Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Siłownia - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Siłownia - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-34-2
Rozmiar pliku: 281 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Zmiany społeczno-ekonomiczne, jakie zachodzą w Polsce od kilku lat, sprzyjają rozwojowi usług, na które jeszcze dekadę temu stać było tylko zamożniejszą część społeczeństwa. Zaliczyć można do nich siłownie i centra fitness. Ich rozwojowi sprzyja także moda na zdrowy tryb życia oraz dbanie o formę i wizerunek siebie jako osoby aktywnej fizycznie. Wszystko to wskazuje na siłownię jako biznes pewny, prosty w prowadzeniu, choć kosztowny w założeniu.

Spróbujemy wskazać najważniejsze kryteria, które warunkować będą specyfikę takiego miejsca oraz jego klientów. Podliczymy wszelkie koszty z nim związane oraz sprawdzimy, na jakie zyski można liczyć.

Charakterystyka rynku

Choć z roku na rok aktywnych fizycznie staje się coraz więcej Polaków, to na tle krajów zachodnich nie mamy powodów do dumy. Regularnie ćwiczy ok. 6% społeczeństwa, podczas gdy w bogatszych krajach europejskich – od 10% wzwyż. Optymistycznie za to nastraja fakt, że odsetek ten z roku na rok rośnie coraz dynamiczniej.

O ile większość mężczyzn korzysta głównie z siłowni, to z roku na rok coraz atrakcyjniejszą grupą docelową usług sportowo-rekreacyjnych są kobiety. Zostawiają one w klubach więcej pieniędzy i wybierają po kilka droższych zajęć. Z sondażu przeprowadzonego przez Instytut Badania Rynku IMAS International na reprezentatywnej grupie Polek w wieku 18-64 lat wynika, że z usług fitness korzysta ok. 13% z nich, wydając miesięcznie na ten cel ok. 30 zł, czyli 360 zł rocznie. Biorąc pod uwagę, że kobiet w Polsce w tym przedziale wiekowym jest ok. 12,6 mln, to liczba potencjalnych klientek wynosi ok. 1,70 mln. W przeliczeniu na wartość rynku daje to ok. 600 mln zł rocznie – warto podkreślić, iż jest to wartość usług, z jakich korzystają same tylko panie.

Wszystko wskazuje na to, że na największy sukces będą mogły liczyć kluby stawiające na specjalizacje, np. kierujące swoją ofertę tylko dla osób najzamożniejszych, tylko dla kobiet lub całych rodzin.

Lokalizacja

W większości przedsięwzięć biznesowych świadczących różnego rodzaju usługi, atrakcyjna lokalizacja będzie warunkować ich powodzenie. W przypadku siłowni i klubów fitness w odniesieniu do lokalizacji nie występuje pojęcie jej atrakcyjności – bliskość tych punktów od miejsca zamieszkania czy pracy dla większości klientów schodzi na dalszy plan. Wybierając miejsce na założenie własnego klubu, tak naprawdę już w tym momencie definiujemy jego grupę odbiorców, charakter siłowni czy koszt wyposażenia. Przybliżymy najpopularniejsze lokalizacje, w jakich można uruchomić siłownię, oraz konsekwencje, jakie się z tym wiążą.

Siłownia osiedlowa – otwierając klub w pomieszczeniach osiedlowego pasażu handlowego lub podobnym, znajdującym się na osiedlu lub w obrębie określonej dzielnicy miasta, trzeba liczyć się z faktem, że klientami będą głównie mieszkańcy danej lokalizacji. Taki klub nie musi mieć bardzo dużej powierzchni, ani być wyposażony w najdroższe na rynku urządzenia. Wystarczy sala do ćwiczeń z podstawowym wyposażeniem plus mała salka do fitness oraz czyste i schludne zaplecze sanitarne (szatnie + prysznice). Niski koszt wyposażenia wiąże się także z niskim cennikiem usług – tego właśnie oczekiwać będą klienci małych, kameralnych klubów. Jeżeli klub sprosta tym oczekiwaniom, może liczyć na sporą grupę wiernych klientów.

Siłownia w centrum handlowym, hotelu lub w centrum miasta – otworzenie klubu w takiej reprezentatywnej lokalizacji wiąże się ze spełnieniem wielu wymagań oczekiwanych przez klientów. Przede wszystkim taki klub powinien być duży, mieć osobne lub wydzielone części sal do ćwiczeń dla kobiet i mężczyzn oraz przestronną salę do aerobiku i fitness. Wyposażenie powinno być nowoczesne oraz wszechstronne, a szatnie i prysznice powinny spełniać najwyższe standardy. Zorganizowanie takiego miejsca to bardzo duży wydatek – składa się na to koszt wynajmu w drogiej lokalizacji, kupno wyposażenia oraz wysokie koszty stałe. Zamożna klientela stawiająca na jakość jest jednak w stanie zrekompensować te wydatki.

Konkurencja

Większość, bo aż prawie 2500 istniejących na polskim rynku siłowni, to małe osiedlowe salony. Spośród nich nieco ponad 300 reprezentuje bardzo wysoki standard. Rosnąca konkurencja od jakiegoś czasu przekłada się na wzrost inwestycji w uczynienie tych miejsc atrakcyjniejszymi. Coraz więcej właścicieli pozyskuje unijne dotacje na remonty i zakup sprzętu. Co roku wydatki na ten cel rosną o ok. 100%.

W tych prognozach poważny udział mają plany wejścia na rynek kolejnych zagranicznych sieci. W chwili obecnej konkuruje ze sobą kilka sieci polskich oraz z kapitałem zagranicznym. Do najciekawszych z nich należą:

• Pure Poland (28 klubów),

• Gymnasion (4 kluby),

• Holmes Place (2 kluby w Warszawie).

Większość z działających na rynku sieci klubów fitness i siłowni w ostatnich trzech latach zmuszona był zdywersyfikować swoje ambitne plany rozwoju. Jeszcze w 2008 roku wielu światowych potentatów zapowiadało efektowne wejścia na polski rynek i wielomilionowe inwestycje. Firmy istniejące już na rynku roztaczały wizje rozwoju w postaci budowania sieci franczyzowych i uruchamiania kilku klubów rocznie.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: