Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Python. Kurs dla nauczycieli i studentów - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 marca 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

Python. Kurs dla nauczycieli i studentów - ebook

Python - prosto, szybko, skutecznie

  • Konstrukcje języka Python
  • Sposoby ich użycia
  • Zadania z rozwiązaniami

Python to nowoczesny, potężny i uniwersalny język programowania, który zdobył dużą popularność zarówno wśród zawodowców z branży IT, jak i w szkołach i na uczelniach - jako doskonałe narzędzie do nauki programowania na różnych poziomach. Duże możliwości, prostota i zwartość składni, czytelność kodu, wszechstronność zastosowań i wsparcie wielu paradygmatów sprawiają, że co najmniej podstawowa znajomość Pythona stanowi jedno z najczęstszych wymagań wobec poszukujących pracy programistów i inżynierów, nawet jeśli na co dzień mają oni używać zupełnie innych technologii.

Ta książka pomoże nauczycielom, uczniom, studentom i wszystkim zainteresowanym poznaniem Pythona opanować podstawy tego języka i rozpocząć stosowanie go w praktyce. Krok po kroku uczy czytać i pisać kod, przedstawiając zarówno konstrukcje i funkcje języka, jak i możliwości ich praktycznego użycia do rozwiązywania typowych problemów programistycznych. Programowanie interfejsów graficznych, programowanie wielowątkowe, programowanie sieciowe, tworzenie stron WWW, obliczenia numeryczne - w tym wszystkim świetnie sprawdzi się Python. I wszystko to można znaleźć w tej książce!

  • Pisanie i uruchamianie programów w Pythonie
  • Podstawowe typy danych i ich zastosowanie
  • Instrukcje warunkowe, pętle i funkcje
  • Obsługa wyjątków i używanie plików
  • Programowanie obiektowe w Pythonie
  • Graficzny interfejs użytkownika
  • Wielowątkowość, sieci, bazy danych i strony WWW
  • Funkcje wyższych rzędów
  • Iteratory, generatory, koprocedury
  • Programowanie asynchroniczne i współbieżne

Programowanie w Pythonie w praktyce

Spis treści

Wstęp (8)

1. Wprowadzenie (11)

  • 1.1. Interaktywna powłoka, interpreter skryptów, edytory i środowiska (11)
  • 1.2. Typy liczbowe (14)
  • 1.3. Typy sekwencyjne (16)
    • 1.3.1. Łańcuchy znaków i łańcuchy bajtów (17)
    • 1.3.2. Listy (20)
    • 1.3.3. Krotki (22)
  • 1.4. Instrukcje warunkowe (22)
    • 1.4.1. Trójargumentowy operator logiczny (23)
    • 1.4.2. Kwantyfikatory (23)
  • 1.5. Pętle for i while (23)
  • 1.6. Listy składane (25)
  • 1.7. Wyrażenia przypisania (26)
  • 1.8. Słowniki (27)
  • 1.9. Funkcje (29)
    • 1.9.1. Zmienna liczba argumentów (32)
    • 1.9.2. Dokumentacja funkcji (33)
    • 1.9.3. Adnotacje funkcji (33)
    • 1.9.4. Zmienne globalne w funkcjach (34)
    • 1.9.5. Funkcje anonimowe (35)
  • 1.10. Programowanie funkcyjne (35)
  • 1.11. Formatowanie łańcuchów (38)
    • 1.11.1. Formatowanie z użyciem operatora % (39)
    • 1.11.2. Formatowanie z użyciem metody format (40)
    • 1.11.3. f-łańcuchy (41)
  • 1.12. Importowanie modułów (42)
  • 1.13. Funkcje matematyczne i liczby pseudolosowe (44)
  • 1.14. Pobieranie argumentów ze standardowego wejścia (45)
  • 1.15. Pobieranie argumentów z linii poleceń. Tworzenie aplikacji konsolowych (45)
  • 1.16. Obsługa wyjątków (46)
  • 1.17. Praca z plikami (47)
  • 1.18. Porównywanie wydajności rozwiązań (50)
  • 1.19. Data i czas (51)
  • 1.20. Serializacja* (52)
  • 1.21. Współpraca z systemem operacyjnym (53)
  • 1.22. Dostęp do zasobów WWW (55)

2. Programowanie obiektowe (57)

  • 2.1. Klasy i instancje, atrybuty i metody (57)
  • 2.2. Konstruktor klasy (60)
  • 2.3. Dziedziczenie i przysłanianie (60)
  • 2.4. Przeciążanie operatorów (61)
  • 2.5. Wywoływanie wyjątków (67)

3. Graficzny interfejs użytkownika (70)

  • 3.1. Pierwszy program w GTK (70)
  • 3.2. Umieszczanie w oknie jego obiektów składowych (72)
  • 3.3. Obsługa zdarzeń (75)
  • 3.4. Metody elementów okna (79)

4. Wielowątkowość (82)

  • 4.1. Pierwszy program wielowątkowy (83)
  • 4.2. Blokady (84)
  • 4.3. Porównanie wydajności (86)
  • 4.4. Kolejki (89)

5. Komunikacja sieciowa (91)

  • 5.1. Pierwszy program (92)
  • 5.2. Serwer wielowątkowy (95)
  • 5.3. Serwer dyskusyjny (96)
  • 5.4. Klient usługi TCP* (99)
  • 5.5. Serwer i klient UDP* (99)

6. Obsługa baz danych (101)

  • 6.1. SQLite (101)
    • 6.1.1. Dostęp do bazy z linii poleceń (101)
    • 6.1.2. Polecenia SQL w SQLite (102)
    • 6.1.3. Moduł sqlite3 (102)
  • 6.2. MySQL* (105)
    • 6.2.1. Dostęp do serwera z linii poleceń i tworzenie kont użytkowników (105)
    • 6.2.2. Polecenia SQL w MySQL (106)
    • 6.2.3. Moduł mysql.connector (107)
  • 6.3. Ćwiczenia (108)

7. Skrypty CGI (110)

  • 7.1. Aplikacje WWW korzystające z bazy danych (114)

8. Obliczenia numeryczne (129)

  • 8.1. Tablice jednowymiarowe (129)
  • 8.2. Wykresy funkcji jednej zmiennej (132)
  • 8.3. Tablice wielowymiarowe (137)
  • 8.4. Wykresy trójwymiarowe (139)
  • 8.5. Pola wektorowe (146)
  • 8.6. Wykresy animowane (147)
  • 8.7. Równania różniczkowe zwyczajne (149)
  • 8.8. Równania różniczkowe cząstkowe (157)

9. Funkcje wyższych rzędów (164)

  • 9.1. Dekoratory funkcji (165)
  • 9.2. Atrybuty funkcji (171)
  • 9.3. Dekoratory jako klasy (172)
  • 9.4. Dekoratory klas (173)
  • 9.5. Menedżery kontekstu (179)

10. Iteratory, generatory, koprocedury (182)

  • 10.1. Funkcje generatorów (185)
  • 10.2. Wyrażenia generatorów i odwzorowywanie generatorów (186)
  • 10.3. Działania na iteratorach (187)
  • 10.4. Menedżery kontekstu z generatorów (192)
  • 10.5. Koprocedury (192)
  • 10.6. Obsługa wyjątków w generatorze (194)
  • 10.7. Algorytm roju cząstek realizowany przez mikrowątki (197)
  • 10.8. Nieblokujące operacje wejścia-wyjścia (201)

11. Programowanie asynchroniczne (204)

  • 11.1. Obiekty oczekiwalne (204)
  • 11.2. Współbieżność zadań (207)
  • 11.3. Asynchroniczne odpowiedniki obiektów i konstrukcji składniowych Pythona (214)
  • 11.4. Asynchroniczny serwer TCP (217)

12. Zarządzanie atrybutami w klasach (220)

  • 12.1. Niskopoziomowe zarządzanie atrybutami (220)
  • 12.2. Właściwości (225)
  • 12.3. Deskryptory (228)
  • 12.4. Metody statyczne i metody klas (230)
  • 12.5. Atrybut. slots. klasy (233)

13. Współbieżność wykorzystująca podprocesy (235)

  • 13.1. Operacje na tablicach NumPy (239)
  • 13.2. Pula podprocesów (242)
  • 13.3. Obiekt podprocesu (243)
  • 13.4. Komunikacja międzyprocesowa (244)
  • 13.5. Synchronizacja podprocesów (249)

14. Rozwiązania (261)

  • Rozdział 1. (261)
  • Rozdział 2. (271)
  • Rozdział 3. (286)
  • Rozdział 4. (298)
  • Rozdział 5. (299)
  • Rozdział 6. (306)
  • Rozdział 7. (311)
  • Rozdział 8. (329)
  • Rozdział 9. (345)
  • Rozdział 10. (365)
  • Rozdział 11. (393)
  • Rozdział 12. (396)
  • Rozdział 13. (401)

Skorowidz (408)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9354-7
Rozmiar pliku: 5,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: