Facebook - konwersja

  • promocja

Python. Wprowadzenie - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
29 marca 2022
16915 pkt
punktów Virtualo

Python. Wprowadzenie - ebook

Python jest wieloparadygmatowym, wszechstronnym językiem programowania, zoptymalizowanym pod kątem efektywności pracy, czytelności kodu i jakości oprogramowania. Jego popularność rośnie, co wynika z wielości i różnorodności zastosowań oraz z tego, że jest darmowy i łatwo przenośny, można się go szybko nauczyć, a tworzenie kodu Pythona sprawia sporo przyjemności. Wszystkie te cechy dają zespołom deweloperskim strategiczną przewagę w dużych i małych projektach. Aby wykorzystać zalety Pythona, konieczne jest zdobycie solidnych podstaw tego języka, a następnie dogłębne zrozumienie bardziej zaawansowanych koncepcji i porządne ich przećwiczenie podczas pisania własnego kodu.

To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści. Omówiono tu najnowsze wersje Pythona w liniach 3.X i 2.X, czyli 3.3 i 2.7, i dodano opisy nowych lub rozszerzonych mechanizmów, takich jak obsługa formatu JSON, moduł timeit, pakiet PyPy, metoda os.popen, generatory, rekurencje, słabe referencje, atrybuty i metody __mro__, __iter__, super, __slots__, metaklasy, deskryptory, funkcja random, pakiet Sphinx i wiele innych. W książce znalazło się mnóstwo ćwiczeń, quizów, pomocnych ilustracji oraz przykładów kodu. Jest to kompendium dla każdego, kto chce szybko zacząć programować w Pythonie i tworzyć wydajny kod o wysokiej jakości.

W tej książce przedstawiono między innymi:

  • składnię Pythona i koncepcje związane z iteracjami
  • dokładny opis ważniejszych wbudowanych typów obiektów i ich możliwości
  • struktury programistyczne wyższego poziomu
  • programowanie funkcyjne i programowanie zorientowane obiektowo
  • zaawansowane zagadnienia dla profesjonalistów

Już dziś zacznij pisać znakomity kod w Pythonie!

Spis treści

  • Przedmowa
    • Ekosystem tej książki
    • O niniejszym, piątym wydaniu książki
      • Python 2.x i 3.x kiedyś
      • Python 2.x i 3.x obecnie
      • Omawiamy zarówno wersję 2.x, jak i 3.x
      • Której wersji Pythona powinienem użyć?
    • Wymagania wstępne dla użytkowników tej książki
    • Struktura tej książki
    • Czym nie jest ta książka
      • Ta książka nie jest leksykonem ani przewodnikiem po konkretnych zastosowaniach Pythona
      • To nie jest krótka historia dla ludzi, którzy się spieszą
      • Ta książka jest tak liniowa, jak na to pozwala Python
    • O przykładach zamieszczonych w książce
      • Wersje Pythona
      • Platformy
      • Pobieranie kodów źródłowych dla tej książki
    • Konwencje wykorzystywane w książce
    • Podziękowania
      • Trochę wspomnień
      • Podziękowania dla Pythona
      • Podziękowania osobiste
  • Część I Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Pytania i odpowiedzi dotyczące Pythona
    • Dlaczego ludzie używają Pythona?
      • Jakość oprogramowania
      • Wydajność programistów
    • Czy Python jest językiem skryptowym?
    • Jakie są wady języka Python?
    • Kto dzisiaj używa Pythona?
    • Co mogę zrobić za pomocą Pythona?
      • Programowanie systemowe
      • Graficzne interfejsy użytkownika (GUI)
      • Skrypty internetowe
      • Integracja komponentów
      • Programowanie bazodanowe
      • Szybkie prototypowanie
      • Programowanie numeryczne i naukowe
      • I dalej: gry, przetwarzanie obrazu, wyszukiwanie danych, robotyka, Excel
    • Jak Python jest rozwijany i wspierany?
      • Kompromisy związane z modelem open source
    • Jakie są techniczne mocne strony Pythona?
      • Jest zorientowany obiektowo i funkcyjny
      • Jest darmowy
      • Jest przenośny
      • Ma duże możliwości
      • Można go łączyć z innymi językami
      • Jest względnie łatwy w użyciu
      • Jest względnie łatwy do nauczenia się
      • Zawdzięcza swoją nazwę Monty Pythonowi
    • Jak Python wygląda na tle innych języków?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 2. Jak Python wykonuje programy?
    • Wprowadzenie do interpretera Pythona
    • Wykonywanie programu
      • Z punktu widzenia programisty
      • Z punktu widzenia Pythona
        • Kompilacja kodu bajtowego
        • Maszyna wirtualna Pythona
        • Wpływ na wydajność
        • Wpływ na proces programowania
    • Warianty modeli wykonywania
      • Alternatywne implementacje Pythona
        • CPython standard
        • Jython Python dla języka Java
        • IronPython Python dla .NET
        • Stackless: Python dla programowania współbieżnego
        • PyPy Python dla szybkości i wydajności
      • Narzędzia do optymalizacji działania programu
        • Cython: hybryda Pythona/C
        • Shed Skin: translator języka Python na C ++
        • Psyco oryginalny kompilator JIT
      • Zamrożone pliki binarne
      • Przyszłe możliwości?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 3. Jak wykonuje się programy?
    • Interaktywny wiersz poleceń
      • Uruchamianie sesji interaktywnej
      • Ścieżka systemowa
      • Nowe opcje systemu Windows w wersji 3.3: PATH, Launcher
      • Gdzie zapisywać programy katalogi z kodem źródłowym
      • Czego nie wpisywać znaki zachęty i komentarze
      • Interaktywne wykonywanie kodu
      • Do czego służy sesja interaktywna
        • Eksperymentowanie
          • Testowanie
      • Uwagi praktyczne wykorzystywanie sesji interaktywnej
        • Wpisywanie instrukcji wielowierszowych
    • Systemowy wiersz poleceń i pliki źródłowe
      • Pierwszy skrypt
      • Wykonywanie plików z poziomu wiersza poleceń powłoki
      • Sposoby użycia wiersza poleceń
      • Uwagi praktyczne wykorzystywanie wierszy poleceń i plików
    • Skrypty wykonywalne w stylu uniksowym #!
      • Podstawy skryptów uniksowych
      • Sztuczka z wyszukiwaniem programu przy użyciu polecenia env w systemie Unix
      • Python 3.3 launcher #! w systemie Windows
    • Klikanie ikon plików
      • Podstawowe zagadnienia związane z klikaniem ikon plików
      • Kliknięcie ikony w systemie Windows
      • Sztuczka z funkcją input
      • Inne ograniczenia programów uruchamianych kliknięciem ikony
    • Importowanie i przeładowywanie modułów
      • Podstawy importowania i przeładowywania modułów
      • Więcej o modułach atrybuty
        • Moduły i przestrzenie nazw
      • Uwagi praktyczne instrukcje import i reload
    • Wykorzystywanie funkcji exec do wykonywania plików modułów
    • Interfejs użytkownika środowiska IDLE
      • Szczegóły uruchamiania środowiska IDLE
      • Podstawy środowiska IDLE
      • Wybrane funkcje środowiska IDLE
      • Zaawansowane narzędzia środowiska IDLE
      • Uwagi praktyczne korzystanie ze środowiska IDLE
    • Inne środowiska IDE
    • Inne opcje wykonywania kodu
      • Osadzanie wywołań
      • Zamrożone binarne pliki wykonywalne
      • Uruchamianie kodu z poziomu edytora tekstu
      • Jeszcze inne możliwości uruchamiania
      • Przyszłe możliwości?
    • Jaką opcję wybrać?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
    • Sprawdź swoją wiedzę ćwiczenia do części pierwszej
  • Część II Typy i operacje
  • Rozdział 4. Wprowadzenie do typów obiektów Pythona
    • Hierarchia pojęć w Pythonie
    • Dlaczego korzystamy z typów wbudowanych
    • Najważniejsze typy danych w Pythonie
    • Liczby
    • Łańcuchy znaków
      • Operacje na sekwencjach
      • Niezmienność
      • Metody specyficzne dla typu
      • Uzyskiwanie pomocy
      • Inne sposoby kodowania łańcuchów znaków
      • Ciągi znaków w formacie Unicode
      • Dopasowywanie wzorców
    • Listy
      • Operacje na typach sekwencyjnych
      • Operacje specyficzne dla typu
      • Sprawdzanie granic
      • Zagnieżdżanie
      • Listy składane
    • Słowniki
      • Operacje na odwzorowaniach
      • Zagnieżdżanie raz jeszcze
      • Brakujące klucze testowanie za pomocą if
      • Sortowanie kluczy pętle for
      • Iteracja i optymalizacja
    • Krotki
      • Do czego służą krotki
    • Pliki
      • Pliki binarne
      • Pliki tekstowe Unicode
      • Inne narzędzia podobne do plików
    • Inne typy podstawowe
      • Jak zepsuć elastyczność kodu
      • Klasy definiowane przez użytkownika
      • I wszystko inne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 5. Typy liczbowe
    • Podstawy typów liczbowych Pythona
      • Literały liczbowe
      • Wbudowane narzędzia liczbowe
      • Operatory wyrażeń Pythona
        • Połączone operatory stosują się do priorytetów
        • Podwyrażenia grupowane są w nawiasach
        • Pomieszane typy poddawane są konwersji
        • Wprowadzenie: przeciążanie operatorów i polimorfizm
    • Liczby w akcji
      • Zmienne i podstawowe wyrażenia
      • Formaty wyświetlania liczb
      • Porównania zwykłe i łączone
      • Dzielenie klasyczne, bez reszty i prawdziwe
        • Obsługa różnych wersji Pythona
        • Dzielenie bez reszty a odcinanie
        • Dlaczego odcinanie ma znaczenie?
      • Precyzja liczb całkowitych
      • Liczby zespolone
      • Notacja szesnastkowa, ósemkowa i dwójkowa literały i konwersje
      • Operacje na poziomie bitów
      • Inne wbudowane narzędzia numeryczne
    • Inne typy liczbowe
      • Typ Decimal (liczby dziesiętne)
        • Typ Decimal zagadnienia podstawowe
        • Globalne ustawianie precyzji liczb dziesiętnych
        • Menedżer kontekstu dziesiętnego
      • Typ Fraction (liczby ułamkowe)
        • Typ Fraction zagadnienia podstawowe
        • Dokładność numeryczna ułamków zwykłych i dziesiętnych
        • Konwersje ułamków i typy mieszane
      • Zbiory
        • Podstawy zbiorów w Pythonie 2.6 i wersjach wcześniejszych
        • Literały zbiorów w Pythonie 3.x i 2.7
        • Ograniczenia na obiekty niemutowalne i zbiory zamrożone
        • Zbiory składane w Pythonie 3.x i 2.7
        • Dlaczego zbiory?
      • Wartości Boolean
    • Rozszerzenia numeryczne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 6. Wprowadzenie do typów dynamicznych
    • Sprawa brakujących deklaracji typu
      • Zmienne, obiekty i referencje
      • Typy powiązane są z obiektami, a nie ze zmiennymi
      • Obiekty są uwalniane
    • Referencje współdzielone
      • Referencje współdzielone a modyfikacje w miejscu
      • Referencje współdzielone a równość
    • Typy dynamiczne są wszędzie
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 7. Łańcuchy znaków
    • Co znajdziesz w tym rozdziale
      • Unicode krótka historia
    • Łańcuchy znaków podstawy
    • Literały łańcuchów znaków
      • Łańcuchy znaków w apostrofach i cudzysłowach są tym samym
      • Sekwencje ucieczki reprezentują znaki specjalne
      • Surowe łańcuchy znaków blokują sekwencje ucieczki
      • Potrójne cudzysłowy i apostrofy kodują łańcuchy znaków będące wielowierszowymi blokami
    • Łańcuchy znaków w akcji
      • Podstawowe operacje
      • Indeksowanie i wycinki
        • Rozszerzone wycinki trzeci limit i obiekty wycinków
      • Narzędzia do konwersji łańcuchów znaków
        • Konwersje kodu znaków
      • Modyfikowanie łańcuchów znaków
    • Metody łańcuchów znaków
      • Składnia wywoływania metod
      • Metody typów znakowych
      • Przykłady metod łańcuchów znaków modyfikowanie
      • Przykłady metod łańcuchów znaków analiza składniowa tekstu
      • Inne często używane metody łańcuchów znaków
      • Oryginalny moduł string (usunięty w wersji 3.0)
    • Wyrażenia formatujące łańcuchy znaków
      • Formatowanie łańcuchów tekstu z użyciem wyrażeń formatujących podstawy
      • Składnia zaawansowanych wyrażeń formatujących
      • Przykłady zaawansowanych wyrażeń formatujących
      • Wyrażenia formatujące oparte na słowniku
    • Formatowanie łańcuchów z użyciem metody format
      • Podstawy
      • Używanie kluczy, atrybutów i przesunięć
      • Zaawansowana składnia wywołań metody format
      • Przykłady zaawansowanego formatowania łańcuchów znaków z użyciem metody format
      • Porównanie metody format z wyrażeniami formatującymi
      • Dlaczego miałbyś korzystać z metody format
        • Dodatkowe możliwości: wbudowane funkcje czy ogólne techniki programowania
        • Elastyczna składnia odwołań: dodatkowa złożoność i nakładanie się funkcjonalności
        • Jawne odwołania do wartości: teraz opcjonalne i prawdopodobnie nie będą używane
        • Nazwy metod i argumenty neutralne kontekstowo estetyka kodu kontra zastosowania praktyczne
        • Funkcje a wyrażenia: niewielka wygoda
    • Generalne kategorie typów
      • Typy z jednej kategorii współdzielą zbiory operacji
      • Typy mutowalne można modyfikować w miejscu
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 8. Listy oraz słowniki
    • Listy
    • Listy w akcji
      • Podstawowe operacje na listach
      • Iteracje po listach i składanie list
      • Indeksowanie, wycinki i macierze
      • Modyfikacja list w miejscu
        • Przypisywanie do indeksu i wycinków
        • Wywołania metod list
        • Kilka słów o sortowaniu list
        • Inne, często stosowane metody list
        • Inne popularne operacje na listach
    • Słowniki
    • Słowniki w akcji
      • Podstawowe operacje na słownikach
      • Modyfikacja słowników w miejscu
      • Inne metody słowników
      • Przykład baza danych o filmach
        • Przykład mapowanie wartości na klucze
      • Uwagi na temat korzystania ze słowników
        • Wykorzystywanie słowników do symulowania elastycznych list liczby całkowite jako klucze
        • Wykorzystywanie słowników z rzadkimi strukturami danych krotki jako klucze
        • Unikanie błędów z brakującymi kluczami
        • Zagnieżdżanie słowników
      • Inne sposoby tworzenia słowników
      • Zmiany dotyczące słowników w Pythonie 3.x i 2.7
        • Słowniki składane w wersjach 3.x i 2.7
        • Widoki słowników w wersji 3.x (oraz wersji 2.7 przy użyciu nowych metod)
        • Widoki słowników i zbiory
        • Sortowanie kluczy słowników w wersji 3.x
        • Porównywanie rozmiarów słowników nie działa w 3.x
        • W wersji 3.x metoda has_key nie istnieje, niech żyje in!
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 9. Krotki, pliki i wszystko inne
    • Krotki
      • Krotki w akcji
        • Właściwości składni krotek przecinki i nawiasy
        • Konwersje, metody oraz niemutowalność
      • Dlaczego istnieją listy i krotki
      • Repetytorium: rekordy krotki nazwane
    • Pliki
      • Otwieranie plików
      • Wykorzystywanie plików
      • Pliki w akcji
      • Pliki tekstowe i binarne krótka historia
      • Przechowywanie obiektów Pythona w plikach i przetwarzanie ich
      • Przechowywanie natywnych obiektów Pythona moduł pickle
      • Przechowywanie obiektów Pythona w formacie JSON
      • Przechowywanie spakowanych danych binarnych moduł struct
      • Menedżery kontekstu plików
      • Inne narzędzia powiązane z plikami
    • Przegląd i podsumowanie podstawowych typów obiektów
      • Elastyczność obiektów
      • Referencje a kopie
      • Porównania, testy równości i prawda
        • Porównywania i sortowania typów mieszanych w Pythonie 2.x i 3.x
        • Porównywanie słowników w Pythonie 2.x i 3.x
      • Prawda czy fałsz, czyli znaczenie True i False w Pythonie
        • Obiekt None
        • Typ bool
      • Hierarchie typów Pythona
      • Obiekty typów
      • Inne typy w Pythonie
    • Pułapki typów wbudowanych
      • Przypisanie tworzy referencje, nie kopie
      • Powtórzenie dodaje jeden poziom zagłębienia
      • Uwaga na cykliczne struktury danych
      • Typów niemutowalnych nie można modyfikować w miejscu
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
    • Sprawdź swoją wiedzę ćwiczenia do części drugiej
  • Część III Instrukcje i składnia
  • Rozdział 10. Wprowadzenie do instrukcji Pythona
    • Raz jeszcze o hierarchii pojęciowej języka Python
    • Instrukcje Pythona
    • Historia dwóch if
      • Co dodaje Python
      • Co usuwa Python
        • Nawiasy są opcjonalne
        • Koniec wiersza jest końcem instrukcji
        • Koniec wcięcia to koniec bloku
      • Skąd bierze się składnia z użyciem wcięć
      • Kilka przypadków specjalnych
        • Przypadki specjalne dla reguły o końcu wiersza
        • Przypadki specjalne dla reguły o wcięciach bloków
    • Szybki przykład interaktywne pętle
      • Prosta pętla interaktywna
      • Wykonywanie obliczeń na danych wpisywanych przez użytkownika
      • Obsługa błędów poprzez sprawdzanie danych wejściowych
      • Obsługa błędów za pomocą instrukcji try
        • Obsługa liczb zmiennoprzecinkowych
      • Kod zagnieżdżony na trzy poziomy głębokości
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 11. Przypisania, wyrażenia i wyświetlanie
    • Instrukcje przypisania
      • Formy instrukcji przypisania
      • Przypisanie sekwencji
        • Zaawansowane wzorce przypisywania sekwencji
      • Rozszerzona składnia rozpakowania sekwencji w Pythonie 3.x
        • Rozszerzona składania rozpakowania w działaniu
        • Przypadki brzegowe
        • Wygodny gadżet
        • Zastosowanie w pętli for
      • Przypisanie z wieloma celami
        • Przypisanie z wieloma celami a współdzielone referencje
      • Przypisania rozszerzone
        • Przypisania rozszerzone a współdzielone referencje
      • Reguły dotyczące nazw zmiennych
        • Konwencje dotyczące nazewnictwa
        • Nazwy nie mają typu, ale obiekty tak
    • Instrukcje wyrażeń
      • Instrukcje wyrażeń i modyfikacje w miejscu
    • Polecenia print
      • Funkcja print z Pythona 3.x
        • Format wywołania
        • Funkcja print z wersji 3.x w działaniu
      • Instrukcja print w Pythonie 2.x
        • Formy instrukcji
        • Instrukcja print Pythona 2.x w działaniu
      • Przekierowanie strumienia wyjściowego
        • Program Witaj, świecie!
        • Ręczne przekierowanie strumienia wyjścia
        • Automatyczne przekierowanie strumienia
      • Wyświetlanie niezależne od wersji
        • Konwerter 2to3
        • Importowanie z __future__
        • Neutralizacja różnic w wyświetlaniu za pomocą kodu
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 12. Testy if i reguły składni
    • Instrukcje if
      • Ogólny format
      • Proste przykłady
      • Rozgałęzienia kodu
        • Obsługa domyślnych wartości wyboru
        • Obsługa bardziej złożonych operacji
    • Reguły składni Pythona raz jeszcze
      • Ograniczniki bloków reguły tworzenia wcięć
        • Unikaj mieszania tabulatorów i spacji nowa opcja sprawdzania błędów w Pythonie 3.x
      • Ograniczniki instrukcji wiersze i znaki kontynuacji
      • Kilka przypadków specjalnych
    • Testy prawdziwości i testy logiczne
    • Wyrażenie trójargumentowe if/else
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 13. Pętle while i for
    • Pętle while
      • Ogólny format
      • Przykłady
    • Instrukcje break, continue, pass oraz else w pętli
      • Ogólny format pętli
      • Instrukcja pass
      • Instrukcja continue
      • Instrukcja break
      • Klauzula else pętli
        • Więcej o części pętli else
    • Pętle for
      • Ogólny format
      • Przykłady
        • Podstawowe zastosowanie
        • Inne typy danych
        • Przypisanie krotek w pętli for
        • Rozszerzone przypisanie sekwencji w pętlach for w Pythonie 3.x
        • Zagnieżdżone pętle for
    • Techniki tworzenia pętli
      • Pętle z licznikami range
      • Skanowanie sekwencji pętla while z funkcją range kontra pętla for
      • Przetasowania sekwencji funkcje range i len
      • Przechodzenie niewyczerpujące range kontra wycinki
      • Modyfikowanie list range kontra listy składane
      • Przechodzenie równoległe zip oraz map
        • Równoznaczność funkcji map w Pythonie 2.x
        • Tworzenie słowników za pomocą funkcji zip
      • Generowanie wartości przesunięcia i elementów enumerate
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 14. Iteracje i listy składane
    • Iteracje pierwsze spojrzenie
      • Protokół iteracyjny iteratory plików
      • Iterowanie ręczne iter i next
        • Pełny protokół iteracji
        • Iteracje ręczne
      • Inne wbudowane typy iterowalne
    • Listy składane wprowadzenie
      • Podstawy list składanych
      • Wykorzystywanie list składanych w plikach
      • Rozszerzona składnia list składanych
        • Klauzula filtrująca: if
        • Zagnieżdżone pętle: klauzula for
    • Inne konteksty iteracyjne
    • Nowe obiekty iterowalne w Pythonie 3.x
      • Wpływ na kod w wersji 2.x zalety i wady
      • Obiekt iterowalny range
      • Obiekty iterowalne map, zip i filter
      • Iteratory wielokrotne kontra pojedyncze
      • Obiekty iterowalne widoki słownika
    • Inne zagadnienia związane z iteracjami
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 15. Wprowadzenie do dokumentacji
    • Źródła dokumentacji Pythona
      • Komentarze ze znakami #
      • Funkcja dir
      • Notki dokumentacyjne __doc__
        • Notki dokumentacyjne zdefiniowane przez użytkownika
        • Standardy i priorytety notek dokumentacyjnych
        • Wbudowane notki dokumentacyjne
      • PyDoc funkcja help
      • PyDoc raporty HTML
        • Python 3.2 i nowsze wersje: tryb PyDoc dla wszystkich przeglądarek
        • Python 3.2 i wersje wcześniejsze: klient GUI
      • Nie tylko notki docstrings pakiet Sphinx
      • Zbiór standardowej dokumentacji
      • Zasoby internetowe
      • Publikowane książki
    • Często spotykane problemy programistyczne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
    • Sprawdź swoją wiedzę ćwiczenia do części trzeciej
  • Część IV Funkcje i generatory
  • Rozdział 16. Podstawy funkcji
    • Dlaczego używamy funkcji
    • Tworzenie funkcji
      • Instrukcje def
      • Instrukcja def uruchamiana jest w czasie wykonania
    • Pierwszy przykład definicje i wywoływanie
      • Definicja
      • Wywołanie
      • Polimorfizm w Pythonie
    • Drugi przykład przecinające się sekwencje
      • Definicja
      • Wywołania
      • Raz jeszcze o polimorfizmie
      • Zmienne lokalne
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 17. Zasięgi
    • Podstawy zasięgów w Pythonie
      • Reguły dotyczące zasięgów
      • Rozwiązywanie nazw reguła LEGB
        • Inne zasięgi Pythona przegląd
      • Przykład zasięgu
      • Zasięg wbudowany
        • Przedefiniowanie wbudowanych nazw: lepiej czy gorzej?
    • Instrukcja global
      • Projektowanie programów: minimalizowanie stosowania zmiennych globalnych
      • Projektowanie programów: minimalizowanie modyfikacji dokonywanych pomiędzy plikami
      • Inne metody dostępu do zmiennych globalnych
    • Zasięgi a funkcje zagnieżdżone
      • Szczegóły dotyczące zasięgów zagnieżdżonych
      • Przykłady zasięgów zagnieżdżonych
      • Funkcje fabrykujące: domknięcia
        • Proste funkcje fabrykujące
        • Funkcje fabrykujące kontra klasy, runda pierwsza
      • Zachowywanie stanu zasięgu zawierającego za pomocą argumentów domyślnych
        • Zasięgi zagnieżdżone, wartości domyślne i wyrażenia lambda
        • Zmienne pętli mogą wymagać wartości domyślnych, a nie zasięgów
        • Dowolne zagnieżdżanie zasięgów
    • Instrukcja nonlocal w Pythonie 3.x
      • Podstawy instrukcji nonlocal
      • Instrukcja nonlocal w akcji
        • Użycie zmiennych nielokalnych w celu modyfikacji
        • Przypadki graniczne
    • Czemu służą zmienne nonlocal? Opcje zachowania stanu
      • Zachowanie stanu: zmienne nonlocal (tylko w wersji 3.x)
      • Zachowanie stanu: zmienne globalne tylko jedna kopia
      • Zachowanie stanu: klasy jawne atrybuty (wprowadzenie)
      • Zachowanie stanu: atrybuty funkcji (w wersjach 3.x i 2.x)
        • Zachowanie stanu: obiekty mutowalne duchy przeszłości języka Pyton?
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 18. Argumenty
    • Podstawy przekazywania argumentów
      • Argumenty a współdzielone referencje
      • Unikanie modyfikacji argumentów mutowalnych
      • Symulowanie parametrów wyjścia i wielu wyników działania
    • Specjalne tryby dopasowywania argumentów
      • Podstawy dopasowywania argumentów
      • Składnia dopasowania argumentów
      • Dopasowywanie argumentów szczegóły
      • Przykłady ze słowami kluczowymi i wartościami domyślnymi
        • Słowa kluczowe
        • Wartości domyślne
        • Łączenie słów kluczowych i wartości domyślnych
      • Przykłady dowolnych argumentów
        • Nagłówki: zbieranie argumentów
        • Wywołania: rozpakowywanie argumentów
        • Ogólne zastosowanie funkcji
        • Zlikwidowana wbudowana funkcja apply (Python 2.x)
      • Argumenty tylko ze słowami kluczowymi (z Pythona 3.x)
        • Reguły dotyczące kolejności
        • Czemu służą argumenty ze słowami kluczowymi?
    • Przykład z funkcją obliczającą minimum
      • Pełne rozwiązanie
      • Dodatkowy bonus
      • Puenta
    • Uogólnione funkcje działające na zbiorach
    • Emulacja funkcji print z Pythona 3.0
      • Wykorzystywanie argumentów ze słowami kluczowymi
    • Podsumowanie rozdziału
    • Sprawdź swoją wiedzę quiz
    • Sprawdź swoją wiedzę odpowiedzi
  • Rozdział 19. Zaawansowane zagadnienia dotyczące funkcji
    • Koncepcje projektowania funkcji
    • Funkcje rekurencyjne
      • Sumowanie z użyciem rekurencji
      • Implementacje alternatywne
      • Pętle a rekurencja
      • Obsługa dowolnych struktur
        • Rekurencja kontra kolejki i stosy
        • Cykle, ścieżki i ograniczenia stosu
        • Więcej przykładów rekurencji
    • Obiekty funkcji atrybuty i adnotacje
      • Pośrednie wywołania funkcji obiekty pierwszej klasy
      • Introspekcja funkcji
      • Atrybuty funkcji
      • Adnotacje...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9170-3
Rozmiar pliku: 6,8 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij