Facebook - konwersja
  • promocja

Python. Wprowadzenie. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 marca 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Python. Wprowadzenie. Wydanie IV - ebook

Poznaj język, który wykorzystuje Google i YouTube!

  • Jak tworzyć i przetwarzać obiekty za pomocą instrukcji Pythona?
  • Jak stworzyć strukturę kodu i wykorzystać go ponownie?
  • Jak programować obiektowo w Pythonie?

Czy wiesz, dlaczego ponad milion programistów na całym świecie używa właśnie tego języka skryptowego? Jego atuty to niezwykła czytelność, spójność i wydajność - pewnie dlatego także i Ty chcesz opanować słynnego Pythona. Kod napisany w tym języku można z łatwością utrzymywać, przenosić i używać go ponownie. Pozostaje on zrozumiały nawet wówczas, jeśli analizuje go ktoś, kto nie jest jego autorem. Co więcej, taki kod ma rozmiary średnio o dwie trzecie do czterech piątych mniejsze od kodu w językach C++ czy Java, co wielokrotnie zwiększa wydajność pracy używających go programistów. Python obsługuje także zaawansowane mechanizmy pozwalające na ponowne wykorzystanie kodu, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, a programy w nim napisane działają natychmiast, bez konieczności przeprowadzania długiej kompilacji, niezależnie od wykorzystywanej platformy. Jeśli jesteś gotowy na opanowanie tego potężnego języka, mamy doskonały podręcznik dla Ciebie.

Mark Lutz, autor tego podręcznika, jest kultową postacią w środowisku Pythona i znanym na całym świecie instruktorem tego języka, a struktura jego książki powstała w oparciu o słynny, prowadzony przez niego kurs. Naukę rozpoczniesz od najważniejszych wbudowanych typów danych - liczb, list czy słowników. Przyjrzysz się również typom dynamicznym oraz ich interfejsom. Później poznasz instrukcje oraz ogólny model składni Pythona. Poszerzysz wiedzę na temat powiązanych z nim narzędzi, takich jak system PyDoc, a także alternatywnych możliwości tworzenia kodu. Dowiesz się wszystkiego na temat modułów: jak się je tworzy, przeładowuje i jak się ich używa. W końcu poznasz klasy oraz zagadnienia związane z programowaniem zorientowanym obiektowo i nauczysz się obsługiwać wyjątki. Czwarte wydanie tej książki zostało wzbogacone o wiele nowych, ciekawych i bardzo zaawansowanych zagadnień, dzięki czemu stanowi doskonałą lekturę także dla zawodowców, na co dzień piszących kod w tym języku.

Dzięki tej książce:
  • zapoznasz się z podstawowymi typami wbudowanymi Pythona, takimi jak liczby, listy oraz słowniki
  • nauczysz się tworzyć i przetwarzać obiekty za pomocą instrukcji Pythona, a także opanujesz ogólny model składni tego języka
  • stworzysz strukturę kodu i wykorzystasz kod ponownie dzięki podstawowym narzędziom proceduralnym Pythona
  • dowiesz się wszystkiego o modułach Pythona - pakietach instrukcji i funkcji oraz innych narzędziach zorganizowanych w większe komponenty
  • odkryjesz narzędzie programowania zorientowanego obiektowo, umożliwiające strukturyzację kodu
  • opanujesz model obsługi wyjątków i narzędzia programistyczne służące do pisania większych programów
  • zapoznasz się z zaawansowanymi narzędziami Pythona, w tym dekoratorami, deskryptorami, metaklasami i przetwarzaniem tekstu Unicode

Opanuj Pythona z Markiem Lutzem
- najbardziej znanym ekspertem w tej dziedzinie!

Spis treści

Przedmowa (29)

Część I: Wprowadzenie (47)

1. Pytania i odpowiedzi dotyczące Pythona (49)

  • Dlaczego ludzie używają Pythona? (49)
    • Jakość oprogramowania (50)
    • Wydajność programistów (51)
  • Czy Python jest językiem skryptowym? (51)
  • Jakie są zatem wady Pythona? (53)
  • Kto dzisiaj używa Pythona? (53)
  • Co mogę zrobić za pomocą Pythona? (55)
    • Programowanie systemowe (55)
    • Graficzne interfejsy użytkownika (55)
    • Skrypty internetowe (56)
    • Integracja komponentów (56)
    • Programowanie bazodanowe (57)
    • Szybkie prototypowanie (57)
    • Programowanie numeryczne i naukowe (57)
    • Gry, grafika, porty szeregowe, XML, roboty i tym podobne (58)
  • Jakie wsparcie techniczne ma Python? (58)
  • Jakie są techniczne mocne strony Pythona? (59)
    • Jest zorientowany obiektowo (59)
    • Jest darmowy (59)
    • Jest przenośny (60)
    • Ma duże możliwości (61)
    • Można go łączyć z innymi językami (62)
    • Jest łatwy w użyciu (62)
    • Jest łatwy do nauczenia się (62)
    • Zawdzięcza swoją nazwę Monty Pythonowi (63)
  • Jak Python wygląda na tle innych języków? (63)
  • Podsumowanie rozdziału (64)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (65)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (65)

2. Jak Python wykonuje programy? (69)

  • Wprowadzenie do interpretera Pythona (69)
  • Wykonywanie programu (71)
    • Z punktu widzenia programisty (71)
    • Z punktu widzenia Pythona (72)
  • Warianty modeli wykonywania (74)
    • Alternatywne implementacje Pythona (75)
    • Narzędzia do optymalizacji wykonywania (76)
    • Zamrożone pliki binarne (78)
    • Inne opcje wykonywania (78)
    • Przyszłe możliwości? (79)
  • Podsumowanie rozdziału (80)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (80)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (80)

3. Jak wykonuje się programy? (81)

  • Interaktywny wiersz poleceń (81)
    • Interaktywne wykonywanie kodu (82)
    • Do czego służy sesja interaktywna? (83)
    • Wykorzystywanie sesji interaktywnej (85)
  • Systemowe wiersze poleceń i pliki (87)
    • Pierwszy skrypt (87)
    • Wykonywanie plików za pomocą wiersza poleceń (88)
    • Wykorzystywanie wierszy poleceń i plików (90)
    • Skrypty wykonywalne Uniksa (#!) (91)
  • Kliknięcie ikony pliku (92)
    • Kliknięcie ikony w systemie Windows (93)
    • Sztuczka z funkcją input (94)
    • Inne ograniczenia klikania ikon (95)
  • Importowanie i przeładowywanie modułów (96)
    • Więcej o modułach - atrybuty (98)
    • Uwagi na temat używania instrukcji import i reload (100)
  • Wykorzystywanie exec do wykonywania plików modułów (101)
  • Interfejs użytkownika IDLE (102)
    • Podstawy IDLE (103)
    • Korzystanie z IDLE (105)
    • Zaawansowane opcje IDLE (106)
  • Inne IDE (107)
  • Inne opcje wykonywania kodu (108)
    • Osadzanie wywołań (108)
    • Zamrożone binarne pliki wykonywalne (109)
    • Uruchamianie kodu w edytorze tekstowym (110)
    • Jeszcze inne możliwości uruchamiania (110)
    • Przyszłe możliwości (110)
  • Jaką opcję wybrać? (111)
  • Podsumowanie rozdziału (112)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (113)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (113)
  • Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części pierwszej (114)

Część II: Typy i operacje (117)

4. Wprowadzenie do typów obiektów Pythona (119)

  • Po co korzysta się z typów wbudowanych? (120)
    • Najważniejsze typy danych w Pythonie (121)
  • Liczby (122)
  • Łańcuchy znaków (124)
    • Operacje na sekwencjach (124)
    • Niezmienność (126)
    • Metody specyficzne dla typu (126)
    • Otrzymanie pomocy (127)
    • Inne sposoby kodowania łańcuchów znaków (128)
    • Dopasowywanie wzorców (129)
  • Listy (130)
    • Operacje na sekwencjach (130)
    • Operacje specyficzne dla typu (130)
    • Sprawdzanie granic (131)
    • Zagnieżdżanie (131)
    • Listy składane (132)
  • Słowniki (133)
    • Operacje na odwzorowaniach (134)
    • Zagnieżdżanie raz jeszcze (134)
    • Sortowanie kluczy - pętle for (136)
    • Iteracja i optymalizacja (137)
    • Brakujące klucze - testowanie za pomocą if (138)
  • Krotki (139)
    • Czemu służą krotki? (140)
  • Pliki (140)
    • Inne narzędzia podobne do plików (142)
  • Inne typy podstawowe (142)
    • Jak zepsuć elastyczność kodu (143)
    • Klasy zdefiniowane przez użytkownika (144)
    • I wszystko inne (145)
  • Podsumowanie rozdziału (145)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (146)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (146)

5. Typy liczbowe (149)

  • Podstawy typów liczbowych Pythona (149)
    • Literały liczbowe (150)
    • Wbudowane narzędzia liczbowe (151)
    • Operatory wyrażeń Pythona (152)
  • Liczby w akcji (156)
    • Zmienne i podstawowe wyrażenia (157)
    • Formaty wyświetlania liczb (158)
    • Porównania - zwykłe i łączone (160)
    • Dzielenie - klasyczne, bez reszty i prawdziwe (161)
    • Precyzja liczb całkowitych (164)
    • Liczby zespolone (165)
    • Notacja szesnastkowa, ósemkowa i dwójkowa (165)
    • Operacje poziomu bitowego (167)
    • Inne wbudowane narzędzia liczbowe (168)
  • Inne typy liczbowe (170)
    • Typ liczby dziesiętnej (170)
    • Typ liczby ułamkowej (172)
    • Zbiory (176)
    • Wartości Boolean (181)
  • Dodatkowe rozszerzenia numeryczne (182)
  • Podsumowanie rozdziału (183)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (183)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (184)

6. Wprowadzenie do typów dynamicznych (185)

  • Sprawa brakujących deklaracji typu (185)
    • Zmienne, obiekty i referencje (186)
    • Typy powiązane są z obiektami, a nie ze zmiennymi (187)
    • Obiekty są uwalniane (188)
  • Referencje współdzielone (190)
    • Referencje współdzielone a modyfikacje w miejscu (191)
    • Referencje współdzielone a równość (193)
  • Typy dynamiczne są wszędzie (194)
  • Podsumowanie rozdziału (194)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (195)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (195)

7. Łańcuchy znaków (197)

  • Literały łańcuchów znaków (199)
    • Łańcuchy znaków w apostrofach i cudzysłowach są tym samym (200)
    • Sekwencje ucieczki reprezentują bajty specjalne (200)
    • Surowe łańcuchy znaków blokują sekwencje ucieczki (203)
    • Potrójne cudzysłowy i apostrofy kodują łańcuchy znaków będące wielowierszowymi blokami (204)
  • Łańcuchy znaków w akcji (205)
    • Podstawowe operacje (206)
    • Indeksowanie i wycinki (207)
    • Narzędzia do konwersji łańcuchów znaków (210)
    • Modyfikowanie łańcuchów znaków (213)
  • Metody łańcuchów znaków (214)
    • Przykłady metod łańcuchów znaków - modyfikowanie (215)
    • Przykłady metod łańcuchów znaków - analiza składniowa tekstu (218)
    • Inne znane metody łańcuchów znaków w akcji (219)
    • Oryginalny moduł string (usunięty w 3.0) (220)
  • Wyrażenia formatujące łańcuchy znaków (221)
    • Zaawansowane wyrażenia formatujące (222)
    • Wyrażenia formatujące z użyciem słownika (224)
  • Metoda format (225)
    • Podstawy (225)
    • Użycie kluczy, atrybutów i przesunięć (226)
    • Formatowanie specjalizowane (227)
    • Porównanie z wyrażeniami formatującymi (229)
    • Po co nam kolejny mechanizm formatujący? (232)
  • Generalne kategorie typów (235)
    • Typy z jednej kategorii współdzielą zbiory operacji (235)
    • Typy zmienne można modyfikować w miejscu (236)
  • Podsumowanie rozdziału (236)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (236)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (237)

8. Listy oraz słowniki (239)

  • Listy (239)
  • Listy w akcji (241)
    • Podstawowe operacje na listach (241)
    • Iteracje po listach i składanie list (242)
    • Indeksowanie, wycinki i macierze (243)
    • Modyfikacja list w miejscu (244)
  • Słowniki (248)
  • Słowniki w akcji (249)
    • Podstawowe operacje na słownikach (250)
    • Modyfikacja słowników w miejscu (251)
    • Inne metody słowników (252)
    • Przykład z tabelą języków programowania (253)
    • Uwagi na temat korzystania ze słowników (254)
    • Inne sposoby tworzenia słowników (257)
    • Zmiany dotyczące słowników w 3.0 (258)
  • Podsumowanie rozdziału (264)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (264)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (264)

9. Krotki, pliki i pozostałe (267)

  • Krotki (267)
    • Krotki w akcji (268)
    • Dlaczego istnieją listy i krotki? (271)
  • Pliki (271)
    • Otwieranie plików (272)
    • Wykorzystywanie plików (273)
    • Pliki w akcji (274)
    • Inne narzędzia powiązane z plikami (280)
  • Raz jeszcze o kategoriach typów (281)
  • Elastyczność obiektów (282)
  • Referencje a kopie (283)
  • Porównania, równość i prawda (285)
    • Porównywanie słowników w Pythonie 3.0 (287)
    • Znaczenie True i False w Pythonie (288)
  • Hierarchie typów Pythona (290)
    • Obiekty typów (291)
  • Inne typy w Pythonie (291)
  • Pułapki typów wbudowanych (292)
    • Przypisanie tworzy referencje, nie kopie (292)
    • Powtórzenie dodaje jeden poziom zagłębienia (293)
    • Uwaga na cykliczne struktury danych (293)
    • Typów niezmiennych nie można modyfikować w miejscu (294)
  • Podsumowanie rozdziału (294)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (294)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (295)
  • Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części drugiej (295)

Część III: Instrukcje i składnia (299)

10. Wprowadzenie do instrukcji Pythona (301)

  • Raz jeszcze o strukturze programu Pythona (301)
    • Instrukcje Pythona (301)
  • Historia dwóch if (303)
    • Co dodaje Python (304)
    • Co usuwa Python (304)
    • Skąd bierze się składnia indentacji? (306)
    • Kilka przypadków specjalnych (308)
  • Szybki przykład - interaktywne pętle (310)
    • Prosta pętla interaktywna (310)
    • Wykonywanie obliczeń na danych użytkownika (311)
    • Obsługa błędów za pomocą sprawdzania danych wejściowych (312)
    • Obsługa błędów za pomocą instrukcji try (313)
    • Kod zagnieżdżony na trzy poziomy głębokości (314)
  • Podsumowanie rozdziału (315)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (315)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (315)

11. Przypisania, wyrażenia i wyświetlanie (317)

  • Instrukcje przypisania (317)
    • Formy instrukcji przypisania (318)
    • Przypisanie sekwencji (319)
    • Rozszerzona składnia rozpakowania sekwencji w 3.0 (322)
    • Przypisanie z wieloma celami (325)
    • Przypisania rozszerzone (326)
    • Reguły dotyczące nazw zmiennych (329)
  • Instrukcje wyrażeń (332)
    • Instrukcje wyrażeń i modyfikacje w miejscu (333)
  • Polecenia print (334)
    • Funkcja print Pythona 3.0 (334)
    • Instrukcja print w Pythonie 2.6 (337)
    • Przekierowanie strumienia wyjściowego (338)
    • Wyświetlanie niezależne od wersji (341)
  • Podsumowanie rozdziału (343)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (344)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (344)

12. Testy if i reguły składni (345)

  • Instrukcje if (345)
    • Ogólny format (345)
    • Proste przykłady (346)
    • Rozgałęzienia kodu (346)
  • Reguły składni Pythona (348)
    • Ograniczniki bloków - reguły indentacji (349)
    • Ograniczniki instrukcji - wiersze i kontynuacje (351)
    • Kilka przypadków specjalnych (352)
  • Testy prawdziwości (353)
  • Wyrażenie trójargumentowe if/else (355)
  • Podsumowanie rozdziału (356)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (357)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (358)

13. Pętle while i for (359)

  • Pętle while (359)
    • Ogólny format (360)
    • Przykłady (360)
  • Instrukcje break, continue, pass oraz else w pętli (361)
    • Ogólny format pętli (361)
    • Instrukcja pass (361)
    • Instrukcja continue (363)
    • Instrukcja break (363)
    • Instrukcja else (364)
  • Pętle for (365)
    • Ogólny format (365)
    • Przykłady (367)
  • Techniki tworzenia pętli (372)
    • Pętle liczników - while i range (373)
    • Przechodzenie niewyczerpujące - range i wycinki (374)
    • Modyfikacja list - range (375)
    • Przechodzenie równoległe - zip oraz map (376)
    • Generowanie wartości przesunięcia i elementów - enumerate (379)
  • Podsumowanie rozdziału (380)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (380)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (380)

14. Iteracje i składanie list - część 1. (383)

  • Pierwsze spojrzenie na iteratory (383)
    • Protokół iteracyjny, iteratory plików (384)
    • Kontrola iteracji - iter i next (386)
    • Inne iteratory typów wbudowanych (388)
  • Listy składane - wprowadzenie (390)
    • Podstawy list składanych (390)
    • Wykorzystywanie list składanych w plikach (391)
    • Rozszerzona składnia list składanych (392)
  • Inne konteksty iteracyjne (393)
  • Nowe obiekty iterowane w Pythonie 3.0 (397)
    • Iterator range() (397)
    • Iteratory map(), zip() i filter() (398)
    • Kilka iteratorów na tym samym obiekcie (399)
    • Iteratory widoku słownika (400)
  • Inne zagadnienia związane z iteratorami (402)
  • Podsumowanie rozdziału (402)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (402)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (403)

15. Wprowadzenie do dokumentacji (405)

  • Źródła dokumentacji Pythona (405)
    • Komentarze ze znakami # (406)
    • Funkcja dir (406)
    • Łańcuchy znaków dokumentacji - __doc__ (407)
    • PyDoc - funkcja help (410)
    • PyDoc - raporty HTML (412)
    • Zbiór standardowej dokumentacji (415)
    • Zasoby internetowe (415)
    • Publikowane książki (416)
  • Często spotykane problemy programistyczne (417)
  • Podsumowanie rozdziału (419)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (419)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (419)
  • Ćwiczenia do części trzeciej (420)

Część IV: Funkcje (423)

16. Podstawy funkcji (425)

  • Po co używa się funkcji? (426)
  • Tworzenie funkcji (426)
    • Instrukcje def (428)
    • Instrukcja def uruchamiana jest w czasie wykonania (428)
  • Pierwszy przykład - definicje i wywoływanie (429)
    • Definicja (429)
    • Wywołanie (430)
    • Polimorfizm w Pythonie (430)
  • Drugi przykład - przecinające się sekwencje (431)
    • Definicja (432)
    • Wywołania (432)
    • Raz jeszcze o polimorfizmie (433)
    • Zmienne lokalne (433)
  • Podsumowanie rozdziału (434)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (434)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (434)

17. Zakresy (437)

  • Podstawy zakresów w Pythonie (437)
    • Reguły dotyczące zakresów (438)
    • Rozwiązywanie konfliktów w zakresie nazw - reguła LEGB (440)
    • Przykład zakresu (441)
    • Zakres wbudowany (442)
  • Instrukcja global (443)
    • Minimalizowanie stosowania zmiennych globalnych (445)
    • Minimalizacja modyfikacji dokonywanych pomiędzy plikami (446)
    • Inne metody dostępu do zmiennych globalnych (447)
  • Zakresy a funkcje zagnieżdżone (448)
    • Szczegóły dotyczące zakresów zagnieżdżonych (449)
    • Przykład zakresu zagnieżdżonego (449)
  • Instrukcja nonlocal (455)
    • Podstawy instrukcji nonlocal (455)
    • Instrukcja nonlocal w akcji (456)
    • Czemu służą zmienne nielokalne? (458)
  • Podsumowanie rozdziału (462)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (462)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (463)

18. Argumenty (465)

  • Podstawy przekazywania argumentów (465)
    • Argumenty a współdzielone referencje (466)
    • Unikanie modyfikacji zmiennych argumentów (468)
    • Symulowanie parametrów wyjścia (469)
  • Specjalne tryby dopasowania argumentów (470)
    • Podstawy (470)
    • Składnia dopasowania (471)
    • Dopasowywanie argumentów - szczegóły (472)
    • Przykłady ze słowami kluczowymi i wartościami domyślnymi (473)
    • Przykład dowolnych argumentów (475)
    • Argumenty mogące być tylko słowami kluczowymi z Pythona 3.0 (479)
  • Przykład z funkcją obliczającą minimum (482)
    • Pełne rozwiązanie (483)
    • Dodatkowy bonus (484)
    • Puenta (485)
  • Uogólnione funkcje działające na zbiorach (485)
  • Emulacja funkcji print z Pythona 3.0 (486)
    • Wykorzystywanie argumentów mogących być tylko słowami kluczowymi (487)
  • Podsumowanie rozdziału (488)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (489)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (490)

19. Zaawansowane zagadnienia dotyczące funkcji (491)

  • Koncepcje projektowania funkcji (491)
  • Funkcje rekurencyjne (493)
    • Sumowanie z użyciem rekurencji (493)
    • Implementacje alternatywne (494)
    • Pętle a rekurencja (495)
    • Obsługa dowolnych struktur (496)
  • Obiekty funkcji - atrybuty i adnotacje (497)
    • Pośrednie wywołania funkcji (497)
    • Introspekcja funkcji (498)
    • Atrybuty funkcji (499)
    • Adnotacje funkcji w Pythonie 3.0 (499)
  • Funkcje anonimowe - lambda (501)
    • Wyrażenia lambda (501)
    • Po co używa się wyrażenia lambda? (503)
    • Jak łatwo zaciemnić kod napisany w Pythonie (504)
    • Zagnieżdżone wyrażenia lambda a zakresy (505)
  • Odwzorowywanie funkcji na sekwencje - map (507)
  • Narzędzia programowania funkcyjnego - filter i reduce (508)
  • Podsumowanie rozdziału (510)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (510)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (510)

20. Iteracje i składanie list - część 2. (513)

  • Listy składane, podejście drugie - narzędzia funkcyjne (513)
    • Listy składane kontra map (514)
    • Dodajemy warunki i pętle zagnieżdżone - filter (515)
    • Listy składane i macierze (517)
    • Zrozumieć listy składane (518)
  • Iteratorów ciąg dalszy - generatory (520)
    • Funkcje generatorów - yield kontra return (520)
    • Wyrażenia generatorów - iteratory spotykają złożenia (524)
    • Funkcje generatorów kontra wyrażenia generatorów (525)
    • Generatory są jednorazowymi iteratorami (526)
    • Emulacja funkcji zip i map za pomocą narzędzi iteracyjnych (527)
    • Generowanie wyników we wbudowanych typach i klasach (531)
  • Podsumowanie obiektów składanych w 3.0 (533)
    • Zrozumieć zbiory i słowniki składane (534)
    • Rozszerzona składnia zbiorów i słowników składanych (534)
  • Pomiary wydajności implementacji iteratorów (535)
    • Moduł mytimer (536)
    • Skrypt mierzący wydajność (536)
    • Pomiary czasu (537)
    • Alternatywne moduły mierzące wydajność (539)
    • Inne sugestie (543)
  • Pułapki związane z funkcjami (544)
    • Lokalne nazwy są wykrywane w sposób statyczny (544)
    • Wartości domyślne i obiekty mutowalne (546)
    • Funkcje niezwracające wyników (548)
    • Funkcje zagnieżdżone a zmienne modyfikowane w pętli (548)
  • Podsumowanie rozdziału (548)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (549)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (549)
  • Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części czwartej (550)

Część V: Moduły (553)

21. Moduły - wprowadzenie (555)

  • Po co używa się modułów? (555)
  • Architektura programu w Pythonie (556)
    • Struktura programu (556)
    • Importowanie i atrybuty (557)
    • Moduły biblioteki standardowej (558)
  • Jak działa importowanie (559)
    • 1. Odnalezienie modułu (560)
    • 2. (Ewentualne) Kompilowanie (560)
    • 3. Wykonanie (561)
  • Ścieżka wyszukiwania modułów (561)
    • Konfiguracja ścieżki wyszukiwania (563)
    • Wariacje ścieżki wyszukiwania modułów (564)
    • Lista sys.path (564)
    • Wybór pliku modułu (565)
    • Zaawansowane zagadnienia związane z wyborem modułów (566)
  • Podsumowanie rozdziału (566)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (567)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (568)

22. Podstawy tworzenia modułów (569)

  • Tworzenie modułów (569)
  • Użycie modułów (570)
    • Instrukcja import (570)
    • Instrukcja from (571)
    • Instrukcja from * (571)
    • Operacja importowania odbywa się tylko raz (571)
    • Instrukcje import oraz from są przypisaniami (572)
    • Modyfikacja zmiennych pomiędzy plikami (573)
    • Równoważność instrukcji import oraz from (573)
    • Potencjalne pułapki związane z użyciem instrukcji from (574)
  • Przestrzenie nazw modułów (575)
    • Pliki generują przestrzenie nazw (576)
    • Kwalifikowanie nazw atrybutów (577)
    • Importowanie a zakresy (578)
    • Zagnieżdżanie przestrzeni nazw (579)
  • Przeładowywanie modułów (580)
    • Podstawy przeładowywania modułów (581)
    • Przykład przeładowywania z użyciem reload (581)
  • Podsumowanie rozdziału (582)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (583)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (584)

23. Pakiety modułów (585)

  • Podstawy importowania pakietów (585)
    • Pakiety a ustawienia ścieżki wyszukiwania (586)
    • Pliki pakietów __init__.py (586)
  • Przykład importowania pakietu (588)
    • Instrukcja from a instrukcja import w importowaniu pakietów (589)
  • Do czego służy importowanie pakietów? (590)
    • Historia trzech systemów (590)
  • Względne importowanie pakietów (593)
    • Zmiany w Pythonie 3.0 (593)
    • Podstawy importów względnych (594)
    • Do czego służą importy względne? (595)
    • Zakres importów względnych (597)
    • Podsumowanie reguł wyszukiwania modułów (598)
    • Importy względne w działaniu (598)
  • Podsumowanie rozdziału (603)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (604)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (604)

24. Zaawansowane zagadnienia związane z modułami (607)

  • Ukrywanie danych w modułach (607)
    • Minimalizacja niebezpieczeństw użycia from * - _X oraz __all__ (608)
  • Włączanie opcji z przyszłych wersji Pythona (608)
  • Mieszane tryby użycia - __name__ oraz __main__ (609)
    • Testy jednostkowe z wykorzystaniem __name__ (610)
    • Użycie argumentów wiersza poleceń z __name__ (611)
  • Modyfikacja ścieżki wyszukiwania modułów (613)
  • Rozszerzenie as dla instrukcji import oraz from (614)
  • Moduły są obiektami - metaprogramy (615)
  • Importowanie modułów za pomocą łańcucha znaków nazwy (617)
  • Przechodnie przeładowywanie modułów (618)
  • Projektowanie modułów (621)
  • Pułapki związane z modułami (622)
    • W kodzie najwyższego poziomu kolejność instrukcji ma znaczenie (622)
    • Instrukcja from kopiuje nazwy, jednak łącza już nie (623)
    • Instrukcja from * może zaciemnić znaczenie zmiennych (624)
    • Funkcja reload może nie mieć wpływu na obiekty importowane za pomocą from (624)
    • Funkcja reload i instrukcja from a testowanie interaktywne (625)
    • Rekurencyjne importowanie za pomocą from może nie działać (626)
  • Podsumowanie rozdziału (627)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (627)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (628)
  • Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części piątej (628)

Część VI: Klasy i programowanie zorientowane obiektowo (631)

25. Programowanie zorientowane obiektowo (633)

  • Po co używa się klas? (634)
  • Programowanie zorientowane obiektowo z dystansu (635)
    • Wyszukiwanie dziedziczenia atrybutów (635)
    • Klasy a instancje (637)
    • Wywołania metod klasy (638)
    • Tworzenie drzew klas (638)
    • Programowanie zorientowane obiektowo oparte jest na ponownym wykorzystaniu kodu (641)
  • Podsumowanie rozdziału (643)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (644)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (644)

26. Podstawy tworzenia klas (647)

  • Klasy generują większą liczbę obiektów instancji (647)
    • Obiekty klas udostępniają zachowania domyślne (648)
    • Obiekty instancji są rzeczywistymi elementami (648)
    • Pierwszy przykład (649)
  • Klasy dostosowuje się do własnych potrzeb przez dziedziczenie (651)
    • Drugi przykład (652)
    • Klasy są atrybutami w modułach (653)
  • Klasy mogą przechwytywać operatory Pythona (654)
    • Trzeci przykład (655)
    • Po co przeciąża się operatory? (657)
  • Najprostsza klasa Pythona na świecie (658)
    • Klasy a słowniki (660)
  • Podsumowanie rozdziału (662)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (662)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (663)

27. Bardziej realistyczny przykład (665)

  • Krok 1. - tworzenie instancji (666)
    • Tworzenie konstruktorów (666)
    • Testowanie w miarę pracy (667)
    • Wykorzystywanie kodu na dwa sposoby (668)
  • Krok 2. - dodawanie metod (669)
    • Tworzenie kodu metod (671)
  • Krok 3. - przeciążanie operatorów (673)
    • Udostępnienie wyświetlania (674)
  • Krok 4. - dostosowanie zachowania do własnych potrzeb za pomocą klas podrzędnych (675)
    • Tworzenie klas podrzędnych (675)
    • Rozszerzanie metod - niewłaściwy sposób (676)
    • Rozszerzanie metod - właściwy sposób (676)
    • Polimorfizm w akcji (678)
    • Dziedziczenie, dostosowanie do własnych potrzeb i rozszerzenie (679)
    • Programowanie zorientowane obiektowo - idea (680)
  • Krok 5. - dostosowanie do własnych potrzeb także konstruktorów (680)
    • Programowanie zorientowane obiektowo jest prostsze, niż się wydaje (682)
    • Inne sposoby łączenia klas (683)
  • Krok 6. - wykorzystywanie narzędzi do introspekcji (684)
    • Specjalne atrybuty klas (686)
    • Uniwersalne narzędzie do wyświetlania (687)
    • Atrybuty instancji a atrybuty klas (688)
    • Rozważania na temat nazw w klasach narzędzi (689)
    • Ostateczna postać naszych klas (690)
  • Krok 7. i ostatni - przechowanie obiektów w bazie danych (691)
    • Obiekty pickle i shelve (691)
    • Przechowywanie obiektów w bazie danych za pomocą shelve (692)
    • Interaktywne badanie obiektów shelve (694)
    • Uaktualnianie obiektów w pliku shelve (695)
  • Przyszłe kierunki rozwoju (697)
  • Podsumowanie rozdziału (699)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (699)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (700)

28. Szczegóły kodu klas (703)

  • Instrukcja class (703)
    • Ogólna forma (703)
    • Przykład (704)
  • Metody (706)
    • Przykład metody (707)
    • Wywoływanie konstruktorów klas nadrzędnych (708)
    • Inne możliwości wywoływania metod (708)
  • Dziedziczenie (708)
    • Tworzenie drzewa atrybutów (709)
    • Specjalizacja odziedziczonych metod (710)
    • Techniki interfejsów klas (711)
    • Abstrakcyjne klasy nadrzędne (712)
    • Abstrakcyjne klasy nadrzędne z Pythona 2.6 oraz 3.0 (713)
  • Przestrzenie nazw - cała historia (714)
    • Pojedyncze nazwy - globalne, o ile nie przypisane (715)
    • Nazwy atrybutów - przestrzenie nazw obiektów (715)
    • Zen przestrzeni nazw Pythona - przypisania klasyfikują zmienne (715)
    • Słowniki przestrzeni nazw (718)
    • Łącza przestrzeni nazw (720)
  • Raz jeszcze o łańcuchach znaków dokumentacji (722)
  • Klasy a moduły (723)
  • Podsumowanie rozdziału (724)
  • Sprawdź swoją wiedzę - quiz (724)
  • Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (724)

29. Przeciążanie operatorów (727)

  • Podstawy (727)
    • Konstruktory i wyrażenia - __init__ i __sub__ (728)
    • Często spotykane metody przeciążania operatorów (728)
  • Indeksowanie i wycinanie - __getitem__ i __setitem__ (730)
    • Wycinki (730)
  • Iteracja po indeksie - __getitem__ (731)
  • Obiekty iteratorów - __iter__ i __next__ (733)
    • Iteratory zdefiniowane przez użytkownika (734)
    • Wiele iteracji po jednym obiekcie (735)
  • Test przynależności - __contains__, __iter__ i __getitem__ (737)
  • Metody __getattr__ oraz __setattr__ przechwytują referencje do atrybutów (740)
    • Inne narzędzia do zarządzania atrybutami (741)
    • Emulowanie prywatności w atrybutach instancji (741)
  • Metody __repr__ oraz __str__ zwracają reprezentacje łańcuchów znaków (742)
  • Metoda __radd__ obsługuje dodawanie prawostronne i modyfikację w miejscu (745)
    • Dodawanie w miejscu (746)
  • Metoda __call_ przechwytuje wywołania (747)
    • Interfejsy funkcji i kod oparty na wywołaniach zwrotnych (748)
  • Porównania - __lt__, __gt__ i inne (750)
    • Metoda __cmp__ w 2.6 (usunięta w 3.0) (750)
  • Testy logiczne - __bool__ i __len__...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-4989-1
Rozmiar pliku: 4,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: