Facebook - konwersja

RS 232C - praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie III - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 marca 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
67,00

RS 232C - praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie III - ebook

Na uczelniach, w szkołach i biurach pojawia się coraz więcej zaawansowanych urządzeń komputerowych podłączanych przez port szeregowy. Czy koniecznie trzeba płacić wysokie stawki informatykom, aby wykorzystać pełnię możliwości tych nowoczesnych narzędzi? Na szczęście nie. Obsługa transmisji szeregowej przy użyciu standardu RS 232C może być na tyle łatwa, że uczniowie, studenci, nauczyciele, pracownicy naukowi czy inżynierowie mogą samodzielnie tworzyć potrzebne im oprogramowanie.

Dzięki książce "RS 232C -- praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie III" także i Ty szybko nauczysz się pisać programy sterujące urządzeniami podłączanymi przez port szeregowy. Dowiesz się, jak działa transmisja asynchroniczna oraz czym jest standard RS 232C. Poznasz interfejs RS 232C dla systemu Windows i nauczysz się go używać w środowiskach programistycznych Builder i Delphi, co pozwoli Ci pisać potrzebne oprogramowanie w języku Pascal lub C++. Najnowsze, poprawione wydanie zawiera jeszcze więcej przykładów, dzięki którym błyskawicznie będziesz mógł sprawdzić nabytą wiedzę w praktyce.

  • Standard RS 232C
  • Transmisja asynchroniczna
  • Obsługa RS 232C w systemach MS-DOS i Windows
  • Wykorzystanie elementów interfejsu Windows API w środowiskach Builder i Delphi
  • Testowanie programów do obsługi transmisji szeregowej
  • Tworzenie aplikacji wielowątkowych
  • Narzędzia graficzne
  • Przykładowe aplikacje i ich analiza
  • Specyfikacje najważniejszych funkcji

Spis treści

Przedmowa do wydania trzeciego (9)

Wprowadzenie (11)

Rozdział 1. Definicja interfejsu (15)

Rozdział 2. Nowoczesna transmisja asynchroniczna oraz standard RS 232C (19)

  • RTS-CTS handshaking (24)
  • Konwertery interfejsu RS 232C (28)
  • Konwertery USB/RS 232C (29)
    • Właściwości portu konwertera (31)
  • Protokół XON-XOFF (33)
  • Protokół ENQ-ACK (33)
  • Protokół ETX-ACK (34)
  • Protokół SOH-ETX (34)
  • Protokoły typu master-slave (34)
  • Rola oprogramowania a podstawowe funkcje interfejsu (36)
  • Podsumowanie (38)

Rozdział 3. Jak testować programy do transmisji szeregowej? (39)

  • Mirror w MS-DOS (39)
  • Terminal dla Windows (41)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Transmisja szeregowa w MS-DOS (45)

  • Borland C++ (45)
  • Borland Pascal (53)
    • Funkcja 00h (55)
    • Funkcja 01h (56)
    • Funkcja 02h (56)
    • Funkcja 03h (56)
  • Podsumowanie (58)
  • Ćwiczenia (58)

Rozdział 5. Programowa obsługa interfejsu RS 232C w Windows (59)

  • Typy danych Windows (61)
  • Proces projektowania oprogramowania (64)
  • Wykorzystanie elementów Windows API w C++Builderze. Część I (64)
    • Struktura DCB (65)
    • Funkcja CreateFile() (65)
    • Funkcja GetCommState() (70)
    • Funkcja SetCommState() (71)
    • Funkcja CloseHandle() (71)
  • Testowanie portu szeregowego (74)
    • Struktura COMMPROP (78)
    • Funkcja GetCommProperties() (82)
    • Struktura COMMCONFIG (88)
    • Funkcje GetCommConfig() i SetCommConfig() (88)
    • Funkcja CommConfigDialog() (89)
    • Struktura COMMTIMEOUTS (90)
    • Funkcje GetCommTimeouts() i SetCommTimeouts() (91)
  • Nawiązanie połączenia. Wariant I (91)
    • Segment inicjalizująco-konfiguracyjny (92)
    • Segment wysyłający komunikaty. Funkcja WriteFile() (92)
    • Segment odbierający komunikaty. Funkcja ReadFile() (93)
    • Przykładowa aplikacja (94)
  • Nawiązanie połączenia. Wariant II (97)
    • Funkcja SetupComm() (98)
    • Funkcja ClearCommError() (98)
    • Struktura COMSTAT (100)
    • Przykładowa aplikacja (102)
    • Zamknięcie portu komunikacyjnego (106)
  • Nawiązanie połączenia. Wariant III (107)
    • Funkcje GetCommMask() i SetCommMask() (107)
    • Funkcja WaitCommEvent() (109)
    • Przykładowa aplikacja działająca w środowisku tekstowym (110)
    • Przykładowa aplikacja działająca w środowisku graficznym (118)
  • Nawiązanie połączenia. Wariant IV (123)
    • Funkcja BuildCommDCB() (123)
    • Funkcja BuildCommDCBAndTimeouts() (125)
  • Inne użyteczne funkcje (126)
  • Podsumowanie (128)
  • Ćwiczenia (128)
  • Wykorzystanie elementów Windows API w C++Builderze. Część II (129)
    • Wysyłamy znak po znaku. Funkcja TransmitCommChar() (129)
    • Wysyłamy pliki. Funkcje _lopen, _lread(), _lwrite(), _lclose() (133)
    • Wykorzystanie komponentu klasy TTimer (143)
    • Aplikacja nie lubi milczeć. Funkcja GetLastError() (162)
    • Break Time - czas oczekiwania aplikacji (167)
    • Podsumowanie (176)
    • Ćwiczenia (176)
  • Wykorzystanie elementów Windows API w Delphi. Część I (177)
    • Testowanie portu szeregowego - inaczej (177)
    • Rekord TCOMMPROP (183)
    • Nawiązanie połączenia (191)
    • Przykładowe aplikacje (194)
    • Podsumowanie (203)
    • Ćwiczenia (203)
  • Wykorzystanie elementów Windows API w Delphi. Część II (203)
    • Wysyłamy znak po znaku (204)
    • Wysyłamy pliki (209)
    • Timer w Delphi (224)
  • Podsumowanie (238)
  • Ćwiczenia (239)

Rozdział 6. Aplikacje wielowątkowe (241)

  • Najważniejszy jest użytkownik (242)
    • Użytkownik steruje programem (242)
    • Możliwość anulowania decyzji (243)
    • Możliwość odbioru komunikatu nawet w trakcie wysyłania danych (243)
    • Możliwość wysłania odrębnej informacji w trakcie transmisji pliku (243)
  • Delphi (244)
    • Funkcja BeginThread() (244)
    • Konkurencja dla Timera (256)
    • Klasa TThread (264)
  • Wielowątkowość i DLL-e (272)
  • C++Builder (280)
    • Zamiast Timera (289)
    • Zamiast Timera. Inny sposób (296)
    • Klasa TThread (304)
  • Podsumowanie (315)
  • Ćwiczenia (315)

Rozdział 7. Wykorzystanie niektórych narzędzi graficznych (317)

  • Komponent klasy TChart (318)
  • Podsumowanie (328)
  • Ćwiczenia (328)

Rozdział 8. Przykładowe aplikacje wykorzystywane w systemach pomiarowych (329)

  • Kontroler temperatury (330)
  • Aplikacja obsługująca kilka urządzeń (347)
  • Programowanie inteligentne (358)
    • Brak powtarzalności kodu (359)
    • Czytelność kodu (360)
    • Łatwość testowania (364)
  • Podsumowanie (366)
  • Ćwiczenia (366)

Rozdział 9. Tworzenie komponentów (369)

  • Komponent TOpenSerialPort. Realizacja w Delphi (369)
    • Testowanie komponentu (374)
  • Komponent TOpenSerialPort. Realizacja w C++Builderze (380)
    • Testowanie komponentu (386)
  • Komponenty aktywne (389)
    • Kompilacja projektu zawierającego komponent aktywny (393)
    • Odczytywanie i modyfikacja wartości własności komponentu aktywnego (395)
  • Komponenty w BDS 2006 (397)
  • Podsumowanie (398)
  • Ćwiczenia (398)

Rozdział 10. Modelowanie oprogramowania sterującego portem szeregowym (399)

  • Schematy dziedziczenia (400)
  • Ukrywanie konstruktora (405)
  • Interfejsy (409)
  • Delegowanie operacji (415)
  • Delegowanie realizacji interfejsu do własności (422)
  • Podsumowanie (426)
  • Ćwiczenia (427)

Rozdział 11. POSIX (435)

  • Polecenie stty (436)
    • Ustawienia kontroli przesyłu danych (sterowanie transmisją) (437)
    • Ustawienia wejściowe (437)
    • Ustawienia wyjściowe (439)
    • Ustawienia czasów oczekiwania (439)
    • Ustawienia lokalne (440)
    • Specjalne znaki sterujące (441)
    • Łączenie atrybutów (442)
  • Podstawowe funkcje obsługi portu szeregowego (442)
    • Funkcja open() (442)
    • Funkcja read() (443)
    • Funkcja write() (443)
    • Funkcja close() (443)
  • Struktura termios (444)
    • Funkcja tcgetattr() (448)
    • Funkcja tcsetattr() (448)
    • Funkcje cfgetispeed() i cfgetospeed() (449)
    • Funkcje cfsetispeed() i cfsetospeed() (449)
    • Funkcja tcflush() (450)
    • Funkcja tcdrain() (451)
  • QNX (451)
    • Funkcja dev_insert_chars() (453)
    • Funkcja dev_ischars() (453)
    • Funkcja dev_read() (454)
    • Funkcja Receive() (455)
    • Funkcja Send() (455)
    • Funkcja Creceive() (455)
    • Funkcja Reply() (456)
    • Funkcja qnx_proxy_attach() (456)
    • Funkcja qnx_proxy_detach() (456)
  • Podsumowanie (457)
  • Ćwiczenia (457)

Dodatek A Specyfikacja funkcji CreateFile() - operacje plikowe (461)

Dodatek B Specyfikacja struktur MODEMDEVCAPS, MODEMSETTINGS oraz funkcji GetCommModemStatus() (467)

  • MODEMDEVCAPS (467)
  • MODEMSETTINGS (470)
  • GetCommModemStatus() (471)

Dodatek C Transmisja asynchroniczna. Funkcje rozszerzone (473)

  • Funkcja WriteFileEx() (473)
  • Funkcja ReadFileEx() (474)
  • Funkcja FileIOCompletionRoutine() (474)
  • Funkcja SleepEx() (475)
  • Funkcja WaitForSingleObjectEx() (475)

Dodatek D Zamiana liczb z postaci dziesiętnej na binarną (477)

Dodatek E Funkcje CreateThread(), CreateMutex() i CreateSemaphore() (481)

Skorowidz (487)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-9446-4
Rozmiar pliku: 5,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: