- W empik go
Renowacja mebli - ebook
Renowacja mebli - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-31-1 |
Rozmiar pliku: | 485 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Liczba miłośników doceniających piękno stylowych, starych mebli zdaje się nie maleć. Poza oczywistym urokiem antyków i sentymentem, jakim się je darzy, kwestią bezdyskusyjną jest wysoka jakość wykonania tych przedmiotów, która cechowała dawnych rzemieślników. Produkcję wszelkiego rodzaju mebli i przedmiotów użytkowych podnosili oni bowiem do rangi sztuki. Dzięki temu dziś, po odpowiednim odświeżeniu i restauracji, nawet 200 – czy 300-letnie meble mogą wciąż cieszyć oko, nie tracąc nic ze swojej funkcjonalności. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że los współczesnych mebli, np. tych z Ikei, za 100 lat nie rysuje się już tak pewnie jak np. antyków z początków XX wieku, które – odpowiednio odrestaurowane i przechowywane – wyglądają tak, jak gdyby opuściły mury pracowni rzemieślniczej zupełnie niedawno. Dlatego też zajęcie się przywracaniem im dawnej świetności wydaje się bardzo ciekawym i dochodowym przedsięwzięciem.
Sprawdzimy, w jaki sposób i przy użyciu jakich narzędzi renowuje się antyki i czy zabiegi takie mogą być pomysłem na opłacalny biznes.
Charakterystyka rynku
Od dawna antyki postrzegane jako towary luksusowe nobilitowały w pewien sposób ich właścicieli. W dobrym guście zawsze było posiadanie mieszkania urządzonego np. w stylu ludwikowskim czy secesyjnym, z oryginalnymi meblami z epoki. Dlatego też rynek antyków od zawsze miał mocną i stabilną pozycję. Nie inaczej jest teraz. Prognozy na najbliższą przyszłość również nie zapowiadają odwrotu od tego trendu. Antyki to nie tylko piękne przedmioty, poprawiające samopoczucie i wizerunek ich posiadaczy. To także znakomita inwestycja i lokata kapitału. Im dany przedmiot jest starszy i lepiej zachowany, tym jego wartość jest większa. Na jej wysokość duży wpływ ma także historia danego przedmiotu, jego losy, poprzedni właściciele itp.
O polskim rynku antyków możemy mówić dopiero od początków lat 90. XX wieku. Choć już wcześniej działali prywatni kolekcjonerzy, a pojedyncze przedmioty można było kupić w galeriach sklepów „DESA”, to inwestycje w antyki są w naszym kraju bardzo młodą gałęzią tego rynku. Działa on głównie w oparciu o ofertę różnych domów aukcyjnych zlokalizowanych w różnych miastach oraz o sprzedaż detaliczną. Nie mniej popularne są targi antyków.
Konkurencja
Choć renowacja mebli jest dość niszową branżą, a większość istniejących warsztatów to firmy pokoleniowe, to działa ich w naszym kraju już ok. 4000. Prawie we wszystkich pracuje nie więcej niż 8-9 osób. Najwięcej tego typu firm działa w województwie mazowieckim i wielkopolskim. Dość duże nasycenie rynku jest także na Śląsku i w województwie dolnośląskim. Spora konkurencja wymusiła na już działających warsztatach specjalizacje w tylko jednym lub kilku obszarach renowacji. Firm zajmujących się kompleksową obsługą jest stosunkowo mało.
Plan marketingowy
Czekając na zlecenia tylko od klientów, którzy chcieliby odrestaurować w naszym warsztacie swoje antyki, bardzo szybko przekonamy się, że nasze przedsięwzięcie jest nierentowne. Dlatego też konieczne będzie poszukanie dodatkowych źródeł przychodu. Najlepszym będzie bezpośrednia sprzedaż mebli, które na bieżąco będziemy odkupywać od klientów, poszukiwać na giełdach i restaurować. Odnowione meble możemy sprzedawać za pośrednictwem zarówno portali aukcyjnych, wyspecjalizowanych stron branżowych, jak i naszej własnej witryny internetowej. Będzie ona w tym biznesie koniecznością. Dzięki dobrze wypozycjonowanej stronie mamy większe szanse trafić z ofertą do potencjalnych klientów i zleceniodawców. Koszt stworzenia nieskomplikowanej www naszego biznesu wyniesie ok. 1000 zł.
Jeżeli nasze warunki lokalowe na to pozwalają, możemy wygospodarować specjalną powierzchnię ekspozycyjną na sklep z odrestaurowanymi w naszym warsztacie antykami. Taki sklep będzie doskonałą wizytówką firmy. Dzięki jego asortymentowi klienci będą mogli przekonać się o jakości prac warsztatu.