Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty - ebook
Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty - ebook
Social media? Porozmawiajmy poważnie!
Co jest nie tak ze sferą mediów społecznościowych? Marketingowy Graal, do którego jeszcze rok czy dwa lata temu pielgrzymowali reklamodawcy z całego świata, traci pozłotę. Google+ nie prześcignął Facebooka, Facebook nie odniósł spektakularnego sukcesu podczas giełdowego debiutu. Rodzime Grono.net, które jeszcze niedawno święciło triumfy, nie istnieje. Agencje reklamowe prowadzące profile medialne dużych klientów okazują się nie tak profesjonalne, jak miały być, a mniejsze firmy działają na własną rękę i często wykazują się całkowitym niezrozumieniem zasad obowiązujących w marketingu relacji. Czas włożony w aktywność w sferze mediów społecznościowych dla wielu marketerów jest czasem straconym… Czyżby bańka pękła?
Autorka tej książki stawia tezę, że jednym z powodów rozczarowania tą sferą jest brak możliwości rzetelnego mierzenia efektów komunikacji w mediach społecznościowych, ale nie ogranicza się do samego stwierdzenia faktów. Chce naprawdę pomóc Czytelnikom rozwiązać problemy wiążące się z ich obecnością w mediach społecznościowych. Wychodzi od podstaw. Uświadamia nam, dlaczego mimo wszystko warto inwestować w obecność w tej sferze. Podpowiada działania skuteczne dla różnych typów firm i różnych celów biznesowych. Odpowiada na często pojawiające się pytanie: „Dlaczego efekt komunikacji w mediach społecznościowych nie jest natychmiastowy?”. Zwraca uwagę na narzędzia marketingowe sprawdzające się w sferze nowych mediów, wskazuje, jak mierzyć efekty działań oraz jakie trendy pojawiają się w badaniach skuteczności strategii SM.
Spis treści
Wprowadzenie (7)
1. Social media jako narzędzie komunikacji (15)
- Historia social media (15)
- Social media w biznesie (18)
- Krajobraz social media (20)
- Komunikacja w social media (31)
- Użytkownicy - demografia (32)
2. Organizacja w social media (51)
- Social media w różnych obszarach działalności organizacji (52)
- Różne rodzaje dojrzałości organizacji do social media (62)
- Przygotowanie do obecności w social media (67)
- Czy rozmiar ma znaczenie? (70)
- Social media - tylko dla firm? (75)
- Czy social media są dla wszystkich? (79)
3. Bez planu nie ma pomiaru (85)
- Planowanie w biznesie (86)
- Strategia działań w social media (87)
- Kilka warunków mierzenia skuteczności działań (91)
- Przykłady dobrze zmierzonych kampanii w social media (111)
4. Efekt komunikacji nie jest natychmiastowy? (117)
- Lejek marketingowy (118)
- Model Dona Bartholomewa (119)
- Model Kami Huyse (123)
- Model Jima Sterne'a (125)
- Model Johna Lovetta (125)
- Model Powella, Grovesa i Dimosa (126)
- Model Lecinskiego (130)
5. W tym szaleństwie jest metoda (135)
- Jajko czy kura? (135)
- Badania w strategii social media (137)
- Metody badania social media (139)
6. Narzędzia (155)
- Narzędzia pomocnicze (156)
- Jak wybrać narzędzie i współpracować z dostawcą? (172)
- Przykładowe programy mierzenia social media (175)
7. Obszar niejasności (181)
- Aspekty etyczne (182)
- Brak standardów i pierwsze próby regulacji (184)
- Czy mierzenie komunikacji w social media da się całkowicie ustandaryzować? (192)
- Problemy (194)
- Mity pomiaru social media (200)
- Kwestie sporne (203)
8. Nowe trendy w badaniach social media (227)
- Przyszłość social media (227)
- Trendy technologiczne i przyszłość rozwiązań do mierzenia social media (231)
- Dojrzewanie rynku (235)
- Włączenie social media w obszar badań naukowych (236)
Zakończenie (239)
Podziękowania (241)
Bibliografia (243)
- Pozycje książkowe (243)
- Raporty (244)
- Materiały z konferencji (245)
- Źródła online (245)
- Różne (248)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7235-6 |
Rozmiar pliku: | 2,1 MB |