Facebook - konwersja

Raspberry Pi. Receptury - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
20 października 2014
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
67,00

Raspberry Pi. Receptury - ebook

Wyobraź sobie komputer o rozmiarach niewiele większych od karty kredytowej, posiadający całkiem sporą moc obliczeniową, pracujący pod kontrolą systemu Linux i kosztujący grosze. Tak, taki sprzęt istnieje naprawdę! Mowa o Raspberry Pi — urządzeniu zaprojektowanym z myślą o nauce programowania dla dzieci, które sprawdziło się w wielu zastosowaniach i odniosło ogromny sukces na rynku komercyjnym jako serwer WWW, odtwarzacz filmów oraz platforma do budowy niezwykłych projektów elektronicznych. Brzmi intrygująco?

Otwórz tę książkę i poznaj najlepsze przepisy na wykorzystanie możliwości Raspberry Pi. Stąd dowiesz się wszystkiego o budowie i możliwościach tego urządzenia. Po lekturze kolejnych rozdziałów podłączysz Pi do sieci — zarówno kablowej, jak i bezprzewodowej, oraz wykorzystasz złącza GPIO. Ponadto poznasz podstawy języka Python i zobaczysz, jak zastosować go w Pi. Po lekturze tej książki będziesz umiał samodzielnie sterować sprzętem elektronicznym i silnikami oraz zbierać dane z czujników różnego typu. Książka ta jest obowiązkową pozycją dla każdego posiadacza tej niezwykłej platformy!    

Dzięki tej książce:

  • rozpoczniesz pracę z Raspberry Pi,
  • podłączysz Raspberry Pi do sieci,
  • będziesz pracował w środowisku opartym na systemie Linux,
  • skorzystasz z gotowych aplikacji przeznaczonych dla Raspberry Pi,
  • będziesz sterował pracą elektroniki podłączonej do złącza GPIO,
  • poznasz zagadnienia dotyczące sterowania za pomocą Raspberry Pi pracą różnych silników,
  • rozpoczniesz pracę z przełącznikami, blokami klawiszy i innymi cyfrowymi urządzeniami wejściowymi,
  • wykonasz różne pomiary za pomocą czujników podłączonych do Raspberry Pi,
  • podłączysz do Raspberry Pi różne wyświetlacze — między innymi matryce diodowe,
  • stworzysz dynamiczne projekty korzystające z możliwości Arduino i Raspberry Pi. 

 

Twój przewodnik po platformie Raspberry Pi!

Spis treści

Wstęp (11)

1. Podłączanie i konfiguracja (15)

  • 1.0. Wprowadzenie (15)
  • 1.1. Wybór modelu Raspberry Pi (15)
  • 1.2. Zamknięcie Raspberry Pi w obudowie (17)
  • 1.3. Wybór zasilacza (18)
  • 1.4. Wybór dystrybucji systemu operacyjnego (19)
  • 1.5. NOOBS - zapis na kartę SD (20)
  • 1.6. Ręczny zapis karty SD (komputery Macintosh) (22)
  • 1.7. Ręczny zapis karty SD (system Windows) (23)
  • 1.8. Ręczny zapis karty SD (Linux) (25)
  • 1.9. Podłączanie urządzeń zewnętrznych do Raspberry Pi (26)
  • 1.10. Podłączanie monitora wyposażonego w interfejs DVI lub VGA (27)
  • 1.11. Korzystanie z telewizora lub monitora podłączonego za pośrednictwem złącza composite video (28)
  • 1.12. Korzystanie z całej pojemności karty SD (29)
  • 1.13. Zmiana rozmiaru obrazu wyświetlanego na monitorze (30)
  • 1.14. Maksymalizacja wydajności (32)
  • 1.15. Zmiana hasła (34)
  • 1.16. Uruchamianie Raspberry Pi bezpośrednio w trybie graficznego interfejsu użytkownika (35)
  • 1.17. Wyłączanie Raspberry Pi (36)
  • 1.18. Instalacja modułu kamery (37)

2. Praca w sieci (41)

  • 2.0. Wprowadzenie (41)
  • 2.1. Łączenie z siecią przewodową (41)
  • 2.2. Ustalanie własnego adresu IP (43)
  • 2.3. Łączenie z siecią przewodową (44)
  • 2.4. Zmiana nazwy, pod którą Raspberry Pi jest widoczne w sieci (45)
  • 2.5. Nawiązywanie połączenia z siecią bezprzewodową (46)
  • 2.6. Korzystanie z kabla konsolowego (48)
  • 2.7. Zdalne sterowanie Raspberry Pi za pomocą protokołu SSH (50)
  • 2.8. Sterowanie Raspberry Pi za pomocą VNC (51)
  • 2.9. Udostępnianie plików w sieci komputerów Macintosh (52)
  • 2.10. Udostępnianie ekranu Raspberry Pi na komputerze Macintosh (54)
  • 2.11. Używanie Raspberry Pi jako magazynu NAS (56)
  • 2.12. Drukowanie sieciowe (59)

3. System operacyjny (61)

  • 3.0. Wprowadzenie (61)
  • 3.1. Przenoszenie plików w interfejsie graficznym (61)
  • 3.2. Uruchamianie sesji Terminala (63)
  • 3.3. Przeglądanie plików i folderów za pomocą Terminala (64)
  • 3.4. Kopiowanie plików i folderów (66)
  • 3.5. Zmiana nazwy pliku lub folderu (67)
  • 3.6. Edycja pliku (68)
  • 3.7. Oglądanie zawartości pliku (70)
  • 3.8. Tworzenie plików bez użycia edytora (71)
  • 3.9. Tworzenie katalogów (71)
  • 3.10. Kasowanie plików i katalogów (72)
  • 3.11. Wykonywanie zadań z uprawnieniami administratora (73)
  • 3.12. Co oznaczają atrybuty plików? (74)
  • 3.13. Modyfikacja atrybutów plików (75)
  • 3.14. Zmiana właściciela pliku (76)
  • 3.15. Wykonywanie zrzutów ekranu (77)
  • 3.16. Instalacja oprogramowania za pomocą polecenia apt-get (78)
  • 3.17. Usuwanie zainstalowanego oprogramowania za pomocą polecenia apt-get (79)
  • 3.18. Pobieranie plików za pomocą wiersza poleceń (79)
  • 3.19. Pobieranie kodu źródłowego za pomocą polecenia git (80)
  • 3.20. Automatyczne uruchamianie programu lub skryptu podczas startu Raspberry Pi (81)
  • 3.21. Automatyczne uruchamianie programu lub skryptu w regularnych odstępach czasu (83)
  • 3.22. Wyszukiwanie (84)
  • 3.23. Korzystanie z historii wiersza poleceń (85)
  • 3.24. Monitorowanie aktywności procesora (86)
  • 3.25. Obsługa archiwów (88)
  • 3.26. Wyświetlanie listy podłączonych urządzeń USB (89)
  • 3.27. Zapisywanie w pliku komunikatów wyświetlanych w wierszu poleceń (89)
  • 3.28. Obsługa archiwów (90)
  • 3.29. Korzystanie z potoków (90)
  • 3.30. Ukrywanie danych wyjściowych wyświetlanych w oknie Terminala (91)
  • 3.31. Uruchamianie programów w tle (92)
  • 3.32. Tworzenie aliasów poleceń (93)
  • 3.33. Ustawianie daty i godziny (93)
  • 3.34. Ustalanie ilości wolnego miejsca na karcie pamięci (94)

4. Oprogramowanie (95)

  • 4.0. Wprowadzenie (95)
  • 4.1. Tworzenie multimedialnego centrum rozrywki (95)
  • 4.2. Instalowanie oprogramowania biurowego (98)
  • 4.3. Instalowanie innych przeglądarek internetowych (99)
  • 4.4. Korzystanie z Pi Store (101)
  • 4.5. Uruchamianie serwera kamery internetowej (102)
  • 4.6. Uruchamianie emulatora klasycznej konsoli do gier (104)
  • 4.7. Uruchamianie gry Minecraft (105)
  • 4.8. Uruchamianie gry Open Arena (106)
  • 4.9. Raspberry Pi jako nadajnik radiowy (107)
  • 4.10. Uruchamianie edytora grafiki GIMP (109)
  • 4.11. Radio internetowe (110)

5. Podstawy Pythona (113)

  • 5.0. Wprowadzenie (113)
  • 5.1. Wybór pomiędzy Pythonem 2 a 3 (113)
  • 5.2. Pisanie aplikacji Pythona za pomocą IDLE (114)
  • 5.3. Korzystanie z konsoli Pythona (116)
  • 5.4. Uruchamianie programów napisanych w Pythonie za pomocą Terminala (117)
  • 5.5. Zmienne (117)
  • 5.6. Wyświetlanie danych generowanych przez program (118)
  • 5.7. Wczytywanie danych wprowadzonych przez użytkownika (119)
  • 5.8. Działania arytmetyczne (119)
  • 5.9. Tworzenie łańcuchów (120)
  • 5.10. Scalanie (łączenie) łańcuchów (121)
  • 5.11. Konwersja liczb na łańcuchy (122)
  • 5.12. Konwersja łańcuchów na liczby (122)
  • 5.13. Ustalanie długości łańcucha (123)
  • 5.14. Ustalanie pozycji łańcucha w łańcuchu (124)
  • 5.15. Wydobywanie fragmentu łańcucha (124)
  • 5.16. Zastępowanie fragmentu łańcucha innym łańcuchem (125)
  • 5.17. Zamiana znaków łańcucha na wielkie lub małe litery (126)
  • 5.18. Uruchamianie poleceń po spełnieniu określonych warunków (127)
  • 5.19. Porównywanie wartości (128)
  • 5.20. Operatory logiczne (129)
  • 5.21. Powtarzanie instrukcji określoną liczbę razy (130)
  • 5.22. Powtarzanie instrukcji do momentu, w którym zostanie spełniony określony warunek (131)
  • 5.23. Przerywanie działania pętli (131)
  • 5.24. Definiowanie funkcji (132)

6. Python - listy i słowniki (135)

  • 6.0. Wprowadzenie (135)
  • 6.1. Tworzenie list (135)
  • 6.2. Uzyskiwanie dostępu do elementu znajdującego się na liście (136)
  • 6.3. Ustalanie długości listy (136)
  • 6.4. Dodawanie elementów do listy (137)
  • 6.5. Usuwanie elementów z listy (138)
  • 6.6. Tworzenie listy w wyniku przetwarzania łańcucha (138)
  • 6.7. Iteracja listy (139)
  • 6.8. Numerowanie elementów listy (140)
  • 6.9. Sortowanie listy (141)
  • 6.10. Wycinanie fragmentu listy (141)
  • 6.11. Przetwarzanie elementów listy przez funkcję (142)
  • 6.12. Tworzenie słownika (143)
  • 6.13. Uzyskiwanie dostępu do elementów znajdujących się w słowniku (144)
  • 6.14. Usuwanie elementów ze słownika (145)
  • 6.15. Iteracja słownika (146)

7. Python - zaawansowane funkcje (147)

  • 7.0. Wprowadzenie (147)
  • 7.1. Tworzenie multimedialnego centrum rozrywki (147)
  • 7.2. Formatowanie dat (148)
  • 7.3. Zwracanie więcej niż jednej wartości (149)
  • 7.4. Definiowanie klasy (149)
  • 7.5. Definiowanie metody (151)
  • 7.6. Dziedziczenie (152)
  • 7.7. Zapis danych w pliku (153)
  • 7.8. Odczytywanie pliku (154)
  • 7.9. Serializacja (154)
  • 7.10. Obsługa wyjątków (155)
  • 7.11. Stosowanie modułów (157)
  • 7.12. Liczby losowe (158)
  • 7.13. Wysyłanie żądań do sieci Web (159)
  • 7.14. Argumenty Pythona w wierszu poleceń (159)
  • 7.15. Wysyłanie wiadomości pocztą elektroniczną z poziomu aplikacji Pythona (160)
  • 7.16. Prosty serwer sieci Web napisany w Pythonie (161)

8. Podstawowe zagadnienia dotyczące złącza GPIO (163)

  • 8.0. Wprowadzenie (163)
  • 8.1. Styki złącza GPIO (163)
  • 8.2. Bezpieczne korzystanie ze złącza GPIO (164)
  • 8.3. Instalacja biblioteki RPi.GPIO (165)
  • 8.4. Konfiguracja magistrali I2C (166)
  • 8.5. Korzystanie z narzędzi I2C (167)
  • 8.6. Przygotowanie do pracy interfejsu SPI (169)
  • 8.7. Zwalnianie portu szeregowego (170)
  • 8.8. Instalowanie biblioteki PySerial pozwalającej na korzystanie z portu szeregowego przez aplikacje Pythona (171)
  • 8.9. Testowanie portu szeregowego za pomocą aplikacji Minicom (172)
  • 8.10. Łączenie Raspberry Pi z płytką prototypową za pomocą przewodów połączeniowych (173)
  • 8.11. Łączenie modułu Pi Cobbler z płytką prototypową (174)
  • 8.12. Zmniejszanie napięcia sygnałów z 5 do 3,3 V za pomocą dwóch rezystorów (175)
  • 8.13. Korzystanie z modułu przetwornika obniżającego napięcie sygnałów z 5 do 3,3 V (177)
  • 8.14. Zasilanie Raspberry Pi za pomocą baterii (178)
  • 8.15. Zasilanie Raspberry Pi za pomocą akumulatora litowo-polimerowego (LiPo) (179)
  • 8.16. Rozpoczynanie pracy z płytką PiFace (181)
  • 8.17. Rozpoczynanie pracy z płytką Gertboard (184)
  • 8.18. Rozpoczynanie pracy z płytką RaspiRobot (186)
  • 8.19. Używanie płytki prototypowej Humble Pi (188)
  • 8.20. Używanie płytki prototypowej Pi Plate (190)
  • 8.21. Podłączanie płytki drukowanej z zaciskami sprężynowymi (194)

9. Sterowanie sprzętem elektronicznym (197)

  • 9.0. Wprowadzenie (197)
  • 9.1. Podłączanie diody LED (197)
  • 9.2. Regulacja jasności diody LED (200)
  • 9.3. Generowanie brzęczącego dźwięku (202)
  • 9.4. Sterowanie pracą urządzenia o dużej mocy zasilanego prądem stałym za pośrednictwem tranzystora (204)
  • 9.5. Włączanie urządzeń o dużej mocy za pomocą przekaźnika (206)
  • 9.6. Sterowanie urządzeniami zasilanymi prądem przemiennym o wysokim napięciu (208)
  • 9.7. Tworzenie graficznego interfejsu pozwalającego na włączanie i wyłączanie elektroniki podłączonej do Raspberry Pi (210)
  • 9.8. Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika pozwalającego na sterowanie mocą diod i silników za pomocą modulacji czasu trwania impulsu (211)
  • 9.9. Zmiana koloru diody RGB LED (213)
  • 9.10. Tworzenie multimedialnego centrum rozrywki (215)
  • 9.11. Stosowanie analogowego woltomierza w charakterze wyświetlacza wskazówkowego (218)
  • 9.12. Tworzenie programów korzystających z przerwań (220)
  • 9.13. Sterowanie złączem GPIO za pomocą sieci Web (223)

10. Silniki (227)

  • 10.0. Wprowadzenie (227)
  • 10.1. Sterowanie pracą serwomotoru (227)
  • 10.2. Sterowanie pracą wielu serwomotorów (230)
  • 10.3. Sterowanie prędkością obrotową silnika zasilanego prądem stałym (233)
  • 10.4. Zmienianie kierunku obrotów silnika zasilanego prądem stałym (235)
  • 10.5. Używanie unipolarnych silników krokowych (240)
  • 10.6. Korzystanie z bipolarnych silników krokowych (244)
  • 10.7. Sterowanie pracą bipolarnego silnika krokowego za pośrednictwem płytki RaspiRobot (246)
  • 10.8. Budowa prostego jeżdżącego robota (248)

11. Cyfrowe wejścia (253)

  • 11.0. Wprowadzenie (253)
  • 11.1. Podłączanie przełącznika chwilowego (253)
  • 11.2. Korzystanie z przełącznika chwilowego (256)
  • 11.3. Korzystanie z dwupozycyjnego przełącznika dwustabilnego lub suwakowego (258)
  • 11.4. Korzystanie z przełącznika trójpozycyjnego (259)
  • 11.5. Redukcja stuków powstających podczas wciskania przycisku (261)
  • 11.6. Korzystanie z zewnętrznego rezystora podwyższającego (263)
  • 11.7. Korzystanie z (kwadratowego) kodera obrotowego (265)
  • 11.8. Korzystanie z bloku klawiszy (268)
  • 11.9. Wykrywanie ruchu (271)
  • 11.10. Raspberry Pi i moduł GPS (272)
  • 11.11. Wprowadzanie danych z klawiatury (275)
  • 11.12. Przechwytywanie ruchów myszy (277)
  • 11.13. Korzystanie z modułu zegara czasu rzeczywistego (278)

12. Czujniki (283)

  • 12.0. Wprowadzenie (283)
  • 12.1. Korzystanie z czujników rezystancyjnych (283)
  • 12.2. Pomiar jasności światła (287)
  • 12.3. Wykrywanie metanu (288)
  • 12.4. Pomiar napięcia (291)
  • 12.5. Stosowanie dzielnika napięcia (293)
  • 12.6. Podłączanie rezystancyjnego czujnika do przetwornika analogowo-cyfrowego (295)
  • 12.7. Pomiar temperatury za pomocą przetwornika analogowo-cyfrowego (297)
  • 12.8. Pomiar przyspieszenia (299)
  • 12.9. Pomiar temperatury za pomocą cyfrowego czujnika (302)
  • 12.10. Pomiar odległości (304)
  • 12.11. Wyświetlanie mierzonych wielkości (307)
  • 12.12. Zapisywanie danych do dziennika utworzonego w pamięci USB (308)

13. Wyświetlacze (311)

  • 13.0. Wprowadzenie (311)
  • 13.1. Korzystanie z czterocyfrowego wyświetlacza LED (311)
  • 13.2. Wyświetlanie komunikatów za pomocą wyposażonego w interfejs I2C wyświetlacza składającego się z matrycy diod LED (314)
  • 13.3. Korzystanie z płytki Pi-Lite (316)
  • 13.4. Wyświetlanie komunikatów na alfanumerycznym wyświetlaczu LCD (318)

14. Raspberry Pi i Arduino (323)

  • 14.0. Wprowadzenie (323)
  • 14.1. Programowanie Arduino za pośrednictwem Raspberry Pi (324)
  • 14.2. Komunikacja z Arduino za pośrednictwem monitora portu szeregowego (326)
  • 14.3. Sterowanie Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata zainstalowanej na Raspberry Pi (328)
  • 14.4. Sterowanie pracą cyfrowych wyjść Arduino za pomocą Raspberry Pi (330)
  • 14.5. Sterowanie Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata za pośrednictwem portu szeregowego (331)
  • 14.6. Odczytywanie danych z cyfrowych wejść Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata (334)
  • 14.7. Odczytywanie danych z analogowych wejść Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata (336)
  • 14.8. Obsługa wyjść analogowych (PWM) za pomocą biblioteki PyFirmata (337)
  • 14.9. Sterowanie pracą serwomotoru za pomocą biblioteki PyFirmata (339)
  • 14.10. Komunikacja pomiędzy Raspberry Pi a Arduino za pośrednictwem interfejsu szeregowego bez użycia biblioteki PyFirmata (341)
  • 14.11. Tworzenie programu komunikującego się z Arduino za pośrednictwem magistrali I2C (345)
  • 14.12. Podłączanie do Raspberry Pi mniejszych płytek Arduino (349)
  • 14.13. Podłączanie płytki aLaMode do Raspberry Pi (350)
  • 14.14. Korzystanie z shieldów Arduino i płytki aLaMode podłączonej do Raspberry Pi (353)
  • 14.15. Stosowanie płytki Gertboard w roli interfejsu Arduino (354)

A. Komponenty i dystrybutorzy (355)

Skorowidz (361)

Kategoria: Hardware
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-9625-3
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY

Kategorie: