Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Rozwój kompetencji menedżera ochrony zdrowia - praktyczny poradnik - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 lipca 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
169,00

Rozwój kompetencji menedżera ochrony zdrowia - praktyczny poradnik - ebook

W skutecznym zarządzaniu chodzi nie tylko o wykreowanie wizji rozwoju w dłuższej perspektywie, umiejętność planowania, delegowania i egzekwowania zadań, lecz także o zaangażowanie i motywowanie pracowników, orientację na pacjenta, a także budowanie świadomości marki placówki.

Współczesny, szybko zmieniający się rynek pracy wymaga refleksji nad własnymi umiejętnościami i nieustannej pracy nad ich rozwojem.

Książka pomoże Ci w rozwoju wybranych kompetencji, m.in. takich jak myślenie strategiczne, podejmowanie decyzji, planowanie, delegowanie czy rozliczanie efektów i zarządzanie zespołem.

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8344-167-2
Rozmiar pliku: 312 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstęp

Menedżer placówki medycznej, obok doskonałej znajomości branży ochrony zdrowia, łatwości poruszania się w gąszczu przepisów, musi mieć także wiele innych umiejętności. W skutecznym zarządzaniu chodzi przecież nie tylko o wykreowanie wizji rozwoju w dłuższej perspektywie, umiejętność planowania, delegowania i egzekwowania zadań, lecz także o zaangażowanie i motywowanie pracowników, orientację na pacjenta, również o budowanie świadomości marki placówki.

Czy podejmując się roli menedżera placówki medycznej, zastanawiałeś się, czy masz predyspozycje do bycia liderem? Czy szybko nawiązujesz kontakty z innymi ludźmi i umiesz przekonać ich do swoich pomysłów? A może lepiej czujesz się, wykonując pracę analityczną i pozostając z dala od ludzi?

Współczesny, szybko zmieniający się rynek pracy wymaga refleksji nad własnymi umiejętnościami i nieustannej pracy nad ich rozwojem. Tylko jak je wskazać? Czasem nie jest to takie jednoznaczne, gdyż wiele zależy od profilu działalności placówki medycznej, którą zarządzasz. Jednak dużo uniwersalnych kompetencji można zidentyfikować, przeglądając np. ogłoszenia o pracę na podobne stanowiska.

Jedno jest pewne. Samodoskonalenie się jest nieodłącznym wyzwaniem dla menedżera i tylko taka postawa zagwarantuje ci sukces.

Ta publikacja pomoże ci w rozwoju wybranych kompetencji. Książka składa się z 6 rozdziałów omawiających takie zagadnienia, jak:

1) orientacja biznesowa i myślenie strategiczne;

2) przywództwo i podejmowanie decyzji;

3) planowanie, delegowanie;

4) rozliczanie efektów i zarządzanie zespołem;

5) orientacja na pacjenta;

6) budowanie lojalności i zarządzanie marką.

Na początku każdego z rozdziałów zebraliśmy katalog kompetencji, które zdobędziesz dzięki lekturze. Z kolei w każdym podrozdziale wskazujemy jedną konkretną kompetencję, której się nauczysz.

Życzymy owocnej lektury i efektywnej pracy nad rozwojem wybranych kompetencji!

Rozdział I. Orientacja biznesowa i myślenie strategiczne

Kompetencje, które zdobędziesz po lekturze tego rozdziału:

•umiejętność opracowania strategii,

•badanie i analiza sytuacji wyjściowej,

•umiejętność angażowania zespołu do prac nad strategią,

•umiejętność wdrożenia strategii,

•umiejętność doboru współpracowników do opracowania strategii,

•umiejętność wykorzystania koncepcji zrównoważonego rozwoju w działaniach strategicznych.

1.1. Od czego rozpocząć opracowanie strategii placówki medycznej

Kompetencja, którą zdobędziesz: umiejętność opracowania strategii

Wizje rozwoju własnej placówki możesz bardziej lub mniej sprecyzować. Warto jednak wytyczyć konkretny kierunek i zmienić myślenie oraz podejście do tego, co było, aby na bazie wypracowanego kapitału stworzyć lepszą jakość, poprawić ofertę rynkową i wizerunek.

Nie zawsze sami mamy pełen wpływ na planowanie, szczególnie długofalowe, np. gdy funkcjonujemy w strukturze sieci szpitali czy przychodni. Wówczas działanie każdej placówki jest podporządkowane wypracowanej już rynkowej wizji, przyjętej dla całej struktury i jej rozwoju na ogólnopolskim rynku. Stajemy się zatem realizatorami działań strategicznych, niekoniecznie nawet ich współtwórcami.

Zupełnie inaczej jest, gdy prowadzimy własną działalność i sami decy­dujemy w pełni, w jakim kierunku chcemy ją rozwijać. Dochodzimy wówczas do momentu, gdy planowanie z roku na rok, typowe dla małych gabinetów lekarskich, daje poczucie osiągnięcia sufitu, a przecież chcemy się rozwijać, mamy możliwości, potencjał, czas i ludzi. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zawalczyć o większą liczbę pacjentów, znaczniejszy kawałek rynku lokalnego albo i wojewódzkiego, może nawet rozszerzyć usługi, zwiększyć liczbę specjalistów.

Nie sposób podejmować takich decyzji w sposób odpowiedzialny, bazując jedynie na dobrych chęciach i własnej intuicji. Choć oczywiście w przypadku prywatnych gabinetów lekarskich, stawiających sobie za cel przekształcenie w niepubliczną przychodnię tak się dzieje. To jednak ryzykowna droga testowania swoich szans i możliwości, konfrontacja z innymi nieco na ślepo, bez wstępnych analiz, z kim, czym i jak mamy rywalizować o pacjenta.

1.2. Jak przeanalizować sytuację wyjściową

Kompetencja, którą zdobędziesz: badanie i analiza sytuacji wyjściowej

Na etapie oceny oferty i dopasowania jej do realiów rynków, potrzeb i trendów trzeba koniecznie dogłębnie przeanalizować portfolio. Tu lista usług medycznych musi być dobrze zweryfikowana. Może się bowiem okazać, że dużo nie znaczy lepiej, że zawężenie usług i koncentracja na czymś specjalistycznym skuteczniej zbuduje nasz wizerunek i przewagę w regionie niż powielanie tego, co oferują inni. Nie chodzi bowiem o to, by mieć to samo i według takiego kryterium usługowego „nie być gorszym”. Zdecydowanie bardziej chodzi o wyróżnienie, o bycie jakimś. Jaka zatem ma być moja placówka? Czym ma się charakteryzować? Jak chcę, by była postrzegana?

Dobrym ćwiczeniem jest tu wypisanie 10 podmiotów świadczących usługi medyczne – np. pięciu spośród konkurentów w najbliższym otoczeniu i pięciu wybranych z innych powiatów czy województw, działających w szerszej skali, nie tylko w adekwatnym zakresie działań. Gdybyś miał scharakteryzować każdy z tych podmiotów jednym zdaniem, na zasadzie prostych pierwszych skojarzeń dotyczących placówki, jakich słów byś użył?

Zazwyczaj w takim przypadku myślenie jest wielotorowe i nie dotyczy tego samego zespołu cech (np. jedynie renomy lekarzy pracujących w danej placówce, nowoczesności, innowacyjności, z jaką kojarzymy daną placówkę, szerokie działania zewnętrzne, dzięki czemu jest widoczna w środowisku – jak eventy, działalność CSR itd.). Każdy z tych podmiotów jest „jakiś”, ukształtował w świadomości konkurencji, pacjentów, środowiska, gdzie funkcjonuje, dany zespół wyróżników, który charakteryzuje go i wyróżnia na tle reszty. Czy masz świadomość, jak analogicznie jest postrzegana Twoja placówka?

Znajomość sytuacji wyjściowej i wizerunkowego kapitału, jaki zgromadziła do tej pory, pozwoli na wypracowanie celu – jaka ma być placówka? Jak postrzegana przez pacjentów i ludzi go tworzących? Wokół jakich wartości ma się rozwijać? Oczywiście nie jest łatwo zdefiniować przyszły wizerunek bardzo konkretnie, ale warto podjąć to wyzwanie. Im bardziej skonkretyzuje się cel, tym lepiej będzie można ocenić, czy udaje się do niego zbliżyć, czy po pół roku, roku czy dwóch latach jesteśmy dopiero w połowie drogi, czy odczuwamy, że zbliżamy się do niego, czy raczej nic się nie zmienia?

Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji

Tematy publikacji w pełnej wersji

Rozdział I. Orientacja biznesowa i myślenie strategiczne

Rozdział II. Przywództwo i podejmowanie decyzji

Rozdział III. Planowanie/delegowanie/rozliczanie efektów

Rozdział IV. Zarządzanie zespołem

Rozdział V. Orientacja na pacjenta

Rozdział VI. Budowanie lojalności i zarządzanie marką

Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: