Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Railway Empire - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Railway Empire - poradnik do gry - ebook

Poradnik do gry Railway Empire zawiera liczne porady i opisy, które pomogą lepiej zarządzać kolejowym molochem. Dowiesz się wielu podstaw, w tym jak budować efektownie tory i tworzyć przydatne połączenia. Zdobędziesz wiedzę na temat wykorzystania sygnalizacji i bardziej zaawansowanych metod budowania linii kolejowych. W poradniku jest również wiele informacji na temat innych gałęzi rozgrywki, takich jak badania naukowe personel i finanse.

W poradniku znajdziesz sporą garść porad, które przydadzą się na początku rozgrywki i nie tylko. Znajdziesz tam kilka wskazówek odnośnie budowania i planowania połączeń kolejowych. Dowiesz się co watro robić z punktami badań, jak korzystać z personelu i na co zwracać uwagę odnośnie innych aspektów gry.

Jest to chleb powszedni w Railway Empires. Warto dowiedzieć się kilku przydatnych rzeczy odnośnie budowania i projektowania linii kolejowych. Samo tworzenie połączeń nie jest trudne, ale w grze będziesz posiadał coraz więcej pociągów. Dlatego odpowiednie planowanie i tworzenie konkretnych linii jest bardzo przydatne i ułatwia zapanowanie nad twoją siecią kolejową.

Kiedy opanujesz już podstawy w budowaniu prostych połączeń, przydadzą się tobie bardziej zaawansowane torowiska. Sygnalizacja bardzo ułatwia ruch kolejowy. W ten sposób na mniejszej powierzchni będzie podróżować więcej pociągów. Magazyny ułatwią tobie transport surowców do miast, są stacjami pośrednimi. Przydadzą się tobie podczas obsługi wielu fabryk, wytwórni i miast.

Pieniądze są podstawą w tej grze, a do ich zdobycia będziesz wykorzystywał przed wszystkim pociągi. Część zysków otrzymasz z innych źródeł, ale będzie to mały procent tego, co zarobisz na transporcie kolejowym. W poniższych rozdziałach, znajdziesz informacje na temat najlepszych metod zarabiania oraz jak najlepiej wykorzystać swoje pociągi w tym celu. Równie ważny jest rozwój miast i fabryk, bo dzięki temu twoje zyski również się zwiększą.

Poradnik do Railway Empire to kompletny tutorial, który nauczy Cię budować tory, sygnalizatory (semafory), uruchamiać gałęzie przemysłu i pomoże przejść kampanię. Nie zapomnieliśmy o poradach na start czy rozdziale Jak zarabiać w Railway Empire.

Railway Empire - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Sygnalizacja i sygnalizatory
  • Budowanie torów i tworzenie linii (Poradnik w trakcie tworzenia)
  • Jak korzystać z Magazynów? (Poradnik w trakcie tworzenia)
  • Porady na start
  • Jak zarabiać w Railway Empire?
  • Jak rozwijać miasta i fabryki?
  • Rozdział 3 - Nad Missisipi (Poradnik w trakcie tworzenia)
  • Wykupywanie firm przeciwnika (Poradnik w trakcie tworzenia)
  • Personel i wagony specjalne (Poradnik w trakcie tworzenia)
  • Rozdział 1 - Wielkie Równiny (Poradnik w trakcie tworzenia)

Spis treści

-Railway Empire - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Poradnik dla początkujących
-Porady na start - Railway Empire
-Jak zarabiać w Railway Empire?
-Pociągi Ekspresowe i Towarowe w Railway Empire
-Jak rozwijać miasta i fabryki w Railway Empire?
-Jak korzystać z Magazynów w Railway Empire?
-Budowanie torów
-Budowanie torów i tworzenie linii w Railway Empire
-Sygnalizacja, sygnalizatory i semafory w Railway Empire
-Porady zaawansowane
-Personel i wagony specjalne w Railway Empire
-Badania, pożyczki i wykupywanie firm przeciwnika w Railway Empire
-Kampania
-Rozdział 1 - Wielkie Równiny | Kampania w Railway Empire
-Rozdział 2 - Wczesne dni | Kampania w Railway Empire
-Rozdział 3 - Nad Missisipi | Kampania w Railway Empire
-Rozdział 4 - Wojna Secesyjna | Kampania w Railway Empire
-Rozdział 5 - Sierra Nevada | Kampania w Railway Empire

Kategoria: Strategiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-600-7
Rozmiar pliku: 3,5 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1862

[email protected] treści

Railway Empire - poradnik do gry

Poradnik do gry

Poradnik dla początkujących

Porady na start - Railway Empire

Jak zarabiać w Railway Empire?

Pociągi Ekspresowe i Towarowe w Railway Empire

Jak rozwijać miasta i fabryki w Railway Empire?

Jak korzystać z Magazynów w Railway Empire?

Budowanie torów

Budowanie torów i tworzenie linii w Railway Empire

Sygnalizacja, sygnalizatory i semafory w Railway Empire

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Porady zaawansowane

Personel i wagony specjalne w Railway Empire

Badania, pożyczki i wykupywanie firm przeciwnika w Railway Empire

Kampania

Rozdział 1 - Wielkie Równiny | Kampania w Railway Empire

Rozdział 2 - Wczesne dni | Kampania w Railway Empire

Rozdział 3 - Nad Missisipi | Kampania w Railway Empire

Rozdział 4 - Wojna Secesyjna | Kampania w Railway Empire

Rozdział 5 - Sierra Nevada | Kampania w Railway EmpireRailway Empire - poradnik do gry

Poradnik do gry Railway Empire zawiera liczne porady i opisy, które pomogą lepiej zarządzać kolejowym molochem. Dowiesz się wielu podstaw, w tym jak budować efektownie tory i tworzyć przydatne połączenia. Zdobędziesz wiedzę na temat wykorzystania sygnalizacji i bardziej zaawansowanych metod budowania linii kolejowych. W poradniku jest również wiele informacji na temat innych gałęzi rozgrywki, takich jak badania naukowe personel i finanse.

- Od czego zacząć?
- Budowanie torów i tworzenie linii
- Sygnalizacja i Magazyny - wyższy poziom budowania torów
- Jak zarabiać?
- Personel, wagony specjalne, badania i finanse...
- Kampania Railway Empire

Od czego zacząć?

W poradniku znajdziesz sporą garść porad, które przydadzą się na początku rozgrywki i nie tylko. Znajdziesz tam kilka wskazówek odnośnie budowania i planowania połączeń kolejowych. Dowiesz się co watro robić z punktami badań, jak korzystać z personelu i na co zwracać uwagę odnośnie innych aspektów gry.

1. Porady na start
2. Jak rozwijać miasta i budować fabryki?
3. Pociągi Ekspresowe i Towarowe - czyli co bardziej się opłaca, pociągi pasażerskie czy towarowe?

Budowanie torów i tworzenie linii

Jest to chleb powszedni w Railway Empires. Warto dowiedzieć się kilku przydatnych rzeczy odnośnie budowania i projektowania linii kolejowych. Samo tworzenie połączeń nie jest trudne, ale w grze będziesz posiadał coraz więcej pociągów. Dlatego odpowiednie planowanie i tworzenie konkretnych linii jest bardzo przydatne i ułatwia zapanowanie nad twoją siecią kolejową.

1. Budowanie torów i tworzenie linii

Sygnalizacja i Magazyny - wyższy poziom budowania torów

Kiedy opanujesz już podstawy w budowaniu prostych połączeń, przydadzą się tobie bardziej zaawansowane torowiska. Sygnalizacja bardzo ułatwia ruch kolejowy. W ten sposób na mniejszej powierzchni będzie podróżować więcej pociągów. Magazyny ułatwią tobie transport surowców do miast, są stacjami pośrednimi. Przydadzą się tobie podczas obsługi wielu fabryk, wytwórni i miast.

1. Sygnalizacja i sygnalizatory
2. Jak korzystać z magazynów? - czyli transport surowców.

Jak zarabiać?

Pieniądze są podstawą w tej grze, a do ich zdobycia będziesz wykorzystywał przed wszystkim pociągi. Część zysków otrzymasz z innych źródeł, ale będzie to mały procent tego, co zarobisz na transporcie kolejowym. W poniższych rozdziałach, znajdziesz informacje na temat najlepszych metod zarabiania oraz jak najlepiej wykorzystać swoje pociągi w tym celu. Równie ważny jest rozwój miast i fabryk, bo dzięki temu twoje zyski również się zwiększą.

1. Zarabianie w Railway Empire

Personel, wagony specjalne, badania i finanse...

... i wszystkie inne pomniejsze sprawy, które przydadzą się podczas rozgrywki. Personel ma wpływ na konkretne pociągi oraz twoją firmę. Wagony specjalne to unikatowe elementy pociągów, które dają określone bonusy. Dzięki badaniom naukowym jesteś w stanie ulepszysz swoje pociągi i odblokować lokomotywy. Dowiesz się jak wykupić firmę przeciwnika oraz jak działają obligację i udziały.

1. Wykupywanie firm przeciwnika - obligacje, udziały, finanse
2. Personel i wagony specjalne

Kampania Railway Empire

W tej części poradnika znajdziesz opisy i porady, dzięki którym ukończenie wszystkich pięciu rozdziałów stanie się o wiele prostsze!

1. Rozdział 1 - Wielkie Równiny
2. Rozdział 2 - Wczesne dni
3. Rozdział 3 - Nad Missisipi
4. Rozdział 4 - Wojna Secesyjna
5. Rozdział 5 - Sierra Nevada

Mateusz Kozik (www.gry-online.pl)Poradnik do gry

Poradnik dla początkujących

Porady na start - Railway Empire

Porady do Railway Empire, które pomogą wybudować wielkie kolejowe imperium.

- Zacznij od małych kroków
- Budowanie stacji i torów
- Linie kolejowe i transport
- Poziom trudności, badania i personel

Zacznij od małych kroków

Najlepiej jest rozpocząć od transportu towarów ekspresowych między miastami, najlepiej dużymi, wtedy łatwo o duże ilości pasażerów i poczty. Sprawdź, między którymi miastami, ludzie chcą najchętniej podróżować (szczegóły miasta, okno po prawej). Potem zwróć uwagę na fabryki w mieście i jakich towarów potrzebują. Zbuduj linię do blisko położonych wytwórni. W ten sposób powoli opanujesz podstawy budowania połączeń i nie stracisz majątku na wybudowanie torów.

Zyski z pasażerów są większe, jeśli przetransportujesz ich szybko i w wygodnym pociągu. Natomiast dochody z towarów nie są zależne od szybkości ani innych czynników. Należy po prostu przewieźć je do fabryki lub miasta.

Budowanie stacji i torów

Pamiętaj, że większe stacje nie tylko mają więcej peronów, ale większy zasięg pobierania surowców z wytwórni. W ten sposób jesteś w stanie zebrać więcej pasażerów oraz zbierać surowce z dwóch fabryk. Na początku jest to bardzo pomocne. Ułatwi tworzenie połączń bo nie będziesz musiał tworzyć wielu połączeń. Będziesz mógł też łatwiej podbierać surowce i towary z miejsc, które już obsługuje przeciwnik.

Postawienie stacji w mieście nie zmniejsza ilości mieszkańców. Ulice i domy zmienią położenie, więc nie będziesz obarczony dodatkowymi kosztami z powodu wybudowanie stacji.

Prosta modyfikacja w konstrukcji, zmniejszyła koszty o połowę.

Stawianie torów, zwłaszcza długich odcinków, może okazać się bardzo kosztowne. Stawiaj dodatkowe punkty, aby zmniejszyć koszty. Unikaj na początku na mostów i tunelów. Kosztują naprawdę dużo, a poprzez korzystanie z nasypów i płaskich powierzchni możesz zaoszczędzić kilkakrotnie. Jeśli na danej trasie gra generuje i tak most, wystarczy dostawić dodatkowy punkt, aby zmusić projekt do postawienie torów na ziemie, bez użycia mostów.

Linie kolejowe i transport

Im większe miasta, tym więcej potrzebują różnych surowców i towarów, aby przejść na wyższe poziomy. Warto skupić się na rozwoju jednego miasta i wokół niego skupić swoją uwagę oraz rozbudowywać sieć kolejową. Zajmij się transportem pasażerów oraz surowców i zacznij zwozić towary z innych miast.

Możesz nadal transportować towary z miast, nawet jeśli pociągi nie dostarczają surowców do fabryk. W grze działa klasyczny transport lądowy i dostarcza surowce, choć w małych ilościach. Jeśli chcesz zająć się transportem towarów na większą skalę, musisz zadbać o oddzielne połączenie, które będzie dostarczać towary do fabryki.

Miedzy Baltimore a Nowy Yorkiem jest oddzielna linia pasażerska, na której jeździ szybki pociąg (czerwona strzałka). Natomiast mleko, warzywa i bydło z okolicznych farm są dostarczane oddzielnymi liniami towarowymi (niebieskie strzałki). W ten sposób pociągi sobie nie przeszkadzają.

Dobrym pomysłem jest wyznaczenie linii, które będą skupiać się tylko na transporcie pasażerów i poczty oraz linii skupianej tylko na towarach. W ten sposób pociągi pasażerskie, nie będą spowolnione ciężkimi wagonami towarowymi, a pozostałe pociągi możesz wyposażyć w lokomotywy o dużej mocy. W ten sposób lepiej poradzą sobie z transportem towarów, choć lokomotywy będą miały mniejszą szybkość i komfort jazdy.

Najszybsze pociągi pasażerskie zyskują miano ekspresu, dzięki czemu dają dodatkowe dochody. Muszą to być najszybsze dostępne pociągi oraz podróż miedzy miastami musi być pokonana w jak najkrótszym czasie. Buduj takie połączenia, aby były w miarę płaskie, bez dodatkowych pociągów i wyposażone w szybkie oraz komfortowe lokomotywy (opcjonalnie dodaj personel do takiego składu).

Na stacjach może umieścić budynki naprawcze, a wzdłuż torów postawić stacje zaopatrzeniowe.

Na każdej trasie pomiędzy miastami buduj stacje zaopatrzeniowe! Bez nich pociągi będą szybko zwalniać, a ty będziesz tracił pieniądze na dodatkowe naprawy. Budynki naprawcze można budować tylko na stacjach. Są dość drogie, więc warto umieścić je na stacjach, gdzie jest duży ruch np. w jakimś mieście do którego podłączyłeś kilka linii. Twoje lokomotywy z czasem nie będą wymagać napraw, a jeśli nie mogą zawitać do takiego budynku, będą częściej się psuć.

Nigdy nie dojdzie do wypadku! Gra wyposażyła wszystkie lokomotywy w bardzo inteligentnych maszynistów i nigdy nie dojdzie do sytuacji, gdzie zajdzie nawet możliwość wypadku. Pociągi nie wyruszą ze stacji, sygnalizacja nie zezwoli na wjazd kilku pociągów na jeden tor, a gra nie pozwoli ci na stworzenie takiego połączenia, które sprawiłoby katastrofę kolejową.

Nie możesz burzyć torów, które aktualnie są w wykorzystaniu jakiegoś polaczenia. Jeśli chcesz zmodyfikować tor lub go wyburzyć, musisz zapewnić alternatywną drogę dla danego pociągu. Najłatwiej jest jednak

Poziom trudności, badania i personel

Łatwy tryb trudności odróżnia się przede wszystkim stylem budowania twoich tras. W tym trybie pociągi przenikają przez siebie, więc nie ma potrzeby budowania skomplikowanych połączeń z wykorzystanie sygnalizacji itd. Realistyczny tryb daje prawdziwe wyzwanie, ale może być momentami kłopotliwy dla nowych graczy.

Przeciwnik komputerowy zawsze gra na łatwym poziomie trudności, ale jak zapewniają twórcy, koszty nowych konstrukcji i pociągów są dla niego wyższe oraz podejmuj on dłużej decyzje. Ma to balansować jego dość nieskomplikowane linie kolejowe.

Badania są niezbędne nie tylko do progresu, ale osiągnięcia sukcesu w każdym scenariuszu. Można wyróżnić dwa typy badań: odblokowanie nowych pociągów oraz usprawnienia dla kilku gałęzi kolejnictwa. W misjach gdzie zaczynasz w dość wczesnym okresie, najlepiej jest skupić się na nowych lokomotywach, które zapewnią lepszą prędkość transportu. Usprawnienia zazwyczaj redukcją koszty lub zwiększają przychody, co przyda się później kiedy masz rozwiniętą sieć kolejową.

Dzięki aukcją możesz zaoszczędzić punkty badań.

Niektóre badania (lub fabryki) zostaną wystawione na aukcje, co również może być przydatne. Zamiast wydawać cenne punkty badań, możesz po prostu zakupić i zaoszczędzić punkty badań na coś, co się tobie bardziej przyda i jednocześnie odblokować nowe technologie. Czasem przeciwnik będzie chciał zawalczyć w aukcji, więc warto zawsze mieć większy zapas gotówki niż 50 tysięcy. Aukcje są w pełni losowe, nie masz wpływu na to kiedy się pojawią i co będzie ich przedmiotem. Czasem będą częściej pojawiać się aukcje fabryk i wytwórni, jeśli sytuacja na rynku jest słaba.

Personel. Jest to bardzo przydatny dodatek dla długich lub trudnych połączeń. Może też zwiększyć zyski dla danej linii. Nie warto jednak zatrudniać personelu do każdego składu. Nie wszędzie przyniesie to pożądane korzyści, a tylko zwiększy koszty. Za to osoby zatrudnione w biurze maja zasięg globalny i są bardzo przydatnymi pracownikami twojej firmy. Każdy pracownik odznacza się innym charakterem. Relacje między ludźmi wpływają na lepsze lub gorsze bonusy do ich pracy.

W niektórych misjach można wykupić przeciwników na początku misji! Weź pożyczkę w obligacjach i przejmij firmę rywala. W ten sposób będziesz mógł spokojnie się rozwijać. Jedynym problem są stacje i połączenia, które przejmiesz. Musisz je podłączyć do swojej głównej stacji, aby rozwijać swoją sieć. Możesz też je wyburzyć, ale zostaw tory, które może później wykorzystać.Jak zarabiać w Railway Empire?

Zdobywanie pieniędzy w Railway Empire jest bardzo ważnym aspektem, wokół które toczy się rozgrywka. Zwłaszcza na początku, będziesz potrzebował dobrych linii, które przede wszystkim mają zapewnić stały i dobry zysk. Na początku nie będziesz mógł pozwolić sobie na budowanie licznych stacji, połączeń czy pociągów. Warto budować linię, które obsłużą kilka miast/lokacji produkcyjnych. Wtedy jeden pociąg będzie mógł odwiedzać kilka miejsc i jeździć zawsze z pełnym składem. Na czym najlepiej zarabiać pieniądze?

- Pasażerowie i poczta
- Towary i Surowce
- Maksymalizuj zyski personelem i dodatkowymi wagonami
- Fabryki, udziały i losowe zdarzenia

Pasażerowie i poczta

Pociągi z towarami ekspresowe, czyli pasażerowie i poczta. Na początku rozgrywki to świetna metoda na zarabianie pieniędzy, ale uzależniona od prędkości i odległości pomiędzy stacjami. Im dalej i szybciej przewieziesz pasażerów, tym więcej zarobisz. W scenariuszach we wczesnych latach, zyski nie będą takie wspaniałe, przez słabe lokomotywy. Transport pasażerów jest prosty i wymaga jedynie sprawdzenia, gdzie podróżni chcą się dostać (choć często budowanie połączeń "na ślepo" między miastami i tak przyniesie zyski). Przede wszystkim, zbuduj osobne połączenie dla takiego pociągu, aby inne pociągi nie blokowały go na trasie lub opóźniały dojazd na stację. Prędkość jest tutaj bardzo ważna.

Ten pociąg pasażerski zarobił prawie 40 tysięcy, co jest całkiem dobrym wynikiem. Można wyciągnąć jeszcze więcej po zatrudnieniu pracowników i ulepszeniu lokomotywy.

Najpierw, poszukaj miast w pobliżu. Jeśli chcesz, żeby pociąg jeździł ciągle pełen to jedno musi być przynajmniej średniej wielkości (2 lub 3 poziom). Poza tym, postaraj się o nabycie najszybszego dostępnego pociągu (na początku nada się każdy) o wysokim poziomie komfortu. I ostatnia, ale nie mniej ważna rzecz to zbudowanie połączenia, które będzie płaskie i o jak najmniejszej ilości zakrętów, sygnalizacji lub innych niedogodności. Może być to trudne na początku gry, dlatego poszukaj odpowiednich miast w okolicy twojej stacji początkowej. Później, będzie cię stać na budowanie prostych połączeń oraz tuneli i mostów.

Ustaw w opcjach linii, priorytet dla poczty i pasażerów lub ustaw, aby były transportowane tylko towary ekspresowe. W ten sposób pociąg nie będzie doczepiał do składu wagonów towarowych, które go tylko spowolnią. Poza tym, wybierz lokomotywę, której przeznaczeniem będą składy mieszane lub ekspresowe. Lokomotywy towarowe mają inne parametry, które nie spełnią sowiej roli w takim połączeniu.

Możesz zwiększyć swoje zyski poprzez zatrudnienie dodatkowego personelu (inżynier i palacz przyspieszą pociąg, a konduktor i ochrona zwiększą zyski) oraz doczepienie wagonów specjalnych (np. restauracyjny). Tutaj warto sprawdzić, czy lepiej wyjdziesz na pełnym składzie z pasażerami (8 wagonów) czy po doczepieniu wagonów specjalnych (np. 7 wagonów z pasażerami + 1 wagon specjalny). Czasami różnica w zysku jest niewielka, a lepiej jest przewozić więcej pasażerów (to przyczynia się do wzrostu miasta). Jeśli dysponujesz najszybszą lokomotywą w danym scenariuszy i pokona trasę w rekordowej prędkości, zyska specjalny status pociągu ekspresowego i przyniesie jeszcze większe zyski.

Towary i Surowce

Transport surowców, dóbr konsumpcyjnych i towarów przemysłowych to filar działalności twojej firmy. Od dostarczania tych produktów zależy rozwój miast, a dzięki temu będziesz mógł powiększyć zakres usług (i swoje zyski). Co ważne, zysk nie jest uzależniony od prędkości lub odległości. Zawsze otrzymasz tą samą stawkę. Jednak miasta mają określone zapotrzebowanie na część towarów. Zapotrzebowanie rośnie, gdy miasto staję się większe. Co 5 tysięcy mieszkańców, w danej lokacji będziesz mógł dostarczać nowy produkt.

Ta fabryka nie potrzebuje więcej bydło, ponieważ ma przepełnione magazyny (czerwona strzałka). Po wejściu w szczegóły miasta (ikona lupy) otwiera się nowe okno (niebieska strzałka), które dostarczy tobie szczegółowych informacji o stanie magazynów i zapotrzebowaniu miasta na dane artykuły.

Gdy zapotrzebowanie zostanie spełnione, miasto nie będzie przyjmować nowych produktów. Z jednej strony, im bliżej jest dany interes, tym szybciej dostarczysz towar i dostaniesz pieniądze. Z drugiej strony, miasto będzie szybko nasycone danym produktem i będziesz musiał odczekać aż zapotrzebowanie wzrośnie (a co za tym idzie, będziesz mniej/wolniej zarabiał). Aby temu zapobiec, transportuj surowce jedną linią do odpowiednich fabryk (np. zboże na piwo), a drugą linia zacznij rozwozić towary (czyli np. piwo) do innych miast. W ten sposób miasto będzie miało stałe zapotrzebowanie na zboże. W wypadku tego surowca, jest to bardzo przydatne, ponieważ mieszkańcy potrzebują zboża do konsumpcji oraz fabryka (browar).

Zanim zaczniesz transport surowców, sprawdź okoliczne miasta. Część surowców jest od razu pożytkowana przez miasto (np. zboże, kukurydza lub drewno). W ten sposób szybko zarobisz i przyczynisz się do rozwoju miasta. Jeśli kilka wytwórni, które mogą zaspokoić potrzeby danego miasta to warto podłączyć dwa, trzy takie interesy i rozwozić surowiec na zmianę. Jest to szczególnie istotne przy małych miastach, ponieważ zapotrzebowanie na początku jest małe. Natomiast, w ten sposób skład zawsze będzie jeździł pełen, a ty będziesz otrzymywał maksymalne zarobki. Z czasem, kiedy miasto się rozrośnie, być może zajdzie potrzeba stworzenia oddzielnych składów kolejowych do transportu każdego surowca.

Większe stację mają większy zasięg pobierania surowców z okolicznych interesów. Dzięki temu mniej wydasz na tory, a twoje pociągi nie muszą zajeżdżać do dwóch oddzielnych stacji.

Jeśli największa stacja (za 200 tysięcy; posiada 4 perony) jest w stanie objąć swoim obszarem więcej niż jeden interes, warto takową postawić. Dzięki temu, twój pociąg będzie automatycznie zabierał odpowiednią ilość surowców z jednej stacji, w zależności od potrzeb punktu docelowego. Jeśli np. jeden interes jest bliżej miasta, a drugi dalej, możesz zbudować tory w linii prostej, żeby pociąg zjeżdżał do każdej stacji po kolei. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pociąg będzie automatycznie zabierał najpotrzebniejszy towar i rezerwował wagony dla następnych stacji (czyli załaduje tylko kilka wagonów na pierwszej stacji, jeśli surowiec z drugiej okaże się potrzebny).

Za towary otrzymujesz większe pieniądze niż za surowce. Są to wszystkie produkty przetworzone w fabrykach umiejscawianych w miastach. Zazwyczaj potrzebują jednego surowca do produkcji, ale z czasem część fabryk będzie potrzebować więcej niż jednego typu surowców. Towary są pożytkowane przez miasto. Zarobisz na dowiezieniu surowców do fabryki oraz na transporcie towarów (np. piwo, mięso) do innych miast. Towary wyprodukowane i zużyte w tym samym mieście nie dają żadnych zysków. Jednak ceny za towary są większe niż za surowce. Jeśli nie ma dużych miast, nie uzyskasz zbyt wielkich dochodów (brak rynku zbytu), choć będą coraz większe wraz z rozwojem miast. Dobrym pomysłem na początku, jest dowożenie surowca i transport towarów do innego miasta za pomocą tego samego pociągu. W ten sposób zaoszczędzisz trochę grosza, ale później będziesz zmuszony na zmianę rozwiązania, gdy twoja sieć kolejowa stanie się większa i gęstsza.

Maksymalizuj zyski personelem i dodatkowymi wagonami

Gra oferuje dodatkowe możliwości zwiększenia twoich zysków. Możesz wykorzystać personel oraz wagony specjalne.

Każdy pociąg może zatrudnić pracowników na 4 unikalnych stanowiskach. Dla pociągów pasażerskich najbardziej przydatny jest konduktor, który zwiększa zyski z towarów ekspresowych (pasażerowie i poczta). Ochroniarz również zwiększa zyski i zapewnia bezpieczeństwo (przydatne np. przy reklamie twoich linii). Z kolei palacz i inżynier nie wpływają bezpośrednio na zyski, ale dzięki nim pociąg będzie jeździł dłużej bez napraw i szybciej, co przyspieszy transport towarów. Jeśli pracownicy się dogadują (zielone strzałki relacji), to otrzymają większe premię. Pracownicy pobierają opłaty na wejście i mają miesięczną pensję.

Specjalne wagony mogą zapewnić większy zysk dla pasażerów, poczty lub produktów spożywczych. Warto dołączyć taki wagon do swoich pociągów, zwłaszcza gdy produkcji lub zapotrzebowanie jest małe. W ten sposób sztucznie wydłużysz skład i zapewnisz trochę większe zyski. Ostatni dostępny wagon ma za zadnie polepszyć produktywność twoich pociągów, więc najwięcej wykorzystasz jego zalety przy pełnej obsadzie pociągu. Z drugiej strony, każdy wagon specjalny pozbawia cię miejsca w składzie, gdzie mógłbyś mieć wagony z jakimś towarem. To przekłada się na potencjalne słabsze korzyści, więc nie warto ich doczepiać do wszystkich pociągów.

Fabryki, udziały i losowe zdarzenia

Oprócz transportu towarów i pasażerów masz jeszcze kilka metod zarabiania. Są to dobre "wspomagacze", ponieważ ich zysk i tak opiera się na budowaniu linii kolejowych i transporcie towarów.

Fabryka ubrań przynosi spore zyski, ponieważ nie tylko otrzymuje surowce potrzebne do produkcji, ale też to co wyprodukuje (ubrania) jest pożytkowane w mieście i rozwożone do sąsiednich miast.

Kupowanie fabryk i wytwórni. Każdy interes możesz nabyć, choć tylko fabryki możesz zbudować bezpośrednio. Czasem będą organizowane aukcje, a jeśli dana placówka słabo sobie radzi, może nawet zwrócić się do ciebie bezpośrednio. W takich sytuacjach zwykle otrzymasz możliwość ich nabycia za niższą cenę niż przy normalnym zakupie. Również budowa fabryki jest o wiele tańsza, niż wykup już istniejącej. W obu wypadkach ważny jest transport. Wytwórnie (farmy, kopalnie itp.) przynoszą zyski, kiedy rozwozisz ich produkty, natomiast fabryki przynoszą znaczne dochody, gdy przywozisz surowce i transportujesz wyprodukowane towary. Warto kupować fabrykę, tam gdzie jest wykorzystywana i to niekoniecznie przez ciebie. Jeśli ty lub twój przeciwnik korzystasz np. z browaru, zwozisz zboże i rozprowadzasz piwo po okolicznych miastach, to taka fabryka będzie przynosić stałe i wysokie zyski.

Losowe zdarzenia to najczęściej bonusy pieniężne za podłączanie miasta lub interesu do twojej sieci kolejowej albo zbudowanie nowej fabryki. Zazwyczaj taka premia jest dostępna przez bardzo krótki czas i nie zarobisz na niej dużo. Zwróci jednak (przynajmniej część) kosztów budowy i stworzysz nowy rynek zbytu.

Udziały to swojego rodzaju akcję w danym sektorze gospodarki. Możesz kupić dowolną ich ilość i sprzedać w dogodnym dla ciebie momencie. Jest to inwestycja długoterminowa, ponieważ zysk otrzymasz przy sprzedaży udziałów kiedy cena wzrośnie. Ma na to wpływ sytuacja na mapie. Jeśli zamierzasz przewozić sporo artykułów rolnych i przetworów, kup udziały w branży spożywczej. Po jakimś czasie cena tych udziałów wzrośnie i będzie można je sprzedać z zyskiem. Nie jest to najlepsza forma zarobku, ponieważ i tak opiera się na sieci kolejowej, a na pieniądze trzeba trochę poczekać.Pociągi Ekspresowe i Towarowe w Railway Empire

W grze możesz transportować dowolną kombinację towarów i surowców oraz pasażerów i poczty. Jednak szybko nauczysz się, że rozdzielenie tych dwóch grup jest lepszym pomysłem. Dlaczego?

- Pociągi ekspresowe
- Pociągi towarowe
- Organizacja ruchu pociągów

Pociągi ekspresowe

Poczta i pasażerowie oferują tym większe zyski, im krótszy jest czas transportu. Otrzymasz mniej pieniędzy jeśli dostarczysz towary ekspresowe z opóźnieniem. Długość też ma znaczenie: im dalej i szybciej, tym większe zyski. Do tego potrzebujesz szybkich pociągów, które oferują wysoki komfort jazdy. Ułożenie towarów na płaskim terenie, z pominięciem krętej i stromej drogi, również bardzo pomoże w uzyskani większych pieniędzy.

Pociągi towarowe

Z drugiej strony, pociągi przewożące surowce i wytwory fabryk, nie uzależniają zysków od szybkości ani odległości. Oczywiście, nadal chcesz szybko dowieźć towary, aby otrzymasz pieniądze. Jednak zawsze otrzymasz tyle samo. Dlatego pociągi towarowe, to wolniejsze lokomotywy o większej mocy. W ten sposób lepiej sobie radzą w trudnym terenie, gdzie niektóre wytwórnie są umieszczone w ciężko dostępnej okolicy. Jeśli na tej samej linii jeżdżą pociągi ekspresowe i towarowe, to szybko zobaczysz, że nie jest to do końca efektywne. Na początku każdej misji, nie odczujesz wpływu takiego rozwiązania. Będziesz miał mało pociągów, a miasta nie będą posiadać wygórowanych oczekiwań. Jednak im dalej i im większa twoja sieć kolejowa, tym lepiej musisz zorganizować swoje linie kolejowe.

Organizacja ruchu pociągów

Do lepszej organizacji pracy twoich pociągów, zajrzyj do menu ustawienia linii (prawy górny róg). To jest to samo okno, którego używasz do tworzenia połączeń. Zobaczysz tam kilka opcji: nazwa połączenia, obciążenie i prognoza czasu jaki będzie potrzebny do pokonania trasy. Dla nas najistotniejsza jest opcja "Załadunek". Tutaj możesz wybrać czy jest to załadunek automatyczny, tylko towary ekspresowe, towarowe lub ręczny/manualny. Pierwsza opcja zabiera wszystko ze stacji i zazwyczaj wybiera najbardziej potrzebne towary. Ma jednak tendencję do mieszania pasażerów i poczty z towarami. Następne dwie opcje ograniczają wybór załadunku, dzięki czemu możesz dobrać odpowiednie lokomotywy. W dalszej rozgrywce, niektóre maszyny, są stworzone do odpowiednich zadań np. ciągnięcie składu mieszanego, pasażerskiego lub towarowego. W ten sposób możesz zmaksymalizować ich skuteczność.

Pociąg ekspresowy (na trasie poniżej) mknie z zawrotną prędkością 170 kilometrów na godzinę, podczas gdy pociąg towarowy nad nim, osiąga połowę tej prędkości. Gdyby te pociągi jechały na jednej linii, prędzej czy później wolniejszy blokował by szybszego. Dzięki oddzielnym trasom, pociąg ekspresowy przynosi duże dochody.

Na początku misji lub przy budowaniu nowego połączenia między miastami, warto stworzyć jeden pociąg ekspresowy, a drugi towarowy. Jeśli miasta są naprawdę małe, możesz puścić jeden pociąg, który będzie automatycznie dobierał towary. Nie ma co liczyć na duże zyski. Przy dwóch pociągach, wystartują na przeciwległych stacjach i zbuduj prostą bocznicę pośrodku (lub więcej jeśli trasa jest długa). W ten sposób nie będą jeździć za sobą i opóźniać swojej drogi. Jest to szczególnie ważne przy pociągu ekspresowym, ponieważ zyski są uzależnione od prędkości.

Później, warto zbudować dwie oddzielne trasy, jedna dla pociągów towarowych i pociągów wożących surowce, a druga linia tylko dla pociągów pasażerskich. Na większości krótkich linii (około 100 km), wystarczy jeden pociąg. Na dłuższych (czyli więcej niż 200-300 km) przyda się dodatkowy skład. Taki podział jest ważny, ponieważ każde opóźnienie wpływa na zyski. Oczywiście, możesz stworzyć podwójny tor z sygnalizacją, ale większa ilość pociągów nadal źle wpływa na przepustowość. Pociągi mają tendencję do losowych awarii, a im większa ilość lokomotyw na trasie, tym większa szansa na przestój ruchu. Możesz też zbudować oddzielną linię do każdego peronu z bocznicami lub po prostu połączyć każdy peron oddzielną trasą (jest to jednak dość kosztowne, choć sprawia najmniej problemów).

Po wybraniu danego przystanku (1), możesz zdecydować na jaki tor ma wjeżdżać pociąg (2), jakie towary będą priorytetem (3, dany symbol będzie również widoczny przy nazwie stacji, 1) i z jaką ilością wagonów skład ma wyruszyć z tej stacji.

Kolejną przydatną rzeczą jaką możesz zastosować, jest wybór peronu, na którym odbędzie się załadunek/rozładunek. Gra zawsze dobiera najbliższy dostępny tor, nawet jeśli korzysta z niego 10 pociągów, a pozostałe 3 perony będą nieobsługiwane. Na początku gry, możesz zbudować średnią stację i wybrać jeden tor tylko dla pociągów pasażerskich a drugi tylko dla towarowych. Ważne jest, ustawienie odpowiednich peronów, inaczej zaczną jeździć po tej samej linii.

Jeśli pociągi nie muszą korzystać z tej samej trasy, to zbuduj oddzielne dojazdy. Jeśli nie możesz zbudować większej stacji, niech pociągi wjeżdżają z różnych stron. Wtedy nie będą blokować się na linii (będą czekać tylko na opuszczenie stacji drugiego pociągu; inaczej jeden pociąg musi czekać aż drugi dojedzie na niekolizyjny tor). Zazwyczaj będziesz miał więcej pociągów towarowych, ponieważ miasta potrzebują z czasem dużej ilości różnych towarów. Dlatego ważne jest odpowiednia logistyka i budowanie torów, linii oraz stacji i infrastruktury.Jak rozwijać miasta i fabryki w Railway Empire?

Rozwój miast jest niezbędny w trakcie gry. Czasem jest celem danego scenariusza, gdzie musisz rozwinąć konkretne miasto do pewnego poziomu. Poza tym, większe miasto oferuje większy rynek zbytu i otwiera nowe możliwości. Rozwój miast jest nie tylko przydatny, ale i potrzebny do zwiększenia zysków twojej firmy. Podobnie jest z fabrykami i wytwórniami, im więcej produkują, tym więcej możesz transportować i zarobić.

- Warunki rozwoju miast w Railway Empire
- Zapotrzebowanie miasta
- Wybuduj muzeum!

Warunki rozwoju miast w Railway Empire

Miasta rozwijaj się przede wszystkim poprzez dostarczanie towarów i surowców. Transport pasażerów oraz poczty również ma znaczenie, ale o wiele mniejsze. Równie dobrze, możesz nie przewozić towarów ekspresowych i rozwinąć miasto, ale nie możesz sobie pozwolić na brak towarów czy surowców. W każdym mieście możesz sprawdzić, jakich produktów potrzebuje do rozwoju. Im większe miasta, tym lista jest dłuższa. Co 5 tysięcy mieszkańców jest odblokowana kolejna próg i nowy produkt, którego mieszkańcy oczekują. Ilość i różnorodność dostarczanych towarów wpływa na współczynnik "zaspokojenia potrzeb". Jeśli jest większy niż 60%, ilość mieszkańców się zwiększa. Dlatego potrzebujesz stałych dostaw do miasta.

Charlotte potrzebuje drewna, ale miasto nie otrzymuje transportów w żaden sposób. Z drugiej strony, trafia tam dostateczna ilość zboża, aby zadowolić mieszkańców w zakresie tej potrzeby na 70%. Taki stan rzeczy miasto zawdzięcza transportowi lądowemu i farmie która jest niedaleko.

Do miast produkty trafiają na dwa sposoby. Jeśli obiekt produkujący surowce jest blisko (np. farma wytwarzająca zboże), to transport odbywa się w klasyczny sposób za pomocą wagonów i koni. Jest on jednak wolny i dostarcza bardzo małą ilość produktów.

Drugi sposób, polega na transporcie surowców za pomocą pociągów. Niekoniecznie musza być to twoje składy kolejowe. Jeśli rywal dostarcza produkty do miasta, to trafiają do ogólnej puli i przyczyniają się do rozwoju miasta. Małe osiedla nie mają dużych wymagań, więc twoje pociągi mogą szybko przestać jeździć pełnymi składami. Dlatego warto łączyć kilka miast lub kilka wytwórni z jednym miastem.

W każdym mieście jest jakaś fabryka (lub szybko się pojawi, jeśli jest wolny slot), dlatego kolejnym dobrym posunięciem jest połączenie 2-3 miast, aby wozić pomiędzy nimi produkty.

Grand Rapids jest małym miastem i potrzebuje pięciu produktów do rozwoju. W pierwszej kolumnie widzisz ile towarów jest w mieście, potem zapotrzebowanie, a następnie ile z nich jest produkowanych. Widać, że browar w tym mieście nie ma rynku zbytu, a w pobliżu jest ośrodek produkcyjny zboża i drewna. Jest to dobre miejsce na rozbudowę sieci kolejowej.

Zapotrzebowanie miasta

Na początku większości misji, każde miasto zawsze potrzebuję zboża, kukurydzy, drewna (są to surowce produkowane w wytwórniach poza miastami) oraz piwa i mięsa (towary wytwarzane w miejskich fabrykach). Często miasta posiadają browar lub przemysł mięsny już na początku scenariusza. Są to podstawowe surowce, które przewijają się w każdym mieście. Co więcej, ze np. zboża można wytwarzać piwo (czyli jeden z podstawowych towarów), a z drewna deski (półprodukt potrzebny dla mieszkańców oraz do produkcji kilku towarów w kolejnych progach). W ten sposób miasto i fabryka skorzysta z tego samego surowca, a twoja sieć może się powiększyć i pomnożyć zyski.

Zanim zaczniesz transport surowców do danego miasta, sprawdź jak wygląda zapotrzebowanie w danym mieście i w jakiej odległości są wytwórnie od tego miasta. Jeśli większość ośrodków produkcyjnych jest daleko od tego miasta, warto zmienić lokację. Czasem nie jest to możliwe, albo jesteś zmuszony do rozwoju konkretnego miasta. Jednak z czasem, warto mieć jedno miasta, gdzie transport wielu produktów i surowców jest bardzo łatwy. W ten sposób zapewnisz sobie dobre miejsce na zbyt towarów i pomnożysz fundusze, które będą potrzebne do realizacji pozostałych celów.

Podobnie jest z produkcją towarów. Fabryki również korzystają z transportu klasycznego i kolejowego. Jednak jeśli ich produkty nie są rozwożone lub pożytkowane w mieście, produkcja zostanie wstrzymana i przestaną przyjmować dostawy z wytwórni. Możesz wykorzystać fakt, że rywal dostarcza np. zboże do browaru i samemu rozwozić tylko piwo do innych miast. Będziesz jednak uzależniony od dostaw rywala.

Fabryki możesz ulepszać, ale jest to kosztowna czynność. Wytwórnie np. farmy, zwiększają swoje możliwości jeśli transportujesz dużo i często ich produkty. Ilość pól lub sadów pokazuje jak wysoki poziom ma dany zakład.

Jeśli zamierzasz skupić się na jakimś konkretnym mieście, rozważ budowę lub zakup fabryki. Czasem gra ułatwia taką decyzję i wystawa fabrykę na licytację lub zostanie przedstawiona tobie oferta kupna po niższej cenie. W ten sposób będziesz zarabiał dodatkowe pieniądze na transportach, które i tak planujesz. Dobierz towar pod potrzeby miasta lub wybierz fabrykę, której nie ma w okolicy, aby rozwozić nadmiar produkcji. Jeśli w mieście jest fabryka, która jest nieprzydatna lub wytwórnia jest bardzo daleko, to możesz ją wykupić, zniszczyć i postawić bardziej przydatny przemysł. Jest to bardzo kosztowna inwestycja, więc dwa razy przemyśl ten krok lub zapisz grę przed podjęciem decyzji.

Warto zaznaczyć, że jeśli kilka stacji jest w zasięgu fabryki/wytwórni, to produkty tych obiektów będą rozdzielane równo pomiędzy stacjami (obojętnie czy są to twoje stację, czy przeciwnika). Poza tym, każde przedsiębiorstwo może zwiększyć lub zmniejszyć ilość wytwarzanych surowców lub towarów. Wystarczy przez długi czas utrzymywać wysoki wskaźnik efektowności produkcji. Jeśli interes należy do ciebie, możesz po prostu zainwestować pieniądze i zwiększyć produkcję.

Wybuduj muzeum!

Budowanie muzeum jest pomocnym rozwiązaniem, jeśli masz problem z utrzymaniem wskaźnika "zaspokojenia potrzeb" mieszkańców miasta. Każde miasto ma specjalny slot na unikalne obiekty. Mogą być to atrakcje przyciągające dodatkowych pasażerów lub uniwersytet, który przyspiesza zdobywanie punktów badań. Do wybudowania takiego obiektu, musisz mieć stację w mieście, a liczba mieszkańców musi przekroczyć próg 60 tysięcy.

Wybudowanie Muzeum podnosi wskaźnik zadowolenia o 10%. Mieszkańcy będą akceptować mniejszą ilość towarów, a miasto nadal będzie się rozwijać.Jak korzystać z Magazynów w Railway Empire?

Magazyny to specjalny typ stacji. Nie zbiera surowców z okolicznych zakładów, ani nie przekazuje lub pobiera produktów z fabryk. Możesz w nim magazynować surowce lub towary, które potem odbierze inny pociąg. Nie dzieje się to też automatycznie. Musisz sam wybrać, jakie i ile towarów będzie przechowywanych w tym miejscu. Jest to stacja pośrednia, ma pomóc zmniejszyć ruch, ilość punktów odbioru/docelowych i usprawnić transport towarów. Magazyny przydadzą się w późniejszej części gry, gdy miasta potrzebują dużej ilości różnych produktów. W ten sposób, łatwej zbierzesz produkty w jednym miejscu i rozwieziesz w okoliczne rejony. Zaoszczędzisz na budowie licznych torów, stacji i pociągów.

Jak wykorzystać Magazyny?

Jedna z lepszych metod polega na wybudowaniu takiej stacji gdzieś pomiędzy skupiskiem wytwórni, a miastem docelowym.

Część połączeń będzie tylko zwozić surowce do Magazynu, a kilka oddzielnych pociągów będzie kursować do miast. W ten sposób zmniejszysz ruch na torach oraz liczbę pociągów. Składy jeżdżące pomiędzy takim magazynem a miastem, będą same dobierały surowce, biorąc pod uwagę potrzeby miasta. Jeśli będzie trzeba, załadują po brzegi zboże lub wypełnią część wagonów bydłem, drewnem i warzywami. Do takich stacji możesz również zwozić towary z miast, ale nie pasażerów czy pocztę.

Pociągi zwożą surowce z wytwórni do Magazynu (niebieskie strzałki), a oddzielne połączenia przewożą je do miasta (czerwone strzałki). Dzięki temu, stacja w mieście nie jest oblężoną rzez nadmiar pociągów.

Na ilustracji powyżej, widać jak można zastosować Magazyn w praktyce. W okolicy jest wiele wytwórni, które zwożą surowce do Magazynu (niebieskie strzałki). Natomiast na krótkim odcinku, między Magazynem a miastem, kursują dwa pociągi towarowe. Można oczywiście stworzyć bezpośrednie połączenia i podwójne tory lub bocznice, ale w przypadku awarii stanie cała linia.

Tutaj, jeśli pociąg wożący surowce będzie miał opóźnienia, nie wpłynie to na pracę składów kursujących do miasta. Załadują zebraną nadwyżkę lub inny ładunek. Na powyższym przykładzie wybrałem niezbędne surowce dla pobliskiego miasta, ale kolejnym krokiem jest podłączenie Magazynu do innego miasta. W ten sposób nie będę musiał tworzyć oddzielnych połączeń wytwórnie-miasto, ale po prostu stworzę nowe połączenie z Magazynem.

Podsumowując: Dzięki Magazynom usprawnisz transport, będzie mniejszy tłok na torach, większa kontrola nad pociągami. Jednak, musisz je wybudować w oparciu o duże miasta lub dużą ilość małych miastBudowanie torów

Budowanie torów i tworzenie linii w Railway Empire

Tworzenie nowych połączeń, łączenie miast oraz zakładów za pomocą stacji i torów, to twój chleb powszedni w Railway Empire. Narzędzie do tworzenia nowych odcinków kolejowych jest bardzo proste, ale musisz zaczynać nową trasę od istniejących torów np. krańce stacji lub dowolny punkt w gotowej skończonej linii.

- Budowanie torów
- Ustawienia linii

Dzięki dodaniu kilku punktów, możesz stworzyć połączenia dostosowane do twoich potrzeb i planów, a przy tym nie wydasz za dużo.

Budowanie torów

Głównym problem przy budowy nowych torów jest radzenie sobie z trudnym terenem. Gra automatycznie tworzy najprostsze połączenie między dwoma punktami. Tworzy przy tym niezbędne nasypy, mosty lub tunele. Jest to bardzo przydatne, ale jednocześnie drogie rozwiązanie. Dzięki temu masz najkrótsza trasę o minimalnym stopniu nachylenia. Mosty i tunele mogą okazać się bardzo drogie, dlatego w pierwszym etapie każdego scenariusza najlepiej jest unikać drogich połączeń. Stawiaj tory tam, gdzie teren temu sprzyja - jest płaski i rozległy. Jeśli musisz wybudować np. most, postaraj się go postawić w naprawdę dogodnym miejscu np. nad rzeką lub wąwozem i dostosuj większą połączeń, aby z niego skorzystały.

Przy budowaniu torów, dodaj punkty odniesienia, aby mieć większy wpływ na kierunek trasy. W ten sposób możesz wykorzystać naturalny kształt terenu i ominąć budowę drogich konstrukcji. Odbywa się to kosztem nachylenia trasy. Pociągi będą wolniej poruszać się po takich odcinkach, dlatego warto przypisać silne lokomotywy o dużej mocy. Inaczej podróż po takiej trasie znaczenie się wydłuży. Dodatkowe punkty przydadzą się również, przy planowaniu skomplikowanych połączeń.

Tworząc nowe połączenia, warto stawiać tory w taki sposób, aby pokrywały się z towarami jakie będą przewozić. Do transportu pasażerów oraz poczty liczy się szybkość, dlatego tory powinny być proste, na płaskim terenie, posiadać mało zakrętów i minimalne różnice w wysokości. W ten sposób, pociąg szybko osiągnie swój cel. Pociągi towarowe są z założenia wolniejsze (lokomotywy są wolniejsze, a wagony towarowe cięższe), więc nie musisz tworzyć aż tak dogodnych tras. Jednak przy transporcie towarów, również skorzystać na prędkości (szybsza dostawa to szybszy zysk).

Budując linie, na których będzie poruszać się wiele pociągów np. pomiędzy dwoma miastami, musisz wybrać w jaki sposób rozwiążesz problem dużego ruchu:

Główna nitka z bocznicami. Na linii możesz rozstawić bocznice, czyli krótkie przystanki dla pociągów, które mają się ominąć. Gra uczy tego sposobu od pierwszej misji w kampanii. Przy jednej bocznicy możesz posiadać maksymalnie trzy pociągi, ale to mocno spowolni ruch na trasie. Stwórz dodatkowe bocznice, aby przyspieszyć ruch. Buduj je w równych odstępach i stawiaj wieże zaopatrzeniowe. Zaletą bocznic jest łatwe podłączenie innych stacji i tras do głównej nitki.

Na prostej pętli jednokierunkowej, może jeździć kilka pociągów (1). Możesz nawet powiększać taką pętlę o dodatkowe segmenty. Zacznij od najkrótszych dystansów (2), potem zacznij dodawać kolejne stacje i tory.

Ruch jednokierunkowi w pętli. Takie rozwiązanie pozwala na jazdę dla kilku pociągów i można połączyć kilka zakładów pod takie połączenie. Większa stacją pozwoli na szybszy rozładunek w mieście, ale to rozwiązanie jest najlepsze dla małych odległości. Na większych, czas podróży znacznie się wydłuży, a każda awaria spowolni wszystkie pociągi w pętli.

Podwójne tory - zmaksymalizują ilość pociągów i znacznie upłynnią ruch lokomotyw o zbliżonej prędkości. Budowa takiej trasy wymaga trochę więcej czasu i pieniędzy (dodatkowa nitka torów oraz sygnalizacja), ale znacznie ułatwia sprawę.

?

Przy budowie połączeń wielotorowych, pamiętaj aby przypisać konkretny tor dla każdej linii (1). Dzięki temu, pociągi będą miały oddzielną drogę tylko dla siebie (2). Przy budowie mostów, musisz zrobić małe odchylenie (3). Mosty i tunele mogą prowadzić tylko dwa tory obok siebie.

Jeden pociąg, jedna linia. Dość karkołomne rozwiązanie, ale wbrew pozorom, rozwiązuje wiele problemów. Polega na stworzenie oddzielnych linii dla każdego peronu i zezwala na ruch jednego pociągu. Trudno połączyć jakiś zewnętrzny punkt (miasto, wytwórnia) z taką nitką, ale nie ma żadnych problemów z ruchem. Minusem są większe koszty i manualne przypisanie torów, dla każdego pociągu.

Jeden pociąg obsługuje kilka stacji z surowcami. Przy małym mieście, jeden skład kolejowy wystarczy. Z czasem, można dodać więcej pociągów, ponieważ ruch działa na zasadzie pętli i jest jednokierunkowy.

Na początku gry, można tworzyć małe, ale efektywne połączenia. Gdy miasto docelowe jest małe, a wokół jest kilka wytwórni, nie ma sensu tworzyć kilku oddzielnych połączeń. Zamiast korzystać z kilku pociągów, to wystarczy tylko jeden, który dostarczy wszystkiego co potrzeba i zmaksymalizuje zyski. Warto wykorzystać rozwiązanie z budową linii jednokierunkowej.

Stwórz trasę koła lub elipsy i ustaw linię tak, aby pociąg odwiedzał każdą stację po kolei, a miasto docelowe na końcu. W ten sposób pociąg będzie krążył i zabierał potrzebne surowce z każdego zakładu. Na początku, prawdopodobnie będzie obładowany tylko jednym surowcem, lecz sytuacja szybko się unormuje. Zmiana w ruchu i konstrukcji połączenia będzie potrzebna dopiero, gdy miasto się rozrośnie lub znajdzie się tam bardzo ważna fabryka, której nie ma w okolicy.

Jedne pociąg może obsłużyć kilka zakładów w różnych lokacjach. Na tym przykładzie, pociąg załaduje zboże i dowiezie go do miasta. Potem, obierze kierunek na ranczo i zabierze bydło do fabryki w mieście. Na początku zapotrzebowanie jest małe, wiec nie ma potrzeby tworzenia dwóch oddzielnych linii.

Inne rozwiązanie, które jest przydatne na początku gry, to stworzenie dwóch połączeń (np. wytwórnie blisko jednego miasta) obsługiwanych przez jedną linię. Pociąg będzie zajeżdżał na stacje z wytwórnią, ładował towar i wyładowywał na następnej stacji w mieście.

Potem udaj się do kolejnej stacji obsługującą inną wytwornię. Po załadunku i transporcie do miasta, zacznie od początku. W ten sposób, pociąg będzie zawsze będzie jeździł pełen. Nie ma potrzeby kupować oddzielnych pociągów i tworzyć dwóch linii. Z czasem miasto i zakłady się powiększą. Zapotrzebowanie wzrośnie oraz ilość towarów potrzebnych do przewiezienia. Wtedy będziesz mógł stworzyć oddzielne linie i dokupić nowe pociągi.

Ustawienia linii

Zmiana ustawień linii może pomóc i ułatwić pracę twoich pociągów. Kilka prostych kroków, zapewnić lepszą organizacji.

Po kilku zmianach, pociąg ma zajeżdżać na peron 3, gdy zajeżdża na stację. Będzie zabierać w pierwszej kolejności mięso, a unikać załadunku poczty i pasażerów. Zabierze pozostałe towary, jeśli nadal będzie zapotrzebowanie oraz wolne wagony.

Przydzielanie torów to prosta i przydatna funkcja. Bez ingerencji w tą zmienną, pociągi będą automatycznie zajmować najbliższy peron. Wystarczy kliknąć w odpowiedni numer peronu i od razu zobaczyć zmianę w trasie danego połączenia. Pamiętaj, że każda zmiana konstrukcji torów lub przebudowa, zmieni peron na który będą zajeżdżać. Przy wielu liniach, które korzystają z tej samej nitki, może stanowić problem. Warto wybrać oddzielny tor np. dla kierunku z którego nadjeżdżają lub towaru, który przewożą.

Załadunek automatyczny (1) i priorytety towarów. W ten sposób, będziesz tworzył większość połączeń. Pociąg zabiera w pierwszej kolejności najbardziej dochodowe towary, potem dobiera wagony według potrzeb punktu docelowego. Klikając na nazwę stacji, możesz też wybrać produkty i zmienić priorytety przy załadunku. Zielona strzałka nakazuje zabieranie danego towaru w pierwszej kolejności, jeśli może go sprzedać w następnych stacjach. Czerwony znak zakazu, nie pozwala zabrać tego towaru. Dzięki tej opcji, nie musisz bawić się w szczegóły i zwiększysz kontrolę nad przepływem towarów.

Automatyczny załadunek to domyślna i najczęstsza opcja, którą będziesz wybierał (1). Czasem będziesz ręcznie wybierał, co pociąg załaduje na danej straci (2).

Załadunek: Tylko ekspresowe/towary. Jest to proste rozdzielnie załadunku. Przy towarach ekspresowych, pociąg zbiera pasażerów i pocztę. Natomiast przy załadunku towarów, wagony zapełnią się wyłącznie produktami z fabryk lub wytwórni. Jest to proste i szybkie rozwiązanie dla połączeń międzymiastowych, gdy nie chcesz się bawić w szczegóły załadunku, ale chcesz utrzymać podział między pociągami pasażerskimi a towarowymi.

Załadunek ręczny (2). Z tego ustawienia korzystaj tylko w sytuacjach, gdy chcesz transportować konkretne towary. Możesz np. ustawić jakie towary do załadunku na stacji gdzie jest wiele produktów, albo zdecydować aby pociąg woził równą ilość dwóch różnych produktów. Rzadko wykorzystasz takie ustawienia, ale w wyjątkowych sytuacjach może się przydać.Poradniki do gier dla ciebie.

Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp

------------------------------------------------------------------------

Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.

Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp

TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/

Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp

Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp

Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/

www.gry-online.pl
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: