Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością - ebook
Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością - ebook
Wiedza to za mało!
Trzeba jeszcze umieć ją przekazać... Ta książka to owoc dwóch dekad doświadczeń nauczyciela, trenera i szkoleniowca, który w swojej karierze pracował w siedmiu językach, zarówno z małymi, jak i wielotysięcznymi grupami. To efekt nieustannego samodoskonalenia się, uczenia od najlepszych, wypadkowa wspólnych doświadczeń, jakie stały się udziałem Mateusza Grzesiaka i jego uczniów — dziś samodzielnych trenerów, szkoleniowców, nauczycieli. To skarbnica otwarta na każdego, kto rozumie nauczanie jako pracę i misję, której celem jest pomaganie innym w zdobywaniu nowych kompetencji.
Czytając Psychologię nauczania dowiesz się, jak skutecznie przekazywać posiadaną wiedzę. Poznasz skuteczne prawdy, którymi kierują się najlepsi praktycy zawodu. Zrozumiesz, czym jest stan trenera i jak zarządzać swoimi emocjami i zachowaniami – jak stać i siedzieć, jak mówić, jak się poruszać, jak przekazywać uczucia etc. Odkryjesz narzędzia, które pozwalają szybciej i efektywniej przekazywać uczestnikom informacje dotyczące budowania ćwiczeń i materiałów szkoleniowych. Zobaczysz, na czym polega współpraca z publicznością, jakie problemy pojawiają się na linii grupa–trener i dowiesz się, jak je rozwiązywać. Opanujesz zasady logistyki szkoleń oraz reguły szkoleniowego biznesu. Dzięki tej książce nauczysz się uczyć, szczególnie gdy przedstawioną teorię wesprzesz praktycznymi ćwiczeniami, których znajdziesz tu wiele.
Spis treści
Wprowadzenie (11)
1. Wstęp (15)
- Podejście (20)
- Misja (21)
- Samorozwój (26)
- Odpowiedzialność (28)
- Wzorzec (30)
- Autorytet (32)
- Relacje (37)
- Przywództwo (39)
- Konsekwencja (42)
- Percepcja jako wynik projekcji (43)
- Modele (45)
- Uczenie się (46)
- Metodologia (49)
- Poziomy (51)
- Medialność (52)
2. Stan trenera (55)
- Podejście (57)
- Pewność siebie (58)
- Zabawa (60)
- Ciekawość (62)
- Up-time (66)
3. Język ciała trenera (71)
- Pozycja stojąca (73)
- Pozycja siedząca (88)
- Przemieszczanie się (93)
- Gestykulacja (95)
4. Sześć pozycji percepcyjnych (135)
- 1. Ja (137)
- 2. Grupa (139)
- 3. Obserwator (141)
- 4. My (142)
- 5. Inny model (143)
- 6. Świat (145)
5. Raport (147)
- Upodobnianie (151)
- Prowadzenie (158)
6. Feedback (163)
7. Format prezentacyjny (173)
- Motywacja (175)
- Treść (181)
- Metodologia (199)
- Generalizacja (226)
8. Interakcje grupowe (267)
- Pytania (269)
- Prowadzenie grupy poprzez uczestnika (274)
- Tworzenie podgrup i zarządzanie nimi (276)
- Stadia rozwoju grupy (278)
- Interakcje z uczestnikami (281)
- Uczestnicy (287)
- Dystraktory i utylizacja (289)
- Praca w innej kulturze (292)
9. Współpraca z trenerami (297)
10. Logistyka szkolenia (305)
- Organizacja sali konferencyjnej (307)
- Ustawienia sali konferencyjnej (310)
- Sprzęt (314)
- Materiały szkoleniowe (319)
- Catering (320)
- Współpraca z wynajmującymi (321)
- Współpraca z asystentami (322)
- Planowanie szkolenia (325)
11. Szkolenia otwarte vs zamknięte (333)
12. Biznes szkoleniowy (343)
- Pomoc klientowi (345)
- Najlepsza jakość (345)
- Tworzenie rynku (346)
- Obsługa klienta (347)
- Dobry marketing (347)
- Relacje (348)
- Pozycjonowanie się (349)
- Bycie ponad mentalnością rynku (350)
- Systematyczna praca (351)
Epilog (353)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3808-1 |
Rozmiar pliku: | 4,4 MB |