Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Reklamacja usług transportowych - co zrobić, gdy ją otrzymamy - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
17 czerwca 2025
29,99
2999 pkt
punktów Virtualo

Reklamacja usług transportowych - co zrobić, gdy ją otrzymamy - ebook

Otrzymanie reklamacji może być stresującym momentem dla każdego przewoźnika. Ten e-book to praktyczny przewodnik, który pomoże Ci przejść przez cały proces – od momentu wpłynięcia reklamacji po jej skuteczne rozpatrzenie. Dowiesz się, kiedy i w jakiej formie reklamacje mogą zostać zgłoszone, jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcy, jak wygląda procedura w przewozach międzynarodowych oraz jak uniknąć zbędnych wypłat odszkodowań. To niezbędna lektura dla każdej firmy transportowej.

Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8409-186-9
Rozmiar pliku: 1,6 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Słowo od redaktora

Drodzy Czytelnicy,

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że temat postępowania reklamacyjnego w prawie transportowym został już wyczerpany. Jednak w praktyce przewoźnicy mają wiele problemów ze spełnieniem ustawowych wymogów związanych z reklamacją, która do nich wpłynęła. Jak powinien zachować się przedsiębiorca, którego usługi zareklamowano?

Kiedy może nie przyjąć reklamacji? Co mu grozi, gdy nie rozpatrzy jej w terminie lub bezpodstawnie odrzuci? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego e-booka.

Życzymy miłej lektury!

Redakcja

Ten e-book jest zgodny z wymogami Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA)Kiedy można spodziewać się reklamacji

KRAJOWE PRAWO PRZEWOZOWE OKREŚLA OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA PRZYJMUJĄCEGO TOWAR I WYDAJĄCEGO GO NA MIEJSCU ODBIORU.JEŚLI ICH NIE DOPEŁNI, NADAWCA LUB ODBIORCA PRZESYŁKI MOGĄ SKORZYSTAĆ Z PRZYSŁUGUJĄCYCH IM ROSZCZEŃ, PRZEDE WSZYSTKIM DOTYCZĄCYCH ZWROTU NALEŻNOŚCI ZA PRZEWÓZ LUB JEJ CZĘŚCI. DOCHODZENIE ROSZCZEŃ OD PRZEWOŹNIKA ODBYWA SIĘ GŁÓWNIE PRZEZ ZGŁOSZENIE REKLAMACJI.

Reklamację z tytułu przewozu przesyłki przewoźnik może otrzymać w dwóch przypadkach:

1. kiedy nie wykonał umowy przewozu lub wykonał ją nienależycie, czyli np. w ogóle nie przystąpił do wykonania umowy, nie odbierając towaru we wskazanym przez zlecającego miejscu, lub doszło do opóźnienia z powodu wadliwie wykonanego zlecenia transportowego, bądź

2. gdy nieprawidłowo wystawił wezwanie do zapłaty, a więc gdy faktura za przewóz o konkretnych parametrach nie odpowiada zakresowi rzeczywiście wykonanej usługi albo bezpodstawnie zawyżył cenę lub skierował żądanie zapłaty do innego zlecającego.

Złożenie reklamacji zawiesza bieg przedawnienia roszczenia odszkodowawczego z tytułu nienależytego wykonania lub niewykonania umowy przewozowej nawet na 3 miesiące.

Czy uprawnienie do wszczęcia procedury reklamacyjnej przysługuje nadawcy, czy odbiorcy? A może obu tym podmiotom? W zależności od fazy realizacji usługi przewozowej te osoby w różny sposób mają prawo do swobodnego rozporządzania przesyłką. Przynależność uprawnień reklamacyjnych zmienia się więc w czasie. Zasadniczo prawo to przysługuje nadawcy, ale gdy doszło do odbioru przesyłki, uprawnienie przechodzi na odbiorcę. Zgłoszenie generalnych roszczeń z umowy transportu zależy zatem od tego, który z podmiotów zapłacił lub któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką.

Ten e-book jest zgodny z wymogami Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA)
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij