Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone - ebook
Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone - ebook
Firma w społecznościowym oceanie. Im głębiej, tym mniej bezpiecznie
Fake newsy. Trolling. Kryzysy PR wybuchające złośliwie w piątki, o godzinie dwudziestej drugiej. Niezadowoleni klienci, którzy używają profilu firmowego niczym książki skarg i zażaleń. Internetowi hejterzy, którzy tylko czekają na taką okazję. Aby się wyżyć. Dowalić. Zgrillować markę czy firmę, która popełniła błąd. Czasem mały, czasem większy, ale przecież niecelowy - potknięcia się zdarzają. Tylko ten się nie myli, kto nic nie robi. Niestety, social media nie wybaczają. One z tego żyją. A z nich inspirację czerpią dziennikarze, gotowi w nieskończoność podgrzewać atmosferę porażki wokół firmy, która nie dość szybko albo niewystarczająco mocno zareagowała na kryzys w mediach społecznościowych.
Czy zatem warto w ogóle jeszcze prowadzić profil na Facebooku? A może lepiej się wycofać do swojskiego offline?
Mimo wszystko - warto! Po pierwsze dlatego, że media społecznościowe to wciąż bardzo skuteczne narzędzie służące komunikacji z klientem i nawiązywaniu nowych, biznesowo korzystnych kontaktów. Po drugie to narzędzie obowiązkowe, ponieważ odbiorcy zwyczajnie oczekują, że ich ulubiona marka będzie tam obecna. Oczywiście, by uczestniczyć w życiu online, nie zwariować i nie ponieść porażki, trzeba wyznaczyć sobie pewne granice, wypracować rozwiązania na wypadek sytuacji kryzysowej, stale się uczyć, by nadążać za zmianami, które są jedyną pewną rzeczą w tym środowisku. Warto korzystać z przykładów sukcesu firm, organizacji i instytucji publicznych - także tych, których historie przytoczono w tej książce. Skok do oceanu social mediów to nie wybór, lecz konieczność dla większości dzisiejszych przedsiębiorstw. A skoro tak, to dobrze jest zawczasu nauczyć się w nim pływać...
Spis treści
Wstęp do wydania drugiego (7)
Wstęp do wydania pierwszego (13)
Rozdział 1. Social media jako narzędzie komunikacji (21)
- Pojawienie się i rozwój mediów społecznościowych (21)
- Social media w biznesie (26)
- Krajobraz social media (28)
- Wybrane serwisy/ aplikacje społecznościowe (43)
- Komunikacja w social media (52)
- Użytkownicy internetu i mediów społecznościowych (55)
- Warto doczytać (63)
- Lista linków (64)
- Przykład 1. Promocja wydarzenia - trzy sztuki w antarktyce (65)
- Przykład 2. Pozyskiwanie klientów przez social media - pixel pr (67)
- Przykład 3. Herbatnikiem przez polskę - jutrzenka petit beurre (69)
Rozdział 2. Organizacja w social media (71)
- Social media w różnych obszarach działalności organizacji (72)
- Czy organizacje są gotowe na korzystanie z mediów społecznościowych? (81)
- Przygotowanie do obecności w social media (87)
- Czy rozmiar ma znaczenie? (91)
- Social media - tylko dla firm? (92)
- Czy social media są dla wszystkich? (94)
- Warto doczytać (96)
- Lista linków (98)
- Przykład 4. Regularna komunikacja w social media - coffeedesk (99)
- Przykład 5. Promocja bloga - rysuję fejsbuki (102)
- Przykład 6. Kampania społeczna - #liniaprosta (104)
Rozdział 3. Bez planu nie ma pomiaru (107)
- Planowanie w biznesie (108)
- Strategia działań w social media (109)
- Kilka warunków mierzenia skuteczności działań (114)
- Przykłady dobrze zmierzonych kampanii w social media (137)
- Warto doczytać (145)
- Lista linków (145)
- Przykład 7. Pozyskiwanie klientów - let me show you! (147)
- Przykład 8. Kampania społeczna - karmimy psiaki (149)
- Przykład 9. Promocja produktu z wykorzystaniem growth hackingu - #pączkowanie (154)
Rozdział 4. Efekt komunikacji nie jest natychmiastowy? (159)
- Lejek marketingowy (160)
- Model Dona Bartholomewa (161)
- Model Kami Huyse (165)
- Model Jima Sterne'a (167)
- Model Johna Lovetta (167)
- Model Powella, Grovesa i Dimosa (168)
- Model ZMOT (172)
- Warto doczytać (175)
- Lista linków (177)
- Przykład 10. Promocja produktu - arystokrata polskich szos (179)
- Przykład 11. Marketing miejsc - małopolska - tu mieszka szczęście. Poczuj ducha świąt! (181)
- Przykład 12. Kampania społeczna - zdecydowałem, #niezabieram! (184)
Rozdział 5. W tym szaleństwie jest metoda (187)
- Jajko czy kura? (187)
- Badania w strategii social media (189)
- Metody badania social media (191)
- Warto doczytać (201)
- Lista linków (206)
- Przykład 13. Kampania społeczna - #oddajserce (207)
- Przykład 14. Promocja wydarzenia - ogłoszenie wyników rejestracji na bfg 2015 (209)
- Przykład 15. Promocja konkursu - škoda auto muzyka (212)
Rozdział 6. Narzędzia (215)
- Narzędzia pomocnicze (216)
- Jak wybrać narzędzie i współpracować z dostawcą? (228)
- Przykładowe programy mierzenia social media (236)
- Warto doczytać (240)
- Lista linków (241)
- Przykład 16. Zakręcone - komedia dla kobiet bez hamulców - škoda polska (243)
- Przykład 17. Dziki sad - profil marki na facebooku - grupa żywiec (246)
- Przykład 18. Dziki sad - sprzymjeżeńcy (249)
Rozdział 7. Obszar niejasności (253)
- Aspekty etyczne (254)
- Brak standardów i pierwsze próby regulacji (256)
- Czy mierzenie komunikacji w social media da się całkowicie ustandaryzować? (263)
- Problemy (266)
- Mity pomiaru social media (271)
- Kwestie sporne (274)
- Warto doczytać (295)
- Lista linków (296)
- Przykład 19. Promocja działań charytatywnych - blogerzy i youtuberzy dla akademii przyszłości (297)
- Przykład 20. Nowe obserwowane na allegro - konsultacje z użytkownikami (299)
Rozdział 8. Trendy w mierzeniu social media (301)
- Zmiany na rynku mediów społecznościowych (301)
- Nowe funkcje dla biznesu (306)
- Rozwój analityki (308)
- Badanie różnych typów treści (310)
- Standaryzacja (312)
- Nauka (312)
- Warto doczytać (313)
- Lista linków (313)
- Przykład 21. Wdrożenie sztucznej inteligencji do obsługi wiadomości na facebooku (315)
- Przykład 22. #cyberstrażnik pko banku polskiego (317)
Zakończenie (320)
Podziękowania (321)
Bibliografia (323)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4243-9 |
Rozmiar pliku: | 6,2 MB |