Facebook - konwersja

Przetwarzanie języka naturalnego w praktyce. Przewodnik po budowie rzeczywistych systemów NLP - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
16 sierpnia 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
109,00

Przetwarzanie języka naturalnego w praktyce. Przewodnik po budowie rzeczywistych systemów NLP - ebook

Systemy przetwarzania języka naturalnego charakteryzuje złożoność i unikatowość. Większość podręczników ogranicza się do omówienia problematyki NLP na uproszczonych przykładach i dobrze zdefiniowanych zbiorach danych. Zawarta w nich wiedza jednak nie wystarczy, aby rozwiązać pojawiające się problemy, a następnie zbudować i wdrożyć rzeczywistą aplikację opartą na NLP, z uwzględnieniem specyfiki danej branży i z poszanowaniem najlepszych praktyk.

Książka jest adresowana do wszystkich, którzy chcą budować, rozwijać i skalować systemy NLP w środowisku biznesowym, a także dostosowywać je do swojej branży. Opisuje tworzenie rzeczywistych aplikacji NLP. Omawia pełny cykl życia typowego projektu NLP, od zbierania danych po wdrożenie i monitorowanie modelu. Przedstawia studia przypadków i przewodniki dziedzinowe, pozwalające na zbudowanie systemu NLP od podstaw. Wyczerpująco wyjaśnia, w jaki sposób adaptować rozwiązania do potrzeb różnych branż, takich jak opieka zdrowotna, handel detaliczny i media społecznościowe. Prezentuje szeroką gamą zadań, od klasyfikacji tekstu poprzez odpowiadanie na pytania po ekstrahowanie informacji i systemy dialogowe. Poszczególne zagadnienia są zilustrowane fragmentami kodu, ułatwiającymi zrozumienie logiki omawianych systemów.

W książce między innymi:

  • najważniejsze koncepcje związane z NLP
  • implementowanie aplikacji NLP z wykorzystaniem uczenia maszynowego
  • dostrajanie rozwiązań NLP do konkretnych problemów biznesowych
  • skuteczne techniki wydawania, wdrażania i rozwijania systemów NLP
  • najlepsze praktyki i strategie NLP dla liderów biznesowych

Spis treści

Słowo wstępne

Przedmowa

CZĘŚĆ I. Podstawy

  • 1. NLP - elementarz
    • NLP w rzeczywistym świecie
      • Zadania NLP
    • Czym jest język?
      • Podstawowe elementy języka
      • Dlaczego NLP jest trudnym wyzwaniem?
    • Uczenie maszynowe, uczenie głębokie i NLP - przegląd
    • Podejścia do NLP
      • NLP oparte na heurystyce
      • Uczenie maszynowe w NLP
      • Uczenie głębokie w NLP
      • Dlaczego uczenie głębokie nie jest jeszcze "srebrną kulą" NLP?
    • Przewodnik po NLP - agenty konwersacyjne
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 2. Potok NLP
    • Pozyskiwanie danych
    • Ekstrakcja i oczyszczanie tekstu
      • Parsowanie i oczyszczanie HTML-a
      • Normalizacja Unikodu
      • Poprawianie pisowni
      • Poprawianie błędów specyficzne dla systemu
    • Przetwarzanie wstępne
      • Czynności wstępne
      • Częste czynności
      • Inne czynności
      • Przetwarzanie zaawansowane
    • Inżynieria cech
      • Klasyczny potok NLP/ML
      • Potok DL
    • Modelowanie
      • Zacznij od prostej heurystyki
      • Budowanie modelu
      • Budowanie ostatecznego modelu
    • Ewaluacja
      • Ewaluacja wewnętrzna
      • Ewaluacja zewnętrzna
    • Fazy następujące po modelowaniu
      • Wdrażanie
      • Monitorowanie
      • Aktualizowanie modelu
    • Praca z innymi językami
    • Studium przypadku
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 3. Reprezentacja tekstu
    • Modele przestrzeni wektorowej
    • Proste metody wektoryzacji
      • Kodowanie one-hot
      • Worek słów
      • Worek n-gramów
      • TF-IDF
    • Reprezentacje rozproszone
      • Osadzenia słów
      • Ponad słowa
    • Reprezentacje rozproszone na poziomach wyższych niż słowa i znaki
    • Uniwersalne reprezentacje tekstu
    • Wizualizacja osadzeń
    • Ręcznie utworzone reprezentacje cech
    • Podsumowanie
      • Bibliografia

CZĘŚĆ II. Niezbędnik

  • 4. Klasyfikacja tekstu
    • Zastosowania
    • Potok budowania systemów klasyfikacji tekstu
      • Prosty klasyfikator bez potoku klasyfikacji tekstu
      • Używanie istniejących interfejsów API do klasyfikacji tekstu
    • Jeden potok, wiele klasyfikatorów
      • Naiwny klasyfikator bayesowski
      • Regresja logistyczna
      • Maszyna wektorów nośnych
    • Osadzenia neuronowe w klasyfikacji tekstu
      • Osadzenia słów
      • Osadzenia podsłów i fastText
      • Osadzenia dokumentów
    • Uczenie głębokie w klasyfikacji tekstu
      • Sieci CNN do klasyfikacji tekstu
      • Sieci LSTM do klasyfikacji tekstu
      • Klasyfikacja tekstu z wykorzystaniem dużych, wstępnie wytrenowanych modeli językowych
    • Interpretacja modeli klasyfikacji tekstu
      • Wyjaśnianie prognoz klasyfikatora za pomocą Lime'a
    • Uczenie się bez danych lub na mniejszej ilości danych i adaptowanie modeli do nowych dziedzin
      • Brak danych treningowych
      • Mało danych treningowych - nauka aktywna i adaptacja dziedzinowa
    • Studium przypadku - obsługa zgłoszeń problemów
    • Praktyczne rady
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 5. Ekstrakcja informacji
    • Zastosowania IE
    • Zadania IE
    • Ogólny potok IE
    • Ekstrakcja fraz kluczowych
      • Implementowanie KPE
      • Praktyczne rady
    • Rozpoznawanie nazwanych encji
      • Budowanie systemu NER
      • NER z wykorzystaniem istniejącej biblioteki
      • NER z wykorzystaniem nauki aktywnej
      • Praktyczne rady
    • Ujednoznacznianie i łączenie nazwanych encji
      • NEL z wykorzystaniem Azure API
    • Ekstrakcja relacji
      • Podejścia do RE
      • RE z wykorzystaniem Watson API
    • Inne zaawansowane zadania IE
      • Ekstrakcja informacji temporalnych
      • Ekstrakcja zdarzeń
      • Uzupełnianie szablonów
    • Studium przypadku
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 6. Czatboty
    • Zastosowania
      • Prosty bot FAQ
    • Taksonomia czatbotów
      • Dialog ukierunkowany na cel
      • Pogawędki
    • Potok budowania systemów dialogowych
    • Szczegóły systemu dialogowego
      • Czatbot PizzaStop
    • Szczegółowa analiza komponentów systemu dialogowego
      • Klasyfikacja aktu dialogowego
      • Identyfikacja slotów
      • Generowanie odpowiedzi
      • Systemy dialogowe z przykładami kodu
    • Inne potoki dialogowe
      • Podejście kompleksowe
      • Generowanie dialogu poprzez uczenie głębokie ze wzmocnieniem
      • Człowiek w pętli
    • Rasa NLU
    • Studium przypadku - polecanie przepisów
      • Korzystanie z istniejących platform
      • Czatboty generatywne o strukturze otwartej
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 7. Tematy w skrócie
    • Wyszukiwanie i zwracanie informacji
      • Komponenty wyszukiwarki
      • Typowy potok wyszukiwarki korporacyjnej
      • Budowanie wyszukiwarki - przykład
      • Studium przypadku - wyszukiwarka dla księgarni
    • Modelowanie tematyczne
      • Trenowanie modelu tematycznego - przykład
      • Co dalej?
    • Streszczanie tekstu
      • Zastosowania streszczania
      • Konfigurowanie narzędzia streszczającego - przykład
      • Praktyczne rady
    • Systemy rekomendujące dane tekstowe
      • Tworzenie systemu rekomendacji książek - przykład
      • Praktyczne rady
    • Tłumaczenie maszynowe
      • Używanie interfejsu API do tłumaczenia maszynowego - przykład
      • Praktyczne rady
    • Systemy odpowiadania na pytania
      • Budowanie własnego systemu odpowiadania na pytania
      • Poszukiwanie głębszych odpowiedzi
    • Podsumowanie
      • Bibliografia

CZĘŚĆ III. Praktyka

  • 8. Media społecznościowe
    • Aplikacje
    • Unikatowe wyzwania
    • Przetwarzanie języka naturalnego w danych społecznościowych
      • Chmura wyrazowa
      • Jonizator SMTD
      • Popularne tematy
      • Odczucia użytkowników Twittera
      • Wstępne przetwarzanie danych SMTD
      • Reprezentacja tekstu w SMTD
      • Obsługa klienta w kanałach społecznościowych
    • Memy i fake newsy
      • Identyfikowanie memów
      • Fake newsy
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 9. E-commerce i handel detaliczny
    • Katalog e-commerce
      • Analiza recenzji
      • Wyszukiwanie produktów
      • Rekomendacje produktów
    • Wyszukiwanie w e-commerce
    • Budowanie katalogu e-commerce
      • Ekstrakcja atrybutów
      • Kategoryzacja i taksonomia produktów
      • Wzbogacanie produktów
      • Deduplikacja i dopasowywanie produktów
    • Analiza recenzji
      • Analiza odczuć
      • Aspektowa analiza odczuć
      • Łączenie ocen ogólnych z aspektami
      • Rozumienie aspektów
    • Rekomendacje w e-commerce
    • Studium przypadku - produkty substytucyjne i komplementarne
    • Podsumowanie
      • Bibliografia
  • 10. Opieka zdrowotna, finanse i prawo
    • Opieka zdrowotna
      • Dokumentacja zdrowotna i medyczna
      • Ustalanie priorytetów i rozliczanie pacjentów
      • Nadzór farmakologiczny
      • Systemy wspomagania decyzji klinicznych
      • Asystenty zdrowotne
      • Elektroniczna dokumentacja medyczna
      • Monitorowanie zdrowia psychicznego
      • Ekstrakcja i analiza informacji medycznych
    • Finanse i prawo
      • Zastosowania NLP w finansach
      • NLP w krajobrazie prawnym
    • Podsumowanie
      • Bibliografia

CZĘŚĆ IV. Synteza

  • 11. Kompleksowy proces NLP
    • Powrót do potoku NLP - wdrażanie oprogramowania NLP
      • Przykładowy scenariusz
    • Budowanie i utrzymywanie dojrzałego systemu
      • Znajdowanie lepszych cech
      • Iteracyjne rozwijanie istniejących modeli
      • Odtwarzalność kodu i modelu
      • Rozwiązywanie problemów i interpretowalność
      • Monitorowanie
      • Minimalizowanie długu technicznego
      • Automatyzacja uczenia maszynowego
    • Proces data science
      • Proces KDD
      • Proces Microsoft Team Data Science
    • Droga do sukcesu AI w Twojej organizacji
      • Zespół
      • Właściwy problem i właściwe oczekiwania
      • Dane i czas
      • Dobry proces
      • Inne aspekty
    • Spojrzenie poza horyzont
    • Ostatnie słowa
      • Bibliografia

Skorowidz

Kategoria: Informatyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8322-727-6
Rozmiar pliku: 23 MB

BESTSELLERY

Kategorie: