- promocja
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II - ebook
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II - ebook
Efektywne i atrakcyjne przekazywanie wiedzy innym jest trudnym zadaniem.
Nawet ekspert w swojej dziedzinie może mieć problem z przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć edukacyjnych, dzięki którym nauczane osoby przyswoją podane informacje i będą umiały się nimi posłużyć. Większość osób w jakimś stopniu zajmuje się edukacją: wygłasza prezentacje, wdraża nowych pracowników, omawia nowe produkty czy choćby pomaga własnym dzieciom w nauce!
Niniejsza książka dotyczy planowania doświadczeń edukacyjnych — jednej z najskuteczniejszych metod nauczania. Znalazły się tu również wyczerpujące informacje na temat koncentracji, pamięci i samego procesu uczenia się. Zaprezentowano wyniki najnowszych badań nad procesem uczenia się i zapamiętywania oraz informacje o nowych technikach uczenia się społecznego i nieoficjalnego. Podano też wskazówki umożliwiające planowanie doświadczeń edukacyjnych, które pozwolą na przekazanie wiedzy i wyrabianie pożądanych nawyków.
W tej książce między innymi:
- informacje o sposobie działania ludzkiej pamięci i przebiegu procesów uczenia się
- wskazówki dotyczące planowania projektu edukacyjnego
- wskazówki dotyczące dobierania odpowiednich strategii metodycznych
- opis skutecznych strategii motywowania ludzi do nauki
- instrukcje dotyczące przekazywania wiedzy i umiejętności
- opis różnych metod oceny efektów nauczania
Julie Dirksen cieszy się wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie e-learningu. Zajmuje się metodologią uczenia się zarówno w przypadku dużych korporacji czy organizacji typu non profit, jak i szkół wyższych. Regularnie prowadzi warsztaty metodyczne na całym świecie, a także zajęcia z metodyki planowania doświadczeń edukacyjnych i psychologii kognitywnej. Pasjonuje się stosowaniem ekonomii behawioralnej w nauczaniu.
Jak fajnie jest wiedzieć więcej i umieć to przekazać!
Spis treści
Wstęp (vi)
1. Od czego zacząć? (1)
- Droga ucznia (1)
- Czego brakuje? (2)
- Rozpoznawanie i uzupełnianie luk (20)
- Przykłady (21)
- Dlaczego to ma znaczenie (24)
- Podsumowanie (26)
2. Kim są Twoi uczniowie? (27)
- Czego oczekują Twoi uczniowie? (28)
- Jakie umiejętności mają już teraz Twoi uczniowie? (37)
- Czym Twoi uczniowie różnią się od Ciebie? (43)
- Style uczenia się (53)
- Jak poznać naszych uczniów? (54)
- Podsumowanie (58)
3. Jakie są cele projektu? (59)
- Określ cele (59)
- Zdefiniuj problem (60)
- Określ cel (63)
- Jak długa jest ta podróż? (73)
- Podsumowanie (80)
4. W jaki sposób zapamiętujemy informacje? (81)
- Zapis i odczyt z pamięci (82)
- Rodzaje pamięci (107)
- Powtarzanie i zapamiętywanie (117)
- Podsumowanie (120)
5. Jak przyciągnąć i skupić uwagę uczniów? (123)
- Jeśli uczniowie nie uważają na zajęciach... (123)
- Mów do słonia (124)
- Sposoby angażowania słonia (132)
- Podsumowanie (159)
6. Planuj tak, aby przekazać wiedzę (161)
- Czy zapamiętają? (161)
- Zadbaj o to, by Twoi uczniowie zrozumieli materiał (171)
- Ilu porad udzielać? (176)
- Proponowana procedura (186)
- Podsumowanie (193)
7. Projektowanie pod kątem umiejętności (195)
- Rozwijanie umiejętności (195)
- Praktyka (196)
- Świadomość dokonywanych postępów (207)
- Planuj zajęcia z myślą o osiągnięciach uczniów (209)
- Podsumowanie (214)
8. Zadbaj o to, by Twoi uczniowie byli zmotywowani (215)
- Motywacja do działania (215)
- Projektowanie pod kątem zachowań (218)
- Społeczny dowód słuszności (224)
- Podsumowanie (228)
9. Planuj tak, aby Twoi uczniowie nabierali dobrych nawyków (231)
- Czym jest nawyk? (231)
- Rozpoznawanie braków w nawykach (236)
- Planuj tak, aby Twoi uczniowie wyrabiali w sobie dobre nawyki (239)
- Podsumowanie (244)
10. Społeczne i pozainstytucjonalne uczenie (247)
- Jak wygląda nauka w Twojej firmie? (247)
- Równowaga pomiędzy nauką oficjalną i nieoficjalną (250)
- Podróż Hiro (251)
- Podsumowanie (259)
11. Rola środowiska w edukacji (261)
- Braki w środowisku zawodowym (261)
- Wiedza na świecie (262)
- Stosowanie zasobów (265)
- Umieszczamy wskazówki i podpowiedzi w otaczającym świecie (269)
- Wdrażanie określonych zachowań w rzeczywistym świecie (270)
- Oczyszczanie ścieżki (272)
- Podsumowanie (274)
12. Ocenianie (275)
- Trafna ocena to prawdziwe wyzwanie (275)
- Czy to działa? (276)
- Czy się uczą? (280)
- Czy uczniowie potrafią poprawnie wykonywać określone czynności? (283)
- Czy uczniowie wykonują czynności prawidłowo? (287)
Podsumowanie (291)
Skorowidz (292)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3093-1 |
Rozmiar pliku: | 23 MB |