Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu? - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu? - ebook
W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
"(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
"(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
dr Tomasz Witkowski
Spis treści
PODZIĘKOWANIA 9
WPROWADZENIE 13
ROZDZIAŁ 1 PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI 25
ROZDZIAŁ 2 KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA 50
ROZDZIAŁ 3 "DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" 71
CZĘŚĆ I MODA NA "NEURO" 97
ROZDZIAŁ 4 WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? 99
ROZDZIAŁ 5 ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE 130
ROZDZIAŁ 6 POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE 160
ROZDZIAŁ 7 BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM 188
CZĘŚĆ II NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI 211
ROZDZIAŁ 8 STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A 213
ROZDZIAŁ 9 UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ 230
ROZDZIAŁ 10 WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ 254
ROZDZIAŁ 11 PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW 282
ROZDZIAŁ 12 POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY 301
CZĘŚĆ III WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA 329
ROZDZIAŁ 13 CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? 331
ROZDZIAŁ 14 CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? 354
ROZDZIAŁ 15 CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? 392
ROZDZIAŁ 16 CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? 417
ROZDZIAŁ 17 CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? 431
ROZDZIAŁ 18 CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? 458
NA ZAKOŃCZENIE 485
INFORMACJA O AUTORZE 495
WPROWADZENIE 13
ROZDZIAŁ 1 PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI 25
ROZDZIAŁ 2 KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA 50
ROZDZIAŁ 3 "DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" 71
CZĘŚĆ I MODA NA "NEURO" 97
ROZDZIAŁ 4 WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? 99
ROZDZIAŁ 5 ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE 130
ROZDZIAŁ 6 POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE 160
ROZDZIAŁ 7 BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM 188
CZĘŚĆ II NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI 211
ROZDZIAŁ 8 STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A 213
ROZDZIAŁ 9 UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ 230
ROZDZIAŁ 10 WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ 254
ROZDZIAŁ 11 PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW 282
ROZDZIAŁ 12 POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY 301
CZĘŚĆ III WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA 329
ROZDZIAŁ 13 CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? 331
ROZDZIAŁ 14 CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? 354
ROZDZIAŁ 15 CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? 392
ROZDZIAŁ 16 CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? 417
ROZDZIAŁ 17 CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? 431
ROZDZIAŁ 18 CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? 458
NA ZAKOŃCZENIE 485
INFORMACJA O AUTORZE 495
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8107-073-7 |
Rozmiar pliku: | 3,9 MB |