Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Punkt gsm - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Punkt gsm - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-68-7
Rozmiar pliku: 413 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Moda na telefony komórkowe nie przemija. Wzrost zamożności społeczeństwa oraz świadomości technologicznej napędzają sprzedaż. Nic dziwnego, że jak grzyby po deszczu powstają wciąż nowe placówki, gdzie można kupić, sprzedać lub wymienić nową albo używaną komórkę. Sprawdzimy, czy na tym, wydawałoby się, nieskomplikowanym biznesie można zarobić.

Rynek GSM w Polsce

Począwszy od roku 1995, kiedy to ówczesne Ministerstwo Łączności ogłosiło przetarg na budowę dwóch sieci w standardzie GSM, branża telekomunikacyjna w Polsce należy do najszybciej rozwijających się gałęzi usług w kraju. W jej skład, poza usługą telefonii komórkowej, wchodzą także: usługi telefonii stacjonarnej, internet oraz usługi pokrewne. Rynek usług telefonii komórkowej podzieliło między siebie 4 największych graczy:

------------------------------------- -----------------------------
Operator Liczba użytkowników (w mln)
PTK Centertel (Orange) 14,65
Polkomtel (Plus) 14,1
Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) 14,1
Play 6,5
------------------------------------- -----------------------------

Oprócz nich istnieją tak zwani operatorzy wirtualni, korzystający z infrastruktury większych podmiotów:

• MBank mobile

• MNI

• Mobilking

• Carrefour Mova

• Aster Sp. Z.o.

• Cyfrowy Polsat

• Netia

• TuBiedronka

• GaduAIR

• WRodzinie

• FM Group Mobile

• Inea

• Diallo

• Hyperfonia

• FreeM

Jak widać, rynek usług telekomunikacyjnych jest w naszym kraju bardzo nasycony. Operatorzy zdobywają z każdym rokiem coraz mniej nowych klientów. Ich działania są skupione przede wszystkim na pozyskiwaniu klientów sieci konkurencyjnych. Taka zmiana operatora wiąże się najczęściej ze zmianą telefonu, który często bywa kartą przetargową podczas kuszenia klientów innych sieci. Oznacza to, że liczba aparatów na rynku wtórnym będzie dzięki temu wciąż znaczna. Już dawno liczba aktywnych telefonów komórkowych przekroczyła liczbę mieszkańców Polski. Po IV kwartale 2011 r. wyniosła ona 50,7 mln. Z raportu Audytel wynika, że w roku 2012 przybędzie 1,7 mln nowych użytkowników telefonów komórkowych.

Warto wiedzieć, że liczba użytkowników telefonów komórkowych na świecie przekroczyła 5 miliardów.

Znaczącą grupą użytkowników telefonów komórkowych są także klienci instytucjonalni. Coraz więcej firm rezygnuje z telefonii stacjonarnej na rzecz mobilnej. W 2011 r. firm korzystających wyłącznie z komórek było już 45,7%. Stanowić mogą znaczne źródło używanych, poleasingowych aparatów w atrakcyjnych cenach.

Tak ogromna liczba telefonów na rynku oznacza, że duża część aparatów będzie wymieniana, sprzedawana, naprawiana, będzie potrzebować nowych części lub akcesoriów. Stwarza to szansę na włączenie się do rynku urządzeń GSM i usług im dedykowanych.

Konkurencja

W każdym polskim mieście, w zależności od wielkości, działa od kilku do kilkunastu, czy nawet kilkudziesięciu punktów sprzedaży, wymiany i skupu GSM. Mimo takiego nasycenia, na rynek wchodzą wciąż nowe obiekty. Z walki o klienta zwycięsko mają szansę wyjść te, które zaoferują najszerszy wachlarz usług w najatrakcyjniejszych cenach. Oprócz małych, rozsianych w różnych częściach miast, prywatnych punktów, istnieją także duże sklepy sieciowe, które najłatwiej znaleźć w atrakcyjnych miejscach, np. w pasażach galerii handlowych.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij