Samo Sedno - Skuteczne CV i list motywacyjny - ebook
Samo Sedno - Skuteczne CV i list motywacyjny - ebook
Skuteczne CV i list motywacyjny
Wzory dokumentów i komentarze ekspertów!
Podczas rekrutacji masz tylko chwilę, aby zainteresować swoją kandydaturą przyszłego szefa. Ten poradnik pokaże, jak sprawić, by Twoje CV znalazło się wśród tych przeczytanych i by to właśnie Ciebie zaproszono na rozmowę. Poznasz 11 podstawowych elementów niezbędnych do zbudowania idealnego życiorysu, a zamieszczone w książce ćwiczenia pomogą Ci odkryć własne atuty oraz zwiększyć szansę na zdobycie pracy. Z poradnika dowiesz się, jak napisać CV w układzie chronologicznym, celowym czy funkcjonalnym oraz jak możesz się wyróżnić dzięki przygotowaniu niestandardowych dokumentów aplikacyjnych. Poznasz opinie doświadczonych rekruterów, którzy zdradzają, jak powinny być przygotowane doskonałe dokumenty aplikacyjne. Odpowiednie CV i list motywacyjny to pierwszy krok w kierunku nowej pracy – z tym poradnikiem będziesz do tego dobrze przygotowany!
Zrób dobre wrażenie i zdobądź pracę marzeń!
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- pomaga przygotować skuteczne CV oraz ulepszyć już istniejące
- omawia niezbędne elementy życiorysu zawodowego czy listu motywacyjnego
- pokazuje, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów
- przedstawia zalety i wady alternatywnych form aplikacji
- zawiera wzory dokumentów oraz komentarze ekspertów
O autorze:
Ewa Godlewska – absolwentka psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada licencję Doradcy Zawodowego I stopnia oraz certyfikat Practitioner of Art of NLP. W ramach założonej przez siebie Pracowni Rozwoju Osobistego „Espira” zajmuje się doradztwem zawodowym, prowadzi konsultacje, warsztaty i szkolenia dla firm oraz instytucji.
Więcej informacji: www.SamoSedno.com.pl
Samo Sedno to seria nowoczesnych, praktycznych i podręcznych poradników, które trafiają w samo sedno. W serii znajdują się tytuły o tematyce m.in. biznesowej, parentingowej, psychologicznej czy dotyczącej zdrowego stylu życia i rozwoju osobistego.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7788-194-1 |
Rozmiar pliku: | 2,8 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Przygotowanie dobrych dokumentów aplikacyjnych to jeden z pierwszych kroków prowadzących do znalezienia dobrej pracy. Moim zdaniem dobra praca to taka, która jest dobrze dobrana do predyspozycji, umiejętności i zainteresowań. Wiem z własnego doświadczenia, jak trudno wykonywać pracę, która nudzi i nie daje satysfakcji. Pracując jako doradca zawodowy, staram się przekonać moich klientów, że warto wytrwale dążyć do znalezienia zawodu, który pozwala na realizację ich potencjału. Wierzę, że każdy może znaleźć pracę idealną dla siebie. Wystarczy chcieć i działać, aby te marzenia się spełniły. Proces poszukiwania pracy nie jest prosty, łatwy i przyjemny. Znalezienie odpowiedniego zajęcia wymaga zaangażowania, systematyczności i wytrwałości. W tej książce proponuję systemowe podejście do szukania pracy, a co za tym idzie, również do przygotowania dokumentów aplikacyjnych. Podejście „szukam jakiejkolwiek pracy” sprawia, że kandydat tworzy dokumenty wnoszące zbyt mało informacji na jego temat. Właściwe sprofilowanie aplikacji pod kątem wybranego stanowiska zwiększy szanse na przejście do kolejnych etapów rekrutacji. W tym poradniku starałam się zebrać całą swoją wiedzę i doświadczenie we wspieraniu osób poszukujących pracy. Zależało mi na czerpaniu z doświadczeń praktyków, dlatego poprosiłam o wypowiedzi osoby, które na co dzień zajmują się rekrutacją. Mam nadzieję, że efektem połączenia tych dwóch źródeł będzie rzetelna wiedza na temat przygotowania doskonałych dokumentów aplikacyjnych, która każdemu czytelnikowi ułatwi znalezienie wymarzonej pracy.
Ewa GodlewskaRozdział 1
1 „Choć byłem redaktorem naczelnym tego słownika i jego współautorem, sam wolę »podanie« od »aplikacji«. Słowo »aplikacja«, tak używane, wydaje mi się pretensjonalne. Rzetelność leksykograficzna kazała je jednak uwzględnić w słowniku” – wypowiedź Mirosława Bańki: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=1732.
Uwaga ogólna do wszystkich przypisów powołujących się na strony internetowe: dostęp na dzień 28 maja 2012 roku.
2 McCarthy E. Jerome, Basic Marketing: A Managerial Approach, wyd. XII, Irwin, Homewood Il 1996, Kotler Philip, Marketing, tłum. Robert Bartołd, Maria Sicińska, Mariusz Trojanowski, Anna Zdziemborska, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2005.
3 Na podstawie: Diagram 1.5 Kotler Philip, dz.cyt., s. 16.
4 Wypowiedzi Kamila Nosela pochodzą z wywiadu udzielonego przez dziennikarza Autorce książki w dn. 14.03.2012 r. – przyp. red.