Facebook - konwersja

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
4 stycznia 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
144,00

Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania - ebook

W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
• zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);
• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);
• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);
• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);
• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).

Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów oraz dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje również przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.

„Nie ulega kwestii, że jest to opracowanie aktualne, bardzo potrzebne zarówno praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy. Można kolokwialnie rzec, iż «każdy znajdzie tu coś dla siebie», niezależnie od tego, czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej, handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej”.
Dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ

Spis treści

Wykaz skrótów  | str.  11

Słowo wstępne  | str.  19

I. Zamiast wprowadzenia

Ewa Nowińska

Kilka słów o reklamie na przestrzeni wieków tytułem wstępu do rozważań prawnych  | str.  2

II. Reklama interdyscyplinarnie

Andrzej Falkowski, Zuzanna Słupicka

Reklama zawodów prawniczych –perspektywa psychologiczna  | str.  41

Anna Tischner, Katarzyna Stasiuk

Przeciętny normatywno-empiryczny konsument, czyli czego prawnik może dowiedzieć się od psychologa o zachowaniach rynkowych konsumenta i co z tą wiedzą może zrobić?  | str.  51

Agnieszka Pyrzyńska

Wpływ reklamy na treść istniejącego stosunku zobowiązaniowego  | str.  79

Dorota Sylwestrzak

Wolność (swoboda) reklamy i jej administracyjnoprawne ograniczenia  | str.  92

Iga Małobęcka­‑Szwast

Nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej  | str.  111

Bartosz Targański

Ograniczanie działalności reklamowej dystrybutora w internecie – perspektywa prawa konkurencji Unii Europejskiej  | str.  139

Iwona B. Mika

Przejrzystość w reklamie politycznej – generalne uwagi na tle propozycji nowej regulacji  | str.  153

III. Zwalczanie nieuczciwej reklamy

Robert Stefanicki

Dyferencjacja modelu przeciętego konsumenta   | str.  177

Jakub Kępiński

Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności
człowieka  | str.  188

Piotr Chańko

Reklama naruszająca zasady moralne i uczciwość obrotu gospodarczego – uwagi na tle wyroku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z 3.02.2017 r., I ACa 740/16  | str.  214

Małgorzata Sieradzka

Istotność zniekształcenia zachowania rynkowego jako przesłanka ochrony konsumenta przed nieuczciwymi praktykami reklamowymi  | str.  228

Michał Strzelecki, Łukasz Wroński

Istotność wprowadzenia w błąd – dwugłos na kanwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C‑281/12, Trento Sviluppo  | str.  243

Jarosław Sroczyński

Reklama wywołująca lęk  | str.  261

Monika Namysłowska, Karolina Sztobryn

Reklama coraz bardziej ukryta. O nowych wyzwaniach dla prawnej regulacji reklamy ukrytej  | str.  275

Joanna Affre, Katarzyna Kozyra, Marta Miszczuk

Greenwashing, czyli marketing pseudoekologiczny – ekorewolucja regulacyjna  | str.  287

Monika Namysłowska

Nieuczciwa reklama w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości w latach 2011–2021  | str.  306

  1. Prawo reklamy a nowe technologie i ochrona danych osobowych

Witold Chomiczewski, Dominik Lubasz, Adam Szkurłat

Reklama online a dane osobowe  | str.  329

Dariusz Kasprzycki

Wokół problematyki zgody na kontakty o charakterze marketingowym  | str.  347

Elwira Macierzyńska­‑Franaszczyk

Technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie w zderzeniu z prawem do prywatności  | str.  360

Joanna Mazur

Jak prawo umożliwia funkcjonowanie kapitalizmu inwigilacji? Elementy prawa ochrony danych osobowych Unii Europejskiej dotyczące profilowania i zautomatyzowanego podejmowania decyzji a targetowanie reklam w świetle koncepcji kapitalizmu inwigilacji  | str.  387

Joanna A. Luzak

Influencerzy a reklama – aspekty prawne  | str.  401

Arkadiusz Michalak

Reklama a oprogramowanie komputerowe – uwagi z perspektywy zwalczania nieuczciwej konkurencji  | str.  417

Maciej Kubiak, Karolina Kucharska

Prawne aspekty cyfrowego i dynamicznego lokowania produktu  | str.  433

  1. Reklama a prawo własności intelektualnej

Beata Giesen

Naśladowcza reklama – rozważania z perspektywy prawa autorskiego oraz prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  | str.  445

Urszula Promińska

Zakres zakazanego naśladownictwa  | str.  479

Jarosław Dudzik, Ryszard Skubisz

Użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej (w prawie Unii Europejskiej i prawie polskim)  | str.  491

Katarzyna Grzybczyk

Body Image Advertising i regulacje prawne  | str.  518

Łukasz Maryniak

Wykorzystywanie folkloru w przekazach reklamowych  | str.  534

  1. Ograniczenia reklamy towarów i usług

Zbigniew Okoń

Niepubliczna reklama i promocja napojów alkoholowych  | str.  551

Małgorzata Balwicka­‑Szczyrba, Łukasz Balwicki

Zakaz reklamy i promocji podgrzewanych wyrobów tytoniowych (heated tobacco products)  | str.  563

Agnieszka Jabłonowska, Natalia Brzozowska

Regulacja reklamy hazardu internetowego a ochrona konsumentów w dobie mediów społecznościowych i aplikacji inwestycyjnych  | str.  575

Marcin Balicki

Press start to advertise – aspekty prawne reklam w branży gier wideo  | str.  592

Paweł Wojciechowski

Reklama żywności dla dzieci, w tym dla niemowląt i małych dzieci  | str.  619

Justyna Nowak

O reklamie suplementów diety z trzech punktów widzenia – analiza prawa materialnego, procesowego i samoregulacji  | str.  642

Marek Świerczyński, Zbigniew Więckowski

Nowe technologie w reklamie leków biologicznych  | str.  658

Joanna Adamczyk

Reklama wyrobów medycznych – stan regulacji  | str.  672

Katarzyna Południak­‑Gierz, Piotr Artur Olechowski

Personalizacja reklam produktów ubezpieczeniowych – między teorią a praktyką  | str.  697

Michał Rafał Walczak

Ryzyko prawne w reklamie odwróconego kredytu hipotecznego skierowanej do konsumentów  | str.  715

Dominik Lubasz

Reklama internetowa radców prawnych i adwokatów jako zawodów zaufania publicznego  | str.  725

VII. Dochodzenie roszczeń w sprawach dotyczących reklamy

Dominik Wolski

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie – uwagi z pogranicza prawa publicznego i prywatnego  | str.  743

Jacek Olma

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie – praktyczne aspekty postępowania sądowego. 10 lat później  | str.  764

Aleksandra Wędrychowska­‑Karpińska

Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń, informacji i wypowiedzi reklamowych – uwagi na tle art. 18a u.z.n.k.  | str.  780

Anna Zientara

Możliwość stosowania art. 25 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do reklamy sprzecznej z prawem  | str.  790

Jagna Mucha

Ochrona zbiorowych interesów konsumentów oraz zbiorowe dochodzenie roszczeń wynikających z reklamy wprowadzającej w błąd  | str.  803

Jarosław Kończak

Reklamowa samoregulacja w Polsce  | str.  818

Bibliografia  | str.  829

Autorzy  | str.  865

Kategoria: Własności intelektualnej
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8328-315-9
Rozmiar pliku: 4,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: