Sieci w zarządzaniu strategicznym - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
17 maja 2012
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Sieci w zarządzaniu strategicznym - ebook
Sieci w zarządzaniu są fascynującym obszarem badań wielu dyscyplin nauki, m.in. socjologii, informatyki, medycyny i nauk ekonomicznych. Ten wdzięczny, choć nadal słabo rozpoznany w zarządzaniu strategicznym obszar dociekań wykształca jednak powoli spójne założenia poznawcze i własne metody badań. Książka przedstawia strukturę wiedzy o sieciach w zarządzaniu strategicznym, swoisty krajobraz widziany z perspektywy dotychczasowych ustaleń, ale też pytań nadal wymagających odpowiedzi, opartych na bogatej literaturze przedmiotu, oraz studium przypadku. Zaletą jest przejrzysty układ treści, ale też jasny wykład, który ułatwi czytelnikowi dalsze dociekania. Opracowanie zawiera: definicję sieci w zarządzaniu strategicznym, przegląd problemów zarządzania, nurtów badawczych oraz ustaleń empirycznych, ilustrację zastosowania sieci przykład praktyczny, krytyczne podsumowanie, listę referencyjną najważniejszych publikacji angielskojęzycznych oraz prac referencyjnych polskich autorów dotyczących sieci w zarządzaniu strategicznym. Publikacja ułatwi podejmowanie projektów badawczych w tym obszarze, wskazując dotychczasowe ustalenia, istniejące nadal luki poznawcze oraz proponując kierunki dalszych badań. W założeniu ma się stać pozycją referencyjną dla badaczy, pracowników naukowych oraz praktyków. Menedżerom pozwoli lepiej zrozumieć specyfikę sieci, a także rozwijać kompetencje wykorzystywania sieci do osiągania celów organizacji.
Spis treści
O autorze 9
Wstęp 11
1. Sieci w naukach o zarządzaniu 21
1.1. Upadek mitu atomizacji 23
1.2. Wpływ kontekstu społecznego na procesy gospodarcze 29
1.2.1. Kierunki badań nad wpływem sieci 32
1.2.2. Kapitał społeczny - nowy czynnik produkcji? 38
1.3. Istota i typy sieci w zarządzaniu 42
1.3.1. Cechy organizacji sieciowej 42
1.3.2. Polimorfizm sieci 48
1.4. Znaczenie sieci w zarządzaniu strategicznym 54
1.4.1. Sieciowe zniekształcenie konkurencji i współdziałania 55
1.4.2. Obszary badań sieci w naukach o zarządzaniu 58
1.5. Podsumowanie 60
2. Problemy zarządzania specyficzne dla sieci 62
2.1. Kierowalność 62
2.1.1. Uwarunkowania dylematu kierowalności 63
2.1.2. Obszary oddziaływania kierowniczego na sieć 67
2.2. Stabilność 70
2.2.1. Formy niestabilności sieci 72
2.2.2. Przyczyny niestabilności sieci 74
2.2.3. Przeciwdziałanie niestabilności sieci 76
2.3. Przepływ wiedzy w sieciach 78
2.3.1. Uwarunkowania sieciowego uczenia się 79
2.3.2. Kontrolowane przepływy wiedzy 82
2.3.3. Niekontrolowane przepływy wiedzy 88
2.4. Apropriacja wartości 91
2.4.1. Apropriacja renty przez ochronę wartości 93
2.4.2. Apropriacja renty przez maksymalizację wartości 97
2.5. Podsumowanie 100
3. Wpływ struktury sieciowej na tworzenie wartości 102
3.1. Wielkość sieci 103
3.2. Heterogeniczność sieci 105
3.3. Gęstość sieci 110
3.4. Pozycja w sieci 116
3.5. Podsumowanie 120
4. Koordynacja współdziałania w sieci 122
4.1. Mechanizmy koordynacji 123
4.1.1. Rynek - koordynacja cenowa 125
4.1.2. Biurokracja - koordynacja hierarchiczna 127
4.1.3. Klan - koordynacja społeczna 130
4.2. Koordynacja sieciowa - wieloraka forma koordynacji 135
4.3. Podsumowanie 139
5. Kompetencje współdziałania w sieciach 141
5.1. Geneza pojęcia kompetencji przedsiębiorstwa 143
5.1.1. Rutyny organizacyjne 143
5.1.2. Zdolności 146
5.1.3. Kompetencje przedsiębiorstwa 151
5.1.4. Kompetencje dynamiczne 154
5.2. Kompetencje współdziałania dwóch i wielu przedsiębiorstw 159
5.2.1. Kompetencja relacyjna 159
5.2.2. Elementy kompetencji sieciowej 165
5.3. Podsumowanie 171
6. Lider sieci w naukach o zarządzaniu 173
6.1. Strategiczne centrum sieci 174
6.2. Uwarunkowania wpływu centrum na sieć 180
6.2.1. Siła rynkowa a władza w sieci 183
6.2.2. Zasobowa niedoskonałość a potrzeba koalicji 185
6.2.3. Pozycja w sieci 190
6.3. Funkcje lidera sieci 193
6.3.1. Elementy funkcji lidera w sieci 194
6.3.2. Projektowanie sieci - lider jako demiurg 197
6.3.3. Dyrygowanie w sieci 203
6.4. Podsumowanie 205
7. Studium przypadku Doliny Lotniczej - wykorzystanie sieci w zarządzaniu strategicznym 208
7.1. Metodyka badań 209
7.1.1. Studium przypadku 210
7.1.2. Techniki gromadzenia danych 211
7.1.3. Techniki analizy danych 214
7.2. Wyniki badań empirycznych 216
7.2.1. Pozycja węzłów w sieci badawczej AERONET 216
7.2.2. Analiza porównawcza cech liderów sieci Doliny Lotniczej 220
7.2.3. Procesy osiągania celów sieci Doliny Lotniczej 223
7.3. Dyskusja na temat uzyskanych rezultatów 228
Zakończenie 233
Bibliografia 239
Spis ilustracji 257
Spis tabel 259
Indeks 261
Wstęp 11
1. Sieci w naukach o zarządzaniu 21
1.1. Upadek mitu atomizacji 23
1.2. Wpływ kontekstu społecznego na procesy gospodarcze 29
1.2.1. Kierunki badań nad wpływem sieci 32
1.2.2. Kapitał społeczny - nowy czynnik produkcji? 38
1.3. Istota i typy sieci w zarządzaniu 42
1.3.1. Cechy organizacji sieciowej 42
1.3.2. Polimorfizm sieci 48
1.4. Znaczenie sieci w zarządzaniu strategicznym 54
1.4.1. Sieciowe zniekształcenie konkurencji i współdziałania 55
1.4.2. Obszary badań sieci w naukach o zarządzaniu 58
1.5. Podsumowanie 60
2. Problemy zarządzania specyficzne dla sieci 62
2.1. Kierowalność 62
2.1.1. Uwarunkowania dylematu kierowalności 63
2.1.2. Obszary oddziaływania kierowniczego na sieć 67
2.2. Stabilność 70
2.2.1. Formy niestabilności sieci 72
2.2.2. Przyczyny niestabilności sieci 74
2.2.3. Przeciwdziałanie niestabilności sieci 76
2.3. Przepływ wiedzy w sieciach 78
2.3.1. Uwarunkowania sieciowego uczenia się 79
2.3.2. Kontrolowane przepływy wiedzy 82
2.3.3. Niekontrolowane przepływy wiedzy 88
2.4. Apropriacja wartości 91
2.4.1. Apropriacja renty przez ochronę wartości 93
2.4.2. Apropriacja renty przez maksymalizację wartości 97
2.5. Podsumowanie 100
3. Wpływ struktury sieciowej na tworzenie wartości 102
3.1. Wielkość sieci 103
3.2. Heterogeniczność sieci 105
3.3. Gęstość sieci 110
3.4. Pozycja w sieci 116
3.5. Podsumowanie 120
4. Koordynacja współdziałania w sieci 122
4.1. Mechanizmy koordynacji 123
4.1.1. Rynek - koordynacja cenowa 125
4.1.2. Biurokracja - koordynacja hierarchiczna 127
4.1.3. Klan - koordynacja społeczna 130
4.2. Koordynacja sieciowa - wieloraka forma koordynacji 135
4.3. Podsumowanie 139
5. Kompetencje współdziałania w sieciach 141
5.1. Geneza pojęcia kompetencji przedsiębiorstwa 143
5.1.1. Rutyny organizacyjne 143
5.1.2. Zdolności 146
5.1.3. Kompetencje przedsiębiorstwa 151
5.1.4. Kompetencje dynamiczne 154
5.2. Kompetencje współdziałania dwóch i wielu przedsiębiorstw 159
5.2.1. Kompetencja relacyjna 159
5.2.2. Elementy kompetencji sieciowej 165
5.3. Podsumowanie 171
6. Lider sieci w naukach o zarządzaniu 173
6.1. Strategiczne centrum sieci 174
6.2. Uwarunkowania wpływu centrum na sieć 180
6.2.1. Siła rynkowa a władza w sieci 183
6.2.2. Zasobowa niedoskonałość a potrzeba koalicji 185
6.2.3. Pozycja w sieci 190
6.3. Funkcje lidera sieci 193
6.3.1. Elementy funkcji lidera w sieci 194
6.3.2. Projektowanie sieci - lider jako demiurg 197
6.3.3. Dyrygowanie w sieci 203
6.4. Podsumowanie 205
7. Studium przypadku Doliny Lotniczej - wykorzystanie sieci w zarządzaniu strategicznym 208
7.1. Metodyka badań 209
7.1.1. Studium przypadku 210
7.1.2. Techniki gromadzenia danych 211
7.1.3. Techniki analizy danych 214
7.2. Wyniki badań empirycznych 216
7.2.1. Pozycja węzłów w sieci badawczej AERONET 216
7.2.2. Analiza porównawcza cech liderów sieci Doliny Lotniczej 220
7.2.3. Procesy osiągania celów sieci Doliny Lotniczej 223
7.3. Dyskusja na temat uzyskanych rezultatów 228
Zakończenie 233
Bibliografia 239
Spis ilustracji 257
Spis tabel 259
Indeks 261
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-4728-0 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |