- promocja
Silverlight. Od podstaw - ebook
Silverlight. Od podstaw - ebook
Silverlight -- nowy sposób na tworzenie aplikacji internetowych
- Jak tworzyć aplikacje internetowe za pomocą Silverlight?
- Jakie możliwości kryją się w tej technologii?
- W jaki sposób połączyć różne elementy, by uzyskać wspaniały efekt?
Technologia Silverlight, opracowana przez Microsoft, jest propozycją dla tych, którzy przymierzają się do projektowania aplikacji internetowych lub zajmują się tym już od jakiegoś czasu, a chcieliby poszerzyć spektrum swoich umiejętności. Do podstawowych zalet tej technologii należą prostota jej używania oraz ogromna elastyczność -- oprócz języka XAML, służącego do opisania interfejsu użytkownika, twórca aplikacji może posługiwać się dowolnym językiem programowania, dostępnym dla platformy .NET. Gotowe programy przygotowane w Silverlight są kompatybilne z większością przeglądarek, zainstalowanych na różnych platformach.
Książka "Silverlight. Od podstaw" zawiera wszelkie informacje na temat najnowszej wersji tej technologii. Znajdziesz tu opis tego środowiska programistycznego, jego funkcjonalności oraz narzędzi, które musisz zainstalować, by móc sprawnie korzystać z Silverlight. Poznasz także zasady tworzenia nowych projektów i całą masę przykładów konkretnych rozwiązań. Wszystko to uzupełnione zostało licznymi zrzutami ekranu, ilustrującymi niemal każdy krok oraz efekty działania podanego kodu. Jeśli chcesz nauczyć się projektować aplikacje internetowe w Silverlight, nie znajdziesz lepszej książki!
- Zasady działania technologii Silverlight
- Silverlight a platforma .NET
- Programowanie w języku XAML
- Używanie kontrolek interfejsu
- Pozycjonowanie za pomocą kontenerów
- Wykorzystywanie grafiki
- Integracja z multimediami
- Obsługa zdarzeń
- Tworzenie animacji
- Stosowanie stylów i szablonów
Otwórz się na nowe możliwości. Wypróbuj Silverlight!
Spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie (7)
- Czym jest Silverlight (7)
- Silverlight jest aplikacją RIA (7)
- Silverlight nie jest drugim Flashem (7)
- Silverlight jest multimedialny (8)
- Silverlight jest multiplatformowy (8)
- Silverlight jest łatwy (8)
- Do kogo kierowana jest ta książka? (9)
- Co Czytelnik będzie potrafił po przeczytaniu książki? (9)
- Miejsce Silverlight w platformie .NET (10)
- Narzędzia (10)
- Niezbędne narzędzia (10)
- Narzędzia dodatkowe (13)
- Specyfika projektów Silverlight (15)
- Tworzenie nowego projektu (15)
- Osadzanie obiektu Silverlight na stronie HTML (16)
- Zawartość solucji projektu Silverlight (18)
- Kilka słów o strukturze skompilowanego projektu Silverlight (19)
- Jak korzystać z przykładów dołączonych do książki? (20)
Rozdział 2. Język XAML (23)
- Obiekty i ich własności (23)
- Tagi (23)
- Obiekty (24)
- Właściwości (25)
- Składnia atrybutowa własności (25)
- Składnia elementów właściwości (26)
- Składnia mieszana (27)
- Atrybuty dołączone (27)
- Korzeń dokumentu (29)
- Znacznik UserControl (29)
- Własność Content (30)
- Domyślna przestrzeń nazw (30)
- Dodatkowe przestrzenie nazw (31)
- Dodatkowa przestrzeń nazw "x" (32)
- Własności domyślne (33)
- Domyślna własność znacznika (33)
- Korzyści wynikające ze stosowania własności domyślnej (34)
- Modele zawartości (35)
- Drzewo zależności (37)
- Zasada ciągłości własności domyślnej (38)
- Niejawna konwersja typów (39)
- Prosta konwersja typów (39)
- Konwersja złożona (40)
- Zdarzenia (42)
- Przypisanie zdarzenia (42)
- Obsługa zdarzenia (43)
- Rozszerzenia znaczników (44)
- Składnia rozszerzeń znaczników (44)
- Definiowanie i korzystanie z zasobów (45)
- Wiązanie danych (47)
Rozdział 3. Kontrolki interfejsu (53)
- Właściwości kontrolek (54)
- TextBox (57)
- PasswordBox (59)
- CheckBox (60)
- RadioButton (61)
- Kontrolki typu Button (63)
- ToggleButton (63)
- HyperlinkButton (64)
- TextBlock (66)
- Slider (68)
- ScrollBar i ScrollViewer (69)
- ToolTip (71)
- ProgressBar (73)
- Border (74)
- ComboBox (76)
- ListBox (77)
- Kontrolki z biblioteki System.Windows.Controls (79)
- TabControl (80)
- Calendar i DatePicker (82)
- DataGrid (84)
Rozdział 4. Kontenery i pozycjonowanie (91)
- Pozycjonowanie relatywne (92)
- Marginesy (92)
- Wyrównanie elementów (93)
- StackPanel (97)
- Określenie orientacji panelu (97)
- Grid (98)
- Definiowanie wierszy i kolumn (98)
- Wielkości kolumn i wierszy (99)
- Wkładanie elementów do komórek (100)
- Scalanie komórek (101)
- Inne właściwości siatki (102)
- Canvas (104)
- Canvas.Left i Canvas.Right (104)
- Canvas.ZIndex (106)
- Kontenery z poziomu kodu (108)
- Generowanie kontrolek (108)
- Generowanie kontenerów (109)
Rozdział 5. Grafika i multimedia (115)
- Pędzle (ang. Brushes) (115)
- SolidColorBrush (116)
- LinearGradientBrush (117)
- RadialGradientBrush (119)
- ImageBrush (120)
- VideoBrush (122)
- Kształty (123)
- Ellipse (124)
- Rectangle (125)
- Line (125)
- Polyline (126)
- Polygon (127)
- Geometrie (128)
- Atrybuty geometrii prostych (129)
- Geometrie zastosowane do przycinania obiektów UIElement (129)
- Geometrie zastosowane w obiekcie Path (130)
- PathGeometry (130)
- Atrybutowa składnia ścieżek (ang. Path Markup Syntax) (133)
- Przekształcenia graficzne (134)
- Clip (134)
- OpacityMask (136)
- RenderTransform (139)
- Kontrolki multimedialne (143)
- Image (143)
- MediaElement (143)
- MultiScaleImage (145)
Rozdział 6. Zdarzenia w Silverlighcie (147)
- Zdarzenia wejścia (147)
- Zdarzenia myszki (147)
- Zdarzenia klawiatury (151)
- Zdarzenia aplikacji (153)
- Fokus aplikacji i kontrolki (154)
- GotFocus i LostFocus (154)
- Loaded (155)
- SizeChanged (156)
- Zdarzenia trasowane (156)
- Tunelowanie zdarzeń (156)
- Przykładowa aplikacja (157)
- Własność Handled (158)
Rozdział 7. Animacje (159)
- Tworzenie animacji (159)
- Scenariusze (159)
- Podstawowe animacje (161)
- Animacje typu From/To/By (162)
- Animowane własności (164)
- Kontrolowanie animacji (168)
- Animacje z klatkami kluczowymi (173)
- Animacje używające klatek (173)
- Klatki kluczowe (175)
Rozdział 8. Style i szablony (183)
- Definiowanie stylów (183)
- Słowniki zasobów (184)
- Pierwszy styl (184)
- Definiowanie szablonów (187)
- Budowanie szablonu (190)
- Model części i stanów (ang. Parts and States Model) (190)
- Visual State Manager (191)
- Pierwszy szablon (193)
Skorowidz (199)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2500-5 |
Rozmiar pliku: | 8,4 MB |