Facebook - konwersja

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 września 2015
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
29,90

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw - ebook

Własna gra komputerowa? To musi się udać!

  • Podstawowe polecenia
  • Proste problemy programistyczne i własne bloczki
  • Twoja pierwsza gra komputerowa ze Scratchem
Jeśli sięgasz po tę książkę, na pewno uwielbiasz gry komputerowe i zastanawiasz się, jak samodzielnie stworzyć własną. Albo masz już gotowy pomysł i szukasz sposobów na jego realizację. Ta książka będzie dla Ciebie idealnym przewodnikiem na start. Od czego zacząć i jak nauczyć się programowania, które pozwoli Ci stworzyć swój własny mikroświat w komputerze?

Scratch bez tajemnic zawiera kilkanaście projektów prostych gier napisanych w języku Scratch, stworzonym specjalnie do nauki programowania. Zabawne i intrygujące zadania, które Cię tu czekają, będą nie tylko świetną rozrywką, lecz także wstępem do samodzielnego pisania gier. Zobacz, jak przygotować kosmiczną bitwę, zaprojektować zmasowany atak bakterii i stworzyć swoją własną platformówkę. Baw się tymi przykładami, rozbudowuj je i zmieniaj według własnych pomysłów. Programowanie nie jest tak trudne, jak Ci się wydaje!
  • Projekt akwarium
  • Znikający duszek i okrutna matematyka
  • Pogrywamy sobie w kotka i myszkę
  • Przygody w kosmosie i kosmiczna bitwa
  • Żuczek na autostradzie i arkanoid
  • Twoje własne bloczki
  • Inwazja bakterii
  • Rysowanie jest proste
  • Platformówki
  • Wąż
  • Turniej łuczniczy
  • Niech zabrzmią działa

Programuj i graj!

Spis treści

Wstęp (7)

CZĘŚĆ 01. NA CZYM POLEGA PROGRAMOWANIE (11)

Rozdział 1. Projekt akwarium (12)

  • Początek przygody (12)
  • Duszki (13)
  • Ruch duszków (14)
  • Naucz rybę pływać (14)
  • Jedną ręką stwórz akwarium (15)
  • Tam i z powrotem (16)
  • Łączenie programu w całość (16)
  • Ośmiornica wchodzi do gry (18)
  • Może jeszcze rozgwiazda? (19)
  • Pływając wśród ryb (19)

Rozdział 2. Znikający duszek i okrutna matematyka (22)

  • Czym jest zmienna? (22)
  • Naucz duszka matematyki (23)
  • Pojawia się duszek (24)
  • Układ współrzędnych (24)
  • Co zrobić, aby duszek zniknął? (27)
  • Licznik punktów (28)
  • Instrukcja dla gracza (28)
  • Co zrobić, aby gra zawsze zaczynała się tak samo? (29)

Rozdział 3. Pogrywamy sobie w kotka i myszkę (30)

  • Instrukcje warunkowe (30)
  • Pętle (31)
  • Zabawa w kotka i myszkę - założenia gry (32)
  • Mysz harcuje (33)
  • Biegające koty (33)
  • Mysz dostaje drugie życie (34)
  • Wprowadź poprawki (35)
  • Nietoperz płata figle (36)

Rozdział 4. Przygody w kosmosie (39)

  • Klony (39)
  • Lataj (40)
  • Sklonuj pociski (41)
  • Nadlatują asteroidy (43)
  • Licznik punktów (44)

Rozdział 5. Kosmiczna bitwa (46)

  • Komunikaty (46)
  • Potężny wróg (47)
  • Amunicja wroga (47)
  • Wysłanie komunikatu pojaw się (48)
  • Odbiór komunikatu pojaw się (49)
  • Zestrzelenie przeciwnika (49)
  • Salwa przeciwnika (51)
  • Eksplozje i wybuchy - czyli tworzymy animację (52)

CZĘŚĆ 02. JAK SAMODZIELNIE ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY (55)

Rozdział 6. Żuczek na autostradzie (56)

  • Ruch żuczka (56)
  • Pierwszy pas ruchu (57)
  • Kolejne pasy ruchu (58)
  • Warunki zwycięstwa i przegranej (59)
  • Czas się kończy (60)

Rozdział 7. Arkanoid (62)

  • Arkanoid - czyli co? (62)
  • Belka (63)
  • Piłka (63)
  • Odbicie piłki od paletki - wersja zaawansowana (64)
  • Bloki (65)
  • Kolizja piłki i bloku (66)
  • Zwycięstwo i przegrana (67)

Rozdział 8. Twoje własne bloczki (68)

  • Po co Ci definiowanie bloczków? (68)
  • Tworzenie własnych bloczków (69)
  • Bloczki z parametrami (70)
  • Tworzenie bloczków, ćwiczenie 1. - baletnica (71)
  • Tworzenie bloczków, ćwiczenie 2. - inwazja baletnic (71)

Rozdział 9. Inwazja bakterii (74)

  • Inwazja bakterii - pomysł na grę (74)
  • Podążanie za kursorem (74)
  • Strzelanie (75)
  • Pojawiają się bakterie (76)
  • Bakterie nacierają (77)
  • Bakterie znikają (78)

Rozdział 10. Rysowanie jest proste (80)

  • Kwadrat (80)
  • Jak porusza się duszek? (81)
  • Jak narysować kwiatek? (81)
  • Wiele kwadratów (82)
  • Kolorowe kółko (83)
  • Zabawa półkolami (83)
  • W labiryncie (84)
  • N-kąt foremny (85)

CZĘŚĆ 03. JAK STWORZYĆ WYMARZONĄ GRĘ (87)

Rozdział 11. Platformówka (88)

  • Metoda działania (88)
  • Skok - wersja najprostsza (89)
  • Skok - poprawiony warunek wykonania skoku (89)
  • Ruch w bok (90)
  • Ruch w bok - poprawki (91)
  • Ruch w bok - inne podejście (91)
  • Skok - odbicia od platform (92)
  • Platformy (92)
  • Kolizja ze spodem platformy (93)

Rozdział 12. Zupełnie inna platformówka (95)

  • Dwa rodzaje zmiennych (95)
  • Przesuwające się tło - zasada działania (96)
  • Przesuwające się tło (97)
  • Skok (99)

Rozdział 13. Wąż (100)

  • Listy - sposób na wiele danych (100)
  • Tworzenie list (101)
  • Listy - nowe bloczki (102)
  • Stemplowanie (103)
  • Ruch węża (103)
  • Zostaw ślad (104)
  • Popraw ruch (105)
  • Skracanie węża (105)
  • Karmienie węża (107)

Rozdział 14. Turniej łuczniczy (109)

  • Założenia gry (109)
  • Obliczanie odległości pomiędzy punktami (109)
  • Przygotowania (111)
  • Proste sterowanie celownikiem (111)
  • Strzał (112)
  • Liczenie punktów (113)
  • Utrudnij sobie strzelanie (114)
  • Drgania celownika (115)
  • Obliczanie różnicy pozycji i zapisywanie jej w liście (115)
  • Obliczanie średniej (116)

Rozdział 15. Niech zabrzmią działa (118)

  • Jak leci kula armatnia? (118)
  • Przygotowania (119)
  • Ruch kuli (120)
  • Sterowanie armatą (121)
  • Niech zabrzmią działa (122)
  • Parametry wystrzału (123)

Do zobaczenia (126)

Skorowidz (127)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2142-7
Rozmiar pliku: 6,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: