Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym - ebook
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym - ebook
Niedościgniony Scott Kelby, autor dobrze znanej serii "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej", proponuje Ci dzisiaj kolejną swoją książkę — kontynuację bestsellerowej, trzeciej części porad dla początkujących fotografów. Ta publikacja, podobnie jak poprzednie, zawiera porcję przydatnych wskazówek i technik, a podczas jej czytania niejeden raz wykrzykniesz: "No jasne, tak to się robi!". Scott, jak zawsze, tłumaczy wszystko językiem prostym i zrozumiałym, całkowicie pozbawionym technicznego żargonu, a bezpretensjonalny, łatwo rozpoznawalny styl wciąż przyczynia się do wzrostu popularności jego książek na całym świecie.
Ta książka pozwoli Ci zdobyć solidną wiedzę na temat portretów, wykorzystania lampy błyskowej oraz fotografowania w studio. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony obiektywom. Autor rozwiewa w nim wiele mitów i wskazuje kryteria, jakimi należy kierować się przy ich wyborze. Podpowiada, jak sobie radzić w sytuacji, gdy nie stać nas na wymarzony obiektyw. Znajdziesz tu także ogrom informacji na temat uwieczniania krajobrazów, podróży oraz wydarzeń sportowych. Nowością jest rozdział poświęcony filmowaniu lustrzanką. Dzięki blisko dwustu poradom i wskazówkom ta książka pomoże Ci robić lepsze, ostrzejsze, ciekawsze, bardziej kolorowe i profesjonalnie wyglądające zdjęcia. Umów się na czytelnicze spotkanie ze świetnym fotografem — i przygotuj na wspaniałe chwile!
Tom 4 tej wyjątkowej serii zawiera:
- dodatkowe informacje na temat portretów, lampy błyskowej i fotografowania w studio
- kryteria wyboru właściwego obiektywu
- informacje na temat wykorzystania lustrzanki do filmowania
- wiadomości o fotografii HDR
- niezliczone przepisy na udane zdjęcia!
Krok bliżej do doskonałej fotografii!
Scott Kelby jest najpoczytniejszym na świecie autorem książek poświęconych fotografii, redaktorem naczelnym czasopisma "Photoshop User" oraz przewodniczącym i współzałożycielem stowarzyszenia NAPP (National Association of Photoshop Professionals). Scott, wraz z innymi specjalistami zajmującymi się Photoshopem, prowadzi też popularną audycję "The Grid" (cotygodniowy talk-show poświęcony fotografii) i jest uznanym wykładowcą, prowadzącym seminaria oraz prelekcje na całym świecie. Scott jest autorem ponad pięćdziesięciu książek, takich jak Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć, Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom czy Światła, ujęcie, retusz. Od pustego studia do gotowej fotografii.
Spis treści
Rozdział 1. Profesjonalne portrety (15)
- Dziewięć spraw, o których powinieneś wiedzieć... (16)
- ...zanim przeczytasz tę książkę! (17)
- To było tylko sześć spraw. Oto ostatnie trzy (18)
- Jak uzyskać małą głębię ostrości przy lampach studyjnych? (19)
- Sztuczka z wielokrotną ekspozycją w aparacie (20)
- Kilka ujęć tej samej osoby w jednym kadrze (21)
- Jak zamrozić ruch na zdjęciu portretowym? (22)
- Jak sprawić, by w kadrze nie było widać zbyt dużo białek oczu? (23)
- Kolejna garść przepisów na świetne portrety grupowe (24)
- Czym zastąpić samowyzwalacz w zdjęciach grupowych? (25)
- Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj... (26)
- ...chyba że fotografujesz z przysłoną f/1,4 (27)
- Efekt prześwietlenia (28)
- Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (29)
- Tylko fotografowie troszczą się o wygląd iskierek w oczach... (30)
- Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (31)
- Jak objąć ostrością i to, co z przodu, i to, co z tyłu? (32)
- Dwie drobne porady dotyczące kompozycji (33)
- Jak poprawić wygląd portretów obejmujących całą sylwetkę? (34)
- Jak zapanować nad wielkością głównego tematu? (35)
Rozdział 2. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 3. (37)
- Fotografowanie z lampą w trybie manualnym (38)
- Sztuczka pozwalająca uniknąć oświetlania podłoża (39)
- Użytkowanie studyjnych softboksów ze zwykłymi lampami (40)
- Montowanie flesza na monopodzie (41)
- Jak uzyskać rozmyte tło przy fotografowaniu z lampą błyskową? (42)
- Nie wziąłeś filtrów żelowych? Zmień balans bieli (43)
- Tryb sterowania błyskiem w aparacie Nikon - zawsze pod ręką! (44)
- Jak sprawić, by lampa błyskała za każdym razem? (45)
- Jak uzyskać wąski snop światła? (46)
- Zalety posługiwania się fleszem w plenerze (47)
- Jak posługiwać się światłem pilotującym flesza? (48)
- Jak zapobiec wyłączaniu się flesza? (49)
- Jak daleko od lampy należy zamontować parasol? (50)
- Czy używanie błyskowych lamp studyjnych poza studiem ma sens? (51)
Rozdział 3. Jeszcze więcej porad dotyczących fotografowania w studiu (53)
- Profesjonalne wytłumianie światła (54)
- Jak zmienić stylistykę ujęcia bez przesuwania lamp? (55)
- Celowe zastosowanie efektu flary w warunkach studyjnych (56)
- Jak daleko od tła powinna stać modelka? (57)
- Daj głównemu światłu podwójną rolę (58)
- Najprostszy przepis na konturowe oświetlenie profilu (59)
- Zastosowanie lampy pierścieniowej (60)
- Załóż niemal dowolny softboks na posiadaną lampę studyjną (61)
- W softboksach sprawdza się powiedzenie, że duży może więcej (62)
- Co zrobić, gdy nie da się bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (63)
- Jak oświetlić parę ludzi lub niewielką grupę? (64)
- Jak uniknąć kłopotów z oświetleniem? (65)
- Gdzie umiejscowić softboks? Rozwiązanie zagadki, część 1. (66)
- Gdzie umiejscowić softboks? Rozwiązanie zagadki, część 2. (67)
- Skorzystaj z automatycznej korekcji kolorów w programie Lightroom w trakcie fotografowania (68)
- Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (69)
- Zabierz lampy studyjne na sesję poza studiem (70)
Rozdział 4. Jeszcze o obiektywach... (73)
- Jak to się dzieje, że tło jest ostre pomimo przysłony f/2,8? (74)
- Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (75)
- Podgląd rzeczywistej głębi ostrości (76)
- Automatyczne korygowanie efektu rybiego oka w Photoshopie (77)
- Wykorzystaj możliwości jasnego obiektywu! (78)
- Jak uniknąć zaparowania obiektywu? (79)
- Jak zapobiec zapyleniu matrycy kurzem z zaślepek obiektywu i korpusu? (80)
- Jak ustawić ostrość na nieskończoność? (81)
- Nie fotografuj przy amatorskich ogniskowych (82)
- Jak trzymać długi teleobiektyw, by zapewnić mu stabilność? (83)
- Jakiego obiektywu używać do portretów w plenerze? (84)
Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w naturalnym świetle (87)
- Piękne zdjęcia w świetle z tyłu (88)
- Sylwetki w oświetleniu tylnym (89)
- Jay Maisel i jego sposób na udane zdjęcia (90)
- Jak sprawić, by zdjęcie zachodu słońca wyszło odpowiednio ciemne? (91)
- Wskazówka dotycząca używania blendy w plenerze (92)
- Sterowanie "mocą" blendy (93)
- Jak unikać niedoświetlania zdjęć plenerowych? (94)
- Trik z fotografią nocną (95)
- Fotografowanie smug świateł (96)
- Fotografowanie trajektorii gwiazd (97)
- Sprzęt przydatny przy fotografowaniu trajektorii gwiazd (98)
- Kolejny powód, by wystrzegać się fotografowania przy wysokich czułościach ISO (99)
Rozdział 6. Profesjonalne fotografowanie krajobrazów (101)
- Do zdjęć krajobrazowych nie są potrzebne jasne obiektywy (102)
- Aksamitnie rozmyte strumienie i wodospady - trzy kolejne porady (103)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 1. - akcesoria (104)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 2. - ustawienia (105)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 3. - przygotowania (106)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 4. - sesja (107)
- Zadbaj o to, by sprzęt nie zamókł w plenerze (108)
- Prostowanie linii horyzontu na podstawie siatki (109)
- Błyskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (110)
- Jak podkreślić ogrom krajobrazu? (111)
- Zależy Ci na przyciemnieniu nieba? Zmniejsz wartość parametru Brightness (Jasność) (112)
- Fotografuj przed burzą lub tuż po niej (113)
- Animacje poklatkowe (114)
- Wypatruj okazji do sfotografowania odbić w tafli wody (115)
- Jak ułatwić sobie fotografowanie krajobrazów z niskiej perspektywy? (116)
- Jak dodatkowo ocieplić balans bieli dla pochmurnej pogody? (117)
- Sekret udanej edycji zdjęć krajobrazowych (118)
- Co miało największy wpływ na jakość moich zdjęć krajobrazowych? (119)
Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia z podróży (121)
- Poczekaj na głównych aktorów spektaklu (122)
- Poszukaj okazji do zrobienia klasycznego zdjęcia typu "samotne drzewo" (123)
- Torby fotograficzne, które nie będą przyciągały uwagi (124)
- Jak unikać rozmytych zdjęć w podróży? (125)
- Moje ulubione obiektywy podróżne (126)
- Sposób na zrobienie autentycznych, życiowych zdjęć (127)
- Sposoby na usunięcie turystów z kadru (128)
- Techniki doskonalenia ujęcia (129)
- Wyszukiwanie najbardziej udanych zdjęć z podróży (130)
- Fotografowanie z dachu hotelu, w którym przebywasz (131)
Rozdział 8. Profesjonalne zdjęcia sportowe (133)
- Panoramowanie - jedna wskazówka i jeden sekret (134)
- Dobieranie idealnego czasu naświetlania do panoramowania (135)
- Sztuczka z zamrażaniem ruchu na zdjęciach z wyścigów samochodowych (136)
- Kłopoty ze zdjęciami nocnymi i w halach (137)
- Fotografujesz sport? Wyłącz stabilizację obrazu (138)
- Zaleta posługiwania się szybkimi kartami pamięci (139)
- W jaki sposób zawodowi fotografowie ustawiają ostrość? (140)
- Dlaczego wielu zawodowych fotografów sportowych używa formatu JPEG? (141)
- Zastosowanie zdalnego aparatu (142)
- Marzysz o zdjęciach z bliska? Zastosuj telekonwerter (143)
- Dlaczego warto fotografować rozgrzewki? (144)
- Fotografuj detale kojarzące się z wydarzeniem (145)
- Jak przywieźć większą liczbę ostrych zdjęć z meczu futbolowego? (146)
Rozdział 9. Profesjonalne tworzenie obrazów HDR (149)
- Tworzenie obrazów HDR: sprzęt (150)
- Tworzenie obrazów HDR: podstawy (151)
- Konfigurowanie bracketingu (152)
- Pomocny gadżet HDR dla właścicieli aparatów Canon (153)
- Co zrobić, jeśli aparat nie jest wyposażony w funkcję bracketingu? (154)
- Jaką wartość przysłony ustawić na potrzeby zdjęć HDR? (155)
- Zdjęć do montażu HDR nie należy wykonywać pojedynczo (156)
- Zdjęcia HDR z ręki (157)
- Jakie sceny mają największy potencjał w kontekście HDR? (158)
- Panoramy HDR (159)
- Jak ułatwić sobie odszukanie zdjęć przeznaczonych do stworzenia obrazu HDR? (160)
- Programy, których używam do tworzenia obrazów HDR (161)
- Garść skutecznych ustawień dla funkcji HDR Pro w Photoshopie (162)
- Wyostrzanie obrazów HDR (163)
- Efekt HDR bez użycia techniki HDR (164)
- Zdjęcia HDR - o tym się nie mówi (165)
- Usuwanie efektu poświaty i innych mankamentów obrazów HDR (166)
Rozdział 10. Profesjonalne porady poświęcone filmowaniu lustrzanką (169)
- Okular to bardzo przydatna rzecz (170)
- Naucz się popularnej sztuczki z płynnym przenoszeniem ostrości (171)
- Stosowanie wbudowanych efektów specjalnych w trakcie filmowania (172)
- Dlaczego warto mieć zewnętrzny mikrofon? (173)
- Kiepski dźwięk = kiepski film (174)
- Zadbaj o ostrość (175)
- Nie filmuj w pionie (176)
- Dlaczego blokada ekspozycji jest tak ważna? (177)
- Wybór wartości przysłony jest ważny, ale... (178)
- Jak unikać efektu migotania? (179)
- Zależy Ci na uzyskaniu efektu kinowego? (180)
- Nie zmieniaj ustawień przysłony (181)
- Dlaczego zmiana ogniskowej w lustrzance przebiega inaczej? (182)
- Jak posługiwać się autofokusem podczas filmowania? (183)
Rozdział 11. Profesjonalne przepisy na lepsze zdjęcia (185)
- Jak zmieścić więcej zdjęć na karcie pamięci? (186)
- Sprytna sztuczka do wykorzystania w miejscu, w którym nie wolno rozstawić statywu (187)
- W pewnych sytuacjach kompensacja ekspozycji po prostu nie działa (188)
- Unikaj znaków i napisów, gdyż niepotrzebnie przyciągają wzrok (189)
- Kruczek związany ze stosowaniem stylów zdjęć (190)
- O obrotach zdjęć (191)
- Zmniejszanie ilości szumów w zdjęciach zrobionych w słabym świetle (192)
- Na co przede wszystkim zwracają uwagę ludzie, oglądając zdjęcia? (193)
- Jak ukryć informacje o aparacie przed niepowołanym wzrokiem? (194)
- Dlaczego zdjęcia JPEG mogą wyglądać lepiej niż RAW-y? (195)
- W jakich sytuacjach nie trzeba używać statywu? (196)
- Co zrobić, jeśli jakość zdjęcia nie pozwala na zrobienie dużej odbitki? (197)
- Kiedy warto włączyć tryb pomiaru punktowego? (198)
- Poeksperymentuj z panoramicznym kadrowaniem zdjęć (199)
- Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (200)
- Jak uratować zdjęcia z uszkodzonej karty pamięci? (201)
Rozdział 12. Jeszcze jedna porcja przepisów na "życiowe" zdjęcia (203)
Skorowidz (223)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-6463-4 |
Rozmiar pliku: | 18 MB |