- promocja
Rysowanie dla bystrzaków - ebook
Rysowanie dla bystrzaków - ebook
- Poznaj tajniki rysunku
- Przygotuj ołówek i zabierz się do twórczej pracy
- Odkryj świat cyfrowy
Sposób na wyzwolenie Twojego wewnętrznego artysty
Książka - oparta na prostej filozofii, zgodnie z którą tylko Ty sam możesz nauczyć siebie rysowania - daje Ci narzędzia potrzebne do tego, by poznać podstawy rysunku, a potem rozwinąć się w ramach bardziej zaawansowanych technik. Nigdy nie jest za późno na odkrycie wewnętrznego artysty. A zatem przygotuj blok i ołówek i razem z tym przyjaznym dla czytelnika poradnikiem daj wyraz Twojej ekspresji artystycznej.
W książce:
- Przybory do rysowania i techniki rysunku
- Darmowe narzędzia do rysowania na komputerze
- Instrukcje pomocne w tworzeniu iluzji przestrzennych
- Faktury i wzory, które czynią rysunki lepszymi
- Sposoby na pracę z perspektywą
Spis treści
O autorach 12
Podziękowania 13
Wprowadzenie 15
CZĘŚĆ I: I TY MOŻESZ RYSOWAĆ! 21
Rozdział 1: Zaczynamy (i kontynuujemy) rysowanie 23
- Sprawdzam grunt: Czy rysowanie jest dla Ciebie? 24
- Rozprawiamy się z mitem talentu 24
- Twoja indywidualność 25
- Definicja rysowania 25
- Pierwsze rysunki 25
- Przegląd współczesnych trendów w rysunku 26
- Twoja motywacja do rysowania 26
- Zastosowania rysowania 26
- Korzyści płynące z rysowania 27
- Przygotowanie do pracy 28
- Odkrywamy Twój styl 29
- Dobre nawyki artystyczne 30
- Zdobycie niezbędnych umiejętności 31
- Implementacja skutecznego procesu 31
- Kwestia dwuznaczności 32
Rozdział 2: Wszystko, czego potrzeba na początku 33
- Odkrywamy Twoje preferencje 34
- Trzymanie narzędzia rysowania 34
- Kreślenie za pomocą wybranego narzędzia 37
- Szkic czy detale? 38
- Szukanie inspiracji 39
- Odkrywamy Twoje zainteresowania 39
- Czerpanie pomysłów z prac innych artystów (jak również z własnych!) 39
- Rysowanie z pamięci 41
- Jak znaleźć czas i miejsce do rysowania? 42
- Zadbanie o odpowiednią przestrzeń 42
- Czas na rysowanie 43
- Praca ze szkicownikiem 44
- Rysowanie poza domem 44
- Zabawa z pomysłami 47
- Wybieranie narzędzi do rysowania 48
- Niezbędnik 48
- Lista życzeń 51
- Projekt: Źrenica oka 52
Rozdział 3: Nawigacja w czasie podróży rysownika 55
- Etap 1: w poszukiwaniu linii 56
- Etap 2: od linii do kształtów 57
- Etap 3: trzeci wymiar - forma 59
- Złapanie właściwej perspektywy 59
- Rozkosze cieniowania 60
- Etap 4: odkrywanie szczegółów - faktura 61
- Etap 5: kontekst rysunku - kompozycja 62
- Projekt: rozkładamy rysunek na części, by zobaczyć pięć etapów w działaniu 64
Rozdział 4: Rysowanie na komputerze 69
- Korzyści, jakie zapewnia rysunek cyfrowy 70
- Praca na cyfrowym płótnie 71
- Większa elastyczność w procesie rysowania 72
- Poznajemy sprzęt potrzebny w rysunku cyfrowym 73
- Przyglądamy się oprogramowaniu 76
- Narzędzia darmowe 76
- Przystępne cenowo narzędzia na start 77
- Narzędzia profesjonalne 78
- Dołączamy do społeczności internetowej 79
- Budujemy galerię na stronie społecznościowej 80
- Tworzymy osobiste portfolio online 80
- Interaktywność rysowania online 81
- Zdobywanie wiedzy dzięki internetowi 81
- Pierwsze kroki w rysunku cyfrowym 83
- Poznajemy narzędzia cyfrowe 83
- Tworzymy pierwsze szkice 84
- Poznajemy warstwy 85
- Projekt: Twój pierwszy rysunek cyfrowy 87
Rozdział 5: Okiem artysty, czyli uczymy się patrzeć na nowo 93
- Analiza mózgu: która strona mózgu odpowiada za rysowanie 94
- Prawa półkulo, pobudka! 94
- Przełączanie 95
- Poznajemy symetrię 96
- Kontrolowanie półkul 96
- Wyślij lewą półkulę na wakacje 97
- Artysta bada świat 100
- Rysuj to, co masz przed oczyma 100
- Zobacz swój dom po raz pierwszy w życiu 101
- Z lodówki na papier 102
- Badanie okolicy bliższej i dalszej 103
- Odkrywanie świata kryjącego się w artyście 103
- Porównanie postrzegania lewą i prawą półkulą mózgu 104
- Pogryzmolmy sobie 105
- Projekt: Twoje własne gryzmoły 107
- Rysowanie linii 107
- Sięgnij wzrokiem poza linie 108
- Od gryzmołów do rysunku 108
CZĘŚĆ II: PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI 109
Rozdział 6: Zaplanuj swój rysunek 111
- Elementy kompozycji 112
- Podkreślanie punktu centralnego 112
- Przesłanianie, ujednolicanie i głębia 114
- Wykorzystanie przestrzeni negatywnej 115
- Korzyści płynące z używania linii 116
- Równowaga pomiędzy poszczególnymi elementami kompozycji 120
- Kontrast: równowaga pomiędzy kształtami i walorami 121
- Określanie proporcji elementów kompozycji 122
- Podstawowe formuły kompozycji 124
- Zasada trójpodziału 124
- Kompozycja z duszą - SOUL 126
- Narzędzia pracy artysty pomagające w planowaniu kompozycji 129
- Świat widziany przez wizjer 130
- Planowanie kompozycji z fotografii 130
- Projekt: planowanie kompozycji 132
Rozdział 7: Rozpoznawanie i rysowanie różnych rodzajów linii 137
- Zaprzyjaźniamy się z liniami 138
- Doceniamy różnorodność linii 140
- Linie proste 141
- Tworzenie ostrych krawędzi przy pomocy linii łamanych 143
- Podążając za kształtami linii krzywych 144
- Utrwalenie ruchu 145
- Proporcje i kształty 148
- Podział złożonych obiektów na proste kształty 148
- Naprawiamy problemy z proporcjami 150
- Projekt: przyglądamy się liniom i kształtom 154
Rozdział 8: Odkrywamy trzeci wymiar 159
- Właściwe postrzeganie światła i cienia oraz stosowanie walorów 159
- Dokładniejsze spojrzenie na sprawę 160
- Kontrast w rysunku 163
- Jak przełożyć na walory to, co się widzi? 164
- Nadawanie rysowanym kształtom trzeciego wymiaru 166
- Od kwadratu do sześcianu 167
- Od prostokątów i trójkątów do pudełek, walców i stożków 167
- Od okręgu do sfery 168
- Projekt: rysowanie sfery 171
Rozdział 9: Ożywianie rysunków cieniowaniem 175
- Cieniowanie przez dodawanie treści 176
- Cieniowanie na gładko 176
- Wykreskuj odcienie szarości 178
- Tworzenie skali walorów 181
- Gradienty 182
- Cieniowanie za pomocą gumki 184
- Cieniowanie na Twoich rysunkach 186
- Praca z podstawowymi walorami 187
- Dopracowanie walorów 187
- Projekt: rysujemy jajo 188
Rozdział 10: Różne rodzaje faktur 193
- Widzieć i czuć - faktura kontra wzór 193
- Określanie faktur 194
- Faktury gładkie, matowe, połyskujące i mieniące się 196
- Faktury puszyste i mechate 197
- Faktury futra i pokryte włosem 198
- Faktury chropowate i poszarpane 200
- Budowanie rysunku z faktur 200
- Planowanie rozmieszczenia faktur na rysunku 201
- Czas na praktykę 202
- Łączenie formy z wzorem i fakturą 202
- Projekt: dwie zabawne faktury 203
- Szkicowanie kręciołkami 203
- Rysowanie plam na sierści 204
Rozdział 11: Nowe perspektywy 207
- Perspektywa linearna 207
- W poszukiwaniu linii horyzontu 209
- W poszukiwaniu punktów zbieżności 211
- Spojrzenie na głębię z własnej perspektywy 216
- Rozszerzenie pojęcia perspektywy 217
- Rozmywanie w perspektywie powietrznej 218
- Skrócenie perspektywiczne 218
- Projekt: rysowanie w perspektywie o jednym punkcie zbieżności 220
- Projekt: rysowanie w perspektywie o dwóch punktach zbieżności 221
- Projekt: rysowanie w perspektywie o trzech punktach zbieżności 223
- Projekt: eksperymentujemy z perspektywą dynamiczną 226
CZĘŚĆ III: EKSPERYMENTUJEMY Z TEMATEM 231
Rozdział 12: Rysujemy martwą naturę 233
- Dobieranie elementów kompozycji 234
- Wybieramy obiekty, które coś dla nas znaczą 234
- Grupujemy obiekty do narysowania 235
- Wyzwanie przeźroczystości 237
- Czas na aranżację 238
- Oświetlanie martwej natury 241
- Projekt: rysujemy martwą naturę 243
Rozdział 13: Świat poza domem 247
- Odkrywamy niebo i ziemię 248
- Ciągle zmieniające się niebo 249
- Rysowanie drzew 251
- Uwiecznianie urody kwiatów 256
- Projekt: wyśnić białą zimę 260
- Projekt: śliczna lilia 263
Rozdział 14: Rysujemy zwierzaki 269
- Rysujemy futro i pióra 270
- Sierść długa i krótka 270
- Latamy razem z ptakami 274
- Zwierzaki na portrecie jak żywe 276
- Projekt: skrzydła na wodzie 279
Rozdział 15: Rysowanie ludzi 285
- Rysujemy ciało 285
- Analizujemy powierzchowną anatomię 286
- Mierzymy proporcje 288
- Szkicujemy pozę 289
- Budujemy ludzkie ciało z podstawowych kształtów 289
- Poprawiamy rysunek za pomocą linii konturowych 291
- Rysujemy portrety 292
- Proporcje głowy i twarzy 293
- Rysujemy twarz 295
- Rysujemy realistycznie wyglądające włosy 301
- Rysujemy postacie w oddali oraz postacie w ruchu 303
- Rysowanie ludzi i tłumów w oddali 303
- Rysowanie postaci w ruchu 305
- Projekt: tłum na linii mety 307
CZĘŚĆ IV: DEKALOGI 311
Rozdział 16: Dziesięć rad dotyczących rysowania kreskówek 313
- Zaczynamy od pomysłu 313
- Czerpanie inspiracji bez zatracenia siebie 314
- Podejmowanie świadomych decyzji 316
- Dobieramy właściwe materiały 317
- Przygotowujemy pracownię 318
- Szkicowanie pomysłu 318
- Analiza szkicu 319
- Planowanie walorów 319
- Czyścimy rysunek 319
- Tuszujemy sprawę 320
Rozdział 17: Dziesięć rad dotyczących artystycznego rozwoju 321
- Doceniamy sztukę 322
- Eksperymentuj z przyborami do rysowania 322
- Odkryj, jakim artystą jesteś 324
- Różne style rysowania 325
- Praca z natury i fotografii 326
- Kursy, szkolenia i warsztaty 327
- Spróbuj malarstwa 327
- Odrobina kreatywności 328
- Umieszczanie swoich prac w internecie 328
- Inne sposoby na podzielenie się swoją sztuką 329
Rozdział 18: Dziesięć pytań na temat praw autorskich 331
- Co to takiego te prawa autorskie? 332
- Jakiego rodzaju prace są chronione? 332
- Kiedy dzieło nie jest oryginalne? 332
- Czy mogę rysować na podstawie chronionych obrazków? 333
- Jeśli wprowadzę zmiany do chronionego obrazka, czy mogę nowe dzieło przypisać sobie? 333
- Czy mogę rysować z ilustracji w tej książce? 334
- W jaki sposób mogę przyznać sobie prawa autorskie? 334
- W jaki sposób mogę udowodnić, że posiadam prawa do dzieła? 335
- Czy mogę przy swoim dziele wstawić znaczek (c)? 335
- W jaki sposób używać symbolu praw autorskich (c)? 335
Kategoria: | Malarstwo |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8166-7 |
Rozmiar pliku: | 33 MB |