Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Single Page Web Applications. Programowanie aplikacji internetowych z JavaScript - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
9 czerwca 2015
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

Single Page Web Applications. Programowanie aplikacji internetowych z JavaScript - ebook

Gdy uruchamiasz aplikację na swoim komputerze, tak naprawdę nie wiesz, czy jest to tradycyjna aplikacja działająca na Twoim sprzęcie czy też może aplikacja internetowa. Nie widać przejść między stronami, a atrakcyjny interfejs użytkownika pozwala Ci błyskawicznie wykonać konieczne zadania. Być może za wyświetlanie interfejsu odpowiedzialna jest wyłącznie przeglądarka, która z serwerem komunikuje się tylko w celu wymiany danych. Tak właśnie działają jednostronicowe aplikacje internetowe (ang. Single Page Applications).

Jeżeli masz pomysł na taką aplikację, a nie wiesz, od czego zacząć, sięgnij po tę książkę. Dzięki niej zbudujesz swoją pierwszą jednostronicową aplikację internetową oraz poznasz możliwości współczesnego języka JavaScript. W kolejnych rozdziałach będziesz budować aplikację, jednocześnie zdobywając wiedzę na temat wzorca MVC, modelu danych, modułów oraz interfejsu. Kiedy już opanujesz tworzenie klienta, przyjdzie czas na implementację serwera. Jest on odpowiedzialny za przetwarzanie danych otrzymywanych z przeglądarki. W trakcie lektury poznasz możliwości Node.js oraz skonfigurujesz bazę danych. Na sam koniec przygotujesz Twoją aplikację do pracy w środowisku produkcyjnym.

Dzięki tej książce:
  • poznasz możliwości języka JavaScript
  • skorzystasz ze wzorca MVC
  • zbudujesz jednostronicową aplikację internetową
  • skonfigurujesz serwer współdziałający z Twoją aplikacją
  • wykorzystasz potencjał Node.js

Zbuduj swoją pierwszą jednostronicową aplikację internetową!

Spis treści

  • Przedmowa (11)
  • Wstęp (13)
  • Podziękowania (15)
  • O książce (17)

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO APLIKACJI SPA (21)

Rozdział 1. Pierwsza aplikacja jednostronicowa (23)

  • 1.1. Definicja, trochę historii oraz nasze cele (24)
    • 1.1.1. Trochę historii (24)
    • 1.1.2. Dlaczego musieliśmy tak długo czekać na aplikacje SPA JavaScript? (25)
    • 1.1.3. Cele (28)
  • 1.2. Budowanie pierwszej aplikacji SPA (29)
    • 1.2.1. Definiowanie celu (30)
    • 1.2.2. Zainicjowanie struktury plików (30)
    • 1.2.3. Konfigurowanie narzędzi dla programistów przeglądarki Google Chrome (31)
    • 1.2.4. Projektowanie kodów HTML i CSS (31)
    • 1.2.5. Dodawanie kodu JavaScript (33)
    • 1.2.6. Sprawdzanie działania aplikacji za pomocą narzędzi dla programistów przeglądarki Google Chrome (38)
  • 1.3. Korzyści dla użytkownika z dobrze napisanej aplikacji SPA (42)
  • 1.4. Podsumowanie (43)

Rozdział 2. JavaScript wraca do łask (45)

  • 2.1. Zakres zmiennej (47)
  • 2.2. Wynoszenie zmiennej (49)
  • 2.3. Zaawansowane wynoszenie zmiennej i obiekt kontekstu wykonywania (51)
    • 2.3.1. Wynoszenie (51)
    • 2.3.2. Kontekst wykonywania i obiekt kontekstu wykonywania (52)
  • 2.4. Łańcuch zakresów (56)
  • 2.5. Obiekty i łańcuch prototypów języka JavaScript (59)
    • 2.5.1. Łańcuch prototypów (62)
  • 2.6. Głębsze spojrzenie na funkcje (67)
    • 2.6.1. Funkcje oraz funkcje anonimowe (68)
    • 2.6.2. Samowykonujące się funkcje anonimowe (68)
    • 2.6.3. Wzorzec modułu - wprowadzanie do języka JavaScript zmiennych prywatnych (71)
    • 2.6.4. Domknięcia (76)
  • 2.7. Podsumowanie (79)

CZĘŚĆ II. KLIENT APLIKACJI SPA (81)

Rozdział 3. Projektowanie powłoki (83)

  • 3.1. Gruntowne zrozumienie powłoki (84)
  • 3.2. Konfigurowanie plików i przestrzeni nazw (85)
    • 3.2.1. Tworzenie struktury plików (85)
    • 3.2.2. Pisanie kodu HTML aplikacji (86)
    • 3.2.3. Tworzenie głównej przestrzeni nazw CSS (87)
    • 3.2.4. Tworzenie głównej przestrzeni nazw JavaScript (89)
  • 3.3. Tworzenie kontenerów funkcji (90)
    • 3.3.1. Wybór strategii (90)
    • 3.3.2. Pisanie kodu HTML powłoki (91)
    • 3.3.3. Pisanie kodu CSS powłoki (92)
  • 3.4. Renderowanie kontenerów funkcji (95)
    • 3.4.1. Konwersja HTML na JavaScript (95)
    • 3.4.2. Dodawanie szablonu HTML do JavaScript (96)
    • 3.4.3. Pisanie arkusza stylów powłoki (97)
    • 3.4.4. Nakazanie aplikacji, aby korzystała z powłoki (99)
  • 3.5. Zarządzanie kontenerami funkcji (100)
    • 3.5.1. Pisanie metody rozwijania i zwijania suwaka czatu (101)
    • 3.5.2. Dodanie procedury obsługi zdarzeń kliknięcia suwaka czatu (103)
  • 3.6. Zarządzanie stanem aplikacji (107)
    • 3.6.1. Zachowania przeglądarki oczekiwane przez użytkowników (107)
    • 3.6.2. Wybór strategii zarządzania kontrolkami historii (108)
    • 3.6.3. Zmiana kotwicy przy wystąpieniu zdarzenia historii (109)
    • 3.6.4. Użycie kotwicy do sterowania stanem aplikacji (111)
  • 3.7. Podsumowanie (116)

Rozdział 4. Dodawanie modułów funkcji (119)

  • 4.1. Strategia modułu funkcji (120)
    • 4.1.1. Porównanie z modułami zewnętrznymi (121)
    • 4.1.2. Moduły funkcji i fraktalowy wzorzec MVC (123)
  • 4.2. Konfigurowanie plików modułu funkcji (125)
    • 4.2.1. Planowanie struktury plików (125)
    • 4.2.2. Zapełnianie plików (126)
    • 4.2.3. Co mamy napisane (132)
  • 4.3. Projektowanie interfejsów API metod (132)
    • 4.3.1. Wzorzec interfejsu kotwicy (133)
    • 4.3.2. Interfejsy API konfiguracji Czatu (134)
    • 4.3.3. Interfejs API inicjowania Czatu (135)
    • 4.3.4. Interfejs API metody setSliderPosition Czatu (136)
    • 4.3.5. Kaskada konfiguracji i inicjowania (137)
  • 4.4. Implementowanie interfejsu API funkcji (139)
    • 4.4.1. Arkusze stylów (139)
    • 4.4.2. Modyfikacja Czatu (144)
    • 4.4.3. Czyszczenie powłoki (149)
    • 4.4.4. Prześledzenie wykonywania aplikacji (154)
  • 4.5. Dodanie często potrzebnych metod (156)
    • 4.5.1. Metoda removeSlider (157)
    • 4.5.2. Metoda handleResize (158)
  • 4.6. Podsumowanie (162)

Rozdział 5. Budowanie Modelu (163)

  • 5.1. Czym jest Model (164)
    • 5.1.1. Co zamierzamy zbudować (165)
    • 5.1.2. Zadania Modelu (166)
    • 5.1.3. Czego Model nie robi (167)
  • 5.2. Konfigurowanie Modelu oraz innych plików (168)
    • 5.2.1. Planowanie struktury plików (168)
    • 5.2.2. Wypełnianie plików (169)
    • 5.2.3. Zastosowanie ujednoliconej biblioteki do obsługi wprowadzania danych za pomocą dotyku i myszy (174)
  • 5.3. Projektowanie obiektu people (175)
    • 5.3.1. Projektowanie obiektów person (176)
    • 5.3.2. Projektowanie interfejsu API obiektu people (178)
    • 5.3.3. Dokumentowanie interfejsu API obiektu people (181)
  • 5.4. Budowanie obiektu people (182)
    • 5.4.1. Tworzenie listy symulowanych osób (182)
    • 5.4.2. Rozpoczęcie budowy obiektu people (185)
    • 5.4.3. Dokończenie obiektu people (189)
    • 5.4.4. Testowanie interfejsu API obiektu people (195)
  • 5.5. Implementacja logowania i wylogowania w powłoce (197)
    • 5.5.1. Projektowanie wrażeń użytkownika podczas logowania (198)
    • 5.5.2. Aktualizacja kodu JavaScript powłoki (199)
    • 5.5.3. Aktualizacja arkusza stylów powłoki (201)
    • 5.5.4. Testowanie procesów logowania i wylogowania za pomocą interfejsu użytkownika (202)
  • 5.6. Podsumowanie (203)

Rozdział 6. Dokończenie budowy modułów modelu i danych (205)

  • 6.1. Projektowanie obiektu chat (206)
    • 6.1.1. Projektowanie metod i zdarzeń (206)
    • 6.1.2. Dokumentowanie interfejsu API obiektu chat (209)
  • 6.2. Budowanie obiektu chat (210)
    • 6.2.1. Rozpoczęcie budowy obiektu chat przez utworzenie metody join (210)
    • 6.2.2. Aktualizacja Atrapy, aby reagowała na metodę chat.join (213)
    • 6.2.3. Testowanie metody chat.join (214)
    • 6.2.4. Dodanie do obiektu chat obsługi przesyłania wiadomości (216)
    • 6.2.5. Aktualizacja Atrapy w celu emulowania komunikatów (220)
    • 6.2.6. Testowanie obsługi komunikatów dla obiektu chat (222)
  • 6.3. Dodanie obsługi Awatara do Modelu (224)
    • 6.3.1. Dodanie obsługi Awatara do obiektu chat (224)
    • 6.3.2. Modyfikacja Atrapy w celu emulacji awatarów (225)
    • 6.3.3. Testowanie obsługi awatarów (226)
    • 6.3.4. Technika projektowania sterowanego testami (227)
  • 6.4. Dokończenie modułu funkcji czatu (229)
    • 6.4.1. Aktualizacja kodu JavaScript Czatu (230)
    • 6.4.2. Aktualizacja arkuszy stylów (237)
    • 6.4.3. Testowanie interfejsu użytkownika Czatu (241)
  • 6.5. Tworzenie modułu funkcji awatara (242)
    • 6.5.1. Utworzenie pliku JavaScript Awatara (243)
    • 6.5.2. Tworzenie arkusza stylów Awatara (248)
    • 6.5.3. Aktualizacja powłoki i dokumentu przeglądarkowego (249)
    • 6.5.4. Testowanie modułu funkcji awatara (250)
  • 6.6. Wiązanie danych oraz jQuery (250)
  • 6.7. Tworzenie modułu danych (252)
  • 6.8. Podsumowanie (255)

CZĘŚĆ III. SERWER APLIKACJI SPA (257)

Rozdział 7. Serwer WWW (259)

  • 7.1. Rola serwera (259)
    • 7.1.1. Uwierzytelnianie i autoryzacja (260)
    • 7.1.2. Walidacja (260)
    • 7.1.3. Przechowywanie i synchronizacja danych (261)
  • 7.2. Node.js (261)
    • 7.2.1. Dlaczego Node.js? (262)
    • 7.2.2. Tworzenie aplikacji "Witaj, świecie!" za pomocą serwera Node.js (262)
    • 7.2.3. Instalowanie frameworku Connect i korzystanie z niego (266)
    • 7.2.4. Dodawanie funkcji pośredniczących frameworku Connect (267)
    • 7.2.5. Instalowanie frameworku Express i korzystanie z niego (268)
    • 7.2.6. Dodawanie funkcji pośredniczących frameworku Express (271)
    • 7.2.7. Korzystanie z różnych środowisk za pomocą frameworku Express (272)
    • 7.2.8. Serwowanie plików statycznych za pomocą frameworku Express (273)
  • 7.3. Zaawansowany routing (274)
    • 7.3.1. Trasy operacji CRUD obiektu user (275)
    • 7.3.2. Ogólny routing operacji CRUD (281)
    • 7.3.3. Umieszczenie routingu w osobnym module Node.js (284)
  • 7.4. Dodanie uwierzytelniania i autoryzacji (288)
    • 7.4.1. Uwierzytelnianie podstawowe (288)
  • 7.5. Technologia WebSocket i biblioteka Socket.IO (289)
    • 7.5.1. Prosta aplikacja Socket.IO (290)
    • 7.5.2. Socket.IO oraz serwery wymiany komunikatów (293)
    • 7.5.3. Aktualizacja kodu JavaScript z wykorzystaniem Socket.IO (294)
  • 7.6. Podsumowanie (297)

Rozdział 8. Baza danych serwera (299)

  • 8.1. Rola bazy danych (300)
    • 8.1.1. Wybór magazynu danych (300)
    • 8.1.2. Eliminacja transformacji danych (300)
    • 8.1.3. Przeniesienie logiki w wymagane miejsce (301)
  • 8.2. Wprowadzenie do MongoDB (302)
    • 8.2.1. Przechowywanie dokumentowe (303)
    • 8.2.2. Dynamiczna struktura dokumentów (303)
    • 8.2.3. Pierwsze kroki z MongoDB (304)
  • 8.3. Użycie sterownika MongoDB (305)
    • 8.3.1. Przygotowanie plików projektu (306)
    • 8.3.2. Instalacja i podłączenie do MongoDB (307)
    • 8.3.3. Zastosowanie metod CRUD bazy danych MongoDB (308)
    • 8.3.4. Dodanie operacji CRUD do aplikacji serwera (311)
  • 8.4. Walidacja danych klienta (315)
    • 8.4.1. Walidacja typu obiektu (316)
    • 8.4.2. Walidacja obiektu (317)
  • 8.5. Tworzenie osobnego modułu CRUD (325)
    • 8.5.1. Przygotowanie struktury plików (326)
    • 8.5.2. Przeniesienie logiki operacji CRUD do osobnego modułu (329)
  • 8.6. Budowanie modułu czatu (334)
    • 8.6.1. Rozpoczęcie budowy modułu czatu (334)
    • 8.6.2. Tworzenie procedury obsługi komunikatu adduser (337)
    • 8.6.3. Tworzenie procedury obsługi komunikatu updatechat (341)
    • 8.6.4. Tworzenie procedur obsługi komunikatów rozłączania (343)
    • 8.6.5. Tworzenie procedury obsługi komunikatu updateavatar (345)
  • 8.7. Podsumowanie (348)

Rozdział 9. Przygotowanie aplikacji SPA do pracy w środowisku produkcyjnym (349)

  • 9.1. Optymalizacja naszej aplikacji SPA dla wyszukiwarek (350)
    • 9.1.1. Jak Google indeksuje aplikację SPA (350)
  • 9.2. Chmura i usługi zewnętrzne (354)
    • 9.2.1. Analityka stron WWW (354)
    • 9.2.2. Rejestrowanie błędów po stronie klienta (356)
    • 9.2.3. Systemy CDN (358)
  • 9.3. Buforowanie i pomijanie pamięci podręcznej (359)
    • 9.3.1. Możliwości buforowania (359)
    • 9.3.2. Web Storage (360)
    • 9.3.3. Buforowanie HTTP (362)
    • 9.3.4. Buforowanie serwera (365)
    • 9.3.5. Buforowanie zapytań bazy danych (371)
  • 9.4. Podsumowanie (372)

DODATKI (375)

Dodatek A Standard kodowania JavaScript (377)

  • A.1. Dlaczego potrzebujemy standardu kodowania (378)
  • A.2. Układ kodu i komentarze (379)
  • A.3. Nazwy zmiennych (389)
  • A.4. Deklarowanie i przypisywanie zmiennych (398)
  • A.5. Funkcje (400)
  • A.6. Przestrzenie nazw (402)
  • A.7. Nazwy i układ plików (403)
  • A.8. Składnia (404)
  • A.9. Walidacja kodu (408)
  • A.10. Szablon dla modułów (411)
  • A.11. Podsumowanie (413)

Dodatek B Testowanie aplikacji SPA (415)

  • B.1. Konfiguracja trybów testowych (416)
  • B.2. Wybór frameworku testowego (420)
  • B.3. Konfiguracja frameworku nodeunit (421)
  • B.4. Tworzenie zestawu testów (422)
  • B.5. Dostosowanie modułów SPA do testów (441)
  • B.6. Podsumowanie (444)

Skorowidz (445)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0522-9
Rozmiar pliku: 5,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: