SEO w 14 dni. Daj się znaleźć online - ebook
SEO w 14 dni. Daj się znaleźć online - ebook
SEO w 14 dni. Daj się znaleźć online
Daj się znaleźć online! Wypozycjonuj się i zyskaj nowych odbiorców, zwiększ zyski, oszczędzając czas!
Ten e-book jest idealny dla Ciebie, jeśli:
-
SEO to dla Ciebie czarna magia, a chcesz zaistnieć w Google,
-
pragniesz zwiększyć liczbę odbiorców, a nie wiesz, jak się za to zabrać,
-
masz problem z wyznaczeniem słów kluczowych dla Twojej strony,
-
chcesz pisać treści przyjazne dla SEO, które porwą czytelników.
W tym e-booku znajdziesz:
- 170 stron – wartościowej wiedzy w postaci e-booka w PDF-ie,
- Około 3h materiału video w formie 2 webinarów i ćwiczeń,
ćwiczenia, rady i odpowiedzi na pytania i instrukcje krok po kroku
- 30% rabatu na narzędzie SEMSTORM.
Czy e-book SEO w 14 dni jest dla Ciebie?
Wystarczy Ci trochę czasu, chęci do działania oraz ciekawości nowych rozwiązań.
REPUTACJA
Zwiększ pozycję swojej strony w Google i pozyskaj nowych odbiorców dla swojego biznesu.
PIENIĄDZE
Zwiększ sprzedaż w sklepie, przy okazji oszczędzając na zatrudnieniu kosztownej agencji SEO.
CZAS
Oszczędź mnóstwo czasu otrzymując praktyczną wiedzę z jednego, sprawdzonego i pewnego źródła.
UMIEJĘTNOŚCI
Ucząc się wiedzy zawartej w tym e-booku zyskujesz nowe kompetencje, które możesz wykorzystać w pracy.
DLACZEGO NAPISAŁAM E-BOOKA?
Tu Ola Gościniak!
Wielokrotnie trafiłam na wypowiedzi o tym “strasznym SEO”, którego nikt nie ogarnie, bo to za trudne. A to nic bardziej mylnego! Chciałam pokazać, że wcale tak nie jest i każdy może niskokosztowo i samodzielnie zadbać o wyższą pozycję swojej strony WWW w Google i trafiać do większego grona odbiorców, a przy okazji zarabiać coraz więcej online!
Przeszkoliłam już ponad 50 000 osób w zakresie tworzenia i promocji własnej strony WWW. Jestem pomysłodawczynią marki Jestem Interaktywna, blogerką, autorką książek m.in. bestsellerowej Bądź Online oraz e-booków i kursów online, mentorką, przedsiębiorczynią z ponad 10 letnim stażem, wykładowczynią akademicką.
Co znajdziesz w e-booku SEO w 14 dni?
Instrukcje krok po kroku, porady, ćwiczenia, checklisty, pytania od czytelników oraz materiały video.
OPTYMALIZACJA
Zoptymalizujesz stronę pod kątem SEO, dowiesz się co jest ważne na stronie internetowej, aby zwiększać na niej ruch.
SŁOWA KLUCZOWE
Dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe i dowiesz się, na co zwracać uwagę, aby były one najlepiej dopasowane do branży.
TREŚCI
Nauczysz się pisać treści przyjazne dla SEO i atrakcyjne dla czytelników oraz złapiesz więcej komentarzy do swoich wpisów.
PROMOCJA
Dowiesz się, gdzie i w jaki sposób promować stronę WWW, zadbasz o wartościowe linki zewnętrzne do swojej strony internetowej.
STATYSTYKI
Znajdziesz informacje, jak sprawdzać statystyki strony WWW i zobaczyć, czy działania przynoszą oczekiwane efekty.
WORDPRESS
Poznasz wtyczki WordPress przydatne do SEO, m.in. wtyczkę Yoast SEO, która będzie Cię wspierała w Twoich działaniach.
Spis treści
CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU E-BOOKA?
Spis treści SEO w 14 dni!
Poznaj tematy rozdziałów e-booka SEO w 14 dni, które pomogą Ci w zwiększyć liczbę odbiorców.
1. STRATEGIA
Strategia SEO na start jest najważniejsza. Stwórz solidne fundamenty pod dalsze działania, dzięki którym na Twoją stronę trafi więcej osób.
Zrozum Google
Zacznij od strategii
Zrozum odbiorcę
Ustal słowa kluczowe
Sprawdź wyniki
2. ESENCJA
Zadbaj o czynniki, które wpłyną na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. W tym module dowiesz się, jak pisać treści pod SEO, dobierać i opisywać multimedia, obsługiwać wtyczkę Yoast SEO, zadbać o linkowanie, a także stworzyć dobre opisy produktów w sklepie pod SEO.
Pisz treści
Multimedia
Yoast SEO
Linki
SEO sklep online
3. OPTYMALIZACJA
Przeprowadź audyt swojej strony WWW i dowiedz się, o co jeszcze warto zoptymalizować, by trafiła wyżej do wyników wyszukiwania Google.
Zaudytuj stronę
Zoptymalizuj
4. OCENA
Na sam koniec e-booka SEO w 14 dni, sprawdź czy wszystkie najważniejsze kroki zostały przez Ciebie wykonane.
Sprawdź się
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-947640-2-9 |
Rozmiar pliku: | 7,9 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Nazywam się Ola Gościniak. Jestem pomysłodawczynią marki Jestem Interaktywna, blogerką, autorką książki „Bądź online” oraz Książkoplanera „Rok w biznesie online”, mentorką, przedsiębiorczynią.
Od 2015 pomagam kobietom z całej Polski w realizacji ich interaktywnych marzeń i osiągnięciu niezależności finansowej na własnych zasadach. Przeszkoliłam już prawie 50 000 Polek. Pokazuję im, jak stworzyć stronę WWW od podstaw, jak założyć sklep internetowy, czy też rozpocząć biznes online.
Z sukcesem tworzę zaangażowaną społeczność Jesteśmy Interaktywne. Znalazłam się w TOP 20 wpływowych blogerów 2018, 2019, 2020 roku i TOP 30 w 2017 roku w rankingu Jasona Hunta. ostałam laureatką XII edycji konkursu „Sukces Pisany Szminką: Bizneswoman Roku” w kategorii przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.
Głosiłam prelekcje na wielu branżowych wydarzeniach, m.in. I <3 Marketing czy Blog Conference Poznań. Jestem absolwentką informatyki na Politechnice Poznańskiej oraz grafiki projektowej w Collegium Da Vinci. Swoją pierwszą stronę internetową stworzyłam jeszcze w podstawówce, 20 lat temu. Od tamtej pory zrobiłam ich ponad 400.
Zrozum Google
Zrozumienie, jak działa wyszukiwarka, ma ogromne znaczenie podczas pozycjonowania strony.
Na rynku jest wiele różnych wyszukiwarek, np. Google, Bing, Yahoo. Jednak na europejskim rynku przewaga Google jest największa, dlatego w tym e-booku skupię się głównie na niej.
Wyszukiwarki są ważnym źródłem ruchu na stronach internetowych – jest to w tej chwili najlepszy sposób, aby dotrzeć do swojego odbiorcy. Nie ma znaczenia rozmiar Twojego przedsiębiorstwa, jego zasięg lub branża.
Lubię myśleć o wyszukiwarkach jak o kontrolerach jakości, którzy dbają, by użytkownicy Internetu otrzymali wartościowe treści i szybkie rozwiązania. To nie są już bezmyślne maszyny! Potrafią wyłapywać coraz więcej subtelności i coraz trafniej oceniać zawartość strony.
Co zatem zrobić, by Twoja strona wpadła w oko wyszukiwarce?
Wyobraź sobie, że wybierasz się na randkę w ciemno. Stajesz przed szafą i zastanawiasz się, co na siebie włożyć, w jaki sposób możesz wyróżnić się z tłumu. Nagle dostrzegasz w szafie turkusową torebkę. Eureka! To jest to!
SEO jest taką turkusową torebką. Dzięki niej Twoja strona zwróci na siebie uwagę, przykuje wzrok i sprawi, że ktoś kliknie w link w wynikach wyszukiwania i trafi właśnie do Ciebie.
SEO, SEM, PPC
Na początek trochę teorii. Obiecuję, że nie będzie tego dużo! Wiele osób myli te pojęcia, dlatego trzeba je rozróżnić.
W wynikach wyszukiwania na samej górze pojawią się reklamy, czyli wyniki płatne – inaczej PPC (pay per click – płatne za kliknięcie).
Zaraz pod nimi widać wyniki organiczne (naturalne), czyli te, na które mamy wpływ dzięki pozycjonowaniu naszej strony internetowej (SEO).
Natomiast SEM (search engine marketing) to marketing w wyszukiwarkach internetowych; w jego skład wchodzą zarówno wyniki płatne (PPC), jak i naturalne, na których skupimy się w tym e-booku.
WYSZUKIWANIA
W oknie wyszukiwania znajdują się następujące elementy:
- pole wyszukiwania,
- nawigacja wyszukiwania pionowego,
- informacja o liczbie wyników,
- reklamy płatne,
- wyniki organiczne, naturalne.
Słowa kluczowe użyte przez użytkownika są zazwyczaj pogrubiane w wynikach wyszukiwania.
Ciekawostką jest, że Google, aby zaindeksować wszystkie witryny dostępne publicznie, musi szperać w Internecie za pomocą botów, czyli robotów wyszukiwarek, które nazywane są często także pająkami.
WYSZUKIWANIE PIONOWE
Sekcja wyszukiwania obrazów (Google Grafika), filmów i map jest nazywana wyszukiwaniem pionowym. Nie wszyscy korzystają z tego, by pozycjonować się w tych działach, dlatego daje to dużą szansę na zaistnienie w nich. Może być to znacznie łatwiejsze do osiągnięcia, a także bardzo pożądane i dające wiele korzyści.
SAMODZIELNE POZYCJONOWANIE A ZLECENIE ZADANIA SPECJALISTOM
Czy można samodzielnie pozycjonować stronę, czy lepiej zlecić to jakiejś firmie? Nawet jeśli nie ma się zbyt wielkiego doświadczenia, warto najpierw spróbować samemu. Pokażę Ci takie działania, które przyniosą długofalowe efekty.
Firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu stron często skupiają się na Grey Hat SEO, czyli szarych metodach pozycjonowania. To działa tak, że kiedy osoby działające nad Twoją stroną przestaną się nią zajmować, wyniki od razu spadają.
Dlatego trzeba cały czas korzystać z ich usług, żeby wyniki wyszukiwania były ciągle wysoko.
Minusem jest również to, że nigdy nie wiemy, na kogo trafimy. Niektóre firmy stosują nielegalne procedury, które mogą prowadzić nawet do zbanowania naszej strony i niepokazywania jej w wyszukiwarce Googla. To nie jest niestety rzadki przypadek... A wtedy trzeba zacząć od początku, z nową stroną, nową domeną.
A TERAZ CZAS NA CIEBIE!
Uzupełnij poniżej informacje na temat Twojej strony WWW. W dalszej części wyzwania pomogą Ci one działać skuteczniej.
CZYNNIKI RANKINGOWE
Waga i trafność stron w sieci są oceniane przez wyszukiwarki za pomocą algorytmów, czyli równań matematycznych. Na pozycję strony w wyszukiwarce mają wpływ setki kryteriów, które są nazywane czynnikami rankingowymi.
Od czego zacząć? Nie jest to takie trudne, jak się wydaje. Po pierwsze sprawdź aktualne wyniki swojej strony internetowej, zrób audyt strony i zoptymalizuj ją – to pozwoli stworzyć solidne fundamenty. Twoim zadaniem jest tworzyć wartościowe treści, dbać o linki zewnętrzne i wewnętrzne. Jeśli zadbasz o podstawy, to Twoje działania szybko przyniosą rezultaty.
Sprawdź, które czynniki wpływają na pozycję Twojej strony w Google.
- Treści – cyklicznie dodawane wartościowe treści, multimedia na stronie.
- Słowa kluczowe – ich liczba i wystąpienia w kluczowych miejscach na stronie.
- Multimedia – umieszczenie na stronie grafik, zdjęć i wideo.
- Linki zewnętrzne – pozyskiwanie linków zewnętrznych do strony WWW.
- Linki wewnętrzne – wstawianie odnośników do artykułów na naszej stronie WWW.
- Social media – zasięgi i ruch z social mediów do strony WWW.
- Optymalizacja strony, czyli WSO (Website Optimalization) – liczba odnośników wewnętrznych, poprawna optymalizacja strony WWW.
- Ruch na stronie – liczba wyszukań w Google, liczba kliknięć w wyszukiwarkach, współczynnik odrzucenia, aktualny ruch na stronie z różnych źródeł.
NEGATYWNE CZYNNIKI RANKINGOWE
Na obniżenie Twojej pozycji w Google mają wpływ negatywne czynniki rankingowe. Staraj się ich wystrzegać.
- Wirusy – szkodliwe oprogramowanie.
- Oszukiwanie Google – kupione linki, wymiana linkami i banerami, farmy linków i sieci linków.
- Automatyczne generowanie linków – spamowanie linkami.
- Szybkość otwierania stron – zbyt wolno działająca strona internetowa.
- Brak responsywności – strona źle wygląda na urządzeniach mobilnych.
PYTANIE OD MAŁGORZATY
Jakie są najczęstsze i największe błędy, które wpływają na obniżenie pozycji strony?
Największym błędem, który ma wpływ na obniżenie pozycji strony, jest skupianie się za wszelką cenę na wynikach rankingowych, a nie na zwiększeniu ruchu na stronie. Pozycjonowanie się na jedną i bardzo obleganą frazę bywa bardzo trudne i czasochłonne, więc aby te działania przyspieszyć, niektórzy uciekają się do takich technik, jak: spamowanie linkami, kupowanie linków, sztuczne nasycanie słowami kluczowymi i wypisywanie ich po przecinku na stronie internetowej, oraz do innych strategii niedozwolonych przez Google.
Takie działania są w prosty sposób wykrywane przez Google i mogą powodować drastyczne obniżenie pozycji strony lub nawet usunięcie jej z rankingu. Dlatego już od pierwszego rozdziału proszę Cię: nie oszukuj. Nawet jeśli przyniesie to wysokie wyniki w krótkim czasie, to w dłuższej perspektywie jest to bardzo nieopłacalne.
Czas indeksowania
Indeksowanie nowych stron internetowych może potrwać kilka dni lub tygodni. A jeśli nie pojawiły się na innych stronach żadne odnośniki zewnętrzne, to nawet dłużej.
W tym celu warto zgłosić swoją stronę do Google przez specjalnie do tego przeznaczony formularz.
PYTANIE OD ALEKSANDRY
Kiedy moja strona internetowa pojawi się w Google po wpisaniu jej nazwy?
Przede wszystkim zgłoś ją przez formularz – powinna zostać zaindeksowana nawet w ciągu kilku minut, jednak Google nie daje żadnych gwarancji czasowych. Natomiast to, kiedy pojawi się po wpisaniu nazwy na pierwszej stronie wyszukań, zależy od jej unikalności i tego, czy inne dłużej działające strony nie używają takiej samej nazwy.
Dlatego wymyślając nazwę swojej strony, bloga lub biznesu, warto sprawdzać dostępność domeny i ewentualnie informacje w bazie przedsiębiorców CEIDG, czy nie jest zajęta. Pojawienie się na pierwszej stronie może potrwać kilka dni do kilku tygodni lub nawet miesiące, jeśli w przypadku tej nazwy konkurencja duża.
Aktualność
W przypadku nagłych wydarzeń na pierwszą stronę często przebijają się najświeższe artykuły – Google wtedy kładzie nacisk na aktualność. Jeśli więc w wyszukiwarce bardzo szybko wzrosła liczba wyszukań danego terminu, Google pokazuje najnowsze informacje na pierwszych miejscach.MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ!
KSIĄŻKA BĄDŹ ONLINE
Stwórz stronę WWW lub blog, aby wyrazić siebie, zbudować pozycję eksperta oraz pozyskać klientów. Zaistniej w sieci! Bądź online!
KURS WORDPRESS
Zrób swoją stronę WWW z blogiem samodzielnie i spraw, że nie będzie Cię to kosztowało niepotrzebnych nerwów.
KSIĄŻKOPLANER
Z Książkoplanerem wyciśniesz maksimum z nadchodzącego roku i dopieścisz swój biznes w każdym możliwym aspekcie
WSZYSTKIE PRODUKTY ZNAJDZIESZ TUTAJ:
► olagosciniak.pl/sklep