2. Wybór odpowiedniego typu zgłaszanego wyjątku 234
    • 7.2.1. Opracowywanie komunikatu o błędzie 236
    • 7.2.2. Obsługa wyjątków 237
    • 7.2.3. Opakowywanie wyjątków 242
  • 7.3. Korzystanie ze standardowych typów wyjątków 244
    • 7.3.1. Exception i SystemException 244
    • 7.3.2. ApplicationException 244
    • 7.3.3. InvalidOperationException 244
    • 7.3.4. ArgumentException, ArgumentNullException i ArgumentOutOfRangeException 245
    • 7.3.5. NullReferenceException, IndexOutOfRangeException i AccessViolationException 246
    • 7.3.6. StackOverflowException 246
    • 7.3.7. OutOfMemoryException 246
    • 7.3.8. ComException, SEHException i ExecutionEngineException 247
    • 7.3.9. OperationCanceledException i TaskCanceledException 247
    • 7.3.10. FormatException 248
    • 7.3.11. PlatformNotSupportedException 248
  • 7.4. Projektowanie własnych wyjątków 248
  • 7.5. Wyjątki a wydajność 249
    • 7.5.1. Wzorzec Tester-Wykonawca 250
    • 7.5.2. Wzorzec Try 251
  • Podsumowanie 254

8. Wytyczne dotyczące użytkowania 255

  • 8.1. Tablice 255
  • 8.2. Atrybuty 258
  • 8.3. Kolekcje 260
    • 8.3.1. Kolekcje jako parametry 262
    • 8.3.2. Kolekcje jako właściwości i wartości zwracane 263
    • 8.3.3. Wybór między tablicą a kolekcją 266
    • 8.3.4. Implementowanie kolekcji niestandardowych 267
  • 8.4. DateTime i DateTimeOffset 269
  • 8.5. ICloneable 271
  • 8.6. IComparablei IEquatable 271
  • 8.7. IDisposable 273
  • 8.8. Nullable 273
  • 8.9. Object 274
    • 8.9.1. Object.Equals 274
    • 8.9.2. Object.GetHashCode 276
    • 8.9.3. Object.ToString 277
  • 8.10. Serializacja 279
  • 8.11. Uri 281
    • 8.11.1. Wytyczne implementacyjne dotyczące typu System.Uri 282
  • 8.12. Użycie przestrzeni nazw System.Xml 282
  • 8.13. Operatory równości 283
    • 8.13.1. Operatory równości w typach wartościowych 285
    • 8.13.2. Operatory równości w typach referencyjnych 286

9. Typowe wzorce projektowe 287

  • 9.1. Komponenty agregujące 287
    • 9.1.1. Projektowanie komponentowe 289
    • 9.1.2. Typy sfaktoryzowane 291
    • 9.1.3. Wytyczne dotyczące komponentów agregujących 292
  • 9.2. Wzorce asynchroniczne 294
    • 9.2.1. Wybór między wzorcami asynchronicznymi 295
    • 9.2.2. Wzorzec asynchroniczny oparty na zadaniach 296
    • 9.2.3. Typy zwracane z metod asynchronicznych 301
    • 9.2.4. Tworzenie asynchronicznego wariantu istniejącej metody synchronicznej 304
    • 9.2.5. Wytyczne implementacyjne mające na celu zachowanie spójności wzorca asynchronicznego 306
    • 9.2.6. Klasyczny wzorzec asynchroniczny 311
    • 9.2.7. Wzorzec asynchroniczny oparty na zdarzeniach 311
    • 9.2.8. IAsyncDisposable 312
    • 9.2.9. IAsyncEnumerable 312
  • 9.3. Właściwości zależnościowe 314
    • 9.3.1. Projektowanie właściwości zależnościowych 315
    • 9.3.2. Projektowanie dołączanych właściwości zależnościowych 317
    • 9.3.3. Sprawdzanie poprawności właściwości zależnościowych 318
    • 9.3.4. Powiadomienia o zmianach właściwości zależnościowych 318
    • 9.3.5. Koercja wartości właściwości zależnościowej 319
  • 9.4. Wzorzec Dispose 320
    • 9.4.1. Podstawowy wzorzec Dispose 322
    • 9.4.2. Typy finalizowalne 328
    • 9.4.3. Operacje z określonym zakresem 331
    • 9.4.4. IAsyncDisposable 334
  • 9.5. Fabryki 337
  • 9.6. Obsługa LINQ 341
    • 9.6.1. Omówienie mechanizmu LINQ 341
    • 9.6.2. Sposoby implementowania obsługi technologii LINQ 342
    • 9.6.3. Obsługa technologii LINQ za pośrednictwem interfejsu IEnumerable 342
    • 9.6.4. Obsługa LINQ za pośrednictwem interfejsu IQueryable 343
    • 9.6.5. Obsługa technologii LINQ za pośrednictwem wzorca Query 344
  • 9.7. Wzorzec funkcji opcjonalnych 347
  • 9.8. Kowariancja i kontrawariancja 350
    • 9.8.1. Kontrawariancja 352
    • 9.8.2. Kowariancja 354
    • 9.8.3. Wzorzec symulowanej kowariancji 356
  • 9.9. Metoda szablonowa 359
  • 9.10. Limity czasu 361
  • 9.11. Odczytywanie typów z kodu XAML 362
  • 9.12. Operacje na buforach 364
    • 9.12.1. Operacje transformacji danych 375
    • 9.12.2. Zapisywanie w buforze danych o stałej lub wstępnie określonej wielkości 380
    • 9.12.3. Zapisywanie w buforze danych z użyciem wzorca Try-Write 381
    • 9.12.4. Częściowe zapisy do buforów i wyliczenie OperationStatus 385
  • 9.13. A na koniec... 389

A Konwencje stylu programowania w C# 391

  • A.1. Ogólne konwencje stylu 392
    • A.1.1. Użycie nawiasów klamrowych 392
    • A.1.2. Użycie spacji 394
    • A.1.3. Użycie wcięć 395
    • A.1.4. Odstępy w pionie 397
    • A.1.5. Modyfikatory składowych 397
    • A.1.6. Inne 399
  • A.2. Konwencje nazewnicze 403
  • A.3. Komentarze 404
  • A.4. Organizacja plików 405

B Przestarzałe wytyczne 407

  • B.3. Przestarzałe wytyczne dotyczące nazewnictwa 408
    • B.3.8. Nazewnictwo zasobów 408
  • B.4. Przestarzałe wytyczne dotyczące projektowania typów 408
    • B.4.1. Typy i przestrzenie nazw 408
  • B.5. Przestarzałe wytyczne dotyczące projektowania składowych 410
    • B.5.4. Projektowanie zdarzeń 410
  • B.7. Przestarzałe wytyczne dotyczące wyjątków 411
    • B.7.4. Projektowanie wyjątków niestandardowych 411
  • B.8. Przestarzałe wytyczne dotyczące użytkowania 412
    • B.8.10. Serializacja 412
  • B.9. Przestarzałe wytyczne dotyczące typowych wzorców projektowych 419
    • B.9.2. Wzorce asynchroniczne 419
    • B.9.4. Wzorzec Dispose 429

C Przykład specyfikacji API 435

D Zmiany powodujące niezgodność 441

  • D.1. Modyfikowanie zestawów 442
    • D.1.1. Zmiana nazwy zestawu 442
  • D.2. Dodawanie przestrzeni nazw 443
    • D.2.1. Dodawanie przestrzeni nazw powodującej konflikt z istniejącym typem 443
  • D.3. Modyfikowanie przestrzeni nazw 443
    • D.3.1. Zmiana nazwy przestrzeni nazw lub wielkości jej liter 443
  • D.4. Przenoszenie typów 443
    • D.4.1. Przenoszenie typu za pośrednictwem atrybutu [TypeForwardedTo\ 443
    • D.4.2. Przenoszenie typu bez użycia atrybutu [TypeForwardedTo\ 444
  • D.5. Usuwanie typów 444
    • D.5.1. Usuwanie typów 444
  • D.6. Modyfikowanie typów 445
    • D.6.1. Zapieczętowanie typu niezapieczętowanego 445
    • D.6.2. Odpieczętowanie typu zapieczętowanego 445
    • D.6.3. Zmiana wielkości liter w nazwie typu 445
    • D.6.4. Zmiana nazwy typu 446
    • D.6.5. Zmiana przestrzeni nazw typu 446
    • D.6.6. Dodawanie do struktury modyfikatora readonly 446
    • D.6.7. Usuwanie ze struktury modyfikatora readonly 447
    • D.6.8. Dodawanie interfejsu bazowego do istniejącego interfejsu 447
    • D.6.9. Dodawanie drugiej deklaracji uogólnionego interfejsu 447
    • D.6.10. Zmiana klasy na strukturę 448
    • D.6.11. Zmiana struktury na klasę 448
    • D.6.12. Zmiana struktury na typ ref struct 449
    • D.6.13. Zmiana typu ref struct na strukturę (bez słowa kluczowgo ref) 449
  • D.7. Dodawanie składowych 449
    • D.7.1. Maskowanie składowych typu bazowego za pomocą modyfikatora new 449
    • D.7.2. Dodawanie składowych abstrakcyjnych 450
    • D.7.3. Dodawanie składowych do typu niezapieczętowanego 450
    • D.7.4. Dodawanie składowej z modyfikatorem override do typu niezapieczętowanego 450
    • D.7.5. Dodawanie do struktury pierwszego pola typu referencyjnego 451
    • D.7.6. Dodawanie składowej do interfejsu 451
  • D.8. Przenoszenie składowych 452
    • D.8.1. Przenoszenie składowych do klasy bazowej 452
    • D.8.2. Przenoszenie składowych do interfejsu bazowego 452
    • D.8.3. Przenoszenie składowych do typu pochodnego 452
  • D.9. Usuwanie składowych 452
    • D.9.1. Usuwanie finalizatora z typu niezapieczętowanego 452
    • D.9.2. Usuwanie finalizatora z typu zapieczętowanego 453
    • D.9.3. Usuwanie składowej bez modyfikatora override 453
    • D.9.4. Usuwanie przesłonięcia składowej wirtualnej 453
    • D.9.5. Usuwanie przesłonięcia składowej abstrakcyjnej 454
    • D.9.6. Usuwanie lub zmiana nazwy pól prywatnych w typach serializowalnych 454
  • D.10. Przeciążanie składowych 454
    • D.10.1. Dodawanie pierwszego przeciążenia składowej 455
    • D.10.2. Dodawanie przeciążenia z alternatywnym parametrem typu referencyjnego 455
  • D.11. Zmiana sygnatur składowych 455
    • D.11.1. Zmiana nazwy parametru metody 455
    • D.11.2. Dodawanie lub usuwanie parametru metody 456
    • D.11.3. Zmiana typu parametru metody 456
    • D.11.4. Zmiana kolejności parametrów o różnych typach w metodzie 456
    • D.11.5. Zmiana kolejności parametrów tego samego typu w metodzie 457
    • D.11.6. Zmiana typu zwrotnego metody 457
    • D.11.7. Zmiana typu właściwości 458
    • D.11.8. Zmiana widoczności składowej z publicznej na dowolną inną 458
    • D.11.9. Zmiana widoczności składowej z chronionej na publiczną 458
    • D.11.10. Zmiana składowej wirtualnej (lub abstrakcyjnej) z chronionej na publiczną 458
    • D.11.11. Dodawanie lub usuwanie modyfikatora static 459
    • D.11.12. Rozpoczęcie przekazywania parametru przez referencję lub rezygnacja z tego 459
    • D.11.13. Zmiana stylu parametru referencyjnego 460
    • D.11.14. Nadawanie modyfikatora readonly metodzie struktury 460
    • D.11.15. Usuwanie modyfikatora readonly z metody struktury 460
    • D.11.16. Zmiana parametru z obowiązkowego na opcjonalny 460
    • D.11.17. Zmiana parametru z opcjonalnego na obowiązkowy 461
    • D.11.18. Zmiana wartości domyślnej parametru opcjonalnego 461
    • D.11.19. Zmiana wartości pola const 461
    • D.11.20. Zmiana składowej abstrakcyjnej na wirtualną 462
    • D.11.21. Zmiana składowej wirtualnej na abstrakcyjną 462
    • D.11.22. Zmiana składowej niewirtualnej na wirtualną 462
  • D.12. Zmiana działania 463
    • D.12.1. Zastępowanie wyjątków dotyczącychbłędów czasu wykonania wyjątkami odnoszącymi się dobłędów użycia 463
    • D.12.2. Zastępowanie wyjątków dotyczących błędów użycia funkcjonalnym działaniem 463
    • D.12.3. Zmiana typu wartości zwracanych z metody 463
    • D.12.4. Zgłaszanie nowego typu wyjątku błędu 464
    • D.12.5. Zgłaszanie nowego typu wyjątku, odziedziczonego po dotychczas zgłaszanym typie 464
  • D.13. Ostatnia uwaga 464

Słowniczek 465

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7607-6
Rozmiar pliku: 3,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: