Przekonywanie i wywieranie wpływu. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - ebook
Przekonywanie i wywieranie wpływu. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - ebook
Przyjrzyj się swoim emocjom i odkryj u siebie charyzmę!
Na pozór nieuchwytna i niemal magiczna sztuka przekonywania innych do swoich racji została już dobrze opisana przez naukowców. Emocje i odczucia wymykają się racjonalnemu osądowi, jednak to właśnie głos serca sprawia, że ulegamy wpływowi konkretnej osoby. Ta umiejętność budowania zaufania za pomocą tonu głosu, zachowania czy mimiki sprawia, że uznajemy słowa i argumenty za prawdziwe, a następnie podążamy za tą, a nie inną osobą. To właśnie jest sposób na zbudowanie autorytetu lidera.
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Nick Morgan, Robert Cialdini, Linda A. Hill i Nancy Duarte - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przekazują oni wskazówki, dzięki którym za sprawą małych, prostych zmian i subtelnych działań będziesz mógł mądrze kształtować rzeczywistość w środowisku biznesowym czy w życiu prywatnym. Przeczytasz też o spostrzeżeniach naukowców, których badania ułatwiają zrozumienie mechanizmów wpływania na postępowanie innych ludzi. Przekonasz się, że budowanie charyzmy i autentycznego przywództwa opiera się na budowaniu relacji interpersonalnych.
- Zasady skutecznej perswazji
- Uczciwość, autorytet, pasja a autentyczna charyzma
- Budowanie prawdziwych relacji
- Angażowanie i tworzenie więzi
- Sztuka przekonywania
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w Harward Business Review - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten jest uważany za najbardziej opiniotwórczy w takich dziedzinach jak ekonomia, praktyki w zarządzaniu czy psychologia zespołów pracowniczych. W tym zbiorze znajdziesz garść inspirujących porad dotyczących wywierania wpływu i przekonywania, które ułatwią Ci wykorzystanie inteligencji emocjonalnej do budowania relacji interpersonalnych, dzięki temu będziesz postrzegany jako naturalny lider.
Ludzkie odruchy sprawiają, że zawsze pozostajesz człowiekiem!
Spis treści
1. Zrozumieć cztery składniki sztuki wpływu. Gdy emocje odgrywają istotną rolę (Nick Morga) (9)
2. Jak wykorzystać wiedzę naukową z zakresu sztuki perswazji. Podstawy behawioryzmu (Robert Cialdini) (17)
3. Trzy rzeczy, które menedżerowie powinni robićkażdego dnia. Pracuj nad budową zaufania, zespołu oraz tworzeniem siecikontaktów (Linda A. Hill i Kent Lineback) (53)
4. Jak nauczyć się charyzmy? Przyciągaj i motywuj (John Antonakis, Marika Fenley i Sue Liechti) (65)
5. Przekonaj ludzi, przemawiaj do ich potrzeb. Poznaj odbiorców i stwórz z nimi więź (Nancy Duarte) (89)
6. Historie, które poruszają ludzi. Połącz pomysł iemocje (Wywiad z Robertem McKee przeprowadzony przez Bronwyn Fryer) (97)
7. Zaskakująca moc perswazji karteczki samoprzylepnej. Pracuj nad relacjami interpersonalnymi (Kevin Hogan) (121)
8. Kiedy sprzedawać, przemawiając do rozsądku, a kiedyodwołać się do emocji? Rozum kontra mózg (Michael D. Harris)(131)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4562-1 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |