Przewodnik po sztuce pisania dla marzycieli - ebook
Przewodnik po sztuce pisania dla marzycieli - ebook
Zawsze marzyłeś, by napisać książkę? Chciałeś być autorem? Masz ciekawą historię do opowiedzenia?
Utknąłeś na początku pisania i nie wiesz, jak iść dalej? Jeśli tak, to ten poradnik jest dla ciebie.
Kelly Notaras, redaktorka z 25-letnim stażem, pomoże ci zrealizować pisarskie pragnienia.
Autorka pokazuje krok po kroku, jak przekształcić początkowy pomysł w gotową książkę.
Z humorem i wystarczającą dawką zdrowego rozsądku wyjaśnia proces wydawniczy, abyś mógł zacząć pisać i z powodzeniem dzielić się swoją opowieścią z innymi.
Przewodnik pomoże ci m.in. jak:
– jasno określić swoją motywację do napisania książki,
– stworzyć mocną, wewnętrzną strukturę,
– pokonać blokadę pisarską i zacząć wreszcie pisać,
– przenieść gotowy rękopis na papier i opublikować ją np. w formie self-publishingu.
Publikacja książki nigdy nie była tak prosta i dostępna jak dzisiaj.
Zdobądź praktyczną wiedzę, skorzystaj z doświadczeń zawodowców i zostań autorem, który dzieli się ze światem tym, co mu w duszy gra.
Kelly Notaras
Jest redaktorką z 25-letnim doświadczeniem – pracowała w HarperCollins, Penguin USA i Hyperion Books. Była wiceprezesem i wydawcą w Sounds True. Założycielka KN Literature Arts, której celem jest dostarczanie światu zmieniających życie książek.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8132-477-9 |
Rozmiar pliku: | 1,8 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Kilka lat temu „New York Times” przeprowadził ankietę. Na pytanie, czy chcieliby napisać książkę, 85 procent respondentów odpowiedziało twierdząco. Skoro czytasz te słowa, zapewne należysz do osób, które mają coś do powiedzenia i chcą się tym podzielić ze światem. Mogę zapewnić, że książka, którą masz przed sobą, przygotuje cię do osiągnięcia tego celu skuteczniej niż jakakolwiek inna pozycja poświęcona tej tematyce.
Pracuję w wydawnictwie Hay House od ponad trzydziestu lat, a od dziesięciu prowadzę, na żywo i online, warsztaty pisarskie, dzięki którym pomogłem dziesiątkom tysięcy osób napisać i wydać książki. Wspierałem też rozwój Hay House – w 1988 roku miało ono w katalogu trzy pozycje, obecnie jest jednym z największych wydawców poradników na świecie, ma na koncie ponad 2000 wydanych tytułów i setki milionów sprzedanych egzemplarzy.
Wielokrotnie proponowano mi napisanie książki, w której podzieliłbym się swoją wiedzą o branży wydawniczej. Zawsze odmawiałem, ponieważ sam nie mam doświadczenia w pisaniu, ale wiedziałem, że pewnego dnia znajdę idealną osobę do tego zadania. Miałem rację – okazała się nią Kelly Notaras, autorka książki, którą trzymasz w rękach.
Znam Kelly od wielu lat. Poznaliśmy się, kiedy była dyrektorem wydawniczym w wydawnictwie Sounds True. Teraz prowadzi własną firmę świadczącą usługi literackie, knliterary.com. Kelly jest znakomitą redaktorką i pisarką, wielokrotnie korzystaliśmy z jej usług podczas publikacji książek Hay House, a ostatnio prowadzi znaczną część naszych weekendowych warsztatów pisarskich.
Przewodnik po sztuce pisania dla marzycieli. Jak zostać spełnionym autorem zawiera wszystkie informacje potrzebne, by napisać znakomitą książkę i podzielić się nią ze światem. Kelly pokazuje, jak zbudować platformę autorską, pomagającą w znalezieniu odbiorców dla nowych tytułów – element, którego brakuje wielu początkującym pisarzom.
Czytając rękopis książki Kelly, znalazłem w nim rady, których sam udzielałem wielu twórcom piszącym dla Hay House.
Wszystkie trzy części książki mają kluczowe znaczenie dla każdego potencjalnego pisarza, jednak jeśli masz już za sobą pewne etapy procesu, możesz je pominąć. Koniecznie jednak skorzystaj z zasobów zawartych w dodatkach. W wielu pozycjach załączniki można sobie odpuścić – ale nie w tej.
Chciałbym podkreślić kilka spostrzeżeń istotnych dla osób rozpoczynających drogę do wydania swojej pierwszej książki:
1. Jeśli sądzisz, że twoja książka jest dla wszystkich – to w istocie nie jest ona dla nikogo. Znajdź niszę, do której skierujesz swoje dzieło i w której będziesz mógł je promować, a następnie rozszerzaj grono odbiorców. Książka istotnie może się okazać uniwersalnie przydatna, ale trudno jest promować w ten sposób nowe tytuły.
2. Wykorzystaj swoje nazwisko jako adres strony internetowej. Nie twórz nowej strony dla każdej kolejnej książki. Możesz zarejestrować tytuł książki jako adres domeny i przekierować ruch internetowy na stronę główną (zalecam, by w adresie znalazło się twoje nazwisko). Jeśli będziesz pisać kolejne książki, to twój przekaz zapewne będzie się zmieniał i rozwijał, a budowanie marki w oparciu o nazwisko pozwoli uniknąć związanych z tym problemów. Ponadto, podczas promocji książki czytelnicy częściej zapamiętują nazwisko autora niż tytuł.
3. Nigdy nie jest za późno, by zabrać się za pisanie. Louise Hay stworzyła wydawnictwo Hay House w wieku 60 lat, a ostatnią książkę opublikowała, mając lat 90. Poświęć na pisanie tyle czasu, ile potrzebujesz.
4. Jeśli przesłanie zawarte w twoim dziele pomoże choćby jednej osobie, to warto było ją napisać. Jedną z korzyści ze stworzenia dobrej książki stanowi wpływ, jaki wywiera ona na życie innych, a świadczące o nim recenzje lub wiadomości e-mail przynoszą szczególną satysfakcję.
5. Napisz świetną książkę. Wiem, że wydaje się to oczywiste, jednak stanowi sedno sprawy, ponieważ sukces opiera się na poczcie pantoflowej, a czytelnicy będą polecać twoją książkę znajomym jedynie, gdy im się spodobała, pomogła im lub dostarczyła rozrywki.
Życzę ci powodzenia w pisarskiej wyprawie i nie mogę się doczekać chwili, gdy wszystkie twoje książki trafią na rynek.
Reid Tracy, Prezes i Dyrektor Generalny Hay House