Facebook - konwersja

Python, C++, JavaScript. Zadania z programowania - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
20 października 2017
39,90
3990 pkt
punktów Virtualo

Python, C++, JavaScript. Zadania z programowania - ebook

Zadania z programowania? Zbiór programów do napisania!

Pascal, C++, JavaScript i Python — oto zbiór języków, które przećwiczysz dzięki zadaniom w tej książce. Każdy z nich ma nieco inne zastosowania, wszystkie zaś są lub będą w najbliższym czasie wykorzystywane na lekcjach informatyki i na egzaminach, a ich zastosowanie w obliczu realnych problemów może wydatnie uprościć Ci życie. Jak najłatwiej i najszybciej nauczyć się programować w tych językach? Oczywiście dzięki ćwiczeniom! Z tą książką napiszesz konkretne programy rozwiązujące zadania numeryczne, logiczne i matematyczne — w każdym z powyższych języków.

Z praktycznym zestawem zawartych tu zadań spróbujesz znaleźć permutacje zbioru, zaszyfrować tekst szyfrem Cezara, zbudować trójkąt Pascala i wskazać punkty kratowe wewnątrz koła o promieniu r. Napiszesz według własnego pomysłu programy odpowiadające na postawione w zadaniach pytania. Jeśli jesteś uczniem, będziesz mógł w ten sposób ćwiczyć nie tylko umiejętności programistyczne, lecz także matematyczne. Jeśli jesteś nauczycielem, znajdziesz tu wiele inspiracji dla swoich uczniów. Gotowy pogram będziesz mógł później porównać z rozwiązaniami proponowanymi przez autorów.

Dogadaj się z komputerem — w każdym z czterech języków!

---

UWAGA: Skala trudności zadań odpowiada poziomowi szkoły średniej.

Spis treści

  • Wstęp
  • Wprowadzenie
    • Zasady rozwiązywania zadań
    • Dane i wyniki
    • Pascal
      • Struktura programu źródłowego
      • Przykład programu
      • Przykład programu z funkcją
      • Przykład programu z procedurą
      • Kompilatory, edytory programistyczne i środowiska języka Pascal
        • Windows
        • Linux
      • Typy liczbowe
        • Liczby całkowite
        • Liczby rzeczywiste wymierne
      • Funkcje matematyczne
      • Instrukcja warunkowa
      • Instrukcje iteracyjne
      • Funkcje
    • C++
      • Struktura programu źródłowego
      • Przykład programu
      • Przydatne biblioteki
      • Przykład programu z funkcją
      • Kompilatory, edytory programistyczne i środowiska języka C++
        • Windows
        • Linux
      • Typy liczbowe
        • Liczby całkowite
        • Liczby rzeczywiste wymierne
      • Funkcje matematyczne
      • Instrukcja warunkowa
      • Instrukcje iteracyjne
      • Przykład programu z deklaracjami funkcji
    • JavaScript
      • Przykład skryptu z zastosowaniem formularza
      • Przykład wywołania skryptu z pliku .js
      • Funkcje matematyczne
    • Python
      • Interpretery i edytory
      • Typy liczbowe
      • Działania matematyczne
      • Listy i krotki
        • Operacje na listach
      • Łańcuchy znaków
      • Wyrażenia logiczne
      • Instrukcje bitowe
      • Instrukcje blokowe
      • Pętla for
      • Pętla while
      • Instrukcja warunkowa
      • Trójargumentowa instrukcja warunkowa
      • Blok funkcji
      • Listy składane
      • Programowanie funkcyjne
      • Porównywanie wydajności rozwiązań
  • Rozdział 1. Zadania
  • Rozdział 2. Rozwiązania
  • Rozdział 3. Dodatek
    • T-komputer
  • Rozdział 4. Trochę historii
    • Programowanie z myszką
    • Zastosowanie tablic
    • Języki programowania
  • Literatura
    • Algorytmy
    • Pascal
    • C++
    • JavaScript
    • Python
    • Polecamy
  • Słowniczek informatyczny
Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4205-7
Rozmiar pliku: 4,1 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij