Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole - ebook
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole - ebook
Samo skompletowanie zespołu nie gwarantuje sukcesów, nawet jeśli w jego członkach drzemie potężny potencjał. Często się zdarza, że mimo zapewnienia wszystkich potrzebnych zasobów nie osiągają oni zadowalających efektów. Brakuje odpowiedniej koordynacji, a nieefektywne spotkania, bezproduktywne konflikty i dysfunkcyjna dynamika grupy prowadzą do frustracji, opóźnień i błędnych decyzji. Nawet jeśli zespół uzyska zamierzony cel, jest on okupiony przepracowaniem, stresem i utratą zaangażowania. Czy można uniknąć tego ponurego scenariusza?
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowiesz się również, w jaki sposób zapobiegać występowaniu problemów zespołowych. Przekonasz się, że proste narzędzia mogą ułatwić osiąganie synergii dzięki nakierowaniu zachowań zespołu na właściwe tory. Bardzo istotnymi tematami są proces zespołowy i klimat psychologiczny. Zła atmosfera w zespole powoduje, że problemy narastają, a czasem przeradzają się w porażki. Z drugiej strony stworzenie psychologicznego bezpieczeństwa może się wydawać niezwykle trudne dla liderów pozostających pod presją osiągania wyników. W poradniku opisano proste narzędzia umożliwiające zarządzanie obydwoma tymi aspektami.
Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z takich narzędzi jak:
- mapa synchronizacji zespołu
- kontrakt zespołowy
- formularz ustalania faktów
- karta szacunku
- przewodnik bezprzemocowego wyrażania potrzeb
Zadaniem zarządzania jest sprawić, by ludzie byli zdolni do wspólnego działania
Peter Drucker
Spis treści
Przedmowa (viii)
Siedmioro wielkich myślicieli będących źródłem inspiracji dla tej książki (x)
Poznaj serię Strategyzer (xii)
Podstawy. Dlaczego zespoły osiągają słabe wyniki i jak je poprawić (1)
1. Odkryj mapę synchronizacji zespołu. Co to jest i w jaki sposób działa?
- 1.1. Rozpoczęcie pracy: cztery filary mapy synchronizacji zespołu (34)
- 1.2. Planowanie podziału zadań za pomocą mapy synchronizacji zespołu (tryb planowania) (72)
- 1.3. Utrzymywanie członków zespołu na właściwej ścieżce (tryb oceny) (90)
2. Wykorzystaj mapę w praktyce. Jak korzystać z mapy synchronizacji zespołu?
- 2.1. Mapa synchronizacji zespołu na spotkaniach (114)
- 2.2. Mapa synchronizacji zespołu w ramach projektów (132)
- 2.3. Mapa synchronizacji zespołu dla dopasowania organizacyjnego (154)
3. Zaufanie wśród członków zespołu. Cztery narzędzia do tworzenia atmosfery pełnej zaufania i zwiększonego bezpieczeństwa psychologicznego
- 3.1. Kontrakt zespołowy (184)
- 3.2. Formularz ustalania faktów (204)
- 3.3. Karta szacunku (220)
- 3.4. Przewodnik bezprzemocowego wyrażania potrzeb (236)
4. Głębsza analiza. Odkryj podstawy naukowe będące inspiracją dla opisanych narzędzi oraz książki
- 4.1. Wzajemne zrozumienie i wspólna płaszczyzna (258)
- 4.2. Zaufanie i bezpieczeństwo psychologiczne (266)
- 4.3. Typy relacji (274)
- 4.4. Twarz i grzeczność (282)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8195-7 |
Rozmiar pliku: | 70 MB |