Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
5 kwietnia 2022
39,90
3990 pkt
punktów Virtualo

Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle - ebook

Książka Najlepszą Polską Książkę Informatyczną 2023r. organizowanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne.

 

Każdy może zostać programistą!

Czy wiesz, czym się zajmuje programista? To ktoś, kto, używając swojego umysłu i odpowiedniego języka programowania, rozwiązuje rozmaite problemy. Programista to taki współczesny superbohater. Przychodzi, siada do komputera, szybko przebiega palcami po klawiaturze i proszę ... działa. Oczywiście, to pewne uproszczenie, ale... Brzmi ciekawie? Słusznie. Bo praca programisty, kodera, developera jest ciekawa. I fajna. I daje dużo satysfakcji. A najlepsze jest to: podstaw programowania można się szybko nauczyć, po prostu się bawiąc. We własny, ulubiony sposób.

Choć Twoim przewodnikiem po świecie programowania w Pythonie będzie żółw, obiecujemy ... praca pójdzie Ci w mig. Na początek nauczysz się konfigurować środowisko pracy, czyli uruchomisz na komputerze wszystko, co przyda się Tobie i żółwiowi. Potem zapoznasz się z językiem Python, z jego zmiennymi, funkcjami i klasami. Następnie zajrzysz do biblioteki turtle i dowiesz się, jak sterować swoim żółwiem. Wreszcie najlepsze: algorytmy. Przekonasz się między innymi, jak za pomocą kodu języka Python i elementów biblioteki turtle wygenerować niesamowite figury geometryczne.

UWAGA!

Książka jest polecana osobom biorącym udział w konkursie Logia. Informacje o konkursie można znaleźć pod adresem: logia.oeiizk.waw.pl

Spis treści

Wstęp (9)

  • Podziękowania (9)
  • O autorze (9)
  • Kim jest programista? Czy każdy może nim zostać? (10)
  • Dla kogo jest ta książka (10)
  • Struktura książki (11)
  • Środowisko pracy (11)
  • Czym jest turtle? (12)
  • Konwencje zastosowane w książce (12)

1. Konfiguracja środowiska w systemie Windows (13)

  • Instalacja interpretera języka Python (13)
  • Instalacja PyCharm Community Edition (15)
    • Pierwsze uruchomienie PyCharm Community Edition (18)
  • Pierwszy program (19)
  • Konfiguracja środowiska w systemie MacOS (24)
    • Instalacja interpretera języka Python (25)
    • Instalacja PyCharm Community Edition (27)
    • Pierwsze uruchomienie PyCharm Community Edition (29)
    • Pierwszy program (31)
  • Programowanie z wykorzystaniem narzędzi dostępnych online (36)

2. Podstawy języka Python (39)

  • Czym właściwie jest komputer? (39)
  • Czym jest program komputerowy? (40)
  • Dlaczego Python? (41)
  • Twój pierwszy program w Pythonie (42)
    • Zmienne (43)
    • Typy zmiennych (44)
    • Konwersje typów (46)
    • Komentarze (48)
    • Operatory arytmetyczne (50)
    • Operatory porównania (51)
    • Operatory przypisania (52)
    • Operatory logiczne (54)
    • Instrukcje warunkowe (56)
    • Napisy (59)
    • Pętle while (64)
    • Listy (65)
    • Krotki (69)
    • Pętle for (70)
    • Funkcje (74)
    • Moduły (78)
    • Klasy (80)
  • Podsumowanie (83)

3. Podstawy biblioteki turtle (85)

  • Pierwszy program w grafice żółwia (85)
  • Podstawowe koncepcje (87)
  • Rysujemy kwadrat (92)
  • Rysujemy kolorowy kwadrat (93)
  • Rysujemy trójkąt (96)
  • Rysujemy wypełniony kolorem trójkąt (99)
  • Rysujemy sześciokąt (100)
  • Rysujemy wielokąt foremny (102)
  • Rysujemy okrąg (104)
  • Podsumowanie (105)

4. Praktyczne projekty (107)

  • Spirala nr 1 (108)
  • Spirala nr 2 (110)
  • Spirala nr 3 (112)
  • Spirala nr 4 (114)
  • Spirala nr 5 (116)
  • Róża (118)
  • Stokrotka (120)
  • Pajęczyna (122)
  • Trójkąt równoboczny wpisany w okrąg (124)
  • Flaga Polski (126)
  • Szachownica sił zbrojnych RP (128)
  • Tęcza (130)
  • Serce (132)
  • Płatek śniegu (134)
  • Choinka (136)
  • Emblemat hakerów (139)
  • Szachownica 12×12 (142)
  • Kłos zboża (144)
  • Gradient (147)
  • Rozeta (149)
  • Osiedle domków (151)
  • Zegar analogowy (155)

Dodatek A. Spis najważniejszych poleceń modułu turtle (161)

Dodatek B. Co dalej? (165)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9438-4
Rozmiar pliku: 16 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij