Facebook - konwersja

Python. Wprowadzenie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
29 marca 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
199,00

Python. Wprowadzenie - ebook

Python jest wieloparadygmatowym, wszechstronnym językiem programowania, zoptymalizowanym pod kątem efektywności pracy, czytelności kodu i jakości oprogramowania. Jego popularność rośnie, co wynika z wielości i różnorodności zastosowań oraz z tego, że jest darmowy i łatwo przenośny, można się go szybko nauczyć, a tworzenie kodu Pythona sprawia sporo przyjemności. Wszystkie te cechy dają zespołom deweloperskim strategiczną przewagę w dużych i małych projektach. Aby wykorzystać zalety Pythona, konieczne jest zdobycie solidnych podstaw tego języka, a następnie dogłębne zrozumienie bardziej zaawansowanych koncepcji i porządne ich przećwiczenie podczas pisania własnego kodu.

To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści. Omówiono tu najnowsze wersje Pythona w liniach 3.X i 2.X, czyli 3.3 i 2.7, i dodano opisy nowych lub rozszerzonych mechanizmów, takich jak obsługa formatu JSON, moduł timeit, pakiet PyPy, metoda os.popen, generatory, rekurencje, słabe referencje, atrybuty i metody __mro__, __iter__, super, __slots__, metaklasy, deskryptory, funkcja random, pakiet Sphinx i wiele innych. W książce znalazło się mnóstwo ćwiczeń, quizów, pomocnych ilustracji oraz przykładów kodu. Jest to kompendium dla każdego, kto chce szybko zacząć programować w Pythonie i tworzyć wydajny kod o wysokiej jakości.

W tej książce przedstawiono między innymi:

  • składnię Pythona i koncepcje związane z iteracjami
  • dokładny opis ważniejszych wbudowanych typów obiektów i ich możliwości
  • struktury programistyczne wyższego poziomu
  • programowanie funkcyjne i programowanie zorientowane obiektowo
  • zaawansowane zagadnienia dla profesjonalistów

Już dziś zacznij pisać znakomity kod w Pythonie!

Spis treści

  • Przedmowa
    • Ekosystem tej książki
    • O niniejszym, piątym wydaniu książki
      • Python 2.x i 3.x kiedyś
      • Python 2.x i 3.x obecnie
      • Omawiamy zarówno wersję 2.x, jak i 3.x
      • Której wersji Pythona powinienem użyć?
    • Wymagania wstępne dla użytkowników tej książki
    • Struktura tej książki
    • Czym nie jest ta książka
      • Ta książka nie jest leksykonem ani przewodnikiem po konkretnych zastosowaniach Pythona
      • To nie jest krótka historia dla ludzi, którzy się spieszą
      • Ta książka jest tak liniowa, jak na to pozwala Python
    • O przykładach zamieszczonych w książce
      • Wersje Pythona
      • Platformy
      • Pobieranie kodów źródłowych dla tej książki
    • Konwencje wykorzystywane w książce
    • Podziękowania
      • Trochę wspomnień
      • Podziękowania dla Pythona
      • Podziękowania osobiste
  • Część I Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Pytania i odpowiedzi dotyczące Pythona
    • Dlaczego ludzie używają Pythona?
      • Jakość oprogramowania
      • Wydajność programistów
    • Czy Python jest językiem skryptowym?
    • Jakie są wady języka Python?
    • Kto dzisiaj używa Pythona?
    • Co mogę zrobić za pomocą Pythona?
      • Programowanie systemowe
      • Graficzne interfejsy użytkownika (GUI)
      • Skrypty internetowe
      • Integracja komponentów
      • Programowanie bazodanowe
      • Szybkie prototypowanie
      • Programowanie numeryczne i naukowe
      • I dalej: gry, przetwarzanie obrazu, wyszukiwanie danych, robotyka, Excel
    • Jak Python jest rozwijany i wspierany?
      • Kompromisy związane z modelem open source
    • Jakie są techniczne mocne strony Pythona?
      • Jest zorientowany obiektowo i funkcyjny
      • Jest darmowy
      • Jest przenośny
      • Ma duże możliwości
      • Można go łączyć z innymi językami
      • Jest względnie łatwy w użyciu
      • Jest względnie łatwy do nauczenia się
      • Zawdzięcza swoją nazwę Monty Pythonowi
    • Jak Python wygląda na tle innych języków?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 2. Jak Python wykonuje programy?
    • Wprowadzenie do interpretera Pythona
    • Wykonywanie programu
      • Z punktu widzenia programisty
      • Z punktu widzenia Pythona
        • Kompilacja kodu bajtowego
        • Maszyna wirtualna Pythona
        • Wpływ na wydajność
        • Wpływ na proces programowania
    • Warianty modeli wykonywania
      • Alternatywne implementacje Pythona
        • CPython standard
        • Jython Python dla języka Java
        • IronPython Python dla .NET
        • Stackless: Python dla programowania współbieżnego
        • PyPy Python dla szybkości i wydajności
      • Narzędzia do optymalizacji działania programu
        • Cython: hybryda Pythona/C
        • Shed Skin: translator języka Python na C ++
        • Psyco oryginalny kompilator JIT
      • Zamrożone pliki binarne
      • Przyszłe możliwości?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 3. Jak wykonuje się programy?
    • Interaktywny wiersz poleceń
      • Uruchamianie sesji interaktywnej
      • Ścieżka systemowa
      • Nowe opcje systemu Windows w wersji 3.3: PATH, Launcher
      • Gdzie zapisywać programy katalogi z kodem źródłowym
      • Czego nie wpisywać znaki zachęty i komentarze
      • Interaktywne wykonywanie kodu
      • Do czego służy sesja interaktywna
        • Eksperymentowanie
          • Testowanie
      • Uwagi praktyczne wykorzystywanie sesji interaktywnej
        • Wpisywanie instrukcji wielowierszowych
    • Systemowy wiersz poleceń i pliki źródłowe
      • Pierwszy skrypt
      • Wykonywanie plików z poziomu wiersza poleceń powłoki
      • Sposoby użycia wiersza poleceń
      • Uwagi praktyczne wykorzystywanie wierszy poleceń i plików
    • Skrypty wykonywalne w stylu uniksowym #!
      • Podstawy skryptów uniksowych
      • Sztuczka z wyszukiwaniem programu przy użyciu polecenia env w systemie Unix
      • Python 3.3 launcher #! w systemie Windows
    • Klikanie ikon plików
      • Podstawowe zagadnienia związane z klikaniem ikon plików
      • Kliknięcie ikony w systemie Windows
      • Sztuczka z funkcją input
      • Inne ograniczenia programów uruchamianych kliknięciem ikony
    • Importowanie i przeładowywanie modułów
      • Podstawy importowania i przeładowywania modułów
      • Więcej o modułach atrybuty
        • Moduły i przestrzenie nazw
      • Uwagi praktyczne instrukcje import i reload
    • Wykorzystywanie funkcji exec do wykonywania plików modułów
    • Interfejs użytkownika środowiska IDLE
      • Szczegóły uruchamiania środowiska IDLE
      • Podstawy środowiska IDLE
      • Wybrane funkcje środowiska IDLE
      • Zaawansowane narzędzia środowiska IDLE
      • Uwagi praktyczne korzystanie ze środowiska IDLE
    • Inne środowiska IDE
    • Inne opcje wykonywania kodu
      • Osadzanie wywołań
      • Zamrożone binarne pliki wykonywalne
      • Uruchamianie kodu z poziomu edytora tekstu
      • Jeszcze inne możliwości uruchamiania
      • Przyszłe możliwości?
    • Jaką opcję wybrać?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
    • Sprawdź swoją wiedzę ćwiczenia do części pierwszej
  • Część II Typy i operacje
  • Rozdział 4. Wprowadzenie do typów obiektów Pythona
    • Hierarchia pojęć w Pythonie
    • Dlaczego korzystamy z typów wbudowanych
    • Najważniejsze typy danych w Pythonie
    • Liczby
    • Łańcuchy znaków
      • Operacje na sekwencjach
      • Niezmienność
      • Metody specyficzne dla typu
      • Uzyskiwanie pomocy
      • Inne sposoby kodowania łańcuchów znaków
      • Ciągi znaków w formacie Unicode
      • Dopasowywanie wzorców
    • Listy
      • Operacje na typach sekwencyjnych
      • Operacje specyficzne dla typu
      • Sprawdzanie granic
      • Zagnieżdżanie
      • Listy składane
    • Słowniki
      • Operacje na odwzorowaniach
      • Zagnieżdżanie raz jeszcze
      • Brakujące klucze testowanie za pomocą if
      • Sortowanie kluczy pętle for
      • Iteracja i optymalizacja
    • Krotki
      • Do czego służą krotki
    • Pliki
      • Pliki binarne
      • Pliki tekstowe Unicode
      • Inne narzędzia podobne do plików
    • Inne typy podstawowe
      • Jak zepsuć elastyczność kodu
      • Klasy definiowane przez użytkownika
      • I wszystko inne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 5. Typy liczbowe
    • Podstawy typów liczbowych Pythona
      • Literały liczbowe
      • Wbudowane narzędzia liczbowe
      • Operatory wyrażeń Pythona
        • Połączone operatory stosują się do priorytetów
        • Podwyrażenia grupowane są w nawiasach
        • Pomieszane typy poddawane są konwersji
        • Wprowadzenie: przeciążanie operatorów i polimorfizm
    • Liczby w akcji
      • Zmienne i podstawowe wyrażenia
      • Formaty wyświetlania liczb
      • Porównania zwykłe i łączone
      • Dzielenie klasyczne, bez reszty i prawdziwe
        • Obsługa różnych wersji Pythona
        • Dzielenie bez reszty a odcinanie
        • Dlaczego odcinanie ma znaczenie?
      • Precyzja liczb całkowitych
      • Liczby zespolone
      • Notacja szesnastkowa, ósemkowa i dwójkowa literały i konwersje
      • Operacje na poziomie bitów
      • Inne wbudowane narzędzia numeryczne
    • Inne typy liczbowe
      • Typ Decimal (liczby dziesiętne)
        • Typ Decimal zagadnienia podstawowe
        • Globalne ustawianie precyzji liczb dziesiętnych
        • Menedżer kontekstu dziesiętnego
      • Typ Fraction (liczby ułamkowe)
        • Typ Fraction zagadnienia podstawowe
        • Dokładność numeryczna ułamków zwykłych i dziesiętnych
        • Konwersje ułamków i typy mieszane
      • Zbiory
        • Podstawy zbiorów w Pythonie 2.6 i wersjach wcześniejszych
        • Literały zbiorów w Pythonie 3.x i 2.7
        • Ograniczenia na obiekty niemutowalne i zbiory zamrożone
        • Zbiory składane w Pythonie 3.x i 2.7
        • Dlaczego zbiory?
      • Wartości Boolean
    • Rozszerzenia numeryczne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 6. Wprowadzenie do typów dynamicznych
    • Sprawa brakujących deklaracji typu
      • Zmienne, obiekty i referencje
      • Typy powiązane są z obiektami, a nie ze zmiennymi
      • Obiekty są uwalniane
    • Referencje współdzielone
      • Referencje współdzielone a modyfikacje w miejscu
      • Referencje współdzielone a równość
    • Typy dynamiczne są wszędzie
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 7. Łańcuchy znaków
    • Co znajdziesz w tym rozdziale
      • Unicode krótka historia
    • Łańcuchy znaków podstawy
    • Literały łańcuchów znaków
      • Łańcuchy znaków w apostrofach i cudzysłowach są tym samym
      • Sekwencje ucieczki reprezentują znaki specjalne
      • Surowe łańcuchy znaków blokują sekwencje ucieczki
      • Potrójne cudzysłowy i apostrofy kodują łańcuchy znaków będące wielowierszowymi blokami
    • Łańcuchy znaków w akcji
      • Podstawowe operacje
      • Indeksowanie i wycinki
        • Rozszerzone wycinki trzeci limit i obiekty wycinków
      • Narzędzia do konwersji łańcuchów znaków
        • Konwersje kodu znaków
      • Modyfikowanie łańcuchów znaków
    • Metody łańcuchów znaków
      • Składnia wywoływania metod
      • Metody typów znakowych
      • Przykłady metod łańcuchów znaków modyfikowanie
      • Przykłady metod łańcuchów znaków analiza składniowa tekstu
      • Inne często używane metody łańcuchów znaków
      • Oryginalny moduł string (usunięty w wersji 3.0)
    • Wyrażenia formatujące łańcuchy znaków
      • Formatowanie łańcuchów tekstu z użyciem wyrażeń formatujących podstawy
      • Składnia zaawansowanych wyrażeń formatujących
      • Przykłady zaawansowanych wyrażeń formatujących
      • Wyrażenia formatujące oparte na słowniku
    • Formatowanie łańcuchów z użyciem metody format
      • Podstawy
      • Używanie kluczy, atrybutów i przesunięć
      • Zaawansowana składnia wywołań metody format
      • Przykłady zaawansowanego formatowania łańcuchów znaków z użyciem metody format
      • Porównanie metody format z wyrażeniami formatującymi
      • Dlaczego miałbyś korzystać z metody format
        • Dodatkowe możliwości: wbudowane funkcje czy ogólne techniki programowania
        • Elastyczna składnia odwołań: dodatkowa złożoność i nakładanie się funkcjonalności
        • Jawne odwołania do wartości: teraz opcjonalne i prawdopodobnie nie będą używane
        • Nazwy metod i argumenty neutralne kontekstowo estetyka kodu kontra zastosowania praktyczne
        • Funkcje a wyrażenia: niewielka wygoda
    • Generalne kategorie typów
      • Typy z jednej kategorii współdzielą zbiory operacji
      • Typy mutowalne można modyfikować w miejscu
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 8. Listy oraz słowniki
    • Listy
    • Listy w akcji
      • Podstawowe operacje na listach
      • Iteracje po listach i składanie list
      • Indeksowanie, wycinki i macierze
      • Modyfikacja list w miejscu
        • Przypisywanie do indeksu i wycinków
        • Wywołania metod list
        • Kilka słów o sortowaniu list
        • Inne, często stosowane metody list
        • Inne popularne operacje na listach
    • Słowniki
    • Słowniki w akcji
      • Podstawowe operacje na słownikach
      • Modyfikacja słowników w miejscu
      • Inne metody słowników
      • Przykład baza danych o filmach
        • Przykład mapowanie wartości na klucze
      • Uwagi na temat korzystania ze słowników
        • Wykorzystywanie słowników do symulowania elastycznych list liczby całkowite jako klucze
        • Wykorzystywanie słowników z rzadkimi strukturami danych krotki jako klucze
        • Unikanie błędów z brakującymi kluczami
        • Zagnieżdżanie słowników
      • Inne sposoby tworzenia słowników
      • Zmiany dotyczące słowników w Pythonie 3.x i 2.7
        • Słowniki składane w wersjach 3.x i 2.7
        • Widoki słowników w wersji 3.x (oraz wersji 2.7 przy użyciu nowych metod)
        • Widoki słowników i zbiory
        • Sortowanie kluczy słowników w wersji 3.x
        • Porównywanie rozmiarów słowników nie działa w 3.x
        • W wersji 3.x metoda has_key nie istnieje, niech żyje in!
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 9. Krotki, pliki i wszystko inne
    • Krotki
      • Krotki w akcji
        • Właściwości składni krotek przecinki i nawiasy
        • Konwersje, metody oraz niemutowalność
      • Dlaczego istnieją listy i krotki
      • Repetytorium: rekordy krotki nazwane
    • Pliki
      • Otwieranie plików
      • Wykorzystywanie plików
      • Pliki w akcji
      • Pliki tekstowe i binarne krótka historia
      • Przechowywanie obiektów Pythona w plikach i przetwarzanie ich
      • Przechowywanie natywnych obiektów Pythona moduł pickle
      • Przechowywanie obiektów Pythona w formacie JSON
      • Przechowywanie spakowanych danych binarnych moduł struct
      • Menedżery kontekstu plików
      • Inne narzędzia powiązane z plikami
    • Przegląd i podsumowanie podstawowych typów obiektów
      • Elastyczność obiektów
      • Referencje a kopie
      • Porównania, testy równości i prawda
        • Porównywania i sortowania typów mieszanych w Pythonie 2.x i 3.x
        • Porównywanie słowników w Pythonie 2.x i 3.x
      • Prawda czy fałsz, czyli znaczenie True i False w Pythonie
        • Obiekt None
        • Typ bool
      • Hierarchie typów Pythona
      • Obiekty typów
      • Inne typy w Pythonie
    • Pułapki typów wbudowanych
      • Przypisanie tworzy referencje, nie kopie
      • Powtórzenie dodaje jeden poziom zagłębienia
      • Uwaga na cykliczne struktury danych
      • Typów niemutowalnych nie można modyfikować w miejscu
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
    • Sprawdź swoją wiedzę ćwiczenia do części drugiej
  • Część III Instrukcje i składnia
  • Rozdział 10. Wprowadzenie do instrukcji Pythona
    • Raz jeszcze o hierarchii pojęciowej języka Python
    • Instrukcje Pythona
    • Historia dwóch if
      • Co dodaje Python
      • Co usuwa Python
        • Nawiasy są opcjonalne
        • Koniec wiersza jest końcem instrukcji
        • Koniec wcięcia to koniec bloku
      • Skąd bierze się składnia z użyciem wcięć
      • Kilka przypadków specjalnych
        • Przypadki specjalne dla reguły o końcu wiersza
        • Przypadki specjalne dla reguły o wcięciach bloków
    • Szybki przykład interaktywne pętle
      • Prosta pętla interaktywna
      • Wykonywanie obliczeń na danych wpisywanych przez użytkownika
      • Obsługa błędów poprzez sprawdzanie danych wejściowych
      • Obsługa błędów za pomocą instrukcji try
        • Obsługa liczb zmiennoprzecinkowych
      • Kod zagnieżdżony na trzy poziomy głębokości
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 11. Przypisania, wyrażenia i wyświetlanie
    • Instrukcje przypisania
      • Formy instrukcji przypisania
      • Przypisanie sekwencji
        • Zaawansowane wzorce przypisywania sekwencji
      • Rozszerzona składnia rozpakowania sekwencji w Pythonie 3.x
        • Rozszerzona składania rozpakowania w działaniu
        • Przypadki brzegowe
        • Wygodny gadżet
        • Zastosowanie w pętli for
      • Przypisanie z wieloma celami
        • Przypisanie z wieloma celami a współdzielone referencje
      • Przypisania rozszerzone
        • Przypisania rozszerzone a współdzielone referencje
      • Reguły dotyczące nazw zmiennych
        • Konwencje dotyczące nazewnictwa
        • Nazwy nie mają typu, ale obiekty tak
    • Instrukcje wyrażeń
      • Instrukcje wyrażeń i modyfikacje w miejscu
    • Polecenia print
      • Funkcja print z Pythona 3.x
        • Format wywołania
        • Funkcja print z wersji 3.x w działaniu
      • Instrukcja print w Pythonie 2.x
        • Formy instrukcji
        • Instrukcja print Pythona 2.x w działaniu
      • Przekierowanie strumienia wyjściowego
        • Program Witaj, świecie!
        • Ręczne przekierowanie strumienia wyjścia
        • Automatyczne przekierowanie strumienia
      • Wyświetlanie niezależne od wersji
        • Konwerter 2to3
        • Importowanie z __future__
        • Neutralizacja różnic w wyświetlaniu za pomocą kodu
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 12. Testy if i reguły składni
    • Instrukcje if
      • Ogólny format
      • Proste przykłady
      • Rozgałęzienia kodu
        • Obsługa domyślnych wartości wyboru
        • Obsługa bardziej złożonych operacji
    • Reguły składni Pythona raz jeszcze
      • Ograniczniki bloków reguły tworzenia wcięć
        • Unikaj mieszania tabulatorów i spacji nowa opcja sprawdzania błędów w Pythonie 3.x
      • Ograniczniki instrukcji wiersze i znaki kontynuacji
      • Kilka przypadków specjalnych
    • Testy prawdziwości i testy logiczne
    • Wyrażenie trójargumentowe if/else
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 13. Pętle while i for
    • Pętle while
      • Ogólny format
      • Przykłady
    • Instrukcje break, continue, pass oraz else w pętli
      • Ogólny format pętli
      • Instrukcja pass
      • Instrukcja continue
      • Instrukcja break
      • Klauzula else pętli
        • Więcej o części pętli else
    • Pętle for
      • Ogólny format
      • Przykłady
        • Podstawowe zastosowanie
        • Inne typy danych
        • Przypisanie krotek w pętli for
        • Rozszerzone przypisanie sekwencji w pętlach for w Pythonie 3.x
        • Zagnieżdżone pętle for
    • Techniki tworzenia pętli
      • Pętle z licznikami range
      • Skanowanie sekwencji pętla while z funkcją range kontra pętla for
      • Przetasowania sekwencji funkcje range i len
      • Przechodzenie niewyczerpujące range kontra wycinki
      • Modyfikowanie list range kontra listy składane
      • Przechodzenie równoległe zip oraz map
        • Równoznaczność funkcji map w Pythonie 2.x
        • Tworzenie słowników za pomocą funkcji zip
      • Generowanie wartości przesunięcia i elementów enumerate
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 14. Iteracje i listy składane
    • Iteracje pierwsze spojrzenie
      • Protokół iteracyjny iteratory plików
      • Iterowanie ręczne iter i next
        • Pełny protokół iteracji
        • Iteracje ręczne
      • Inne wbudowane typy iterowalne
    • Listy składane wprowadzenie
      • Podstawy list składanych
      • Wykorzystywanie list składanych w plikach
      • Rozszerzona składnia list składanych
        • Klauzula filtrująca: if
        • Zagnieżdżone pętle: klauzula for
    • Inne konteksty iteracyjne
    • Nowe obiekty iterowalne w Pythonie 3.x
      • Wpływ na kod w wersji 2.x zalety i wady
      • Obiekt iterowalny range
      • Obiekty iterowalne map, zip i filter
      • Iteratory wielokrotne kontra pojedyncze
      • Obiekty iterowalne widoki słownika
    • Inne zagadnienia związane z iteracjami
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 15. Wprowadzenie do dokumentacji
    • Źródła dokumentacji Pythona
      • Komentarze ze znakami #
      • Funkcja dir
      • Notki dokumentacyjne __doc__
        • Notki dokumentacyjne zdefiniowane przez użytkownika
        • Standardy i priorytety notek dokumentacyjnych
        • Wbudowane notki dokumentacyjne
      • PyDoc funkcja help
      • PyDoc raporty HTML
        • Python 3.2 i nowsze wersje: tryb PyDoc dla wszystkich przeglądarek
        • Python 3.2 i wersje wcześniejsze: klient GUI
      • Nie tylko notki docstrings pakiet Sphinx
      • Zbiór standardowej dokumentacji
      • Zasoby internetowe
      • Publikowane książki
    • Często spotykane problemy programistyczne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
    • Sprawdź swoją wiedzę ćwiczenia do części trzeciej
  • Część IV Funkcje i generatory
  • Rozdział 16. Podstawy funkcji
    • Dlaczego używamy funkcji
    • Tworzenie funkcji
      • Instrukcje def
      • Instrukcja def uruchamiana jest w czasie wykonania
    • Pierwszy przykład definicje i wywoływanie
      • Definicja
      • Wywołanie
      • Polimorfizm w Pythonie
    • Drugi przykład przecinające się sekwencje
      • Definicja
      • Wywołania
      • Raz jeszcze o polimorfizmie
      • Zmienne lokalne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 17. Zasięgi
    • Podstawy zasięgów w Pythonie
      • Reguły dotyczące zasięgów
      • Rozwiązywanie nazw reguła LEGB
        • Inne zasięgi Pythona przegląd
      • Przykład zasięgu
      • Zasięg wbudowany
        • Przedefiniowanie wbudowanych nazw: lepiej czy gorzej?
    • Instrukcja global
      • Projektowanie programów: minimalizowanie stosowania zmiennych globalnych
      • Projektowanie programów: minimalizowanie modyfikacji dokonywanych pomiędzy plikami
      • Inne metody dostępu do zmiennych globalnych
    • Zasięgi a funkcje zagnieżdżone
      • Szczegóły dotyczące zasięgów zagnieżdżonych
      • Przykłady zasięgów zagnieżdżonych
      • Funkcje fabrykujące: domknięcia
        • Proste funkcje fabrykujące
        • Funkcje fabrykujące kontra klasy, runda pierwsza
      • Zachowywanie stanu zasięgu zawierającego za pomocą argumentów domyślnych
        • Zasięgi zagnieżdżone, wartości domyślne i wyrażenia lambda
        • Zmienne pętli mogą wymagać wartości domyślnych, a nie zasięgów
        • Dowolne zagnieżdżanie zasięgów
    • Instrukcja nonlocal w Pythonie 3.x
      • Podstawy instrukcji nonlocal
      • Instrukcja nonlocal w akcji
        • Użycie zmiennych nielokalnych w celu modyfikacji
        • Przypadki graniczne
    • Czemu służą zmienne nonlocal? Opcje zachowania stanu
      • Zachowanie stanu: zmienne nonlocal (tylko w wersji 3.x)
      • Zachowanie stanu: zmienne globalne tylko jedna kopia
      • Zachowanie stanu: klasy jawne atrybuty (wprowadzenie)
      • Zachowanie stanu: atrybuty funkcji (w wersjach 3.x i 2.x)
        • Zachowanie stanu: obiekty mutowalne duchy przeszłości języka Pyton?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 18. Argumenty
    • Podstawy przekazywania argumentów
      • Argumenty a współdzielone referencje
      • Unikanie modyfikacji argumentów mutowalnych
      • Symulowanie parametrów wyjścia i wielu wyników działania
    • Specjalne tryby dopasowywania argumentów
      • Podstawy dopasowywania argumentów
      • Składnia dopasowania argumentów
      • Dopasowywanie argumentów szczegóły
      • Przykłady ze słowami kluczowymi i wartościami domyślnymi
        • Słowa kluczowe
        • Wartości domyślne
        • Łączenie słów kluczowych i wartości domyślnych
      • Przykłady dowolnych argumentów
        • Nagłówki: zbieranie argumentów
        • Wywołania: rozpakowywanie argumentów
        • Ogólne zastosowanie funkcji
        • Zlikwidowana wbudowana funkcja apply (Python 2.x)
      • Argumenty tylko ze słowami kluczowymi (z Pythona 3.x)
        • Reguły dotyczące kolejności
        • Czemu służą argumenty ze słowami kluczowymi?
    • Przykład z funkcją obliczającą minimum
      • Pełne rozwiązanie
      • Dodatkowy bonus
      • Puenta
    • Uogólnione funkcje działające na zbiorach
    • Emulacja funkcji print z Pythona 3.0
      • Wykorzystywanie argumentów ze słowami kluczowymi
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 19. Zaawansowane zagadnienia dotyczące funkcji
    • Koncepcje projektowania funkcji
    • Funkcje rekurencyjne
      • Sumowanie z użyciem rekurencji
      • Implementacje alternatywne
      • Pętle a rekurencja
      • Obsługa dowolnych struktur
        • Rekurencja kontra kolejki i stosy
        • Cykle, ścieżki i ograniczenia stosu
        • Więcej przykładów rekurencji
    • Obiekty funkcji atrybuty i adnotacje
      • Pośrednie wywołania funkcji obiekty pierwszej klasy
      • Introspekcja funkcji
      • Atrybuty funkcji
      • Adnotacje...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9170-3
Rozmiar pliku: 6,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: