Samograj. Zaprojektuj firmę, aby działała samodzielnie - ebook
Samograj. Zaprojektuj firmę, aby działała samodzielnie - ebook
Trzeba pracować ciężej! Więcej, dłużej, produktywniej. Powtarzają to sobie przedsiębiorcy, szefowie, efektywni pracownicy i każdy, kto stara się utrzymać w czołówce. Towarzyszy temu poczucie, że trzeba wszystkiego dopilnować osobiście, że nie można niczego odpuścić i po prostu należy jakoś sobie poradzić z nawałem pracy. Nie ma mowy o wolnym weekendzie, o wieczornym wyjściu z przyjaciółmi czy po prostu o spędzeniu czasu z rodziną. Dobrze to znasz. Tylko... gdzie w tym są marzenia związane z Twoją firmą?
Dzięki tej książce je odzyskasz. Odzyskasz też równowagę, złapiesz oddech, pojedziesz na wakacje. Ale najpierw musisz sprawić, aby firma zaczęła działać jak dobrze naoliwiony mechanizm. Jak automat. To w sumie absurdalnie proste zadanie. W tym poradniku znajdziesz dokładne wyjaśnienie zasad działania koncepcji automatycznie działającej firmy, a także opis wdrażania tej strategii. Dowiesz się, jak odróżniać sprawy kluczowe od mniej istotnych, w jaki sposób przekonać swój zespół do zmiany i jak stopniowo, w ramach codziennych zadań, doprowadzić firmę do automatycznego działania. A Ty znajdziesz czas na to, co ważne, na to, co uwielbiasz robić najbardziej ? po to przecież powstała Twoja firma!
W książce:
- czym grozi pułapka przetrwania i jak się z niej wyplątać
- czym jest strategia Samograja i jakie korzyści przynosi
- z jakich etapów składa się wdrażanie Samograja
- na co zwracać uwagę, aby odnieść korzyści z Samograja
- skąd się bierze opór przed Samograjem i jak sobie z nim poradzić
Swoboda, radość i równowaga? Tak działa firma automat!
Spis treści
- Opinie pierwszych czytelników Samograja
- Wstęp
- Rozdział 1. Dlaczego Twoja firma (ciągle) tkwi w miejscu
- Rozwiązanie nie jest rozwiązaniem
- Nowe ujęcie prawa Parkinsona
- Unikanie ryzyka
- Pułapka przetrwania
- Siedem etapów strategii Samograja
- Samograj w akcji
- Rozdział 2. Etap pierwszy. Przeanalizuj czas swojej firmy
- 4D prowadzenia firmy funkcjonującej jak samograj
- Samo Działanie to droga donikąd
- Komplikacje związane z delegowaniem zadań i odpowiedzialności
- Kompozycja 4D docelowe wartości procentowe
- Analiza aktywna
- Zacznij od 1%
- Owszem, doprowadzenie do tego, żeby firma funkcjonowała jak samograj, jest możliwe
- Operacja Wakacje
- Samograj w akcji
- Rozdział 3. Etap drugi. Zadeklaruj Funkcję Królowej Pszczół Twojej firmy
- Identyfikowanie i deklarowanie firmowej Funkcji Królowej Pszczół metoda karteczek samoprzylepnych
- Samograj w akcji
- Identyfikowanie i deklarowanie firmowej Funkcji Królowej Pszczół metoda karteczek samoprzylepnych
- Rozdział 4. Etap trzeci. Ochrona i obsługa FKP
- Wszystkie ręce na pokład
- Ćwiczenie: piasta i szprychy
- Z czego zrezygnować, co zlecić komuś innemu, a co ograniczyć?
- Piasta i szprychy w akcji
- A gdy to Ty obsługujesz FKP
- Gdy królowa chce pozostać królową
- Samograj w akcji
- Rozdział 5. Etap czwarty. Przechwyć systemy
- Systemy już istnieją
- Przechwytywanie systemów
- Wolność prowadzi do mistrzostwa (czyli co widać z wysokości 10 000 metrów)
- Rzeki wybierają najbardziej oczywiste koryta
- Samograj w akcji
- Rozdział 6. Etap piąty. Zbilansuj zespół
- Właściwi ludzie
- Kiedy powinienem zatrudniać?
- Kogo powinienem zatrudnić?
- Największy problem zaufanie
- Jaką strukturę powinien mieć mój zespół?
- Ćwiczenie: analiza cech zawodowych
- Wnioski płynące z analizy
- Ćwiczenie: analiza czasu zespołu w systemie Samograja
- Podsumowanie: pierwsze pięć etapów w akcji
- Samograj w akcji
- Rozdział 7. Etap szósty. Ustal, kogo będziesz obsługiwać
- Twój rynek zbytu to nie wszyscy
- Kim są Twoi klienci?
- W jaki sposób?
- Samograj w akcji
- Rozdział 8. Etap siódmy. Miej oko na swoją firmę
- Nie komplikuj sobie życia
- Przyciąganie, konwertowanie, dostarczanie i inkasowanie
- Wszystko po kolei
- Rozwiązywanie odpowiednich problemów
- Gdy FKP jest jasno określona, wskaźniki to rewelacyjne narzędzia
- Samograj w akcji
- Rozdział 9. Opór (i jak sobie z nim radzić)
- Gdy wszystko wskazuje na to, że się nie uda
- Opór ze strony partnerów biznesowych
- Opór ze strony wszystkich innych
- Samograj w akcji
- Rozdział 10. Czterotygodniowe wakacje
- Dlaczego wakacje mają trwać akurat cztery tygodnie?
- Wyjedź na wakacje naprawdę
- Operacja Wakacje
- Osiemnaście miesięcy przed terminem deklaracja
- Szesnaście miesięcy przed terminem przeprowadź analizę czasu
- Czternaście miesięcy przed terminem powiedz członkom zespołu
- Dwanaście miesięcy przed terminem rozpocznij ograniczanie aktywności
- Dziesięć miesięcy przed terminem dalsze ograniczanie aktywności
- Osiem miesięcy przed terminem oceń postępy i ostatecznie mianuj zastępców
- Sześć miesięcy przed terminem przeprowadź test
- Cztery miesiące przed terminem przeprowadź kolejne testy
- Dwa miesiące przed terminem zaplanuj całkowitą separację
- Miesiąc przed terminem wejdź w rolę obserwatora
- Tydzień przed terminem zrób sobie wakacje w pracy
- 24 godziny przed początkiem Operacji Wakacje
- Na wakacjach
- Po powrocie
- Zakończenie
- Podziękowania
- Słowniczek kluczowych terminów
- Od autora
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8032-5 |
Rozmiar pliku: | 2,8 MB |