Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Samorządowe public relations - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
20 stycznia 2007
23,31
2331 pkt
punktów Virtualo

Samorządowe public relations - ebook

Samorządowe public relations to podręcznik dla osób zajmujących się na co dzień komunikacją społeczną – rzeczników prasowych, radnych, wójtów, burmistrzów, starostów oraz tych wszystkich, którzy chcieliby nimi zostać.

Książkę tę kupię w prezencie pracownikom wszystkich agend miejskich zajmujących się sprawami PR. Także wszystkim dyrektorom wydziałów, departamentów i innych instytucji miejskich. Wszystkim, którzy kierują pracami na rzecz mieszkańców i siłą rzeczy wchodzą w wielorakie „public relations”.
Znakomita książka! Praca naukowa, którą daje się czytać lekko, i która wciąga w trakcie lektury! Pełna pysznych anegdot i cennych wskazówek. Mądra.
Rafał Dutkiewicz – prezydent Wrocławia

Wydawało mi się, że znam dość dobrze i z powodzeniem stosuję to, o czym ta książka traktuje, ale prawie na każdej jej stronie znajdowałem nowe dla mnie informacje. Dziękuję za to, że nie jest to zbiór socjotechnicznych sztuczek, ale opis reguł postępowania w relacjach z ludźmi, do których autor ma szacunek i uczy szacunku niezależnie od tego, jakie kto ma wykształcenie czy status społeczny.
Stanisław Kracik – burmistrz Niepołomic

To świetny podręcznik dla każdego, kto pod sformułowaniem PR rozumieć chce więcej niż sporadyczne organizowanie konferencji prasowej prezydenta miasta.
Konrad Ciesiołkiewicz – rzecznik prasowy rządu Kazimierza Marcinkiewicza

Podręczniki Public Relations jakie opublikowano w Polsce raczej skupiają się na biznesowym PR aniżeli administracyjnym. Dlatego książka dr Jarosława Flisa trafia w istotną lukę wydawniczą. Praca - i to najważniejsze - oparta jest na praktycznym doświadczeniu autora jako rzecznika prasowego oraz konsultanta.
z recenzji prof. dr hab. Tomasza Gobana-Klasa

Spis treści

PRZEDMOWA
ZAŁOŻENIA

CZĘŚĆ I. STRATEGIA
1. KROKI BUDOWANIA STRATEGII
1.1. Myślenie życzeniowe
1.2. Efekt bumerangowy
1.3. Nieadekwatne wzorce


2. CELE I ODBIORCY KOMUNIKOWANIA
2.1. Łapczywość perswazyjna
2.2. Podział odbiorców
2.3. Sytuacje komunikacyjne

3. ZROZUMIENIE ODBIORCÓW
3.1. „Wąskie gardło”
3.2. Pytania szczegółowe
3.3. Źródła wiedzy – obserwacje
3.4. Obserwatorzy zewnętrzni
3.5. Rola radnych

4. OPRACOWANIE PRZEKAZU
4.1. Nazywanie problemu
4.2. Zestawienie argumentów
4.3. Racje i emocje
4.4. Konstrukcja argumentacji

5. RAMY DZIAŁANIA
5.1. Podwładni i szefowie
5.2. Pieniądze i czas
5.3. Partnerzy – korzyści
5.4. Partnerzy – motywacje
5.5. Partnerzy – ograniczenia i koszty

6. WYBÓR FORM PRZEKAZU
6.1. Arsenał środków
6.2. Zharmonizowanie
6.3. Podkład przekazu

CZĘŚĆ II. TAKTYKA

1. KONTAKT Z DZIENNIKARZEM
1.1. Nastawienie do dziennikarza
1.2. Konsekwencje życzliwości
1.3. Bariery życzliwości
1.4. Motywacje dziennikarzy

2. KOMUNIKAT PRASOWY
2.1. Układ komunikatu
2.2. Treść i ograniczenia
2.3. Materiały poglądowe

3. SPROSTOWANIE
3.1. Opinie i fakty
3.2. Prowokowanie polemiki
3.3. Uboczne efekty i motywacje

4. PROGRAM TELEWIZYJNY
4.1. Wypowiedź do kamery
4.2. Rozmowa w studiu
4.3. Debata

5. KONFERENCJA PRASOWA
5.1. Przygotowania techniczne
5.2. Zapraszanie dziennikarzy
5.3. Przygotowania merytoryczne
5.4. Przebieg konferencji

6. OBECNOŚĆ W MEDIACH
6.1. Sprawy wewnętrzne
6.2. Wspólne działania
6.3. Sprawy publiczne

7. IMPREZA MASOWA
7.1. Zasady uczestnictwa
7.2. Zaangażowanie uczestników
7.3. Źródła atrakcyjności
7.4. Oprawa medialna

8. AKTYWNOŚĆ ODBIORCÓW
8.1. Motywacje aktywowanych i aktywujących
8.2. Wsparcie sprawy przez odbiorców
8.3. Wsłuchanie się w głos odbiorców
8.4. Plebiscyty i konkursy

9. IMPREZA OFICJALNA
9.1. Liderzy opinii
9.2. Uzasadnienie imprezy
9.3. Rodzaje gości 
9.4. Część ofi cjalna 
9.5. Kuluary

CZĘŚĆ III. POLA BITEW

1. POLA KOMUNIKOWANIA 
1.1. Wdrażanie 
1.2. Decydowanie 
1.3. Weryfi kacja 
1.4. Politycy i urzędnicy

2. SYTUACJE KRYZYSOWE 
2.1. Rodzaje kryzysów 
2.2. Wiarygodność 
2.3. Zabezpieczenia i reakcje 
2.4. Organizacja i odpowiedzialność

3. ROLE RZECZNIKA PRASOWEGO 
3.1. Herold, zderzak i brytan 
3.2. Cenzor i szaman 
3.3. Organizator, kompan i owczarek 
3.4. Sztabowiec i spowiednik

ZAKOŃCZENIE 
OPRACOWANIE STRATEGII DZIAŁAŃ INFORMACYJNYCH 
BIBLIOGRAFIA

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-233-8245-4
Rozmiar pliku: 1,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij