Samo Sedno. Start-up. Od pomysłu do sukcesu - ebook
Samo Sedno. Start-up. Od pomysłu do sukcesu - ebook
Masz pomysł na własny biznes wynikający z pasji? Ta książka pomoże ci go zrealizować i założyć swoją firmę! Odnajdziesz w niej przydatne informacje na temat tworzenia i rozwijania start-upów. Dowiesz się, jak zminimalizować ryzyko inwestycji, napisać dobry biznesplan, skąd otrzymać pieniądze i jak uniknąć podstawowych błędów. Stwórz swój wymarzony biznes już dziś!
- Dowiedz się, ile będzie kosztować rozwój start-upu i jak znaleźć inwestora.
- Napisz dobry biznesplan i naucz się unikać podstawowych błędów.
- Zainspiruj się historiami polskich start-upów (m.in. JakDojade.pl i Zadane.pl).
- Dowiedz się, jak niebanalnie promować swój start-up i jak skutecznie komunikować się z mediami.
O autorze:
Adam Łopusiewicz – redaktor magazynu internetowego MamStartup. Zainteresowany branżą start-upową i marketingiem.
Samo Sedno to seria nowoczesnych, praktycznych i podręcznych poradników, które trafiają w samo sedno. W serii znajdują się tytuły o tematyce m.in. biznesowej, parentingowej, psychologicznej czy dotyczącej zdrowego stylu życia i rozwoju osobistego.
Spis treści
1. Co to jest start-up?
Co jest największą wartością start-upu?
Start-up a działalność gospodarcza
2. Jak znaleźć pomysł na własny start-up?
Szukamy pomysłu na start-up
Która branża wciąż zarabia?
Rób to, co jest twoją pasją
Nie porywaj się z motyką na słońce
3. Mam pomysł na start-up, ale mam też konkurencję
Rodzaje konkurencji
Analiza konkurencji krok po kroku
4. Podstawowe błędy start-upowca
5. Success story
Jakdojade.pl
Zadane.pl
Listonic.pl
6. Skąd pozyskać fundusze na realizację projektu?
Inkubatory przedsiębiorczości
Fundusze inwestycyjne
Aniołowie biznesu
7. Jak napisać dobry biznesplan?
Elementy biznesplanu
8. Ile będzie kosztować realizacja mojego
pomysłu na start-up?
Aktywa trwałe
Koszty operacyjne
9. Prezentacja start-upu
Co zawrzeć w prezentacji?
Błędy prezentujących
Stawiamy na ilość
10. Jak znaleźć idealnego współpracownika?
Oferta pracy
Pracuj dla nas
Rozmowa kwalikacyjna
Wdrożenie pracownika
11. Pomysł i pieniądze to nie wszystko.
Gdzie szukać doświadczenia?
12. Niebanalna promocja start-upu
Dlaczego warto się promować?
Darmowa promocja
Wydarzenia
Raporty i infograki
Żeby było głośno
13. Jak być otwartym na media?
Zakładka „Dla mediów”
Jak zainteresować media projektem?
Błędy w komunikacji
Jak komunikować się z mediami?
14. Jak być na czasie?
Polskie serwisy
Serwisy zagraniczne
Bądź na czasie
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7788-340-2 |
Rozmiar pliku: | 720 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Redakcja: Edytorial.com.pl Izabela Jesiołowska
Korekta: Maria Szewczyk, eKorekta24.pl
Opracowanie graficzne: Eliza Goszczyńska, Grażyna Faltyn, Studio F
Projekt okładki: STEFANIUK STUDIO – Krzysztof Stefaniuk
© Edgard 2013
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną oraz kopiowanie na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym skutkuje naruszeniem praw autorskich niniejszej publikacji.
Samo Sedno
Edgard
ul. Belgijska 11
02-511 Warszawa
tel./faks: (22) 847 51 23
e-mail: [email protected]
wydanie I
Warszawa 2013
Konwersja do formatu ePub oraz Mobi:
Wstęp
Kiedy otrzymałem propozycję napisania tego poradnika, zgodziłem się bez wahania. Potraktowałem to jako wyzwanie, ale nie tylko. Rozumiałem też potrzebę usystematyzowania wiedzy zawartej w sieci. Co prawda, już samo pisanie o tym, co dzieje się w internecie, niesie za sobą wiele zagrożeń, bo następują w nim ciągłe zmiany, sądzę jednak, że gdy chodzi o kwestie podstawowe związane z tworzeniem start-upu, dużo się nie zmienia.
Start-up. Od pomysłu do sukcesu jest też odpowiedzią na wiele pytań, które zadawane są mi na co dzień. Mam nadzieję, że po lekturze poradnika zarówno moja rodzina, jak i moi przyjaciele i znajomi będą mogli lepiej zrozumieć, co mnie tak pochłonęło przez kilka ostatnich lat. Tematyka start-upów, kreatywności i przede wszystkim przedsiębiorczości zainteresowała mnie do tego stopnia, że praca stała się moją pasją, by nie powiedzieć – życiem. Tobie, czytelniku, życzę tego samego.
Poradnik, który trzymasz w dłoni, jest przede wszystkim zbiorem informacji. To jednak także, a może przede wszystkim, zbiór historii i doświadczeń ludzi, z którymi miałem przyjemność pracować jako redaktor magazynu internetowego MamStartup.pl. Poradnik nie powstałby też bez pomocy moich znajomych, którzy, czasem nieświadomie, motywowali mnie i udzielali mi informacji potrzebnych do jego napisania. Dziękuję Annie Wilmie, Marcinowi Małeckiemu, Michałowi Samojlikowi, Lechowi Romańskiemu, Łukaszowi Tokarskiemu, Emilii Ostapowicz, Justynie Mockus, Agnieszce Meller, Łukaszowi Haluchowi, Elżbiecie Sądel, Marcinowi Kurkowi, Filipowi Miłoszewskiemu, Bartoszowi Burkowi i Danielowi Lewczukowi. Podziękowania należą się również wydawnictwu za współpracę przy tworzeniu tej książki oraz rodzinie – Mamie, Tacie, braciom – za to, że zawsze wierzą we mnie bezgranicznie.
Adam Łopusiewicz
[email protected]