Facebook - konwersja

Ruby. Wprowadzenie - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Format:
MOBI
Data wydania:
12 września 2012
34,00
3400 pkt
punktów Virtualo

Ruby. Wprowadzenie - ebook

Poznaj praktyczne zastosowania języka Ruby

  • Podstawowe konstrukcje języka i zasady programowania obiektowego
  • Operacje na tekstach, liczbach i plikach
  • Framework Ruby on Rails

Ruby -- obiektowy język programowania, względnie nowy, bo opracowany na początku lat 90. ubiegłego wieku, zdobywa coraz większą popularność. W zakresie tworzenia aplikacji internetowych staje się poważną konkurencją dla Perla, PHP i Javy. Jest niezwykle elastyczny, posiada prostą składnię i spore możliwości, a tworzony w nim kod jest bardzo zwarty. Za pomocą Ruby można pisać zarówno proste skrypty administracyjne, jak i rozbudowane aplikacje internetowe. W budowaniu tych ostatnich niezwykle pomocny jest framework Ruby on Rails, dzięki któremu proces tworzenia aplikacji przebiega błyskawicznie.

Książka "Ruby. Wprowadzenie" to podręcznik dla tych, którzy chcą poznać możliwości języka bez konieczności studiowania zawiłych opisów teoretycznych. Przedstawia Ruby na praktycznych przykładach, pokazując jego zastosowania w typowych zadaniach, z jakimi spotyka się na co dzień programista aplikacji sieciowych. Czytając tę książkę, poznasz elementy języka Ruby i nauczysz się programować obiektowo. Dowiesz się, w jaki sposób przetwarzać dane liczbowe, teksty i tablice, pliki i katalogi oraz dokumenty XML. Przeczytasz także o środowisku Ruby on Rails.

  • Instalacja języka Ruby w różnych systemach operacyjnych
  • Instrukcje i operatory
  • Przetwarzanie tekstów i operacje matematyczne
  • Operacje na systemie plików
  • Korzystanie z plików XML
  • Programowanie obiektowe
  • Wprowadzenie do Ruby on Raili

Wejdź do świata Ruby, a pokochasz jego możliwości!

Spis treści

Przedmowa (9)

1. Podstawy języka Ruby (13)

  • Witaj, Matz! (14)
  • Interactive Ruby (22)
  • Zasoby (24)
  • Instalowanie języka Ruby (25)
  • Permission Denied (30)
  • Kojarzenie typów plików w systemie Windows (30)
  • Pytania sprawdzające (32)

2. Krótka wycieczka po języku Ruby (33)

  • Ruby jest językiem obiektowym (33)
  • Słowa zastrzeżone języka Ruby (35)
  • Komentarze (37)
  • Zmienne (37)
  • Łańcuchy (40)
  • Liczby i operatory (42)
  • Instrukcje warunkowe (43)
  • Tablice i tablice asocjacyjne (43)
  • Metody (44)
  • Bloki (48)
  • Symbole (52)
  • Obsługa wyjątków (52)
  • Dokumentacja języka Ruby (53)
  • Pytania sprawdzające (53)

3. Instrukcje warunkowe (55)

  • Instrukcja if (55)
  • Instrukcja case (58)
  • Pętla while (59)
  • Metoda loop (62)
  • Pętla for (63)
  • Wykonanie przed lub po programie (65)
  • Pytania sprawdzające (66)

4. Łańcuchy (67)

  • Tworzenie łańcuchów (67)
  • Konkatenacja łańcuchów (70)
  • Dostęp do łańcuchów (70)
  • Porównywanie łańcuchów (72)
  • Manipulowanie łańcuchami (73)
  • Konwersja wielkości liter (76)
  • Odstępy itp. (78)
  • Inkrementowanie łańcuchów (79)
  • Konwersja łańcuchów (80)
  • Wyrażenia regularne (81)
  • Ruby 1.9 i następne (84)
  • Pytania sprawdzające (84)

5. Matematyka (85)

  • Hierarchia klas i moduły wbudowane (86)
  • Konwersja liczb (86)
  • Podstawowe operacje matematyczne (87)
  • Zakresy (90)
  • Zapytania o liczby (91)
  • Inne metody matematyczne (93)
  • Funkcje matematyczne (93)
  • Liczby wymierne (94)
  • Liczby pierwsze (96)
  • Pytania sprawdzające (97)

6. Tablice (99)

  • Tworzenie tablic (100)
  • Dostęp do elementów (102)
  • Konkatenacja (104)
  • Operacje na zbiorach (104)
  • Elementy unikatowe (105)
  • Na stos (105)
  • Porównywanie tablic (105)
  • Modyfikacja elementów (106)
  • Usuwanie elementów (107)
  • Tablice i bloki (108)
  • Sortowanie i w tył zwrot (108)
  • Tablice wielowymiarowe (109)
  • Ruby 1.9 i następne (109)
  • Inne metody klasy Array (109)
  • Pytania sprawdzające (110)

7. Tablice asocjacyjne (111)

  • Tworzenie tablicy asocjacyjnej (111)
  • Dostęp do tablicy asocjacyjnej (112)
  • Iteracja na tablicy asocjacyjnej (113)
  • Modyfikacje tablicy asocjacyjnej (114)
  • Konwersja tablicy asocjacyjnej na inną klasę (116)
  • Ruby 1.9 i następne (117)
  • Inne metody klasy Hash (117)
  • Pytania sprawdzające (117)

8. Praca z plikami (119)

  • Katalogi (119)
  • Tworzenie nowego pliku (121)
  • Otwieranie istniejącego pliku (121)
  • Usuwanie i zmiana nazw plików (124)
  • Zapytania o pliki (124)
  • Zmiana trybu i właściciela pliku (125)
  • Klasa IO (126)
  • Pytania sprawdzające (127)

9. Klasy (129)

  • Definiowanie klasy (130)
  • Zmienne instancji (131)
  • Akcesory (132)
  • Zmienne klasy (134)
  • Metody klasy (134)
  • Dziedziczenie (136)
  • Moduły (137)
  • Metody public, private i protected (139)
  • Pytania sprawdzające (140)

10. Dalsza zabawa z językiem Ruby (141)

  • Formatowanie wyjścia za pomocą metody sprintf (141)
  • Przetwarzanie dokumentów XML (144)
  • Data i czas (148)
  • Refleksja (152)
  • Tk (155)
  • Metaprogramowanie (157)
  • RubyGems (158)
  • Obsługa wyjątków (162)
  • Tworzenie dokumentacji za pomocą RDoc (163)
  • Embedded Ruby (170)
  • Pytania sprawdzające (172)

11. Krótki przewodnik po Ruby on Rails (173)

  • Skąd pochodzi Rails? (173)
  • Dlaczego Rails? (174)
  • Co inni zdziałali z pomocą Rails? (178)
  • Hosting dla Rails (179)
  • Instalowanie Rails (179)
  • Nauka Rails (183)
  • Krótki samouczek (184)
  • Pytania sprawdzające (188)

A Leksykon języka Ruby (191)

B Odpowiedzi na pytania sprawdzające (209)

Słowniczek (215)

Skorowidz (223)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6097-1
Rozmiar pliku: 4,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij