- W empik go
Resident Evil 2 - poradnik do gry - ebook
Resident Evil 2 - poradnik do gry - ebook
Nieoficjalny poradnik do Resident Evil 2 zawiera wszystkie niezbędne informacje do ukończenia gry oraz odkrycia jej sekretów. Remake RE2 posiada wiele wspólnych cech z oryginałem, ale także różni się pod pewnymi względami od pierwowzoru. Lektura poradnika może więc okazać się pożyteczna nie tylko dla nowych graczy, ale także do fanów serii, którzy wielokrotnie ukończyli pierwotną wersję gry.
Na początkowych stronach poradnika znalazły się przede wszystkim porady na start, które koncentrują się na najważniejszych mechanizmach rozgrywki, takich jak staczanie walk z zombiakami i innymi potworami, zarządzanie ekwipunkiem, zapisywanie postępów, leczenie postaci, czy odblokowywanie dostępu do nowych lokacji. W poradniku nie zabrakło rozdziału FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Informujemy między innymi jak zwiększyć pojemność inwentarza bohatera, jak zdobyć bardziej unikalne bronie, czy gdzie przechowywać niepotrzebne przedmioty. Oprócz rozdziału FAQ w poradniku jest też osobny rozdział o zdobywaniu osiągnięć. Oferuje on pomocną dłoń przy odblokowywaniu kolejnych osiągnięć, w tym także platynowego na PS4.
Ważną część niniejszego poradnika stanowi szczegółowy opis przejścia gry. Omawia on krok po kroku wszystkie działania pomagając w dotarciu do finału głównego wątku fabularnego. W solucji znalazły się omówienia celów misji, łamigłówek oraz potyczek z potworami, niejednokrotnie wzbogacone wysokiej jakości obrazkami oraz mapami najważniejszych lokacji. Nasz autorski opis przejścia oferuje także dwa mniejsze rozdziały dotyczące rozwiązywania zagadek oraz staczania pojedynków z bossami. Powinny okazać się bardzo pomocne w przebrnięciu przez najtrudniejsze fragmenty gry.
Resident Evil 2 z 2019 roku to pełnoprawny remake gry, która swoją premierę miała na pierwszej generacji konsoli PlayStation w 1998 roku. Nowa wersja to nie tylko odświeżona grafika, albowiem zmianom uległo też mnóstwo innych rzeczy. Jedna z najbardziej rzucających się w oko zmian to zastosowanie kamery umieszczonej za plecami bohatera zamiast statycznych kamer w odgórnie ustalonych miejscach. W rimejku wiele ważnych mechanik gry pozostawiono na szczęście niezmienionych - bohaterowie muszą rozsądnie zużywać amunicję i inne zapasy, inwentarz ma mocno ograniczoną pojemność, a postępy zapisuje się jedynie w ściśle określonych miejscach w świecie gry.
Resident Evil 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
- Zbierz 3 medaliony (Posterunek policji)
- Kombinacje do szafek - posterunek (Rozwiązania zagadek)
- Jak otworzyć sejf w komisariacie? (Rozwiązania zagadek)
- Zagadka z figurami szachowymi (Kanały)
- Ucieczka z posterunku (Ścieżka Leona)
- Jak otworzyć biurko Leona? (Posterunek policji)
- Jak odblokować wszystkie bronie? (Poradnik przetrwania)
- Różnice w kampanii Leona i Claire (Podstawowe informacje)
- Spotkaj się z gościem (Posterunek policji)
- Znajdź figury: król i królowa (Kanały)
Spis treści
-Resident Evil 2 - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Poradnik przetrwania
-Jak tworzyć leki i amunicję w Resident Evil 2?
-Przeciwnicy i jak ich pokonać w Resident Evil 2?
-Zarządzanie ekwipunkiem w Resident Evil 2
-Jak odblokować wszystkie bronie w Resident Evil 2?
-Wszystkie ulepszenia ekwipunku w Resident Evil 2
-Wszystkie ulepszenia broni w Resident Evil 2
-Wszystkie Szopy (Mr Raccoon) w Resident Evil 2
-Jak i po co barykadować okna w Resident Evil 2?
-Jak pokonać lub unikać Tyrana w Resident Evil 2?
-Jak zapisywać stan gry w Resident Evil 2?
-FAQ
-Jak zwiększyć pojemność inwentarza w Resident Evil 2?
-Co robić z niepotrzebnymi przedmiotami w Resident Evil 2?
-Jak odzyskać utracony nóż w Resident Evil 2?
-Jak zdobyć strzelbę (Leon) w Resident Evil 2?
-Jak otworzyć skrzynkę z przełącznikiem na komisariacie policji (Leon)?
-Gdzie znaleźć niebieski klucz (pik) na komisariacie policji (Leon)?
-Jak przeciąć łańcuchy w drzwiach w Resident Evil 2?
-Czym jest tryb 2nd Run w Resident Evil 2?
-Jak przeciąć łańcuchy w drzwiach w Resident Evil 2?
-Gdzie znajdę zawór na okrągłą rączkę w Resident Evil 2?
-Jak wywołać rolkę filmu w Resident Evil 2?
-Jak wysadzić ładunek C4 w Resident Evil 2?
-Gdzie znajdę uchwyt do lewarka w Bibliotece w Resident Evil 2?
-Jak otworzyć bagażnik samochodu na parkingu w Resident Evil 2?
-Rozwiązania zagadek
-Jak rozwiązać zagadkę z posągiem lwa (Leon) w Resident Evil 2?
-Jak rozwiązać zagadkę z posągiem jednorożca (Leon) w Resident Evil 2?
-Jak otworzyć sejf w biurze komisariatu policji (Leon) w Resident Evil 2?
-Kombinacje do szafek - posterunek policji w Resident Evil 2
-Jak rozwiązać zagadkę z wieżą zegarową w Resident Evil 2?
-Aneks
-Sterowanie w Resident Evil 2
-Wymagania sprzętowe w Resident Evil 2
-Lista trofeów w Resident Evil 2
-Opis przejścia
-Podstawowe informacje
-Poziomy trudności i rangi za ukończenie w Resident Evil 2
-Różnice w kampanii Leona i Claire w Resident Evil 2
-Posterunek policji
-Prolog | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Zdobądź dziennik policjanta | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Zdobądź niebieski klucz (pik) | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Spotkaj się z gościem (narzędzie skrawające) | Posterunek policji w RE2
-Zbierz 3 medaliony | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Podziemia i pierwszy boss | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Ścieżka Claire
-Parking policyjny - Claire | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Zdobycie identyfikatora i ucieczka | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Sherry w Sierocińcu | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Droga do Sierocińca i ucieczka z Sherry | Posterunek policji w Resident Evil 2
-Ścieżka Leona
-Parking policyjny - ścieżka Leona | Posterunek Raccoon City
-Ucieczka z posterunku (Leon) | Posterunek Raccoon City
-Kanały
-Ada Wong - Ścieżka Leona | Kanały
-Dotarcie do kryjówki (Claire i Leon) | Kanały
-Znajdź figury: król i królowa | Kanały
-Znajdź figurę: wieża | Kanały
-Jak rozwiązać zagadkę z figurami szachowymi w kanałach?
-Walka z bossem G2 w Resident Evil 2
-Gniazdo
-Gniazdo. Jak zdobyć II poziom uprawnień?
-Gniazdo. Jak zdobyć III poziom uprawnień w ogrodzie?
-Walka z bossem - G3 w Resident Evil 2
-Walka z Tyranem (Leon) w Resident Evil 2
-Walka z bossem - G4 (Claire) w Resident Evil 2
-Sekrety i przydatne przedmioty
-Posterunek policji
-Jak zdobyć strzelbę/granatnik? | Sekrety na Posterunku Policji
-Jak zdobyć trzecią broń w Zbrojowni? | Sekrety na Posterunku Policji
-Gdzie znaleźć różowy klucz (karo)? | Sekrety na Posterunku Policji
-Gdzie znaleźć czerwony klucz (kier)? | Sekrety na Posterunku Policji
-Jak otworzyć biurko Leona? | Sekrety na Posterunku Policji
-Jak otworzyć sejf w Poczekani? | Sekrety na Posterunku Policji
-Gdzie znaleźć przyciski do konsoli w szatni? | Sekrety na Posterunku Policji
-Kanały
-Gdzie znaleźć tajne przejście na Posterunek policji z Kanałów?
-Zagadka ze zdjęciem z Kanałów (klisza) - Sekrety
-Jak otworzyć szafkę z szyfrem przy kryjówce w Kanałach
-Jak otworzyć sejf w Kanałach?
-Jak zdobyć miotacz ognia - iskrownik w Kanałach?
-Gniazdo
-Gdzie znaleźć torbę na biodro? | Sekrety w Gnieździe
-Gdzie znaleźć ulepszenie iskrownika i miotacza ognia? | Sekrety w Gnieździe
-Jak używać modulatora sygnałów? | Sekrety w Gnieździe
-Gdzie odnaleźć kody do terminala? | Sekrety w Gnieździe
-Jak rozwiązać zagadkę z roztworem? | Sekrety w Gnieździe
Kategoria: | Akcja i strzelanki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-610-6 |
Rozmiar pliku: | 7,9 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1948
[email protected] treści
Resident Evil 2 - poradnik do gry
Poradnik do gry
Poradnik przetrwania
Jak tworzyć leki i amunicję w Resident Evil 2?
Przeciwnicy i jak ich pokonać w Resident Evil 2?
Zarządzanie ekwipunkiem w Resident Evil 2
Jak odblokować wszystkie bronie w Resident Evil 2?
Wszystkie ulepszenia ekwipunku w Resident Evil 2
Wszystkie ulepszenia broni w Resident Evil 2
Wszystkie Szopy (Mr Raccoon) w Resident Evil 2
Jak i po co barykadować okna w Resident Evil 2?
Jak pokonać lub unikać Tyrana w Resident Evil 2?
Jak zapisywać stan gry w Resident Evil 2?
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
FAQ
Jak zwiększyć pojemność inwentarza w Resident Evil 2?
Co robić z niepotrzebnymi przedmiotami w Resident Evil 2?
Jak odzyskać utracony nóż w Resident Evil 2?
Jak zdobyć strzelbę (Leon) w Resident Evil 2?
Jak otworzyć skrzynkę z przełącznikiem na komisariacie policji (Leon)?
Gdzie znaleźć niebieski klucz (pik) na komisariacie policji (Leon)?
Jak przeciąć łańcuchy w drzwiach w Resident Evil 2?
Czym jest tryb 2nd Run w Resident Evil 2?
Jak przeciąć łańcuchy w drzwiach w Resident Evil 2?
Gdzie znajdę zawór na okrągłą rączkę w Resident Evil 2?
Jak wywołać rolkę filmu w Resident Evil 2?
Jak wysadzić ładunek C4 w Resident Evil 2?
Gdzie znajdę uchwyt do lewarka w Bibliotece w Resident Evil 2?
Jak otworzyć bagażnik samochodu na parkingu w Resident Evil 2?
Rozwiązania zagadek
Jak rozwiązać zagadkę z posągiem lwa (Leon) w Resident Evil 2?
Jak rozwiązać zagadkę z posągiem jednorożca (Leon) w Resident Evil 2?
Jak otworzyć sejf w biurze komisariatu policji (Leon) w Resident Evil 2?
Kombinacje do szafek - posterunek policji w Resident Evil 2
Jak rozwiązać zagadkę z wieżą zegarową w Resident Evil 2?
Aneks
Sterowanie w Resident Evil 2
Wymagania sprzętowe w Resident Evil 2
Lista trofeów w Resident Evil 2
Opis przejścia
Podstawowe informacje
Poziomy trudności i rangi za ukończenie w Resident Evil 2
Różnice w kampanii Leona i Claire w Resident Evil 2
Posterunek policji
Prolog | Posterunek policji w Resident Evil 2
Zdobądź dziennik policjanta | Posterunek policji w Resident Evil 2
Zdobądź niebieski klucz (pik) | Posterunek policji w Resident Evil 2
Spotkaj się z gościem (narzędzie skrawające) | Posterunek policji w RE2
Zbierz 3 medaliony | Posterunek policji w Resident Evil 2
Podziemia i pierwszy boss | Posterunek policji w Resident Evil 2
Ścieżka Claire
Parking policyjny - Claire | Posterunek policji w Resident Evil 2
Zdobycie identyfikatora i ucieczka | Posterunek policji w Resident Evil 2
Sherry w Sierocińcu | Posterunek policji w Resident Evil 2
Droga do Sierocińca i ucieczka z Sherry | Posterunek policji w Resident Evil 2
Ścieżka Leona
Parking policyjny - ścieżka Leona | Posterunek Raccoon City
Ucieczka z posterunku (Leon) | Posterunek Raccoon City
Kanały
Ada Wong - Ścieżka Leona | Kanały
Dotarcie do kryjówki (Claire i Leon) | Kanały
Znajdź figury: król i królowa | Kanały
Znajdź figurę: wieża | Kanały
Jak rozwiązać zagadkę z figurami szachowymi w kanałach?
Walka z bossem G2 w Resident Evil 2
Gniazdo
Gniazdo. Jak zdobyć II poziom uprawnień?
Gniazdo. Jak zdobyć III poziom uprawnień w ogrodzie?
Walka z bossem - G3 w Resident Evil 2
Walka z Tyranem (Leon) w Resident Evil 2
Walka z bossem - G4 (Claire) w Resident Evil 2
Sekrety i przydatne przedmioty
Posterunek policji
Jak zdobyć strzelbę/granatnik? | Sekrety na Posterunku Policji
Jak zdobyć trzecią broń w Zbrojowni? | Sekrety na Posterunku Policji
Gdzie znaleźć różowy klucz (karo)? | Sekrety na Posterunku Policji
Gdzie znaleźć czerwony klucz (kier)? | Sekrety na Posterunku Policji
Jak otworzyć biurko Leona? | Sekrety na Posterunku Policji
Jak otworzyć sejf w Poczekani? | Sekrety na Posterunku Policji
Gdzie znaleźć przyciski do konsoli w szatni? | Sekrety na Posterunku Policji
Kanały
Gdzie znaleźć tajne przejście na Posterunek policji z Kanałów?
Zagadka ze zdjęciem z Kanałów (klisza) - Sekrety
Jak otworzyć szafkę z szyfrem przy kryjówce w Kanałach
Jak otworzyć sejf w Kanałach?
Jak zdobyć miotacz ognia - iskrownik w Kanałach?
Gniazdo
Gdzie znaleźć torbę na biodro? | Sekrety w Gnieździe
Gdzie znaleźć ulepszenie iskrownika i miotacza ognia? | Sekrety w Gnieździe
Jak używać modulatora sygnałów? | Sekrety w Gnieździe
Gdzie odnaleźć kody do terminala? | Sekrety w Gnieździe
Jak rozwiązać zagadkę z roztworem? | Sekrety w GnieździeResident Evil 2 - poradnik do gry
Nieoficjalny poradnik do Resident Evil 2 zawiera wszystkie niezbędne informacje do ukończenia gry oraz odkrycia jej sekretów. Remake RE2 posiada wiele wspólnych cech z oryginałem, ale także różni się pod pewnymi względami od pierwowzoru. Lektura poradnika może więc okazać się pożyteczna nie tylko dla nowych graczy, ale także do fanów serii, którzy wielokrotnie ukończyli pierwotną wersję gry.
Na początkowych stronach poradnika znalazły się przede wszystkim porady na start, które koncentrują się na najważniejszych mechanizmach rozgrywki, takich jak staczanie walk z zombiakami i innymi potworami, zarządzanie ekwipunkiem, zapisywanie postępów, leczenie postaci, czy odblokowywanie dostępu do nowych lokacji. W poradniku nie zabrakło rozdziału FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Informujemy między innymi jak zwiększyć pojemność inwentarza bohatera, jak zdobyć bardziej unikalne bronie, czy gdzie przechowywać niepotrzebne przedmioty. Oprócz rozdziału FAQ w poradniku jest też osobny rozdział o zdobywaniu osiągnięć. Oferuje on pomocną dłoń przy odblokowywaniu kolejnych osiągnięć, w tym także platynowego na PS4.
Ważną część niniejszego poradnika stanowi szczegółowy opis przejścia gry. Omawia on krok po kroku wszystkie działania pomagając w dotarciu do finału głównego wątku fabularnego. W solucji znalazły się omówienia celów misji, łamigłówek oraz potyczek z potworami, niejednokrotnie wzbogacone wysokiej jakości obrazkami oraz mapami najważniejszych lokacji. Nasz autorski opis przejścia oferuje także dwa mniejsze rozdziały dotyczące rozwiązywania zagadek oraz staczania pojedynków z bossami. Powinny okazać się bardzo pomocne w przebrnięciu przez najtrudniejsze fragmenty gry.
Resident Evil 2 z 2019 roku to pełnoprawny remake gry, która swoją premierę miała na pierwszej generacji konsoli PlayStation w 1998 roku. Nowa wersja to nie tylko odświeżona grafika, albowiem zmianom uległo też mnóstwo innych rzeczy. Jedna z najbardziej rzucających się w oko zmian to zastosowanie kamery umieszczonej za plecami bohatera zamiast statycznych kamer w odgórnie ustalonych miejscach. W rimejku wiele ważnych mechanik gry pozostawiono na szczęście niezmienionych - bohaterowie muszą rozsądnie zużywać amunicję i inne zapasy, inwentarz ma mocno ograniczoną pojemność, a postępy zapisuje się jedynie w ściśle określonych miejscach w świecie gry.
- Skrócony poradnik przetrwania w Resident Evil 2
- Czy remake Resident Evil 2 będzie oferował grę w trybie VR?
- Czy Resident Evil 2 posiada zabezpieczenie Denuvo?
- Czy w rimejku Resident Evil 2 jest adaptacyjny poziom trudności?
- Czy remake Resident Evil 2 zaoferuje Tryb Tofu?
- Czy można skończyć demo Resident Evil 2 przed czasem?
- Czy nowy Resident Evil 2 to dokładny remake?
- W jakich wersjach sprzedawany jest Resident Evil 2?
Skrócony poradnik przetrwania w Resident Evil 2
Poniżej znajdziesz skrót najważniejszych podpowiedzi pomocnych w utrzymywaniu bohaterów gry przy życiu oraz w dotarciu do finału przygody.
1. Nie musisz walczyć z każdym napotkanym potworem. Resident Evil 2 to gra, w której nawet słabsi przeciwnicy mogą wymagać serii ataków zanim zginą. Dążenie do tego żeby ich wszystkich wyeliminować może bardzo szybko pozbawić Cię zapasów amunicji i medykamentów. Jeśli masz do czynienia np. z zombiakiem stojącym w szerokim korytarzu to lepszym pomysłem jest ominięcie go. Do walk przystępuj jeśli chcesz dokładnie zbadać dane pomieszczenie, jeśli potwór "pilnuje" dostępu do ważnego przedmiotu albo jeśli przejście jest zbyt wąskie żeby zrezygnować z konfrontacji.
2. Dobijaj ranne zombiaki nożem. Postaraj się doprowadzić zawsze do sytuacji, w której osłabiony zombiak przewróci się lub straci chwilowo równowagę. Możesz wykorzystać okazję do tego żeby zacząć zadawać mu obrażenia nożem. W zależności od tego jak silny jest potwór może zginąć zanim pozbiera się z ziemi lub już po wznowieniu właściwych walk będzie mocno osłabiony. Metoda ta pozwoli ci zaoszczędzić dużo amunicji. Nóż może być też wykorzystywany do atakowania silniejszych potworów, ale jest to wtedy bardziej ryzykowne.
3. Umiejętnie zarządzaj inwentarzem. Inwentarz głównych bohaterów gry ma bardzo ograniczoną pojemność i w rezultacie łatwo jest go zapełnić. Może ci to utrudnić dalszą grę uniemożliwiając np. podnoszenie nowych zapasów czy przedmiotów questowych. Niepotrzebne rzeczy umieszczaj w skrzyniach. Dobrze jest zawsze mieć 2-3 wolne sloty w inwentarzu, dzięki czemu będziesz mógł na bieżąco podnosić wszystkie nowo odnajdywane skarby.
4. Często zerkaj na mapę. Jest ona bardzo pomocna w określeniu jakie obszary zostały już zbadane (niebieski kolor na mapie), a gdzie można jeszcze zajrzeć. Powinieneś dokładnie badać wszystkie nowe pomieszczenia, a także powracać do lokacji, które wcześniej nie były dostępne (np. do momentu odnalezienia właściwego klucza). Na mapie zaznaczone są też lokacje z maszynami do pisania oraz ze skrzyniami na przedmioty.
W świecie gry możesz też odnajdywać gotowe mapy okolicy. Ułatwiają one ustalenie do jakich miejsc można jeszcze zawitać. Przykładami gotowych map są te z pomieszczeń Operations Room oraz Lounge na komisariacie policji (piętro 1F).
5. Unikaj podróżowania poważnie ranną postacią. Stan zdrowia bohatera możesz sprawdzić nie tylko po jego wyglądzie, ale także zaglądając do inwentarza (lewy dolny narożnik ekranu). Każdej mniejszej rany nie musisz od razu leczyć, ale przy poważniejszych obrażeniach (szczególnie tych oznaczonych na czerwono) nie warto odkładać leczenia na później, bo możesz stracić dużo postępów w razie śmierci. Dobrze jest mieć zawsze na wyposażeniu sprej i/lub rośliny lecznicze (kombinacje roślin opisaliśmy na osobnej stronie poradnika).
Czy remake Resident Evil 2 będzie oferował grę w trybie VR?
Niestety nie, nowa wersja Resident Evil 2 nie oferuje wsparcia dla PSVR ani dla żadnych innych gogli VR. Nie ma też żadnych planów dodania wsparcia dla technologii VR w przyszłości. Twórcy gry tłumaczą taki stan rzeczy między innymi umiejscowieniem kamery za plecami bohatera (w przeciwieństwie do widoku FPP z gry Resident Evil VII).
Czy Resident Evil 2 posiada zabezpieczenie Denuvo?
Tak, wersja przeznaczona na komputery osobiste, podobnie jak wszystkie inne najnowsze produkcje od Capcomu, posiada zabezpieczenie DRM Denuvo.
Czy w rimejku Resident Evil 2 jest adaptacyjny poziom trudności?
Tak. Remake Resident Evil 2 oferuje adaptacyjny poziom trudności, który był również obecny we wcześniejszych głównych odsłonach cyklu począwszy od RE4. Poziom trudności w grze na bieżąco dostosowuje się do poczynań gracza. Lepsza gra zaowocuje podwyższeniem poziomu trudności - zombiaki mogą stać się bardziej wytrzymałe albo w trakcie trwających walk mogą pojawić się dodatkowe potwory. Jeśli gra odnotuje z kolei, że gracz gorzej sobie radzi, to automatycznie go nieznacznie obniży.
Oprócz adaptacyjnego poziomu trudności RE2 ma także do zaoferowany tryb Hardcore. Jest on zupełnie oddzielnym trybem od standardowej kampanii oferując znacznie większy poziom wyzwania, a także możliwość odblokowania kilku dodatkowych trofeów.
Czy remake Resident Evil 2 zaoferuje Tryb Tofu?
Tak. Dla przypomnienia jest to sekretny tryb, który pojawił się w oryginalnej wersji gry Resident Evil 2 (a także w Resident Evil: The Darkside Chronicles). Pozwala on na przejście kampanii grając tytułowym (mocno przerośniętym) twarożkiem. Będzie on dostępny do odblokowania w rimejku RE2. Należy się spodziewać tego, że z uwagi na rezygnację z mocno zazębiających się scenariuszy Leona i Claire, pojawią się inne wymagania do odblokowania Tofu.
Czy można skończyć demo Resident Evil 2 przed czasem?
Demo gry Resident Evil 2 pozwala spędzić z grą maksymalnie 30 minut. Może się wydawać, że to niewiele czasu, ale demo możesz przedwcześnie ukończyć i to nawet w kilka minut. Opisaliśmy to na dalszej części strony.
W celu uniknięcia utraty niepotrzebnych sekund pauzuj grę gdy musisz np. sprawdzić rozwiązanie zagadki. Licznik po załączeniu menu pauzy zatrzymuje się do czasu wznowienia rozgrywki. Nie dotyczy to przeglądania mapy oraz inwentarza - licznik nadal będzie wtedy odliczał pozostały czas do zakończenia dema.
Tak, możliwe jest ukończenie dema przed upływem przydzielonych 30 minut. Na potrzeby zaliczenia dema możesz zignorować walki, dokładną eksplorację pomieszczeń, a nawet kolejne zagadki. Oto jedyne wymagane kroki do ukończenia dema:
1. Odszukaj w głównej sali przełącznik odblokowujący dostęp do wschodniej części posterunku.
2. Dotrzyj do pomieszczenia Watchmen's Room (1F). Załączy się tam cut-scenka.
3. Wyrusz z powrotem do głównej sali (Main Hall) unikając po drodze zombiaków.
4. Po dotarciu do głównej sali załączy się filmik ze spotkania z Marvinem Branaghem.
5. Użyj nowo pozyskanego noża na zamkniętej skrzynce z przełącznikiem. Odblokuj dostęp do zachodnich korytarzy.
6. Podążaj korytarzami i skorzystaj z okna w jednym z pomieszczeń żeby dotrzeć do klatki schodowej.
7. Wyjdź po schodach na górę i dotrzyj do pomieszczenia z kluczem (niebieski / Pik) na poziomie 3F.
8. Dotrzyj do biblioteki i użyj klucza do otwarcia drzwi z niebieskim symbolem. Odblokujesz niedostępne wcześniej przejście do głównej sali.
9. Demo zakończy się po powrocie do głównej sali gdzie przebywa Marvin.
Czy nowy Resident Evil 2 to dokładny remake?
Resident Evil 2 z 2019 roku jest rimejkiem słynnego survival horroru z 1998 roku. Na tej stronie odpowiadamy na pytanie czy nowa wersja RE2 to remake w 100 procentach wierny oryginałowi.
Nie, w produkcji z 2019 roku znalazło się sporo ważnych zmian. Wynika to z przygotowania nowej gry oraz podstaw oraz z tego, że w oryginalnej produkcji znajdowało się wiele archaizmów. Najważniejsza ze zmian to rezygnacja ze statycznych kamer na rzecz dynamicznej kamery umieszczonej za plecami bohatera. Dodatkowo w przeciwieństwie do oryginału możliwe jest prowadzenie ostrzału bez zatrzymywania postaci. Zmiany te wymusiły między innymi inne rozmieszczenie przeciwników oraz modyfikacje w tym w jaki sposób potwory mogą zaatakować protagonistę z zaskoczenia.
Równie ważne modyfikacje objęły sposób przechodzenia gry. W oryginalnej grze scenariusze Leona oraz Claire nie tylko zazębiały się ze sobą, ale także podjęte decyzje czy wykonane czynności mogły wpłynąć na drugi scenariusz. Remake znacząco upraszcza ten mechanizm. Nadal dostępne są oddzielne scenariusza dla dwóch głównych bohaterów, ale każdy z nich jest autonomiczny i żadna z wykonanych czynności nie wpływa na scenariusz zarezerwowany dla drugiej postaci.
Zmiany objęły również warstwę audio. Twórcy musieli zrezygnować ze statycznych źródeł dźwięku i opracować te elementy od podstaw. W remake'u pojawia się także nowy soundtrack, aczkolwiek osoby, które zakupią edycję kolekcjonerską lub edycją Deluxe mogą alternatywnie zdecydować się na wybranie klasycznego soundtracku.
W jakich wersjach sprzedawany jest Resident Evil 2?
Remake gry Resident Evil 2 jest oferowany w kilku wersjach różniących się między sobą zawartością. Na tej stronie znajduje się ich pełne zestawienie.
Standardowa edycja
Oferuje ona wyłącznie bonusy dla osób, które zdecydują się na złożenie zamówienia przedpremierowego na wersję cyfrową:
1. Broń Deluxe: "Miecz samurajski - model Chris"
2. Broń Deluxe: "Miecz samurajski - model Jill"
3. Resident Evil 2 Special Theme
Edycja Deluxe Edition
Oferuje ona te same bonusy dla osób, które zdecydują się na złożenie zamówienia przedpremierowego na wersję cyfrową. Dodatkowo wersja ta pozwala na pobranie za darmo pakietu Extra DLC. Wchodzą w jego skład następujące rzeczy:
1. Strój Leona: "Szeryf Arklay"
2. Strój Leona: "Noir"
3. Strój Claire: "Wojskowy"
4. Strój Claire: "Noir"
5. Strój Claire: "Elza Walker"
6. Broń Deluxe: "Miecz samurajski - model Albert"
7. Zamiana ścieżki dźwiękowej "Wersja oryginalna"
Edycja kolekcjonerska - Europa
Fizyczna europejska edycja kolekcjonerska ma do zaoferowania następujące elementy:
1. Pełna wersja gry.
2. Karta z kodami na DLC oferujące dodatkowe uzbrojenie, skórki oraz klasyczny soundtrack.
3. Steelbook.
4. Kolekcjonerskie pudełko w kształcie skrzyni R.P.D.
5. 30-centymetrowa figurka Leona Kennedy'ego.
6. Artbook.
7. Płyta CD z soundtrackiem.
8. Plakat z posterunkiem policji w Raccoon City.
9. Zestaw czterech kluczy należących do wydziału policji Raccoon City.
10. Przypinka.
Edycja kolekcjonerska - USA i Kanada
Fizyczna edycja kolekcjonerska przeznaczona na rynki amerykański oraz kanadyjski oferowana jest do zakupu wyłącznie przez sieci sklepów GameStop oraz EB Games. Ma ona do zaoferowania następujące elementy:
1. Pełna wersja gry.
2. Karta z kodami na DLC oferujące dodatkowe uzbrojenie, skórki oraz klasyczny soundtrack.
3. 12-calowa figurka Leona Kennedy'ego.
4. Artbook.
5. Plakat z posterunkiem policji w Raccoon City.
6. Kolekcjonerskie pudełko w kształcie skrzyni R.P.D.
7. Soundtrack w wersji cyfrowej.Poradnik do gry
Poradnik przetrwania
Jak tworzyć leki i amunicję w Resident Evil 2?
Na wyższych poziomach trudności niż Asysta (Łatwy) w Resident Evil 2, zapewne zmierzysz się z problemem brakującej amunicji. Z tego względu należy ją oszczędzać: oddawać celne strzały i kiedy to możliwe, omijać wrogów zamiast walczyć z nimi. Możesz również wykorzystać nóż, by zadać zombiakom obrażenia i oszczędzić kilka nabojów. Z pomocą przychodzi możliwość tworzenia własnej amunicji z użyciem znalezionych pojemników z prochem.
Aby wyprodukować leki bądź amunicję, otwórz ekwipunek i na danym ziele lub pojemniku z prochem wybierz opcję "Połącz" (Combine) i wybierz drugi zgodny przedmiot. Poniżej znajdziesz listę przepisów / receptur na wykonanie leków i amunicji w Resident Evil 2.
- Rodzaje prochów i tworzenie amunicji
- Rodzaje ziół i tworzenie leków
Rodzaje prochów i tworzenie amunicji
W grze występują 3 rodzaje prochu strzelniczego
Dostępne są dwa typy prochu strzelniczego: standardowy i wysokiej jakości. Ponadto proch standardowy może występować w dużym opakowaniu - jest to standardowy proch, lecz zmieszany z innym składnikiem powoduje wyprodukowanie większej ilości danej amunicji. Przepisy prezentują się następująco:
Leon:
1. Proch + proch - amunicja do pistoletu;
2. Wzmocniony proch + proch - amunicja do strzelby;
3. Wzmocniony proch + Wzmocniony proch - amunicja do ulepszonego pistoletu;
Claire:
1. Proch + proch - amunicja do pistoletu/rewolweru 9mm;
2. Wzmocniony proch + proch - amunicja do granatnika (kwasowa);
3. Wzmocniony proch + Wzmocniony proch - amunicja do UZI MQ 11;
Rodzaje ziół i tworzenie leków
Stwórz kompleksową mieszaninę ziół, by zaoszczędzić miejsce w ekwipunku
Bohater może leczyć się z użyciem sprayów leczących (jest ich w grze bardzo mało) oraz ziół. Do regeneracji zdrowia służą tylko zielone zioła. Receptury ziół:
1. Zielone - przywraca 1 stopień zdrowia; połącz dwa ze sobą, by działały z podwójną mocą zajmując tylko jedno miejsce w ekwipunku.
2. Czerwone + niebieskie- uodparnia bohatera na ataki (przez około minutę ataki oponentów są o połowę słabsze);
3. Zielone + czerwone - przywraca pełnię zdrowia.
4. Niebieskie - usuwa zatrucie toksynami;
5. Zielone + czerwone + niebieskie - wymieszaj wszystkie 3 zioła, by uzyskać kompletny zestaw leczący zdrowie i zatrucie oraz uodparniający na obrażeniaPrzeciwnicy i jak ich pokonać w Resident Evil 2?
W Resident Evil 2 w sumie występuje pięć typów podstawowych przeciwników oraz dwóch bossów. Przeciwnicy różnią się od siebie wytrzymałością, podatnością na ataki oraz siłą ataku - ilością zadawanych obrażeń, oraz częstością występowania. Do najliczniejszej grupy należą zwykłe zombie, których często lepiej unikać, gdyż są bardzo powolne, zamiast tracić na nich cenną amunicję.
Przeciwnicy mogą czasem rzucić się na ciebie i pochwycić cię lub powalić. W przypadku standardowych przeciwników, jeśli nie wykonasz kontrataku, otrzymasz standardowe obrażenia. Jeśli jest to boss lub Tyran (albo twoje zdrowie jest na niskim poziomie), po takim ataku giniesz. Kontratak wykonujesz naciskając klawisz akcji (Spacja), przy czym musisz posiadać w ekwipunku: nóż, granat odłamkowy lub błyskowy. Nóż możesz odzyskać po pokonaniu przeciwnika; granaty poza zatrzymaniem ataku wroga także zadają mu obrażenia, granat błyskowy dodatkowo oślepi przeciwnika dając ci czas na ucieczkę lub szybki atak bronią.
- Zombie
- Lizacze
- Psy
- Mutant ze ścieków
- Bluszczowe zombie
- Tyran
- Boss "G" - William
Zombie
Używaj noża, by oszczędzać amunicję
Zwykłe zombie to najliczniejsi przeciwnicy w całej grze. Najskuteczniej strzelać im w głowę, by je powalić; jeśli chcesz oszczędzić amunicję, po strzale w głowę i chwilowej dezorientacji przeciwnika, lub gdy jeszcze leży na ziemi, zacznij okładać go ciosami noża. Możesz również po prostu uciec.
Nigdy nie masz pewności, że zombie nie powstanie ponownie, dopóki nie rozwalisz jego głowy na kawałki. Z tego względu podstawowy pistolet nie zawsze się sprawdza; za to celny strzał z bliska np. ze strzelby gwarantuje, że przeciwnik się już nie podniesie. Gdy ostrzeliwujesz zombie z podstawowego pistoletu, a ten padnie i już się nie podnosi, nie jest powiedziane, że nie ożyje w późniejszym czasie, gdy ponownie będziesz przechodził przez tą lokację.
Używając desek możesz zabarykadować okna
Wiele nowych zombie na Posterunku policji wchodzi do budynku przez okna. Warto więc barykadować je znalezionymi deskami, by uniemożliwić pojawianie się nowych wrogów w często odwiedzanych obszarach.
Wbrew pozorom zombie czasami potrafią być podstępne. Jeśli widzisz nietkniętego, leżącego, nieporuszającego się przeciwnika, omiń go lub wykonaj "strzał kontrolny". Nierzadko tacy przeciwnicy tylko czekają, aż do nich podejdziesz by chwycić cię za nogę lub budzą się po wykonaniu określonej akcji, np. otwarciu jakiejś szafki obok.
Lizacze
Lizacz
Lizacze poruszają się na czterech kończynach nisko przy ziemi, ale potrafią także chodzić po ścianach i sufitach. Atakują skacząc na ciebie oraz uderzając wielkim jęzorem. Są bardzo wytrzymałe i niebezpieczne, jeśli walczysz z nimi tylko przy użyciu podstawowej broni. Jeśli poruszasz się obok nich niezauważenie i cicho (nie biegnąc oraz nie oddając strzałów z broni) zwykle uda ci się ich uniknąć - są bowiem ślepe i posługują się słuchem; zaatakują cię jednak, gdy będziesz bardzo blisko. Nie potrafią otwierać drzwi, więc łatwo przednimi uciec.
Psy
Pies zombie
Psy zombie odnajdziesz po raz pierwszy na parkingu podziemnym pod posterunkiem, grając jako Leon; Claire napotka je tylko w drodze z posterunku do Sierocińca Są szybkie, ale niezbyt wytrzymale - nie warto marnować na nich amunicji specjalnej. Nie mają tendencji, jak klasyczne zombie, do podnoszenia się, gdy już je powalisz. Potrafią przechodzić przez ogrodzenia.
Mutant ze ścieków
Na drugim poziomie rozgrywki w Resident Evil 2 - w Kanałach - napotkasz w wodzie wiele dużych mutantów. By je pokonać, podobnie jak podczas walki z bossem, musisz celować w ich oczy na ich prawej macce. Podczas walki z nimi świetnie sprawdza się broń ogniowa (miotacz ognia / granatnik). Ze względu na to, że (poza wymienionymi broniami) potrzeba bardzo dużo amunicji do ich pokonania, najlepiej próbować ominąć je w miarę możliwości. Jeśli pochwycą gracza, może się to zakończyć ich śmiercią (lub przynajmniej silnymi obrażeniami i możliwym zatruciem)- zawsze miej przy sobie nóż bądź granat, by wykonać kontratak. Potwory te nie wychodzą z wody, więc na stałym lądzie jesteś bezpieczny.
Potwór ze ścieków
Jeśli bohater oddali się od potwora na spory dystans, wypuszczają one małe pływające potworki, które automatycznie namierzają bohatera. Zadają one niewielkie obrażenia oraz nadają status zatrucia, z którego wyzwoli cię mieszanina ziół zawierająca niebieskie zioło. Możesz te potworki zestrzelić lub wyjść z wody: wtedy po chwili same zginą, a wyjść z wody nie potrafią.
Bluszczowe zombie
Bluszczowe zombie
Bluszczowe zombie spotkasz w niektórych miejscach w Gnieździe. Są podobne do zwykłych zombie i nie ma zwykle konieczności ich zabijania, a lepiej postrzelić je i przemknąć obok. Skuteczną metodą walki z nimi jest niszczenie żółtych pęcherzy na ich ciele; dobrze sprawdza się także ogień (miotach ognia Leona lub granatnik Claire). Atak Bluszczowego zombie może powodować nadanie ci statusu zatrucia.
Tyran
Tyran jest to kolejny mutant, który pojawia się na Posterunku policji (po powrocie na posterunek z parkingu policyjnego i ugaszeniu śmigłowca) oraz w Gnieździe (po zebraniu opaski dającej 3-ci poziom uprawnień, w szklarni).
Tyran
Cechą tego potwora jest to, że jest nieśmiertelny oraz to, że od kiedy go spotkasz, będzie cały czas tropił gracza, dopóki nie ukończysz etapu gry. Z tego względu, warto wykonać wszystkie czynności poboczne (zbieranie zasobów i rozwiązywanie zagadek), nim dotrzesz do etapu, w którym Tyran pojawi się w lokacji. Tyran nie dorwie cię w bezpiecznych lokacjach z punktami zapisu gry (poza Głównym holem), np. w Gabinecie naczelnika (Claire), czy w Ciemni.
Tyran jest bardzo niebezpieczny, Gdy napotka bohatera może go po prostu uderzyć zadając obrażenia lub pochwycić: jeśli cię pochwyci, musisz wykonać kontratak (nożem bądź granatem). Jeśli tego nie zrobisz - giniesz. Tyran potrafi otwierać drzwi oraz wspinać się po drabinach. Możesz zatrzymać Tyrana na około minutę zadając mu obrażenia - jego płaszcz działa jak pancerz, więc tylko obrażenia w głowę przynoszą zamierzony efekt. Gdy jest osłabiony, przyklęknie na jedno kolano i pozostanie chwilę w tej pozycji nim znowu ruszy w pościg za tobą.
Boss "G" - William
Podczas gry w Resident Evil 2 stoczysz kilka walk z głównym bossem w jego różnych stadiach rozwoju. Wygranie każdej walki jest wymagane do kontynuowania gry, dlatego warto wiedzieć, kiedy możesz ich napotkać, by móc się uprzednio właściwie przygotować do starcia. Jeśli nie weźmiesz ze sobą odpowiedniej ilości amunicji i leków, możesz przegrać starcie.
Walki z bossem mogą być trudne - staraj się zawsze trzymać go na dystans
Podczas każdej walki, (poza niestandardowymi starciami z Tyranem), kluczem do zwycięstwa jest trafianie wroga w wielkie oko/oczy, które znajdują się na jego ciele - inne obrażenia nie przynoszą efektu. Zawsze warto zaopatrzyć się w amunicję, środki medyczne oraz granaty i noże - tych użyjesz do kontrataku, jeśli zostaniesz złapany przez przeciwnika (przeciwnik, po pochwyceniu cię, jeśli nie masz możliwości kontrataku, natychmiast cię zabija - w tym także Tyran).Zarządzanie ekwipunkiem w Resident Evil 2
Domyślny ekwipunek bohatera w Resident Evil 2 posiada 8 wolnych miejsc na przedmioty. Przedmioty możesz magazynować także w specjalnych, ogólnodostępnych czarnych skrzyniach oraz masz możliwość rozszerzania pojemności ekwipunku.
- Co zawsze nosić ze sobą?
- Pozbywanie się niepotrzebnych przedmiotów
- Skrzynie magazynowe
- Zwiększanie pojemności ekwipunku
Co zawsze nosić ze sobą?
Przykładowe wyposażenie "podróżne"
Podczas gry w Resident Evil 2 gracz powinien zawsze nosić przy sobie:
1. Przynajmniej jedną broń palną i amunicję,
2. Przynajmniej jeden silniejszy lek: mieszanina ziół lub spray leczący,
3. Broń dodatkową: nóż lub granat (odłamkowy bądź błyskowy) - pomogą ci one odepchnąć wroga, który się na ciebie rzuci (co w niektórych przypadkach, np. gdy jest to lizacz bądź Tyran, może być śmiertelne w skutkach!). Granaty z reguły są dobrym wyborem, gdyż "stackują" się do 3 sztuk na jednym polu.
Wskazówka: mądrze zarządzaj ulepszeniami broni. Takie dodatki jak tłumik do uzi Claire czy kolba do strzelby Leona poprawiają co prawda parametry broni, ale jednocześnie powodują, że broń zajmuje wtedy dwa sloty w ekwipunku. Jeśli nie zbierałeś regularnie toreb na biodra zwiększających pojemność, być może będziesz musiał podróżować bez którejś z broni pod ręką.
Pozbywanie się niepotrzebnych przedmiotów
Nie potrzebujesz przedmiotów "odfajkowanych"
Możesz z ekwipunku pozbyć się każdego przedmiotu, który nie jest przedmiotem fabularnym lub bronią. Nie zostanie on jednak wyrzucony na ziemię - zostanie zniszczony i zniknie bezpowrotnie. Przedmioty fabularne możesz usunąć, gdy spełnią już swoją rolę - np. możesz usunąć z ekwipunku klucz, którym otworzyłeś już wszystkie drzwi w danej lokacji, czy nożyce, gdy przeciąłeś wszystkie łańcuchy. Wtedy przy przedmiocie pojawi się mała czerwona "fajka".
Skrzynie magazynowe
W takich skrzyniach możesz przechowywać dodatkowe przedmioty
Przy niemal każdym punkcie zapisu (maszyny do pisania) odnajdziesz duże, czarne skrzynie. Służą one do magazynowania nadmiarowych przedmiotów, bez ryzyka ich utraty. Warto przechowywać tam przedmioty fabularne, których używał będziesz później, zioła i proch, których nie chcesz od razu przetworzyć, czy bronie, do których w danej chwili nie posiadasz amunicji.
Zwiększanie pojemności ekwipunku
Torba na biodra
Możesz kilkakrotnie zwiększyć pojemność swoich kieszeni, odnajdując specjalne Torby na biodra. Po ich zebraniu otrzymasz dodatkowe dwa pola do wykorzystania w ekwipunku. Warto je zbierać regularnie: dzięki temu możesz nosić ze sobą więcej broni i amunicji oraz medykamentów i przedmiotów pomocniczych - w przeciwnym razie będziesz musiał iść na mocne kompromisy. Lokalizacja wszystkich toreb na biodra jakie możesz odnaleźć w grze została opisana w rozdziale Gdzie znaleźć wszystkie ulepszenia ekwipunku?Jak odblokować wszystkie bronie w Resident Evil 2?
Każdy z bohaterów w Resident Evil 2 - czyli Claire i Leon - posiadają zupełnie inny zestaw broni. Jest to duży plus: rozegranie fabuły drugim bohaterem dość silnie wpływa na trudność rozgrywki. Podstawowe bronie znajdziesz jednak w tych samych miejscach, co w przypadku odmiennej historii. W tym rozdziale opiszemy gdzie odnaleźć i jak odblokować wszystkie bronie w Resident Evil 2 dla Claire i Leona. Uwaga - miej na uwadze, że podstawowa broń podczas trybu "2nd Run" jest inna, niż domyślnie (pozostałe jednak pozostają bez zmian).
- Granatnik GM 79 / strzelba W-870
- Pistolet Lightning Hawk / UZI MQ 11
- Pistolet JMB Hp3 (Claire)
- Miotacz ognia / Iskrownik
- Minigun (Claire)
- Rakietnica (Leon)
Granatnik GM 79 / strzelba W-870
Karta dostępu w Pracowni plastycznej
Pierwsza broń jaką odblokujesz, to strzelba W-870 (Leon) lub granatnik GM 79 (Claire). Aby je odblokować, zdobądź niebieski klucz pik (element fabularny) i przedostań się do Pracowni plastycznej, 1F, zachodnia strona posterunku. Tam na stoliku przy lampie znajdziesz kartę.
Broń w pokoju z depozytami
Kartę wykorzystasz w Pokoju z depozytami - za jej pomocą otworzysz ostatnią szafkę, za którą czeka nowa broń i trochę amunicji.
1. Obie bronie są bardzo potężne i często znajdziesz do nich amunicję. By ją wykonać, połącz Wydajny proch z Prochem strzelniczym.
Pistolet Lightning Hawk / UZI MQ 11
Zejście do Pokoju przesłuchań
Kolejną zagadkę odblokowującą nowe bronie będziesz mógł rozwiązać dopiero po przejściu przez Parking policyjny i powrocie na posterunek. Z piętra udasz się klatką schodową na parter - tam znajduje się Pokój przesłuchań. Wewnątrz znajdziesz zdobioną skrzynkę.
Ręka i firuga w Pokoju plastycznym
Udaj się do Biblioteki. Przy drzwiach prowadzących do Głównego holu, na stoliku, leży czerwona książka. Zanieś ją do Pokoju plastycznego. Przy białym pomniku podnieś ze stolika rękę i w inwentarzu połącz ją z książką i zamontuj ją w posągu. Otrzymasz berło - obejrzyj je w ekwipunku i wydostań z niego czerwony kamień, który zamontujesz w zdobionej skrzynce.
Użyj odznaki - pendrive, by otworzyć zamknięte drzwi w Zbrojowni
Ze skrzynki wyciągniesz odznakę. Zbadaj ją - znajdziesz w odznace port USB. Udaj się z nią do Zbrojowni, 1F, zachód. Tam włóż odznakę-pendrive do komputera i kliknij na monitor. Zbrojownia się otworzy i otrzymasz broń.
1. MQ 11 posiada magazynek 26 naboi, które rozchodzą się bardzo szybko: broń zadaje mało obrażeń i jest niecelna (dopóki nie zamontujesz tłumika).
2. Amunicję do tych broni stworzysz wykorzystując 2x Wydajny proch.
Pistolet JMB Hp3 (Claire)
Na Parkingu policyjnym przejdź na Strzelnicę. Tam na stoliku znajdziesz żółte pudełko. Otwórz je - w środku znajdziesz kluczyki do samochodu.
Wóz na parkingu - zajrzyj do bagażnika, gdy otworzysz samochód pilotem
Udaj się na parking i naciśnij przycisk na pilocie kluczyka: otwarty zostanie bagażnik samochodu policyjnego (jego światła będą mrugać), a w bagażniku znajdziesz pistolet JMB Hp3. Ta broń jest dostępna tylko dla Claire - Leon znajdzie tu ulepszenie do pistoletu Lightning Hawk.
1. Broń ta może zastąpić rewolwer - wykorzystuje standardową amunicję 9mm. Ma większy magazynek i jest bardziej celna (posiada celownik laserowy).
2. Do tej broni znajdziesz ulepszony magazynek o większej pojemności w Poczekalni w sejfie, na Posterunku.
Miotacz ognia / Iskrownik
Kolejną broń do zestawienia znajdziesz już w dalszej części rozgrywki: podczas podróży po kanałach. Broń znajdziesz w Dolnych kanałach - będzie wisieć na ścianie zamkniętego pomieszczenia: Claire otrzyma Iskrownik; Leon - Miotacz ognia. Trudno jest przegapić tą broń, a odnaleźć bardzo łatwo: przybędziesz do tej lokacji w poszukiwaniu pionków do otwarcia zamkniętej bramy. Wystarczy, że użyjesz jednego z pionków tam znalezionych do otwarcia wspomnianych drzwi.
1. Do tych broni nie utworzysz amunicji - możesz ją tylko znaleźć, i to w niewielkich ilościach.
Minigun (Claire)
Minigun
Minigun odblokować może tylko Claire podczas ostatniej walki z bossem przy pociągu. Gdy uciekniecie z Sherry do miejsca, gdzie stoi żółta lokomotywa, musisz wziąć z niej element, który umieścisz na stacji obok, by aktywować maszynę. W owej budce kontrolnej minigun leżeć będzie na stoliku i pomoże ci w walce z finałowym bossem.
Rakietnica (Leon)
Leon podczas ostatniego starcia z Tyranem pod koniec gry otrzymuje rakietnicę, którą pokonuje finalnego bossa. Po pokonaniu przeciwnika musisz jeszcze dotrzeć do punktu ewakuacji: jest to idealny moment, by rozwalić kilka zombie z użyciem tej broni, aby odblokować rekordy za ilość zabójstw z rakietnicy.Wszystkie ulepszenia ekwipunku w Resident Evil 2
Bohater Resident Evil 2 może zwiększać pojemność swojego ekwipunku dzięki torbom na biodra. Jest to szczególnie ważne dla końcowych etapów rozgrywki: możliwość noszenia różnych broni przy sobie i dodatkowo amunicji dla każdej z nich, żeby wystarczyło jeszcze miejsca na medykamenty, to spore wyzwanie. By nie musieć wybierać kompromisów, warto zaopatrzyć się we wszystkie dostępne torby.
- Komisariat, 1F
- Magazyn, 3F
- Pokój z depozytami, 1F
- Pokój pod parkingiem
- Kanały
- Gniazdo
Komisariat, 1F
Jedną z toreb znajdziesz w zamkniętym sejfie we Wschodnim biurze, 1F. Kod do sejfu to: 9-15-7
Magazyn, 3F
Drugą kieszeń trudno przegapić. Odnajdziesz ją na najwyższym piętrze, w zachodniej części Posterunku, w Magazynie (3F). Leży na stoliku, tuż obok notatki dotyczącej obsługi ładunku C4.
Pokój z depozytami, 1F
Jedna z toreb znajduje się w zamkniętej szafce w pokoju z depozytami
Zdobądź oba zagubione przyciski, aby móc otworzyć szafkę, w której leży torba
Na pewno dostrzegłeś jedną z ukrytych kieszeni w jednej z zamkniętych szafek w Pokoju z depozytami, 1F. Jednakże: terminal otwierający zamknięte szafki nie posiada dwóch przycisków na panelu, które uniemożliwiają otwarcie szafki 203.
Jeden z przycisków odnajdziesz przy Prysznicach (2F). Znajduje się wewnątrz zamkniętego sejfu podręcznego: aby go otworzyć, musisz ułożyć sekwencję następujących po sobie przycisków. Gdy naciśniesz dwa przyciski w odpowiedniej kolejności, u góry panelu zaświecą się na zielono diody. Odkryj sekwencję metodą prób i błędów, by otworzyć sejf. Kod sejfu jest generowany losowo podczas każdej rozgrywki.
1. Aby zdobyć drugi przycisk musisz udać się na Parking policyjny w dalszej części gry. Stamtąd udaj się do Kostnicy, gdzie w przedostatnim piecu odnajdziesz różowy klucz kier.
2. Klucz ten pozwoli ci otworzyć pomieszczenie: Pralnię, 2F, gdzie znajdziesz kolejny przenośny sejf, który kryje ostatni przycisk do terminala.
Pokój pod parkingiem
Przy drabinie prowadzącej z podziemi na parking policyjny znajduje się punkt zapisu. W szafce obok znajdziesz torbę, którą łatwo przegapić.
Kanały
Zmierzając po figurkę wieży, w pomieszczeniu obok (którym będziesz przechodził) odnajdziesz mały pokoik z windą - na stoliku obok tokarki znajdziesz kolejną torbę.
Gniazdo
Na prawo od głównego wejścia, koło recepcji, fabularnie musisz udać się do kwater sypialnych, by znaleźć nakładkę do opaski, która uprawnia cię do przechodzenia przez drzwi drugiego poziomu. Gdy uda ci się już zdobyć przedmiot: modulator sygnałów, wróć w to miejsce i umieść go w obwodzie na ścianie (po odpowiednim wcześniej zaprogramowaniu pod zadany sygnał). W ten sposób otworzysz wszystkie kabiny sypialne - w jednej z nich znajduje się torba na biodra.Wszystkie ulepszenia broni w Resident Evil 2
Każda z broni w Resident Evil 2 może zostać ulepszona. Zmieniają się wtedy różne jej parametry: wielkość magazynka, stabilność celowania lub szybkość przeładowania. Ulepszenia posiadają tak bronie, którymi posługuje się Leon, jak i te, których używa Claire. W tym rozdziale znajdziesz opis i sposób odblokowania wszystkich dostępnych ulepszeń dla broni w Resident Evil 2.
- Sejf w poczekalni na Posterunku
- Parking policyjny (Claire)
- Parking policyjny (Leon)
- Zachodnie biura - biurko Leona
- Sklep z bronią (Leon)
- Kanały - sejf przy kryjówce
- Podziemia posterunku
- Zagadka z kliszą z Kanałów
- Gniazdo - kwatery sypialne
Sejf w poczekalni na Posterunku
W Poczekalni, 2F, znajdziesz jeden z sejfów za biurkiem. Klucz do sejfu to: 6-2-11. Wewnątrz sejfu odnajdziesz:
1. Claire: Ulepszenie magazynku dla JMP Hp3 (zwiększa pojemność magazynku do 26 naboi);
2. Leon: Ulepszenie lufy pistoletu Matilda.
Parking policyjny (Claire)
Uchwyt do GM 79
Koniecznie sprawdź zawartość szafki w pokoiku z wajchą do windy na Parkingu policyjnym. Znajdziesz tu ulepszenie broni: kolba do granatnika GM 79. Stabilizuje on strzał z broni. Dostępny tylko dla Claire (Leon nie ma dostępu do tej lokacji).
Parking policyjny (Leon)
Na Parkingu policyjnym przejdź na Strzelnicę. Tam na stoliku znajdziesz żółte pudełko. Otwórz je - w środku znajdziesz kluczyki do samochodu.
Wóz na parkingu - zajrzyj do bagażnika, gdy otworzysz samochód pilotem
Udaj się na parking i naciśnij przycisk na pilocie kluczyka: otwarty zostanie bagażnik samochodu policyjnego (jego światła będą mrugać). Leon może odnaleźć na parkingu policyjnym ulepszenie do pistoletu ulepszenie do pistoletu Matilda - kolba. Silnie stabilizuje wystrzał z broni, jednak powoduje, iż pistolet zajmuje dwa miejsca w ekwipunku. Claire odnajduje tu nową broń (pistolet JMB Hp3)
Zachodnie biura - biurko Leona
Ulepszony magazynek
Przy Głównym holu znajduje się małe biuro policyjne. Jedno z biurek należy do Leona. Jest jednak zamknięte na dwie kłódki (hasła to pierwsze litery imion z sąsiednich biurek):
1. Kłódka lewa - kod: NED
2. Kłódka prawa- kod: MRG
To, jakie ulepszenie znajdziesz w środku, zależy od tego, jaką postacią grasz:
1. Leon: ulepszenie magazynku do pistoletu Matilda - zwiększa pojemność magazynku:
2. Claire: magazynek do rewolweru SLS 60 - zwiększa szybkość przeładowania broni.
Sklep z bronią (Leon)
Po opuszczeniu parkingu policyjnego jako Leon, wraz z Adą Wong udacie się najpierw do sklepu z bronią. Na jednej z półek odnajdziesz lufę do strzelby W-870. Zwróć uwagę, że lufa ta powoduje, iż broń zajmuje 2 sloty w ekwipunku.
Kanały - sejf przy kryjówce
Nieopodal miejsca, gdzie znajduje się zagadka z figurami szachowymi i twoja kryjówka, po przejściu przez most i skręceniu w prawo natkniesz się na zamknięty sejf. Kod do jego otwarcia został wypisany na jego prawej ściance: 2-12-8.
Sejf przy kryjówce
Wewnątrz sejfu odnajdziesz:
1. Claire: ulepszenie do rewolweru SLS 60 - odblokowuje ono nowy rodzaj potężnej amunicji do tej broni; koniecznie zbierz to ulepszenie.
2. Leon: ulepszenie kolby do strzelby W-870 - poprawia stabilizację broni i ułatwia przeładowanie.
Podziemia posterunku
Tajne przejście ukase się, gdy przesuniesz szafę
W Kanałach odnajdziesz sekretne przejście na posterunek policji. Używając go znajdziesz się w podziemiach pod posterunkiem - na najniższym piętrze po zejściu schodami pod posągiem (zagadka z medalionami).
Zaraz za kratami znajdziesz witrynę przy ścianie. Aby ją otworzyć potrzebujesz odznaki policyjnej - tej samej, którą użyłeś, aby zebrać trzecią broń, do której ulepszenia z tej zagadki są dedykowane. Jeśli nie zebrałeś odznaki ze Zbrojowni, możesz teraz wrócić po nią. Pamiętaj jednak, że musisz schować port USB w odznace (w trybie inspekcji), by pasowała do witryny.
Z witryny zbierzesz ulepszenie:
1. Leon: Lightning Hawk - lufa: zwiększa stabilność pocisków i ich siłę.
2. Claire: MQ-11 - tłumik: znacząco poprawia stabilność broni.
Jeśli rozgrywasz grę w trybie "2nd Run" posiadasz odznakę już od wcześniejszych etapów gry, nie musisz czekać, aż dotrzesz do kanałów; zaś w standardowej rozgrywce odznakę zdobywasz dopiero po przejściu przez parking policyjny, a wtedy nie masz możliwości powrotu wcześniej do podziemi.
Zagadka z kliszą z Kanałów
Zdjęcie z kliszy w Kanałach
Jeśli znalazłeś w kanałach kliszę fotograficzną, możesz powrócić tajnym przejściem na Posterunek policji, by ją wywołać. Kliszę znajdziesz w małym pokoju dokładnie obok przełącznika, w którym mieści się przełącznik z figurą Wieży.
Zagadka polega na odnalezieniu dwóch miejsc pokazanych na zdjęciach, gdzie znajdują się przedmioty: amunicja do ostatniej broni (miotacza / iskrownika) oraz ostatnie ulepszenie broni. Nie możesz odkryć tych kryjówek bez wywołania kliszy (w miejscach docelowych nie będzie możliwa interakcja).
Po wywołaniu zdjęcia odwiedź dwie lokacje: pokój prasowy, 1F we wschodniej części posterunku - małe biurko przy ścianie na którym leży magnetofon; Zbrojownia, 2F - biurko w mniejszym biurze (stań przed biurkiem). Za rozwiązanie zagadki otrzymasz:
1. Leon: celownik laserowy do Lightning Hawk;
2. Claire: powiększony magazynek (do 50 nabojów) do MQ-11.
Gniazdo - kwatery sypialne
Regulator
W pierwszym obszarze w Gnieździe, w pokoju skąd zebrałeś moduł opaski II poziomu uprawnień (na końcu korytarza przy recepcji) znajdziesz pokój sypialny. W jednej z szafek odnajdziesz:
1. Claire: ulepszenie do Iskrownika - zmniejsza czas potrzebny na oddanie kolejnego strzału z broni;
2. Leon: ulepszenie do Miotacza ognia - regulator: zmniejsza ilość zużywanego paliwa.Jak i po co barykadować okna w Resident Evil 2?
Barykadowanie okien to jedna z aktywności dostępnych w grze Resident Evil 2. Pozwala ona uchronić się przed wtargnięciem przez zombiaki do badanych lokacji. Na tej stronie poradnika informujemy jak zabarykadować okno i kiedy korzystać z tej opcji.
W trakcie przemierzania niektórych lokacji w grze Resident Evil 2 możesz zauważać zombiaki, które stoją przy oknach i próbują rozbić okiennice żeby dostać się do środka. Zachowania te możesz teoretycznie ignorować, aczkolwiek jeśli jest to korytarz, przez który trzeba przejść więcej niż jeden raz to pojawienie się w nim nowego zombiaka może utrudnić ci przeżycie lub zmusić do zużycia większej ilości amunicji.
Do barykadowania okien wykorzystuje się drewniane deski (Wooden Boards), które możesz na bieżąco odnajdywać w trakcie przechodzenia gry.
W celu zabarykadowania okna musisz do niego podejść, wcisnąć przycisk interakcji i wybrać deski z listy posiadanych przedmiotów. Staraj się barykadować tylko te okiennice, które są w ważnych miejscówkach i w pobliżu których przebywają zombiaki. Nie wystarczy ci desek na zabarykadowanie wszystkich odnajdywanych okien.Jak pokonać lub unikać Tyrana w Resident Evil 2?
Tyran ściga gracza po posterunku policji, utrudniając mu wykonanie zadań
Kim jest Tyran?
Tyran w Resident Evil 2 to nieśmiertelne monstrum, które zaczyna ścigać gracza na Posterunku policji w Raccoon City po tym, jak powróci z Parkingu policyjnego do budynku i ugasi płonący śmigłowiec - jako, że pojazd blokuje przejście, jest to krok obowiązkowy, którego nie unikniesz. Tyran jest bardzo niebezpieczny: jego ataki są silne, a jeśli pochwyci gracza, to nawet mając pełny poziom zdrowia, może on po prostu cię zabić jednym ciosem - jedyna opcja uniknięcia śmierci to kontratak (nóż / granaty).
Osłabiony Tyran przyklęknie i da ci chwilę spokoju
Jak pokonać Tyrana?
Tyrana nie możesz wyeliminować. Jedynie możesz go zwodzić i zatrzymać: w tym celu oddaj kilka celnych strzałów w jego głowę (tylko głowa jest podatna na ataki). Gdy Tyran przyklęknie na kolano, masz około minuty, zanim ponownie zacznie cię ścigać.
- Tyran ściga gracza także w trybie fabuły Leona w Gnieździe (laboratorium Umbrella). Na szczęście tylko przez chwilę: gdy zbierzesz moduł opaski dający uprawnienia poziomu III. Dodatkowo Tyran nie opuszcza wtedy wschodniego skrzydła laboratorium.
- Możesz rozwiązać pozostałe zagadki opcjonalne na Posterunku bez Tyrana na ogonie: w Kanałach znajdziesz tajne przejście na Posterunek - gdy z niego skorzystasz, Tyrana na posterunku już nie znajdziesz i możesz poruszać się swobodnie.
- W trybie gry "2nd Run" Tyran ściga gracza już od początku rozgrywki.Jak zapisywać stan gry w Resident Evil 2?
W Resident Evil 2 gra jest zapisywana automatycznie na poziomach trudności Asysta i Standardowy po zakończeniu każdego kluczowego etapu fabularnego i przed walkami z bossami. W trybie Hardcore funkcja automatycznego zapisu jest dezaktywowana. Te same cechy dotyczą także rozgrywki "2nd Run".
W grze możesz zapisywać stan gry manualnie. Aby to zrobić, odnajdź maszynę do pisania. Ilość stanów zapisu na jedną rozgrywkę nie jest ograniczona.
Taśma z tuszem
Wyjątek ponownie stanowi tryb Hardcore: aby zapisać grę w tym trybie, poza odnalezieniem maszyny do pisania musisz także wejść w posiadanie taśm z tuszem. Występują one w miejscach, gdzie na niższych poziomach trudności występują inne przedmioty, np. magazynki z bronią. W związku z tym dostępnych jest mniej przedmiotów do zebrania w trybie Hardcore; ponadto taśmy zajmują miejsce w ekwipunku (warto więc trzymać je w czarnych skrzyniach).