- W empik go
Scenariusze animacyjne - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Scenariusze animacyjne - ebook
Scenariusze animacyjne jest to zbiór 24 propozycji na zabawę tematyczną dla grup w różnym przedziale wiekowym. Zawsze można dobrać poziom wiedzy pod daną grupę wiekową. Książka powstała po to, by pomóc w organizacji zabaw zarówno w szkole jak i w domu czy na wyjeżdzie.
Kategoria: | Gry |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8126-514-0 |
Rozmiar pliku: | 2,4 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Dzień mumii
Przebieg czynności:
I Nakrycie w szaty.
II Turlanie w szyszkach /liściach.
III Balsamowanie twarzy.
IV Taniec mumii.
V Inicjały
VI Robienie masek z gipsu.
Potrzebne materiały:
— białe narzuty lub prześcieradła/sznurek
— szyszki/liście
— krem tłusty np. nivea
— muzyka z filmu Mumia
— gips/miska/woda/łyżka drewniana
— oliwka
— papier ręcznikowy
— bandaż z gipsem/ nożyczki
— farby do malowania palcami
— do twarzy na inicjały na ciele
— koce lub leżaki do leżenia
— magnetofon/komputer/odtwarzacz
Realizacja zabawy:
Grupa licząca np. 10 osób.
Wiek dzieci od 9 lat.
Tło scenerii wypełnia muzyka z filmu Mumia, którą uruchamiamy na nośniku elektronicznym.
Dzielimy się na dwa zespoły po 5 osób w każdym zespole.
Pierwszy zespół to egipscy strażnicy, którzy szukają osób nadających się na mumie.
Drugi zespół to potencjalni kandydaci na mumie.
Po złapaniu przez strażników członków z przeciwnego zespołu, trzeba sprawdzić ich zdolności i możliwości.
Strażnicy nakładają na złapane osoby narzuty i związują żeby się nie rozwinęły.
W tym czasie wysypują na koce szyszki po których na boso przechodzą uczestnicy, potem po liściach, a później się turlają.
Następnie następuje znaczenie mumii i nazywanie za pomocą symbolu na ręce.
Kolejno na każdą twarz nakładamy oliwkę i przykrywamy kawałkami pasków z ręczników.
Przygotowujemy miskę z wodą i nożyczkami wycinamy paski z bandażu gipsowego, który później moczymy i rozkładamy po twarzy. Tak zrobione trzy warstwy na twarzy pozostawiamy do wyschnięcia na około 7minut. Po tym czasie delikatnie ściągamy z twarzy.
Twarz przemywamy wodą, po czym smarujemy każdemu kremem tłustym żeby była biała.
Gotowe maski każda mumia maluje sama swoimi palcami i farbami do tego przeznaczonymi.
Na koniec strażnicy uczą swoje mumie wcześniej wymyślonego tańca.
2.Dzień bajek Baśni Grimm
Przebieg czynności:
I Jaś i Małgosia.
II Kopciuszek.
III Czerwony kapturek.
IV Kot w butach.
V Złota rybka
VI Śpiąca królewna.
VII Dziewczynka z zapałkami.
VIII Księżniczka na ziarnku grochu.
IX Królowa śniegu.
X Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków.
Potrzebne materiały:
— wafle ryżowe/chlebki kukurydziane/krakersy/masło/
— wiórki kokosowe/dżem/miód/suszone owoce
— nóż/łyżka/widelec plastikowe.
— karton/taśma dwustronna
— nożyczki/bibuła kolorowa/brokaty/kawałek materiału.
— liście/worki.
— maskotka kota
— wędka /rybki
— stempel z ziemniaka /czerwona farba/papier biały
— nożyk do tapet
— wykałaczki
— balony/gumy kulki lub draże
— kulki z gazet
— koszyki
— atrybuty krasnoludka
( czapka/ szalik/bucik/worek/laska/kubraczek)
Realizacja zabawy:
Do każdej z bajki przydzielone jest zadanie do wykonania dla grup.
W I bajce należy wykonać domek baba jagi z materiałów zamieszczonych w pierwszej kropce. Musi zasmakować baba jadze, żeby nie zjadła całej grupy.
W II bajce należy wykonać ubranie i botki dla Kopciuszka z materiałów zamieszczonych w drugiej kropce. Muszą na nią pasować, bo tak to nie pójdzie na bal.
W III bajce należy pomóc kapturkowi nazbierać liści do worka, za które kupi jedzenie dla chorej babci.
W IV bajce należy szukać maskotkę kota po wskazówkach ciepło, zimno.
W V bajce należy za pomocą wędki złowić wszystkie ryby, a jeśli złowimy złotą to ona ma dla nas niespodziankę w postaci 3 rzeczy.
W VI bajce z ziemniaka należy wyciąć stempel w kształcie serca i jak najwięcej zrobić pieczątek na papierze.
W VII bajce z wykałaczek trzeba zrobić domek, aby dziewczynka z zapałkami nie musiała się włóczyć po ulicach i marznąć.
W VIII bajce do balonów dajemy kolorowe gumy lub draże w różnych kolorach. Jedne są prawdziwe w kolorze białym która drużyna będzie miała ich najwięcej otrzymuje znaczek księżniczki na ziarnku grochu.
W IX bajce każda drużyna ma swój kosz należy wrzucać do nich kule papierowe. Która drużyna będzie miała najwięcej otrzymuje znaczek królowej śniegu.
W X bajce każda drużyna ma za zadanie wyszukać rzeczy krasnoludka i stworzyć siedmiu po czym każdego z nich nazwać i zaśpiewać piosenkę Hej ho hej ho do pracy by się szło.
3 Dzień Czarodzieja
Przebieg czynności:
I Wyścig na miotłach.
II Trafianie dołków mini golf.
III Balony bez dmuchania.
IV Kolorowe zaklęcia.
V Mistrz żonglerki.
VI Czarodziejska luneta.
VII Zabawa w mima
VIII Taniec czarownic
IX Teatr cieni
Potrzebne materiały:
— miotły
— zestaw mini golf
— balony/ocet/proszek do pieczenia./lejek/butelka plastikowa
— butelka/chusta/farbka
— hula-hop
— rurka od ręczników papierowych
— stworki/latarka/papier/nożyczki
— namiot
Realizacja zabawy:
Dzielimy dzieci na grupy które rywalizują pomiędzy sobą.
W I czynności polega na tym, że pierwsze osoby z grupy dostają miotły na których muszą szybko przemieścić się i zdobyć balon, po czym biegną i przekazują balon i miotłę drugiej osobie z drużyny taka sztafeta. Na koniec która drużyna zdobędzie wszystkie balony i nie straci miotły.
W II czynności gramy pomiędzy sobą, wygrywa ta drużyna, która ma najwięcej trafień do dołków.
W III czynności nalewają przedstawiciele drużyny ocet do butelki za pomocą lejka. Potem do balona za pomocą lejka nasypać 1 łyżkę proszku do pieczenia. Potem naciągnąć balon tak na butelkę, żeby proszek znalazł się w środku butelki i patrzeć co się dzieje. Która drużyna poprawnie wytłumaczy to zjawisko wygrywa tą rundę.
W IV czynności ( nalewamy wody do butelki, a na nakrętkę dajemy troszkę farby, po czym zamykamy i potrząsamy wypowiadając zaklęcie dla przeciwnej drużyny.
W V czynności każda drużyna otrzymuje hula hop i wykonujemy następujące czynności i liczymy ile razy grupowo się nam uda to zrobić. np.; obroty w prawej i lewej ręce/ na biodrach/ na szyi/na nodze. Wygrywa ta która ma najwięcej w sumie.
W VI czynności dwie osoby z drużyny otrzymują rurkę. Drugie osoby zakrytą dłonią trzymają przedmiot w której odsłaniają tylko kawałek przedmiotu do zgadnięcia. Wygrywa ta, która ma najwięcej poprawnych odpowiedzi.
W VII czynności jedna osoba jest mimem w drużynie, a pozostałe muszą naśladować. Która drużyna będzie lepsza.
W VIII czynności każda drużyna musi wymyślić taniec z balonami i zatańczyć go przed jury, które oceni która miała lepszy układ taneczny.
W IX czynności drużyny wycinają stworki po czym w namiocie odtwarzają swoje role i grają scenki, która drużyna lepiej sobie poradzi ta wygrywa.
4. Dzień Smerfa
Przebieg czynności:
I Wioska smerfowa.
II Nauka piosenki.
III Labirynt do pokonania.
IV Balonowe zagadki.
V Kolorowanie postaci.
VI Robienie atrybutu smerfa
VII Pomnik smerfa.
Potrzebne materiały:
— kartony/narzuty/koce
— płyta/odtwarzacz
— pachołki/piłka/tunel/skakanka/hula hop
— papier/nożyczki/marker/balony
— ksero postaci/kredki
— karton/pisaki/taśma dwustronna
— rośliny
Realizacja zabawy:
W I czynności należy odtworzyć wioskę smerfową za pomocą materiałów i kartonu. Pózniej nastąpi nadanie imion metodą losową.
W II czynności każdy smerf musi znać piosenkę z bajki smerfy.
W III czynności przygotowujemy tor przeszkód i ustalamy reguły przejścia.
W IV czynności przekłuwamy balony i odgadujemy zagadkę.
W V czynności mamy za zadnie pomalować ekipę smerfową.
W VI czynności wycinamy np. okulary ważniaka paletę z pędzlem. lusterko itp.
W VII czynności w roślin zebranych przez smerfów robimy pomnik.
5. Dzień Gumisia
Przebieg czynności:
I Mikstura gumisiowa.
II Tor przeszkód.
III Nauka piosenki.
IV Rebus związany z bajką.
V Maski na twarze postaci bajkowych.
VI Jagodobranie.
VII Leśny obrazek.
Potrzebne materiały:
— owoce/ miska/łyżki/nożyki/deska do krojenia
— piłka do skakania/kręgle/kosz/piłka
— płyta/odtwarzacz
— kartka/mazaki
— karton/gumka/taśma dwustronna
— koszyk/ skarby lasu
Realizacja zabawy:
W I czynności wykonujemy wspólnie nasz posiłek sałatkę owocową.
W II czynności za pomocą przygotowanych rzeczy czyli np. skakanie na piłce i przekazanie drugiej osobie. Potem stracenie kręgli i trafianie do celu.
W III czynności uczymy się piosenki z bajki gumisie.
W IV czynności musimy rozszyfrować rebusy.
W V czynności robimy maski z kartonu.
W VI czynności każda osoba zbiera do koszyka różne rzeczy z lasu.
W VII czynności z zebranych w koszyku rzeczy robimy leśny obrazek.
Przebieg czynności:
I Nakrycie w szaty.
II Turlanie w szyszkach /liściach.
III Balsamowanie twarzy.
IV Taniec mumii.
V Inicjały
VI Robienie masek z gipsu.
Potrzebne materiały:
— białe narzuty lub prześcieradła/sznurek
— szyszki/liście
— krem tłusty np. nivea
— muzyka z filmu Mumia
— gips/miska/woda/łyżka drewniana
— oliwka
— papier ręcznikowy
— bandaż z gipsem/ nożyczki
— farby do malowania palcami
— do twarzy na inicjały na ciele
— koce lub leżaki do leżenia
— magnetofon/komputer/odtwarzacz
Realizacja zabawy:
Grupa licząca np. 10 osób.
Wiek dzieci od 9 lat.
Tło scenerii wypełnia muzyka z filmu Mumia, którą uruchamiamy na nośniku elektronicznym.
Dzielimy się na dwa zespoły po 5 osób w każdym zespole.
Pierwszy zespół to egipscy strażnicy, którzy szukają osób nadających się na mumie.
Drugi zespół to potencjalni kandydaci na mumie.
Po złapaniu przez strażników członków z przeciwnego zespołu, trzeba sprawdzić ich zdolności i możliwości.
Strażnicy nakładają na złapane osoby narzuty i związują żeby się nie rozwinęły.
W tym czasie wysypują na koce szyszki po których na boso przechodzą uczestnicy, potem po liściach, a później się turlają.
Następnie następuje znaczenie mumii i nazywanie za pomocą symbolu na ręce.
Kolejno na każdą twarz nakładamy oliwkę i przykrywamy kawałkami pasków z ręczników.
Przygotowujemy miskę z wodą i nożyczkami wycinamy paski z bandażu gipsowego, który później moczymy i rozkładamy po twarzy. Tak zrobione trzy warstwy na twarzy pozostawiamy do wyschnięcia na około 7minut. Po tym czasie delikatnie ściągamy z twarzy.
Twarz przemywamy wodą, po czym smarujemy każdemu kremem tłustym żeby była biała.
Gotowe maski każda mumia maluje sama swoimi palcami i farbami do tego przeznaczonymi.
Na koniec strażnicy uczą swoje mumie wcześniej wymyślonego tańca.
2.Dzień bajek Baśni Grimm
Przebieg czynności:
I Jaś i Małgosia.
II Kopciuszek.
III Czerwony kapturek.
IV Kot w butach.
V Złota rybka
VI Śpiąca królewna.
VII Dziewczynka z zapałkami.
VIII Księżniczka na ziarnku grochu.
IX Królowa śniegu.
X Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków.
Potrzebne materiały:
— wafle ryżowe/chlebki kukurydziane/krakersy/masło/
— wiórki kokosowe/dżem/miód/suszone owoce
— nóż/łyżka/widelec plastikowe.
— karton/taśma dwustronna
— nożyczki/bibuła kolorowa/brokaty/kawałek materiału.
— liście/worki.
— maskotka kota
— wędka /rybki
— stempel z ziemniaka /czerwona farba/papier biały
— nożyk do tapet
— wykałaczki
— balony/gumy kulki lub draże
— kulki z gazet
— koszyki
— atrybuty krasnoludka
( czapka/ szalik/bucik/worek/laska/kubraczek)
Realizacja zabawy:
Do każdej z bajki przydzielone jest zadanie do wykonania dla grup.
W I bajce należy wykonać domek baba jagi z materiałów zamieszczonych w pierwszej kropce. Musi zasmakować baba jadze, żeby nie zjadła całej grupy.
W II bajce należy wykonać ubranie i botki dla Kopciuszka z materiałów zamieszczonych w drugiej kropce. Muszą na nią pasować, bo tak to nie pójdzie na bal.
W III bajce należy pomóc kapturkowi nazbierać liści do worka, za które kupi jedzenie dla chorej babci.
W IV bajce należy szukać maskotkę kota po wskazówkach ciepło, zimno.
W V bajce należy za pomocą wędki złowić wszystkie ryby, a jeśli złowimy złotą to ona ma dla nas niespodziankę w postaci 3 rzeczy.
W VI bajce z ziemniaka należy wyciąć stempel w kształcie serca i jak najwięcej zrobić pieczątek na papierze.
W VII bajce z wykałaczek trzeba zrobić domek, aby dziewczynka z zapałkami nie musiała się włóczyć po ulicach i marznąć.
W VIII bajce do balonów dajemy kolorowe gumy lub draże w różnych kolorach. Jedne są prawdziwe w kolorze białym która drużyna będzie miała ich najwięcej otrzymuje znaczek księżniczki na ziarnku grochu.
W IX bajce każda drużyna ma swój kosz należy wrzucać do nich kule papierowe. Która drużyna będzie miała najwięcej otrzymuje znaczek królowej śniegu.
W X bajce każda drużyna ma za zadanie wyszukać rzeczy krasnoludka i stworzyć siedmiu po czym każdego z nich nazwać i zaśpiewać piosenkę Hej ho hej ho do pracy by się szło.
3 Dzień Czarodzieja
Przebieg czynności:
I Wyścig na miotłach.
II Trafianie dołków mini golf.
III Balony bez dmuchania.
IV Kolorowe zaklęcia.
V Mistrz żonglerki.
VI Czarodziejska luneta.
VII Zabawa w mima
VIII Taniec czarownic
IX Teatr cieni
Potrzebne materiały:
— miotły
— zestaw mini golf
— balony/ocet/proszek do pieczenia./lejek/butelka plastikowa
— butelka/chusta/farbka
— hula-hop
— rurka od ręczników papierowych
— stworki/latarka/papier/nożyczki
— namiot
Realizacja zabawy:
Dzielimy dzieci na grupy które rywalizują pomiędzy sobą.
W I czynności polega na tym, że pierwsze osoby z grupy dostają miotły na których muszą szybko przemieścić się i zdobyć balon, po czym biegną i przekazują balon i miotłę drugiej osobie z drużyny taka sztafeta. Na koniec która drużyna zdobędzie wszystkie balony i nie straci miotły.
W II czynności gramy pomiędzy sobą, wygrywa ta drużyna, która ma najwięcej trafień do dołków.
W III czynności nalewają przedstawiciele drużyny ocet do butelki za pomocą lejka. Potem do balona za pomocą lejka nasypać 1 łyżkę proszku do pieczenia. Potem naciągnąć balon tak na butelkę, żeby proszek znalazł się w środku butelki i patrzeć co się dzieje. Która drużyna poprawnie wytłumaczy to zjawisko wygrywa tą rundę.
W IV czynności ( nalewamy wody do butelki, a na nakrętkę dajemy troszkę farby, po czym zamykamy i potrząsamy wypowiadając zaklęcie dla przeciwnej drużyny.
W V czynności każda drużyna otrzymuje hula hop i wykonujemy następujące czynności i liczymy ile razy grupowo się nam uda to zrobić. np.; obroty w prawej i lewej ręce/ na biodrach/ na szyi/na nodze. Wygrywa ta która ma najwięcej w sumie.
W VI czynności dwie osoby z drużyny otrzymują rurkę. Drugie osoby zakrytą dłonią trzymają przedmiot w której odsłaniają tylko kawałek przedmiotu do zgadnięcia. Wygrywa ta, która ma najwięcej poprawnych odpowiedzi.
W VII czynności jedna osoba jest mimem w drużynie, a pozostałe muszą naśladować. Która drużyna będzie lepsza.
W VIII czynności każda drużyna musi wymyślić taniec z balonami i zatańczyć go przed jury, które oceni która miała lepszy układ taneczny.
W IX czynności drużyny wycinają stworki po czym w namiocie odtwarzają swoje role i grają scenki, która drużyna lepiej sobie poradzi ta wygrywa.
4. Dzień Smerfa
Przebieg czynności:
I Wioska smerfowa.
II Nauka piosenki.
III Labirynt do pokonania.
IV Balonowe zagadki.
V Kolorowanie postaci.
VI Robienie atrybutu smerfa
VII Pomnik smerfa.
Potrzebne materiały:
— kartony/narzuty/koce
— płyta/odtwarzacz
— pachołki/piłka/tunel/skakanka/hula hop
— papier/nożyczki/marker/balony
— ksero postaci/kredki
— karton/pisaki/taśma dwustronna
— rośliny
Realizacja zabawy:
W I czynności należy odtworzyć wioskę smerfową za pomocą materiałów i kartonu. Pózniej nastąpi nadanie imion metodą losową.
W II czynności każdy smerf musi znać piosenkę z bajki smerfy.
W III czynności przygotowujemy tor przeszkód i ustalamy reguły przejścia.
W IV czynności przekłuwamy balony i odgadujemy zagadkę.
W V czynności mamy za zadnie pomalować ekipę smerfową.
W VI czynności wycinamy np. okulary ważniaka paletę z pędzlem. lusterko itp.
W VII czynności w roślin zebranych przez smerfów robimy pomnik.
5. Dzień Gumisia
Przebieg czynności:
I Mikstura gumisiowa.
II Tor przeszkód.
III Nauka piosenki.
IV Rebus związany z bajką.
V Maski na twarze postaci bajkowych.
VI Jagodobranie.
VII Leśny obrazek.
Potrzebne materiały:
— owoce/ miska/łyżki/nożyki/deska do krojenia
— piłka do skakania/kręgle/kosz/piłka
— płyta/odtwarzacz
— kartka/mazaki
— karton/gumka/taśma dwustronna
— koszyk/ skarby lasu
Realizacja zabawy:
W I czynności wykonujemy wspólnie nasz posiłek sałatkę owocową.
W II czynności za pomocą przygotowanych rzeczy czyli np. skakanie na piłce i przekazanie drugiej osobie. Potem stracenie kręgli i trafianie do celu.
W III czynności uczymy się piosenki z bajki gumisie.
W IV czynności musimy rozszyfrować rebusy.
W V czynności robimy maski z kartonu.
W VI czynności każda osoba zbiera do koszyka różne rzeczy z lasu.
W VII czynności z zebranych w koszyku rzeczy robimy leśny obrazek.
więcej..