Raspberry Pi. Przewodnik dla programistów Pythona - ebook
Raspberry Pi. Przewodnik dla programistów Pythona - ebook
Zrealizuj projekt dla Pi za pomocą Pythona!
Zastanawiasz się, czy komputer wielkości lekko przerośniętej karty kredytowej może podołać typowym zadaniom? Oczywiście! Oprócz rozmiarów ma on jeszcze jeden atut — kosztuje naprawdę niewiele. Raspberry Pi, bo o nim mowa, został początkowo zaprojektowany jako platforma do nauki programowania dla dzieci. Jego możliwości jednak rozrosły się błyskawicznie. W tej chwili wykorzystywany jest w wielu interesujących i nowatorskich projektach, sprawdza się również jako miniaturowy serwer WWW, sterownik lub platforma do odtwarzania filmów. Jeżeli masz pomysł, jak go wykorzystać — ta książka pomoże Ci osiągnąć cel.
Jest to przewodnik, dzięki któremu nauczysz się tworzyć oprogramowanie dla Pi przy użyciu języka Python i edytora IDLE. W trakcie lektury dowiesz się, jak skonfigurować Pi, jakie akcesoria będą Ci potrzebne oraz jak to wszystko połączyć w całość. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się z podstawami obsługi systemu operacyjnego Linux oraz przekonasz się, że programowanie w języku Python wcale nie jest takie trudne. Ponadto zdobędziesz wiedzę na temat podłączania sprzętu do Pi za pomocą GPIO, a następnie zaczniesz budować robota — RaspiRobota. Książka ta stanowi porywającą lekturę, a zrealizowany w niej projekt jest inspirujący i da Ci zajęcie na długie wieczory. Przekonaj się sam!
Dzięki tej książce:
- poznasz platformę Raspberry Pi
- opanujesz podstawy języka Python
- wykonasz prosty projekt oparty na Pi
- zbudujesz swojego robota – RaspiRobota
Odkryj możliwości małego Pi!
Przeczytaj recenzję książki na Forbot.pl >>
Spis treści
O autorze (9)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
- Co to jest Raspberry Pi? (13)
- Co można zrobić przy użyciu Raspberry Pi? (14)
- Zapoznanie się z platformą Raspberry Pi (15)
- Uruchamianie platformy Raspberry Pi (16)
- Kupowanie niezbędnych elementów (16)
- Łączenie wszystkiego w całość (22)
- Uruchamianie systemu (22)
- Podsumowanie (24)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (25)
- Linux (25)
- Pulpit (25)
- Internet (27)
- Wiersz poleceń (27)
- Poruszanie się po systemie za pomocą terminala (29)
- Polecenie sudo (30)
- Aplikacje (30)
- Zasoby internetowe (32)
- Podsumowanie (32)
Rozdział 3. Podstawy języka Python (33)
- IDLE (33)
- Wersje języka Python (33)
- Powłoka języka Python (34)
- Edytor (34)
- Liczby (36)
- Zmienne (37)
- Pętle for (38)
- Symulacja rzutów kostką do gry (39)
- Instrukcja if (41)
- Porównywanie (42)
- Bycie logicznym (42)
- Instrukcja else (43)
- Instrukcja while (44)
- Podsumowanie (45)
Rozdział 4. Łańcuchy, listy i słowniki (47)
- Teoria łańcuchów (47)
- Listy (49)
- Funkcje (51)
- Wisielec (52)
- Słowniki (58)
- Krotki (59)
- Wielokrotne przypisywanie (60)
- Wiele wartości powrotnych (60)
- Wyjątki (61)
- Podsumowanie funkcji (61)
- Liczby (62)
- Łańcuchy (62)
- Listy (64)
- Słowniki (64)
- Konwersje typów (65)
- Podsumowanie (66)
Rozdział 5. Moduły, klasy i metody (67)
- Moduły (67)
- Użycie modułów (67)
- Przydatne biblioteki języka Python (68)
- Instalowanie nowych modułów (69)
- Programowanie zorientowane obiektowo (70)
- Definiowanie klas (71)
- Dziedziczenie (72)
- Podsumowanie (74)
Rozdział 6. Pliki i internet (75)
- Pliki (75)
- Odczytywanie plików (75)
- Odczytywanie dużych plików (77)
- Zapisywanie plików (78)
- System plików (78)
- Serializacja (79)
- Internet (80)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 7. Graficzne interfejsy użytkownika (83)
- Tkinter (83)
- Witaj, programisto (83)
- Konwerter temperatury (84)
- Inne widżety GUI (88)
- Pole wyboru (88)
- Lista (88)
- Spinbox (89)
- Układy elementów (89)
- Pasek przesuwania (92)
- Okna dialogowe (93)
- Okno wyboru koloru (94)
- Okno wyboru pliku (95)
- Menu (95)
- Obszar rysowania (96)
- Podsumowanie (97)
Rozdział 8. Programowanie gier (99)
- Co to jest pygame? (99)
- Witaj, pygame (100)
- Malinowa gra (101)
- Sterowanie myszą (101)
- Jedna malina (103)
- Wykrywanie złapania i punktacja (104)
- Odmierzanie czasu (105)
- Mnóstwo malin (106)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 9. Współpraca ze sprzętem (109)
- Piny złącza GPIO (109)
- Bezpośrednie podłączenie do pinów GPIO (110)
- Karty rozszerzeń (111)
- Pi Face (111)
- Slice of PI/O (112)
- RaspiRobotBoard (113)
- Gertboard (114)
- Karty prototypowania (114)
- Pi Cobbler (115)
- Pi Plate (115)
- Humble Pi (116)
- Arduino i Raspberry Pi (117)
- Współpraca Arduino i Raspberry Pi (118)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 10. Projekt z wykorzystaniem karty prototypowania (zegar) (121)
- Elementy, których potrzebujesz (122)
- Montaż sprzętu (122)
- Oprogramowanie (124)
- Etap drugi (126)
- Podsumowanie (128)
Rozdział 11. RaspiRobot (129)
- Elementy, których potrzebujesz (130)
- Etap pierwszy: podstawowa wersja pojazdu (130)
- Montaż sprzętu (130)
- Oprogramowanie (135)
- Etap drugi: dodanie czujnika odległości i wyświetlacza (136)
- Krok nr 1 - podłączenie szeregowego adaptera czujnika odległości (136)
- Krok nr 2 - podłączenie wyświetlacza (136)
- Krok nr 3 - aktualizacja oprogramowania (138)
- Krok nr 4 - uruchomienie (138)
- Zmodyfikowane oprogramowanie (139)
- Podsumowanie (140)
Rozdział 12. Co dalej? (141)
- Zasoby związane z systemem Linux (141)
- Zasoby związane z językiem Python (141)
- Zasoby związane z platformą Raspberry Pi (142)
- Inne języki programowania (143)
- Język Scratch (143)
- Język C (143)
- Aplikacje i projekty (144)
- Centrum multimedialne (Raspbmc) (144)
- Automatyka domowa (145)
- Podsumowanie (146)
Skorowidz (147)
Kategoria: | Hardware |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8743-5 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |