- W empik go
Prywatna szkoła językowa - ebook
Prywatna szkoła językowa - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-29-8 |
Rozmiar pliku: | 403 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Charakterystyka rynku
Polacy od lat konsekwentnie i chętnie uczą się języków obcych coraz intensywniej i nowocześniej. Duży wpływ na taki stan rzeczy ma rosnąca liczba osób studiujących, ale także rosnące wymagania rynku pracy. Znajomość jakiegokolwiek języka obcego, która jeszcze 10-15 lat temu praktycznie gwarantowała atrakcyjną posadę, w dzisiejszych czasach najczęściej okazuje się niewystarczająca. Dlatego też tylko dobra znajomość więcej niż jednego języka jest gwarantem sukcesu i swobodnego poruszania się w globalnym świecie otwartych granic. Czynniki te od kilku już lat napędzają boom na rynku prywatnych szkół językowych, te z kolei przyczyniają się do istnienia mody na naukę języków obcych. Na taki stan rzeczy znaczny wpływ ma także wciąż niezadowalający poziom nauczania w państwowych szkołach oraz uczelniach. Mimo rosnącego od lat poziomu wiedzy językowej wciąż tylko nieznacznie ponad połowa obywateli Polski deklaruje znajomość jakiegokolwiek języka obcego, z naciskiem na słowo „deklaruje”. Jak więc wygląda ta deklarowana wiedza?
------------------------------------ -----
podstawowa znajomość języka obcego 55%
znajomość języka rosyjskiego 28%
znajomość języka angielskiego 23%
znajomość języka niemieckiego 14%
------------------------------------ -----
Źródło: TNS OBOP
Dane te pokazują, że mimo ogromnej konkurencji na rynku, jeszcze przez długie lata szkoły językowe będą mogły liczyć na wielu klientów. Szansę na największy sukces mają te, które są w stanie zaproponować konkurencyjne ceny, dogodną lokalizację, elastyczny program zajęć i wielkość grup, a przede wszystkim najlepszą jakość nauczanych językowych oraz dobre referencje.
Konkurencja
Każdego roku w Polsce powstaje bardzo duża liczba nowych szkół. Począwszy od małych jednoosobowych działalności gospodarczych zatrudniających 1-2 lektorów, a na filiach ogromnych szkół sieciowych skończywszy, będących często oddziałem sieci międzynarodowej działającej w każdym większym mieście w kraju. W tej chwili w Polsce działa ponad 1000 szkół językowych, rocznie na rynku przybywa ok. 50-80 nowych placówek. W skali roku ich liczba rośnie o ok. 20%. Pomimo tak dużego nasycenia rynku wciąż jest miejsce dla nowych. Warunkiem, jakie muszą one jednak spełnić, jest odpowiednia strategia marketingowa i dokładne rozpoznanie lokalnego rynku, na którym chcą działać, oraz identyfikacja nisz, które można by zagospodarować.
Szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony
Największą szansą dla szkoły językowej chcącej wejść na rynek usług edukacyjnych jest niesłabnący, a wręcz rosnący trend nauki języków obcych, nie tylko wśród dzieci i młodzieży, ale coraz częściej wśród dorosłych – zarówno tych, którzy z własnej inicjatywy inwestują w swój rozwój, jak i tych, którzy mogą liczyć na dofinansowanie ze strony pracodawców inwestujących w kadry. Jednym z udogodnień przy prowadzeniu takiej działalności gospodarczej są korzystne przepisy podatkowe dotyczące prowadzenia działalności edukacyjnej – szkolenia językowe są bowiem zwolnione z VAT-u. Innym atutem skłaniającym do założenia szkoły językowej jest brak obowiązku posiadania zezwolenia na prowadzenie tego typu działalności od Ministerstwa Edukacji Narodowej. Szkołę można zgłosić jednak do nieobowiązkowego rejestru prowadzonego przez Ministerstwo Nauki.