React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II - ebook
React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II - ebook
React Native to framework JavaScript służący do budowania interfejsów użytkownika. Został utworzony i jest udostępniany przez Facebooka na licencji open source i od samego początku zyskał uznanie programistów. React Native pozwala bowiem na proste tworzenie w pełni funkcjonalnych aplikacji mobilnych natywnie renderowanych na iOS i Androida. Umożliwia też bezproblemowe korzystanie z zasobów platform mobilnych, takich jak kamera, lokalizacja czy pamięć lokalna.
To doskonała książka dla każdego, kto już wstępnie zapoznał się z biblioteką React i chce pisać natywne aplikacje na iOS i Androida. Po przypomnieniu zasad działania React Native i przedstawieniu szeregu wskazówek dotyczących konfiguracji środowiska opisano tu kolejne etapy tworzenia w pełni funkcjonalnej aplikacji mobilnej. W książce znalazło się mnóstwo przykładowych bloków kodu i instrukcji krok po kroku, dzięki czemu szybko można się nauczyć tworzenia i nadawania stylów interfejsom graficznym, korzystania z komponentów mobilnych, a także debugowania i wdrażania aplikacji mobilnych. Omówiono również sposoby rozszerzania możliwości React Native: używanie zewnętrznych bibliotek, a nawet tworzenie własnych bibliotek w językach Java i Objective-C.
W tej książce omówiono:
- Tworzenie interfejsów dla komponentów natywnych w React Native
- Opracowywanie własnych aplikacji i komponentów React Native
- Interfejsy API oraz moduły tworzone przez społeczność użytkowników React
- Komponenty przeznaczone na daną platformę w aplikacjach wieloplatformowych
- Zarządzanie stanami w dużej aplikacji za pomocą biblioteki Redux
React Native: oto narzędzie do budowy kapitalnych aplikacji mobilnych!
Bonnie Eisenman - inżynier oprogramowania. Obecnie pracuje dla Twittera, a wcześniej zdobywała doświadczenie w Codecademy, Fog Creek Software i Google. Zabiera głos na konferencjach, wygłaszając referaty o różnej tematyce: począwszy od ReactJS, poprzez programowanie instrumentów muzycznych, a na Arduino skończywszy.
Spis treści
Przedmowa (9)
1. Co to jest React Native? (13)
- Zalety React Native (14)
- Doświadczenie programisty (15)
- Ponowne wykorzystanie kodu i dzielenie się wiedzą (16)
- Ryzyko i wady (16)
- Podsumowanie (17)
2. Praca z React Native (19)
- Jak działa React Native? (19)
- Cykl renderowania (21)
- Tworzenie komponentów w React Native (22)
- Praca z widokami (22)
- Zastosowanie JSX (24)
- Style komponentów natywnych (25)
- API platform systemowych (26)
- Podsumowanie (27)
3. Tworzenie pierwszej aplikacji (29)
- Konfiguracja środowiska (29)
- Konfiguracja środowiska - Create React Native App (30)
- Tworzenie pierwszej aplikacji za pomocą create-react-native-app (30)
- Podgląd aplikacji w iOS lub Androidzie (31)
- Konfiguracja środowiska - tradycyjne podejście (32)
- Tworzenie pierwszej aplikacji za pomocą react-native (33)
- Uruchamianie aplikacji w iOS (33)
- Uruchamianie aplikacji w Androidzie (35)
- Przegląd przykładowego kodu (35)
- Aplikacja Pogodynka (39)
- Obsługa wejścia użytkownika (40)
- Wyświetlanie danych (43)
- Pobieranie danych z sieci (46)
- Dodawanie obrazu w tle (50)
- Wszystko razem (52)
- Podsumowanie (54)
4. Komponenty w urządzeniach mobilnych (57)
- Podobieństwa między elementami HTML i natywnymi (57)
- Komponent Text (58)
- Komponent Image (61)
- Obsługa dotyku i gestów (62)
- Podstawowe interakcje z komponentem Button (63)
- Komponent TouchableHighlight (63)
- PanResponder (66)
- Listy (73)
- Zastosowanie komponentu <FlatList> (74)
- Aktualizowanie zawartości <FlatList> (77)
- Wprowadzenie rzeczywistych danych (81)
- Zastosowanie komponentu <SectionList> (84)
- Nawigacja (88)
- Inne komponenty organizacyjne (88)
- Podsumowanie (89)
5. Style (91)
- Deklaracja stylów i manipulowanie nimi (91)
- Style bezpośrednio w kodzie widoku (92)
- Style z wykorzystaniem obiektów (93)
- Zastosowanie StyleSheet.create (93)
- Łączenie stylów (94)
- Organizacja i dziedziczenie (95)
- Eksportowanie obiektów stylu (96)
- Przekazywanie stylów jako atrybutów (97)
- Ponowne wykorzystanie i współdzielenie stylów (97)
- Pozycjonowanie i projektowanie stylów (98)
- Zastosowanie flexboksa (98)
- Pozycjonowanie absolutne (102)
- Składanie wszystkiego razem (104)
- Podsumowanie (107)
6. API systemowe (109)
- Korzystanie z geolokalizacji (110)
- Pobieranie lokalizacji użytkownika (110)
- Obsługa uprawnień (111)
- Testowanie geolokalizacji na emulatorach (112)
- Obserwowanie lokalizacji użytkownika (114)
- Ograniczenia (114)
- Modyfikacja Pogodynki (115)
- Korzystanie z kamery i obrazów użytkownika (118)
- Moduł CameraRoll (118)
- Pobieranie obrazów za pomocą GetPhotoParams (119)
- Renderowanie obrazu z rolki kamery (120)
- Wgranie obrazu na serwer (121)
- Przechowywanie trwałych danych za pomocą AsyncStorage (122)
- Aplikacja LepszaPogodynka (123)
- Komponent ProjektPogodynka (124)
- Komponent Prognoza (127)
- Komponent Button (128)
- Komponent PrzyciskLokalizacji (128)
- Komponent FotoTlo (129)
- Podsumowanie (131)
7. Moduły i kod natywny (133)
- Instalacja bibliotek JavaScript za pomocą npm (133)
- Instalacja modułów natywnych (135)
- Zastosowanie komponentu Video (136)
- Anatomia modułu natywnego w języku Objective-C (137)
- Tworzenie modułu natywnego dla iOS w Objective-C (137)
- Implementacja RCTVideo (142)
- Moduły natywne w Javie (145)
- Tworzenie modułu natywnego dla Androida (145)
- Implementacja react-native-video w systemie Android (149)
- Wieloplatformowe komponenty natywne (151)
- Podsumowanie (152)
8. Kod dedykowany dla platformy (155)
- Komponenty tylko dla jednej platformy (155)
- Komponenty z implementacjami dedykowanymi jednej platformie (156)
- Zastosowanie rozszerzeń plików z nazwą platformy (157)
- Zastosowanie komponentu Platform (159)
- Kiedy stosować komponenty dedykowane? (160)
9. Debugowanie i narzędzia programisty (161)
- Metody debugowania JavaScript w przekładzie (161)
- Aktywacja opcji deweloperskich (161)
- Debugowanie z wykorzystaniem Console.log (162)
- Korzystanie z debugera JavaScript (165)
- Wykorzystanie narzędzi deweloperskich React (166)
- Narzędzia debugowania React Native (167)
- Sprawdzanie elementów (167)
- Czerwony ekran śmierci (168)
- Debugowanie poza kodem JavaScript (171)
- Częste problemy w środowisku deweloperskim (171)
- Częste problemy z Xcode (172)
- Częste problemy z Androidem (173)
- Packager React Native (174)
- Problemy związane z uruchamianiem aplikacji w iOS (174)
- Zachowanie symulatora (175)
- Testowanie kodu (176)
- Sprawdzanie typów za pomocą Flow (177)
- Testowanie za pomocą Jest (177)
- Testy migawkowe z użyciem Jest (178)
- Kiedy utkniesz (182)
- Podsumowanie (182)
10. Nawigacja i struktura w większych aplikacjach (183)
- Aplikacja z fiszkami (183)
- Struktura projektu (186)
- Widoki aplikacji (187)
- Komponenty wielokrotnego użytku (193)
- Style (197)
- Modele danych (198)
- Zastosowanie biblioteki React Navigation (201)
- Tworzenie StackNavigatora (202)
- Zastosowanie navigation.navigate do przechodzenia między widokami (202)
- Konfigurowanie nagłówka za pomocą navigationOptions (205)
- Implementacja całej reszty (206)
- Podsumowanie (207)
11. Zarządzanie stanami w dużej aplikacji (209)
- Zarządzanie stanami za pomocą Redux (209)
- Akcje (211)
- Reduktory (212)
- Połączenie biblioteki Redux z aplikacją (215)
- Zapisywanie danych za pomocą AsyncStorage (224)
- Podsumowanie i zadanie domowe (227)
Zakończenie (229)
A. Nowa składnia JavaScriptu (231)
B. Publikowanie aplikacji (237)
C. Praca z aplikacjami Expo (241)
Skorowidz (242)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4425-9 |
Rozmiar pliku: | 6,6 MB |